Author Topic: Аварии на возилата  (Read 181481 times)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13065
    • View Profile
Re: Аварии на возилата
« Reply #1120 on: 17.05.2022, 13:23:49 »
Да, относно дъгите и избягването на острите завои, в Загреб, понеже трамвайните трасета повечето са в десните ленти, и при малък радиус трасето се изнася вляво към центъра на пътното платно и тогава завива надясно.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4138
    • View Profile
    • Email
Re: Аварии на возилата
« Reply #1121 on: 17.05.2022, 14:46:02 »
Тука не е Загреб, още по-малко Базел......При нас са важни паркоместата и да се чудим с часове как да махнем паркирала таратайка от трасе до бордюра или от трамвайния габарит.....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3786
    • View Profile
    • Email
Re: Аварии на возилата
« Reply #1122 on: 17.05.2022, 17:46:40 »
Ето един пример от Базел ... Видях го "на живо" като ходих да гледам товаренето на "краставиците". Гледах как една колежка направи маневра и "се включи" на където трябва ...
https://www.google.bg/maps/@47.5508475,7.5863842,101m/data=!3m1!1e3?hl=bg

Такива работи стават само при изцяло електронни стрелки и изнесен диспечески център който ги управлява. Нашите допотопни стрелки с обръщане от ватманите ще трябва да изчезнат повсеместно преди да се пристъпи към такива чудеса.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5119
    • View Profile
Re: Аварии на возилата
« Reply #1123 on: 17.05.2022, 17:54:07 »
Ето един пример от Базел ... Видях го "на живо" като ходих да гледам товаренето на "краставиците". Гледах как една колежка направи маневра и "се включи" на където трябва ...
https://www.google.bg/maps/@47.5508475,7.5863842,101m/data=!3m1!1e3?hl=bg

Такива работи стават само при изцяло електронни стрелки и изнесен диспечески център който ги управлява. Нашите допотопни стрелки с обръщане от ватманите ще трябва да изчезнат повсеместно преди да се пристъпи към такива чудеса.
Конкретно там стрелките бяха ръчни. Момичето слизаше и ги местеше с щанга.
Това е маневрено съоръжение, което се използва рядко за маневра или, предполагам, при извънредни случаи. Просто го дадох като пример за маневреност на трамвайната система. Нещо, което у нас го няма ...
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3809
    • View Profile
Re: Аварии на возилата
« Reply #1124 on: 19.05.2022, 05:01:20 »
Автобус 3310 аварирал и прибрал се на самоход - последици от подвигнатите пешеходни пътеки.
------------------------

Offline Dimitar155

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
    • Email
Re: Аварии на возилата
« Reply #1125 on: 19.05.2022, 23:05:34 »
1621 по тб 8 е направил нещо на контактната мрежа на кръстовището на бул. България и бул. акад. Иван Гешов. По-късно е дошъл и аварийния екип. Предполагам че 7 и 27 са били пренасочени към Иван Вазов.

Offline poly911

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 877
    • View Profile
    • Email
Re: Аварии на возилата
« Reply #1126 on: 20.05.2022, 07:44:39 »
1621 по тб 8 е направил нещо на контактната мрежа на кръстовището на бул. България и бул. акад. Иван Гешов. По-късно е дошъл и аварийния екип. Предполагам че 7 и 27 са били пренасочени към Иван Вазов.
7 и 27 бяха пренасочени към Иван Вазов заради катастрофа на Мол България

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2050
    • View Profile
Re: Аварии на возилата
« Reply #1127 on: 25.05.2022, 21:57:19 »
Сутринта 2139 смени 2158 на 79/1 за теч на нафта? или антифриз. Но си капеше отзад :)
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline Kukicha

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 108
    • View Profile
    • Email
Re: Аварии на возилата
« Reply #1128 on: 26.05.2022, 13:11:08 »
1408 го тегли аварийнят по бул. Александър Малинов

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2050
    • View Profile
Re: Аварии на возилата
« Reply #1129 on: 26.05.2022, 21:26:01 »
1115 със скъсан болт и паднал резервоар :D
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1505
    • View Profile
    • Email
Re: Аварии на возилата
« Reply #1130 on: 26.05.2022, 22:12:33 »
1115 със скъсан болт и паднал резервоар :D

Просто не знам как тия превозни средства минават (ако изобщо минават) на какъвто и да е било технически преглед. Или всичко е само на документи, както при леките коли.

Offline Kukicha

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 108
    • View Profile
    • Email
Re: Аварии на возилата
« Reply #1131 on: 26.05.2022, 22:17:02 »
3305 пък току що загина на Бизнес парка, задницата му спадна толкова, че почти стана нископодов :D

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2050
    • View Profile
Re: Аварии на возилата
« Reply #1132 on: 26.05.2022, 22:23:06 »
1115 със скъсан болт и паднал резервоар :D

Просто не знам как тия превозни средства минават (ако изобщо минават) на какъвто и да е било технически преглед. Или всичко е само на документи, както при леките коли.
е , това е 20 годишен автобус. Нормално , години си му оказват влияние. А на ТО2 , или като е минал на преглед уж трябва да се видят тия неща.

3305 пък току що загина на Бизнес парка, задницата му спадна толкова, че почти стана нископодов :D
възглавница е спукал
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10010
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Аварии на возилата
« Reply #1133 on: 27.05.2022, 00:21:07 »
е , това е 20 годишен автобус. Нормално , години си му оказват влияние. А на ТО2 , или като е минал на преглед уж трябва да се видят тия неща.
...

Цъ, не е нормално. Възрастта не е фактор за такива повреди, а немарливостта, безхаберието и мързела.

Offline yovanka

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
Re: Аварии на возилата
« Reply #1134 on: 27.05.2022, 10:27:59 »
663 направи мармалад в час пик на Дертлиев и Владигеров посока център. Защо изобщо беше тръгнал от колелото на осмицата, един Господ знае.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4977
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: Аварии на возилата
« Reply #1135 on: 27.05.2022, 10:58:12 »
Защото си изпълнява курса? Мармаладът в бурканш поне затвори ли си го после, след като го направи, и боровинков или шипков беше? :help:
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline petur1111

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 193
    • View Profile
Re: Аварии на возилата
« Reply #1136 on: 27.05.2022, 20:10:34 »
2410 се е разчекнал на пл. Македония. Снимките са от Facebook.
Бях точно пред Telus, когато стана това. Останах от любопитство да наблюдавам цялата "спасителна" процедура след това.

Бих се радвал Емо да коментира в коя част от наблюденията си на отиграването на ситуацията с 2410 не съм прав. Според мен 15-те души дошли на аварията с 2 камиона, 1 автобус, линеен контрол и полицаи можеха много по-ефективно да си свършат работата и задръжката да е доста по-къса, а не над час. Ето какво наблюдавах, което ми се стори нередно:

1. Вероятно 2313 отваря стрелката под 2410 и така последната талига на 2410 потегля за Княжево, ватманът не разбира. Склонен съм да изключа вероятността стрелката да не е била прилепнала, но все пак и това е възможно.
2. Аварийните камион и кран теглят 2410 по новия асфалт, като това причинява щети и на асфалта, и на вагона. Тук ми е интересно да разбера дали е толкова пипкаво заради контактната мрежа да се използва кранът по предназначение и елегантно да бъде вдигнат трамвая.
3. Пантографът на 2410 никога не беше свален, съответно в един момент се закачи в мостчето за стрелката се счупи. Счупеният пантограф добави поне 15 минути, ако не и повече в задръжката, защото трябваше да бъде обезопасен на покрива на трамвая.
4. Допълнително време отне приготвянето на 2313 и 2410 за прикачване, което можеше да се свърши, докато се обезопасяваше пантографа на 2410.
5. Докато аварийните камиони маневрираха, имаше член на аварийния екип, който говореше по телефона и част от крана мина почти до главата му, както и самия камион щеше да го бутне.
6. Нямаше грам адекватно диспечиране и 3019 стоя поне 30 минути на стрелката за 10 и 7, изчаквайки да завие към Алабин, вместо да продължи към Иван Вазов и да не задържа движението на 6 и 7.
7. Да не говорим за тоталната липса на координация с полицаите, които така и не успяха ефективно да отклонят движението и през цялото време се бутаха коли отвсякъде, отново с риск за безопасността им.

Допускам, че не съм прав, но тази абсурдна ситуация ми прилича на еманация на хаоса, обхванал СЕ.
Напълно съм съгласен с коментарите в това мнение. Професионализмът на пристигналите служители клони към 0.

Получава се ситуацията Много баби хилаво дете. Аз преброих 18 служители (без полицаите), които пристигнаха на аварията. Служители на какво са били (Столичен Електротранспорт, ЦГМ, общината, друго) - не знам и не ме интересува. След като толкова много хора на общинска заплата пристигнаха, бих очаквал бързо и качество справяне със ситуацията.  Въпреки това нямаше никаква организация и работата вървеше бавно и трудно.

Голям проблем е влаченето по асфалта. Присъствал съм на друга подобна авария, при която влачеха дерайлирал трамвай по асфалта и тогава попитах защо не използват кран. Отговорът беше, че е много трудно и било голяма занимавка за краниста, т.е. избират лесния начин независимо, че нанася щети. И другата причина била, че не им се занимавало да говорят с енергодиспечерите, за да бъде спряно напрежението.

На много места още стоят следите (повреден асфалт) от влачене на дерайлирали трамваи - Янко Сакъзов/Кракра, Константин Величков/Александър Стамболийски, Възкресение в района на ул. Освобождение и други. След като аварийният екип желае да мине по "тънкия" начин, тогава би трябвало да търсят парите за поправката на повредения асфалт от техните заплати.

Няколко пъти имаше пряка опасност за нараняване на служител, защото нямаше лидер на цялата операция - човек, който да стои отстрани, да дава команди и да следи за трудовата безопасност.

Това с пантографа дори не би трябвало да се коментира. И дете ще каже, че пантографът би трябвало да се прибере, за да се предотврати точно това, което стана.

Липсата на каквато и да е координация с полицаите, които изобщо не спряха движението, както и абсурдното диспечериране на останалите трамваи в района са черешката на тортата.

Това е което ние получаване срещу нашите данъци...

Ама какво се учудваме? "Професионализмът" на тези служители е увековечен на видео:

Цяло чудо е, че няма пострадали и/или смъртен случай. С 25 kV шега не бива! Добре, че господ ги пази.

Дори до новините беше стигнала тази ситуация - https://btvnovinite.bg/bulgaria/raztovarvane-na-tramvajna-motrisa-po-chudo-ne-vze-zhertvi.html Чисто по комунистически пред журналистите, някакъв началник тотално омаловажи случката и наблегна, че всъщност проблемът бил в това, че някой е снимал... А защо той и някой от отговорните лица по време на самото разтоварване не са уволнени, е друг въпрос.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=10227445669317429&set=gm.3259675574268446
Леко е сменил посоката със 4-та тележка. Как става на блокирана стрелка - не знам!
Така и не ми е ясно как е станало дерайлирането? Някъде пише, че е вследствие друго ПТП. Иначе такова голямо отклонение би се получило или при вземане на десния завой с бясна скорост, или при доста забавена реакция на ватмана. Има ли вариант стрелката да е хванала сигнал от задния трамвай?
Задният трамвай беше много близо и най-логичното обяснение за мен е, че е задействал стрелката под 2410. А освен това 2410 бързаше страшно много, за да не изпусне разрешителният сигнал. Всъщност, ако не беше инцидентът, трамваят щеше да навлезе в кръстовището изцяло на забранителен сигнал. Това е причината за голямото отклонение на последната талига в посока Руски паметник.

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2050
    • View Profile
Re: Аварии на возилата
« Reply #1137 on: 27.05.2022, 21:36:40 »


https://www.facebook.com/photo/?fbid=10227445669317429&set=gm.3259675574268446
Леко е сменил посоката със 4-та тележка. Как става на блокирана стрелка - не знам!
Така и не ми е ясно как е станало дерайлирането? Някъде пише, че е вследствие друго ПТП. Иначе такова голямо отклонение би се получило или при вземане на десния завой с бясна скорост, или при доста забавена реакция на ватмана. Има ли вариант стрелката да е хванала сигнал от задния трамвай?
Задният трамвай беше много близо и най-логичното обяснение за мен е, че е задействал стрелката под 2410. А освен това 2410 бързаше страшно много, за да не изпусне разрешителният сигнал. Всъщност, ако не беше инцидентът, трамваят щеше да навлезе в кръстовището изцяло на забранителен сигнал. Това е причината за голямото отклонение на последната талига в посока Руски паметник.
А замисли ли се, че може да е имало някакво препятствие в езиците на стрелката и да не са били прилепнали плътно. Минават първа , втора талига.........и от тежестта на вагона и от скоростта натежава , стрелката се връща и белята е свършена.
Разсъждавам си на глас :angel:
« Last Edit: 27.05.2022, 21:39:02 by TRAMS SOFIA »
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4977
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: Аварии на возилата
« Reply #1138 on: 28.05.2022, 00:18:20 »
Реално, коткретно с тази стрелка има проблем, и той продължава да съществува. Има моменти, в които, въпреки, че е застъпена от трамвай, да не се заключва, както и обратпото - няма нищо в обсега на стрелката, а тя се отключва и заключва сама.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline Kukicha

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 108
    • View Profile
    • Email
Re: Аварии на возилата
« Reply #1139 on: 29.05.2022, 15:55:14 »
3318 спука възглавница по 88 някъде из Дружба, 3320 го смени.