Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - viktorlc

Pages: [1] 2 3 ... 294
1
Кретенизмът на "Столичен Електротранспорт" ЕАД достига нови висоти. За да не им е сложно, днес са оставили центъра само на линия 22 на летни разписания с 13 коли, които преливат, хора остават по спирките и псуват кмета и Спаси София. Тези, 7-те единични Т6В5 от 21 явно са бетонирани на колелото на Гео Милев и ги мързи да направят усилие да ги пуснат на 22 и тях. Ако можеше трамваите да не се движат и пак да взимат пари, най-добре щеше да бъде. Няма ли санкции, няма ли заповеди за това дружество?!

2
Конструктивни причини налагат това отваряне както и част от прозорците да не се отварят. Поне така твърдят производителите в техническите си предложения.

3
Като цяло нищо не е сигурно - няма нищо официално. Прекрояването на тези 3 линии вероятно ще изисква прекрояване и на останалите линии, включително тези към селата. Затова в предходния ми пост предположих, че за 204 и 604 сигурно ще бъдат предложени също промени. Докато не се появи официален документ с параметри или подробна публична информация, няма смисъл да се правим на врачки.

4
Цялата линия от Димитровград до Михайлово е за 40км/ч.

5
Аз не мога да разбера как работещите в индустриалната зона и живеещи в Дружба-2 ще стигат на работа и ще се прибират от там, защото такива има. Да пратят 404 до Дружба-2 поне, а 304 да пратят до гаража, ако е зор нещо да върти там. Също така - май ще има промени на маршрутите за 204 и 604.

6
1+3 е супер, защото и 1 и 3 се използват до Сливница според данните, т.е. при директен маршрут през Македония и Възраждане губим всчики пътници на 3 между Мола и Сливница и тези на 1 между Лъвов мост и Македония, а те не са малко. Иначе първоначално плановете бяха да се слеят директно по Ботев.

С промяната се постигат две много съществени неща - над 20% икономия на разходи, без влошаване на обслужването на Захарна фабрика, както и много по-добър интервал в Иван Вазов, който се товари добре между там и Халите.

Ако се вземат предвид огромните интервали на двете линии - 20-25 минути в пик, а пък за уикенда пък въобще да не говорим, то да се аргументира промяната чрез наличен някакъв постоянен пътникопоток, особено в части от маршрутите, където има доста повече от 1 брой линия, е меко казано некоректно. Според мен предложението е единствено за да се спести някой лев от обслужване и ефект за пътниците не очаквам да има. Дано поне се откъсне малко пробег тази обединена линия да бъде на някакви по-разумни и кратни интервали делник и празник, за да се помни от хората. Барем така да се направи опит да се привлекат. Примерно за делник - 15-20-15-25 минути и 20-20-20-25 минути празник. Няма да правя опити да си помечтая за по-редовни интервали.

7
Други градове / Re: Сливен
« on: 05.11.2024, 15:24:41 »
gintaras е качил клип с тролейбусите от Сливен.  :fan:



8
Че ще пишат "проект", чрез който ще се опитат да откраднат едни пари от някъде, от където успеят да ги откраднат, по линия на научни изследвания, иновации и опитни модели.

9
На мен не ми прилича на нито едно от двете места.

10
Компенсациите за картите, които са проблем, се предоставят от държавата на общините, тъй като държавата ги е задължила да правят 50 на 100 отстъпки за пенсионери,  ученици над 14 години, студенти и докторанти, както и 25 на 100 за хора с увреждания над 70 на 100, както и 100 на 100 отстъпка за деца и ученици до 14 г. възраст.
Не е да се проси, а държавата трябва да си изпълни държавната политика, за която има полза, тъй като продажбите на карти се увеличиха и гратиса при най-малките изчезна.
Това, че е възможно предвидените средства в бюджета да са по-малко от нужните за компенсиране на общините лесно ще се поправи като с Решение на Министерски съвет се предоставят повече средства от резервния фонд на бюджета. Става въпрос за около 60-70 млн лева за цялата страна. За това обаче, министрите на финансите и на транспорта трябва да изготвят доклад за вземане на решение от Министерски съвет.

До колкото разбирам тези пари се изплащат еднократно към края на годината на базата на данни които общините трябва да представят на министерството. До края на всяка година общините се налага да дават аванси които после се приспадат от субсидията.

Изплащат се на тримесечия, съгласно прогноза, направена в края на предходната година, като има специфични правила за определяне на сумите за трето и четвърто тримесечие. Четвърто тримесечие се изплаща на базата на реално отчетени данни. Проблемът с този недостиг се появи заради това, че Наредбата за субсидии и компенсации претърпя сериозни промени, включително и Постановлението, което определя правоимащите групи и размера на намаление на картите за тях. Тези промени обаче бяха силно наложителни и подействаха положително и категорично не трябва да се премахват. Бяха направени прогнози, включително и с горница, особено при картите за учениците, но общините след това направиха доста агресивна кампания за популяризиране на новите карти и горницата се оказа много недостатъчна. Проблемите с недостига са основно в първите 10-15 общини по големина на населението.

11
По проект ще се добавят и още две или три камери за наблюдение на самия трамвай.

12
Компенсациите за картите, които са проблем, се предоставят от държавата на общините, тъй като държавата ги е задължила да правят 50 на 100 отстъпки за пенсионери,  ученици над 14 години, студенти и докторанти, както и 25 на 100 за хора с увреждания над 70 на 100, както и 100 на 100 отстъпка за деца и ученици до 14 г. възраст.
Не е да се проси, а държавата трябва да си изпълни държавната политика, за която има полза, тъй като продажбите на карти се увеличиха и гратиса при най-малките изчезна.
Това, че е възможно предвидените средства в бюджета да са по-малко от нужните за компенсиране на общините лесно ще се поправи като с Решение на Министерски съвет се предоставят повече средства от резервния фонд на бюджета. Става въпрос за около 60-70 млн лева за цялата страна. За това обаче, министрите на финансите и на транспорта трябва да изготвят доклад за вземане на решение от Министерски съвет.

13
📢На 20.10.24 г. (неделя) Ви каним на атракционно пътуване до село Брестовица на III-ти събор на Ретро Автобуси, организиран от Ретро Автобуси
Ще пътуваме с нашия прекрасен автобус Чавдар 11М4 !
🏁Тръгване от София на 20.10.2024 г. (неделя) в 7:15 от Централна жп гара – на кръстовището на бул. Княгиня Мария Луиза и ул. Княз Борис І. Ще спрем в 7:25 на паркинга пред стадион Васил Левски и в 7:35 на спирката УМБАЛ „Света Анна“ (Окръжна болница).
🏁Пристигане в 9:45 на стадиона в село Брестовица.
⤵️Потегляне към София след като свърши програмата (между 14:00 и 15:00 ч.). Ориентировъчен час на пристигане в София - между 17:00 и 18:00 часа.
📢Максимален брой на пътниците е 44 човека.
✅Всички желаещи, които искат да пътуват с нас, е необходимо да предоставят две имена на пътника (собствено и фамилно име) по вайбър или с обаждане на тел. 0897 975 614 и информация от коя спирка в София ще се качат.
📢📢📢 Цена за пътуването 25 лв на човек. (отиване и връщане).

Линк към страницата във фейсбук


14
Тук:
https://locobg.eu/
пише, че е в месечна изолация.

15
Всяко заместване на тролейбуси по съществуващи линии с нови, вместо да се заместят автобусни линии с тролейбуси с батерии означава, че заместените тролейбуси стават ненужни и ще бъдат трайно спрени, бързо разграбени и в последствие - бракувани.

16
Трамваи / Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« on: 11.10.2024, 08:51:56 »
Какво е това виене на умряло при трамвая?

Звукът на швейцарски компресор за въздушната система, работещ с най-евтиното и боклучаво българско масло Приста.

17
84 и 184 се изпълняват от Столичен Автотранспорт и не са електрифицирани. Това са 12 метрови тролейбуси и не е ок да заменят линии със съчленени возила, освен ако няма друг вариант. Съответно - ще трябват повече коли. Иначе най-добре е да се поемат автобусни линии или да се създадат нови, а не да удължаваме тролейбусни, защото тролейбусите, които сега се експлоатират на предлаганите линии за удължаване ще станат ненужни, а те са нови/сравнително нови.

18
Има
Quote
Да има система за автоматично сваляне и вдигане на токоприемниците от водача. Превключването от режим на захранване от ККМ към режим на захранване от системата за съхранение на енергия трябва да е възможно по време на движение. Обратното превключване (от захранване от системата за съхранение на електрическа енергия към ККМ ) да се извършва при спряло положение на тролейбуса на определени и оборудвани за целта места. Участникът следва да предложи минимум шест комплекта / за ляв и десен токоприемник/ устройства за позициониране към мрежата.

19
Автоматична е. Даже ако в стрийт вю видиш предишни снимки, от 2012 г. се вижда, че е Чешка с показател за посоката. Обаче от тогава са минали 12 години и вероятно вече се е износила.

20
Маршрутните промени в този си вид не са голям проблем, стига автобус 120 да се движи на интервал не по-голям от 12 минути в неделя за времето на маршрутната промяна (в момента е на 20 минути).

Pages: [1] 2 3 ... 294