Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - dj_the_bus

Pages: [1] 2 3 ... 109
1
Чувал съм легенди за въпросния ТАМ- някакъв изпитателен (тестов). Чувал съм и за някакъв тъмно син съчленен Икарус, с туристически седалки и мисля две врати.

По повод промени във времето, споменати от skin- има съчленени 9 и 109 (където е и ТАМът), евентуално 8, както 10, 13, 41 и 48. Вижда се автобуси по линия 5 и мисля, че и по 6.

2
Ще се повторя:
Знам, че България е несъизмерима с Германия по повечето показатели. Но все пак 4км отсечка трамвай във Франкфурт, с горска част и баири се изрина до основи (КМ, релси, чакъл, основа) и се положи на ново за 4 седмици. Княжево-Съдебна палата е 8 км. Дори за българските стандарти това би трябвало да се побере в 1 година. Но явно някой си е надул времето за работа... Все пак всеки ден е надник, заплати и прочее отчетено от изпълнител(и). Но верно е срамота...

3
Варианта с даване на реставрирани дълги (МАН и 345) на Еридан за по-гъст интервал на 260, еднакъв с този на 5ТМ го дадох за да не се търсят шофьори. Иначе за да направят автобусен еквивалент на трамвая ще трябва да пускат втори дублиращ автобус (2 автобуса на курс). Не мисля, че СА имат достатъчно шофьори. Знам, че е ново за София и България, но е най-пестеливия вариант. При 260 и 5ТМ на 2-3 мин. един от друг нормално да стане събиране на автобуси, но не коства повече шофьори, но пък замества капацитета на трамвая и не става излишно претрупване с автобуси по трасето.
За трамвайна линия 4- отново повтарям, че тази разходка е излишна. Направо да си я направят пл. Възраждане-Орландовци и да добавят 1 или 2 трамвая по 11 за някоя друга минута по-гъст интервал.

4
До колкото разбрах заместващият автобус ТМ5 има моменти на претоварване. Очаквано е, защото освен интервалът на движение на трамвая, който се замества, трябва да се помисли и за покриване на капацитета на возилата.
Това би се решило с няколко варианта. Единият е да се кара с дублиращи автобуси или по-гъсти интервали (3 мин. например). Тук предполагам проблемни са най-вече бройката шофьори. Като подобен на този вариант е и пускане на нещо като ТМ5Е- експрес, спиращ само на пл. Македония, Пирогов, Красно село и Бъкстон. Предвид краткия маршрут- експресът не мисля, че е удачен вариант. Такова би дало позитив при заместване на целия маршрут на трамвай 5.

Друг вариант е работа с 260. Ясно че СА не може да "вземе" ей така линията. Но може да работи заедно с Еридан, като им сглоби към 10на стари съчленени МАН и Мерцедес (345) да карат 260 със съчленени и допълнителни курсове, да са с еднакви интервали с 5ТМ, за равни времеви отстояния между двете линии. Така ще има съчленен автобус на всеки 2-3 мин. съвместно 5ТМ и 260 без да трябват още много шофьори и допълнителни линии.

Във всички случаи трябва да се помисли за М3 да се зачести максимално според възможностите. Евентуално малко очестяване преминаващи линии, като 83, 102 и 73.

5
Малко като по-странично наблюдаващ и аз да се намеся. Без да ангажирам никого с мнението си.

За трамвайното трасе по булевардите Македония - Тотлебен - Борис III:
Първо 2 години за ремонт на едва 8 км. трамвайно трасе са прекалено много, дори за България. Прощавайте, ама те за 2 години имам чувството че ще редят по павенце на ден. Знам, че в мащабите са несравними, но във Франкфурт (Майн), за 4 седмици се раздигнаха трасе, контактна мрежа, чакъл, основа на 4 км трамвайно трасе и се положиха на ново. Като в това трасе има по-горска част и баири. В София 8 км мисля, че в една година можеха да се поберат.
Иначе за автобусът ТМ5- добре са съобразили да е с интервали, сходни с трамвая който замества. Но зачетох и за соло автобуси по линията, което определено не е добра идея. Надявам се още същата сутрин на пускане да се откажат от това. Единствено имам виждане, че маршрутът може да се промени с цел по-пълно да покрива трамвайната линия към Съдебната палата. Или да обръщат на съдебната палата. Друг вариан е да се минава Лавеле - Позитано/Ал. Стамболийски - Витоша - Алабин. Друг вариант е Македония - Ботев - Стамболийски - Витоша- Алабин. Идеята ми е, че сп. Съдебна палата може да бъде също обслужвана от заместващия автобус. В същото време има според мен излишно разхождане на ТМ4 из половин София. По-адекватно би било да се спре с подсилвне на трамваите 3 и 18 или съкратен маршрут пл. Възраждане-Орландовци. Евентуална друга дребна козметика би била позитивна или поне аз така си въобразявам- 260 да отива до пл. Македония, бул. Христо Ботев и прочее по маршрута. 

За метрото и М3- откъм маршрут този път е по-добре и дори може да се преглътне, че спира на някоя друга спирка, различаваща се от метростанциите. Надявам се този път да са оправили интервалите и те да не са по-големи от същите на метрото.

6
Говорим за съвсем друго! 2019 когато се купиха ония музейни експонати за 600 хиляди лева, на Община Русе и ДАПа им беше ясно, че имат предстоящо европейско финансиране около 39 млн. Евро по ОПОС, което дава реална възможност за пълно обновяване на парка (ако работят здраво над проекта- в рамките на 2-3 години). От тях пари (на ОПОС) пъти по-практично беше да купят 30 тролейбуса с батерии или агрегат (поне 10 км автономен ход) за пълно обновяване на возилата от вида, а остатъка по-скоро в мрежа. Вече при следващи програми да почнат работа по покупка и на още автобуси (ел, метан, дизел) за поемане на всички линии към общинския превозвач. Ако се бяха хванали яко на работа, работа, работа по проекта, мисля че напълно постижимо е края на тази година да бяха докарали поне 15 тролейбуса, ако не и всички. Затова 2019г. твърдя, че наистина по-удобно и пестеливо за дружеството беше да се купят 10на автобуса на възраст до 10 години за до 350 хиляди лв. Може да ви харесва само тролейченца, но специално за Русе е оперативно неудобно. Редовно при аварии на мрежата, при ремонти по улиците, катастрофи Русе остава без половината, че много често без всички тролейбусни линии с часове. На ДАПа им трябват автобуси за реакция и оперативна гъвкавост в обслужването на линиите. Както вече споменах- 2019г. при ремонта на Липник спокойно можеха да си карат 2, 13 и 21 с автобуси, като използват момента за ремонт на недвижещи се тролейбуси. Тогава същите линии обикаляха целия град, допълнително разредени и намразени от пътниците, движещи се празни. Сега могат да създадат нова, временна линия от Центъра до Гаража. В друг момент можеха от сега да абсорбират дублиращи се линии на тролейбусните и да ги карат съвместно, вместо да стават гонки по улиците и едно нищо. В последствие въпросните се поемат от хибридните тролейбуси, а 10те стари автобуса отиват на село например. Ама извинявайте, например в Золинген няма резервни тролейбуси. Ако някой се счупи по улиците се подменя с автобус, защото оперативно е по-бързо и гъвкаво.

Това лалане на общи теории без познаване на града е много... куцо. И аз може да не съм обикалял много Русе, но поне ровя информация, включая от живущи и ползващи услугите на останките от градски транспорт. Това дето го написах ми е ясно, че е утопия, но ми се струва най-пестеливо откъм средства, най-гъвкаво от оперативна гледна точка и практично.

7
Оф Иво, ти изобщо разкарвал ли си се из Русе, по улиците, говорейки с местното население? Какво говориш някакви шаблонни клишета и глупости буквално... Ама верно тотално се разделя тази държава на две такива- Шопия и България... Ама какви клипчета, какви пет лева... Русе е едно, запада е друго, че да ги съпоставяш на суха теория е тъй на изуст.
За чий са му на Русе съчленени? И какъв е тоя зор задължително да има съчленени? То Пловдив няма съчленени, ти искаш Русе... Ай по-сериозно и отделяне на личните харесвания, че ни харесва да има черво в средата! В град с малки разтояния като Русе движението на съчленени е по-скоро противопоказно. По-угодни са солота и мидибуси, но с признати на всички линии превозни документи и гъсти интервали.

8
Ама кой говори за цяло спиране на тролеите??? Къде е написано??? Аз говоря за допълване. Все пак пиша за 10 автобуса, а не 30... малко логика, нали. Например както бул. Липник беше в ремонт 2, 13 и 21 щяха да се карат с автобуси, вместо да обикалят половината град и още повече да си гонят пътниците. През това време (около месец-два май бяха) на спокойствие могат да се отремонтират недвижещите се тролейбуси. Зимата, като се обледи мрежата на обръщача на Дружба излизат автобуси за елементарно подържане на 13, 24 и 27, колкото да не оставят хората по спирките да висят. А ако тролей се счупи по средата на маршрута оперативно по-бързо би бил покрит с автобус. И както казах- абсурбиране на линии със сходен маршрут. Примерно тб27 се движи на 20 мин., както и а28, като се пресичат на 10 мин., а не да се гонят и/или претрупват излишно.

9
Точно за 2019г., че според думите на управителя за 600 хиляди лева бяха купени 17 тролея, част от които с антикварна стойност. А Шкодите ги достави фирма с основна дейност производство на селскостопански храни и прочее. Точно тогава мисля, че беше по-евтино и практично с оглед на настоящата ситуация и прочее да се купят 10на автобуса на възраст 5-10 години. Цената щеше да е доста под 600 000лв със сигурност. Друго че оперативно щяха да са супер по-практични за превозвача за реакция при проблемна мрежа, при ремонти на улици, при моментно реагиране и както казах по-рано евентуално абсурбиране на линии със сходни маршрути на тролейбусните за съчетано опериране (например 27 и 28 да се карат на равни отстояния един от друг като една линия). В момента при най-малката авария Русе остава без движение по половината, ако не целите тролейбусни линии. А при евентуално пускане на автобуси- става тромаво и скъпо защото се ползват наемни от частни фирми. Цялата тази работа да беше струвала около 300 хиляди лева (има дори Цитаро от общински/държавни дружества на цени от около 10-13 хил.Евро).
В същото време яко работа, работа, работа по покупката на нови машини по отделеното европейско финансиране. По спомен- средствата бяха 39 млн. лева. С тях по-практично би било да са към 30 тролейбуса и остатъка електробуси и мрежа, за да могат да обновят целия тролейбусен парк, а при следващи програми да търсят електробуси (вече са оперативно гъвкави заради 10 стари автобуса от по-рано). В една идеална ситуация, където ръководството на града и превозвача ги интересува какво става, мисля, че до края на тази година имаха реална възможност да са докарали поне половината от тези тролейбуси.

10
Работя с частен автобус, като подизпълнител на Райнбан.
До колкото разбрах някаква горивна система е дала проблем и от там тръгва пожарът. Пожарът е лумнал около 01:00, а към 10:00 вече всички курсове са били покрити. Сутринта е имало неразбории с изтървани и закъснели курсове. Впрегнати са и частни подизпълнители да подкрепят покриването на разписанията. Интересно какво са извадили. До колкото разбрах са изкарани някои от старите соло MAN Lion's City, които не се движат от около два месеца. Сравнително малко са бройките за по-странни аномалии по улиците.

Като говорих за качество на транспортните услуги и прочее. Сега е априлска ваканция за Германия, което е време за ремонти по железопътните трасета, най-вече S-bahn. Сега явно поделението на железниците в Северен-Рейн-Вестфалия е вдигнало мизата. Ясно са заявени правила за каране на заместване на държавните железници с автобуси на най-много 15 години. Няколко месеца по-рано, октомври 2020г. можеха да се видят Neoplan N4021 и дори веднъж излезе MAN SL202. Сега всичките заместванки са със сравнително нови машини.

11
Ама каква е тая мания по съчленени превозни средства... Масово в България, особено при по-правилно и социално опериране на градския транспорт съчленени машини не са нужни изобщо, да не кажа, че са нежелателни. Защо им е да мислят за съчленени возила? Или просто се дрънка теория на общия лаф. На Русе са нужни сигурно 5-6 вътрешноградски линии с интервали 10-15 мин. и още няколко (по направления), със съчетани с подобни общи интервали, селски (село-градски със съвместно ползване). Всичко със соло коли, всеобщо признати превозни документи ще вози много повече от сегашните, дето със свещ да ги дириш.


В Русе има някакво много смахнато управление на общинската фирма. Преди около година и половина-две се купиха някакви супер скъпи тролейбуси, при реване, че фирмата нямала пари и общината ѝ отпусна заем. В същото време пъти по-удобно от оперативна и финансова гледна точка трябваше да купят към 10на стари градски автобуса (между 5 и 10 годишни), като са наясно че имат европейско финансиране за нов състав. Със същите автобуси сега щяха да си покриват резерви, линии с ремонти по трасето и прочее, както и да абсурбират някоя друга градска линия, допълваща/дублираща тролейбусен маршрут (за съчетано каране). После по ОПОС, по-редно ми се струваше да са повече тролейбуси, отколкото електробуси за пълно обновяване на тролейбусния парк (вече има автобуси от по-рано по моя сценарий).  Вече при последващи програми да се почне набавянето на метанови автобуси и електробуси. Но сякаш и община и управление на ДАП-Русе нехаят, ами си отчитат дейност и припечелват от някоя друга комисионна, далавера и прочее.

За Варна- Шкодите 2007-8г., които дойдоха не са подменяли по-стари.

12
Малко като страничен наблюдател, но все пак живял и работил в София достатъчно време:

Както казах- много удачно би било за ЦГМ, Метрополитен и ДАПовете да се направят целите метромаршрути с еквивалентни автобусни. Същите автобусни еквиваленти да се ползват, като готов шаблон и само на момента, да се напасва място за обръщане + сбора от спирките (това за времетраене най-вече). Висш пилотаж е да се намери начин, за бърза реакция съвместно с частни фирми, които в непредвиден инцидент да реагират на момента с няколко автобуса (макар и соло). Въпреки, че сегашния инцидент с МД3 за настоящата анархия е похвална реакцията за около 30 мин. да тръгне първият заместващ автобус (информация от медии и частни снимки, видеа и публикации). Ведно с маршрутите да има постоянни спирки, автобусен еквивалент на метростанциите,  отбелязани по схеми, карти и прочее. Дори може на указателя на самата спирка да има като "плочка" за линия с логото на Метрополитена.

Конкретно- най-удачно сякаш би било от паметника Левски или самата метростанция (след ремонта не знам как изглежда около кръстовището с ул. Силистра), по Мадрид, ул. Черковна и обръщане "на триъгълник", между Черковна и покрай ОМВ-то, без спиране по другите спирки. Предполагам с 3 коли би станал интервал от 5-7 мин. Малко странично- много удачна би била една хубаво сметната и изградена детелина на Димитър Николаев и моста Чавдар.

Пак като цяло- болната тема с табелките. Все пак София едва две линии и половина метро (панделката МД1-2 и МД3). Най-удачно би било автобусите да имат, като сервизни табели изписани крайните станции на целите метромаршрути. Дори частично- автобусът се движи и довозва в основната посока на метрото.
Демек: "М1/2 Обеля-Витоша" и обратно "М1/2 Летище/Бизнес парк", "М3 Красно село (след доизграждане -Горна баня)" и обратно "М3 Хаджи Димитър (при завършване- Левски Г)" и допълнително, когато се замества лъч към крайните станции "М1/2 Летище София" и "М1/2 Бизнес парк". 



13
Това ясно се вижда че е О307. А автобусът е на Пътнически превози Добрич.

14
Разни / Коронистически режим
« on: 30.12.2020, 23:45:56 »
Първо за Олег- човек, направи си тема "Аз не харесвам българското правителство" и си развивай там теориите. Каквото и да стане, по която и да е тема буквално, като сърдит чичка ланкаш едно и друго за Бойко Борисов, властта и тн, което неведнъж ти се каза, че е отвратително и отклоняване от темата (заради което е отвратително).

Така за Коронизма:
Това мое мнение, може да се чете заедно с предходните ми две по темата.

Изобщо за въпросния вир0с е хубаво да се излезе от България и да се гледа по-глобално. В България е простащо постфактум използване на ситуацията за пр и лични пари на тоя и оня, както и за затвърждаване на тоталитарното управление на коалицията.

Театрото коронавирус: Дори използването на "коронавируса" по медиите, пак казвам- в световен, глобален мащаб. Защо? Защото коронавирусите са познати на света от години (някъде 50те). Може да не съм специалист по инфекциозни болести и прочее, но има достатъчно четива. Като се изчетат няколко (различни по произход и датировка) може да се намери средата на истината. Обаче сега се насажда сякаш коронавирусът е един и е само този от който яко мрем и падаме по улиците, чак цивилизацията се затри. Което ме навежда на мисълта, че просто това някак "хвана дикиш" пред масите. Евентуално по Китай е имало някой друг болен и от там се надува балонът. Коронавирусите са от основните причинители на бронхити и пневмонии. Затова няма да ме учуди, ако в един момент се окаже, че на въпросните две болести сега им викат "коронавирус". Като се счете, че коронавирусите върлуват от не се знае кога, а са познати от 50те години, може да се окаже, че положителните тестове са именно такива вируси. А антитела се намират в хора, които евентуално са прекарали това заболяване преди години.

Зачетох нещо интересно за специалистите. Между другото световна мода е структурите, като щабове, комисии, някакви образования/институции ангажирани с пандемията да не са изпълнени с медицински специалисти от сферата на инфекциите и вирусите. Аз също се чудех на българския щаб, където шеф му е коремен хирург и само двама поне по образование и последните години работа са близки с естеството на работа. Но това се оказва и в другите държави. Като в другите държави много от тези структури се управляват от политици или свързани с властта. Специалисти, с висок ценз и дългогодишна работа в сферата на инфекции и вируси (причина за ценза), пак в световен мащаб са от "онези другите". Преведено на български- Мангъров с неговите над 30 години работа с инфекции. Апропо в България главния санитарен инспектор, д-р Кунчев в началото изразяваше мнение, което на моменти доста се различаваше от това на генерала и/или властта, като се доближаваше до онези другите, като Мангъров. Затова явно по едно време почти изчезна (за д-р Кунчев говоря), през който период явно беше дресиран и сега пак се показа.

С риск да се повторя- отново се питам защо не се подава истински важна информация от първа необходимост. Гражданите, които уж толкова мрем и прочее ще изчезнем не получаваме информация за превантивна защита и укрепване на имунната система. Даже така би било много по-евтино и за здравната система май... Ако дори лекарства и добавки подсилващи имунната система са без данъчни надценки, на символични цени, че що не и безплатни. Тук обаче идва отново психологическата атака- маскииииии! Маскирайте се, маскии... Въпросът не е в защитата, а в силата на внушението. Втълпяването за маскиране е инструмент за манипулация. Агента беше постнал много хубава статия на уйкипедия. Подобна работа с масите, разбира се по-лек и друг стил, се учи дори по маркетинг и човешки ресурси. Нон стоп обществата се тероризират с поток от информация за числа, без обяснение какви са, превъзнесено говорене и маски. Никой от популярните на деня, от "правоверните" не дава истинска информация за защита и опазване на личното здраве. Липсват и насоки за лекуване. Човек, два пъти изкашлял се може да не се налага да занимава докторите. А вече болните да получат общо ноу-хау- какво да вземат и какво да не вземат, като лекарства и храни, че ако ще и начин на живот. Онези "другите" доктори, дето по-рано споменах- евентуално те споделят подобни насоки, но не са във фокуса на медиите или са отразени в кьошенцето, помежду другото. Но си носете маските! Нищо, че те не лекуват!
Като казах маски... сетих се за приказката за испанския грип и проверките тях години за маски. До колкото виждам кадри в медиите и след комуникация с познати от други държави- общо взето няма кой знае какъв контрол и глоби за маски. Това пак напомня, че явно работата е по-скоро театро. В Германия глобата за без маска в сграда/транспорт е нищожна- от порядъка на 30-50 евро, като по статистика са глобени много малко. Ако короната беше толкова натруфена, колкото се опитват да я изкарат мисля, че щеше да е доста по-сериозен контролът за маски и прочее.

Общо взето- като повториш достатъчно пъти и убедително една лъжа, почваш сам да си вярваш и да я приемаш за истина... Просто силата на внушението, повтарянето и натякването е силна... Все пак трябва да стане добро театро и да не се изтърве нишката, за да се отклони вниманието от другите теми. На няколко пъти се опитаха да пробутат театрални постановки, но явно не бяха убедителни. Или просто сега на късмет удариха на по-паникьосани маси, които да разпространят вирусната паника и вряскане и прочее.

Като казах отклоняване на внимание... Какво стана с емигрантите? Какво стана с военните конфликти? Какво стана с близкия изток и неразбирателството там? Какво стана със Сирия, покрайнините на Турция, Армения, кюрдските проблеми? Какво стана с ядрените опити на Иран? От кога не сме чували по-сериозно обсъждане на тези теми... Ами с Брекзит? Дори последната договорка за статута на гражданите, визи и прочее между ЕС и Великобритания се смотолеви по-кротко по новинарските емисии, така в кьошенцето... А и техния локдаун дали случайно беше баш в това време... Дори не си направиха устите да изместят някои нововъведения от 1.1. на 1.2. вместо локдауна.
Както казах, вече почват ясно да се противопоставят държави по общности. Кои са с ЕС и кои не, кои са около САЩ и кои не и прочее. Аааа те май и Руснаците изкараха ваксина... Че дори бяха първите, ама нещо на фона на страшната болест не почна масовата реклама. Сега и Англия си направи ваксина и не е от ЕС... В същото време от сега почва да се мънка за задължителна ваксинация за достъп до държави, като уж същата е доброволна (поне на реклама)... Май някои си връщат националистическите движения и/или ЕС и Шенген тръгват назад. Естествено- опаковката е тази на коронизма в който сме.
Пак ще се повторя, че много чудно как вир0сът се вихри толкова много точно преди празници... И след всякакви локдауни картинката, или поне тази която ни показват става още по-страшна и апокалиптична. Интересно, ако съберем всички числа по медиите, какво ще се получи... Иначе предполагам следващият локдаун ще бъде около средата на февруари и после края на април-началото на май.

Като казах ваксини... Също доста театрално поднесени. В един момент явно доста хора почнаха да усещат будалкането с локдауни и прочее. Съответно локдауните и врясканията по медиите с числа почват да се изтъркват. Дойде спасението от небето- ваксината. Ама тя първо беше Руска, вече споменато- не се отрази. Но нашенската- на САЩ и ЕС е чудото на чудесата. Дали не е някоя витаминки, физиологичен разтвор или нещо наистина коварно- те първа ще разберем. Пък може и да се окаже да е медикамент за коронавирусите (тези истинските дето си ги знаем от 50те). Защото не изключвам варианта изведнъж да почне вълна от проблеми и нови локдауни. Най-мекият вариант- театро с витаминки, че вече са си обиграли каквото им се обиграва по висшата власт и сега трябва да замажат нещо за финал. Само се надявам, хипотезата ми изказана по-рано за военни конфликти с реклама за ваксината да не се случи.

Я да видим статистиките...
Много числа се декламират ама как... Все говорят за абсолютни стойности на нови положителни тестове. Ама колко от тях са повторни (контролни повреме и след лечение)? Колко от тях са новозаболели индивиди? Ами тия с антителата- кога са боледували... Да не би да са антитела от друг коронавирус... И защо така болниците и медиците са стимулирани с огромни финансови ресурси за всеки положителен тест и нов заболял. Това прекалено ясно личи в опорочени здравни системи като българската. В България ако изкарате стойностите (абсолютните) за болести 2019 и 2020- разликите са драстични. Както едно от мненията преди моето- излиза че изведнъж българите не боледуват от сърце (говоря за бройки,  абсолютни стойности) през последните месеци на 2020г., като десетилетия назад са първенци в ЕС. Доста е заблуждават хората с гръмки числа, но реално дребни величини- като х000 на 100 000, защо ако се ползва процент, ще остане само х.

Смъртта в света: Короната убива. От корона яко мрем. Нали така казват? Повтарям се в частта със смъртността в световен мащаб- Последните няколко години, всяка година има повишение на смъртността спрямо предходната с около  1,5-2%. След края на 31.12.2020, 2020 се очаква да има ~800 000 повече умрели спрямо 2019, което запазва пропорциите. Демек темпът се запазва. Няма някаква голяма аномалия, като примерно да има ръст от 3-4-5% спрямо предходната.

Утвърди се нещо, повтори се няколко пъти, че и повтарящите да му повярват. После масите се наплашиха и те също почнаха сами да искат да са мачкани (затворени и прочее)... Какво по-хубаво за силните на света?

Насажда се и разделяй и владей. Преди бяха за и против мерките, вярващи и невярващи. Сега идва и ваксъри и антиваксъри...

15
Разни / Re: Коронавирус
« on: 27.12.2020, 17:49:19 »
Хора, работата е сериозна и световна, но не болнична и заразна в класическия смисъл. В България е чиста проба идиотизъм, популизъм и гнусно лалане на властта, която използва коронизма, за да настани тоталитарен режим. Друго което е на местно ниво- поле за още повече излагации и дебилност на властта и доказване колко ос``ни са институциите на държавата.

Погледнете световните сайтове, новинарски емисии и прочее. Излезте извън местната простащина! Пак припомням- уж много мрем от този толкова нечуван, невиждан вир0с, че има тенденция 2020г. да отчете приблизително същият брой смъртни случаи, като през 2019. Припомням, че последните няколко години, всяка има между 1 и 2 млн. повече умрели от предходната, което е приблизително 1-1,5% ръст спрямо предходната. Тази година, (добавяйки прогнозно пропорционално темпът ден за ден за последните дни) ръстът на смъртността ще е под 200 хиляди повече, спрямо 2019. А уж най-тежко преживелите Италианци ще имат до 3-4 хил. смъртни случаи повече от предходната година, като последните 10 години има няколко години с чувствително повече смърт спрямо 2019 и 2020г. А в България смъртността даже намалява за настоящата година... Абе нещо са криви сметките на тоя вир0с!

Според данните на ООН към момента на писане на мнението (27.12.2020 към 15:40Z, 16:40 централно европейско време, 17:40 българско време): Общо умрели за 2020г. са 58, 279 млн. (отклонение има от до няколко часа, предвид техническото време за получаване на данни от държави, случайни извън болници и прочее).
общо смъртни случаи за 2019г. 58,39млн.

Всички числа са от официалния сайт и доклади на ООН.

16
Разни / Re: Коронавирус
« on: 27.12.2020, 01:56:25 »
Отдавна не съм коментирал тук. Но чаках да се натрупат достатъчно слоеве...
Коронистическия режим който се въведе в целия свят все повече личи, че е политическа игра. Преди казвах, че най-вероятно цялата история е 5% болест и 95% политика, но към момента личното ми впечатление е по-скоро 1% болест и 99% политика.

Да да разнища моите размисли и страсти...
Коронизма който се въведе, събужда в мен няколко теории, естествено могат да се отнесат към така наречените конспиративни.
Коронизма, както споделих по-рано е чиста проба манипулация на масите, ползвайки политиците и медиите. Говорят се единствено сухи числа, маски, числа, маски и маски... На кой са му нужни числата? Нали голяма зараза... На редовия гражданин от първа необходимост му е информация за превенция и предварителна защита. Единици са лекари и прочее, които споделят начини за укрепване на имунната система. Повечето такива доктори, са от "онези другите", дето не споделят "масовото". Българският пример е доц. Мангъров. Даже в едно интервю пред БТВ ми стана противно поведението на пишман-журналистката, опитвайки се да го оплюе. А той подаде важна информация за истинска персонална защита на здравето. Защо като е толкова сериозна, опасна болест не се пуснат инструкции към населението за защита на здравето- превантивна (казах- какво укрепва имунната система), но и за евентуални болни с леки симптоми. И тук идва другото- ако човек се изкашля два пъти, спокойно може да си приложи леко домашно лечение, вместо да натоварва здравната система- защо лекарите и властта не дадат първични иструкции на населението какво да (не) прави... Това сякаш е наистина по-важно за здравето отколкото декламирането на числа и маскиране.

Друг слой идва- говори се само за числа в абсолютна стойност. Защо не се говори за процентно съотношение? А като се говори за проценти, масово се говори за статистически величини, като промил, продецимил и прохектомил (х на 1000, на 10 000 на 100 000), защото това надува числото, което иначе в процент би изглеждало малко.
Като казах стакмистика... Нека видим, как се образуват тия числа, представящи се за положителни корона тестове. Предвид монетарната система, доктори и болници са стимулирани доста солидно за всяка положителна проба. Някак се прави бизнес с това. Всяка положителна проба се счита за лечение, за което се хвърлят много пари по клинична пътека/процедура/ход на лечение (в зависимост от организацията на съответната здравна система). Така лекарите и медицинските заведения (лечебници, клиники, болници) са мотивирани да генерират повече положителни проби, за да генерират повече пари. После защо, дори блъснат от метеорит, мъртвият задължително е умрял от въпросния вир0с... Бройката на болните към момента на говорене се споменава, но по-встрани, по кьошенцата на новинарската емисия/статия, а се натяга напрежение върху бройката положителни тестове. В началото се правеше, но сега съвсем по-рядко се споменават сумарно направените тестове и какъв процент от тях са положителни, колко от тях са повторни (контролни повреме на лечение и/или в край на лечение и тн). Доста пъти дори се смесват тестовете за антитела+PCRите, като всичките се считат, че отчитат болни хора. А ясно е, че антителата са най-вероятно здрави, но срещнали се с короната... Тези моменти, смесени със знанеито, че коронавирусите са познати още от 50те години на 20ти век, че това може да се окаже един "ежедневен" вирус, но просто сега му се обръща внимание по политически причини, за парлама.

Нека видим статистиката на ООН. В ООН се води точна статистика, по абсолютни стойности за броя на починалите хора. За 2019 г. смъртността е 58,39 млн. души. Към момента на писане на това мнение починалите са 58,145 млн. души. Уж мрем яко, уж много заразени, уж много смърт, чували, хората падат по улиците едва ли не... А нещо май ще се окаже, че си мрем нормално. А последните няколко години има темп на растеж на смъртността от около 1% (около 1 млн души) спрямо предходната година. Това е коментирано от години, че основните причини за това са "изпадналите" държави, като Африканските, военните конфликти (Сирия, източните конфликти около Израел, Армения, Турция, Кюрдите и тн) и прочее. А даже гафът за коронизма пролича в България, където дори НСИ без да се усети окъка властта, като официално изказа, че смъртността за 2020 в България е намаляла спрямо 2019. Че казах България- същата до 2019г. държи първенство по сърдечно-съдови проблеми и болести. Сега дори абсолютните стойности на болни, смъртност и прочее причинени от сърдечно-съдови проблеми са някак пренебрежимо малки, а последните месеци изобщо не могат да се съпоставят с данните от предишните години (според данни на НСИ)... А сякаш еквивалентно се увеличават корона-болните (не съм смятал чак толкова в детайли, но отгоре-отгоре числата на това ми напомнят).

До тук- наплашените маси се контролират и манипулират много по-лесно.

А я да погледнем и ваксините. Голямото спасение на света... Уж велика цел бяха и панацеята за оцеляване на човечеството, а първата ваксина нещо се пренебрегна... ама май щото е руска. А в същото време те са доброволни, незадължителни, а от сега се чешат езиците как авиокомпании ще изискват имунизационен сертификат/документ или държави ще искат такъв за достъп, но това по-късно. И както се успокояват гражданите, че никой няма да ги задължи и насили да се имунизират, веднага следват "видни граждани" убеждаващи "Аз ще се ваксинирам", даващи "добрия пример", който трябва да се последва от стадото. А за да оборят шведите, масово се тиражираше мълвата, че хората повтарят, че и потретват короната. По този повод става някак безсмислено ваксинирането... Накрая да не се окаже, че инжектира Витамин Ц или аналгинче, а само рекламката е на панацея. Ако така се работеше за всяка болест сигурно и ХИВ вече щеше да е изчезнал и да не ползваме презервативи. А в България вече се уляха с демагогията с ония фризери, дето ги рекламираха, сякаш вземат космически кораб. А накрая панацеята, дето трябва да се съхранява, като писано яйце се докара с обикновен хранителен хладилен фургон. И пак за ваксините- през медиите се внушава, че според "анкети" противници на ваксините и "неверници" на коронизма са все "необразованите" и по-изпаднали прослойки от обществото... Димек, тез дето не се връзваме да демагогията сме простаци.

Защо се прави?
Това сигурно ще го разберем след години. Дано да сме живи до тогава.
Като предистория да си спомним предишните гръмки крясъци за вируси и болести. Максирането и вирусна паника се пробват от години, но чак сега явно "върза дикиш" сред населението. На няколко пъти явно се пробва глобален страх с взевъзможни птичи и свински болести, морбилите и тн. Между другото, преди около година и нещо, пак имаше някакъв страх от някаква болест, че чак един самолет беше карантиниран на летище Франкфурт. Апропо отпреди 2-3 години на няколко момента можеха да се видят китайци в Европа пристигащи по летищата с маски...

Ето и предполагаемите цели... Със сигурност коронаманията цели отвличане на внимание от важните политически, глобални и икономически действия.
Явно че има икономически и властнически подбуди. Още повече се засилва това усещане с "новия щам", който учудващо идва точно при преговорите за търговски отношения и формалното третиране на гражданите на ЕС и Обединеното кралство... А това договаряне остана малко втрани по новинарските сайтове и емисии (по-горе вече споменат отвличане на внимание).  Вече няколко пъти сме споменавали тук, как от март месец сякаш се изпариха проблеми, като емигрантите, военните конфликти и държавни, граждански вълнения из арабския свят, Сирия, Либия, Армения, Израел, Турция и прочее. Или май се изпариха само от новинарските емисии.
Друг момент- манипулация на масите, промяна на културата и прочее. Интересно става, ако се вгледаме, че "пиковете" и големите зарази и тн. се отчитат по празници. Първо беше Великдена, после бяха някакви Испански празници. Турция и ислямският свят почна да се заключва (по модерно му локдаун) когато са байрямите и поклоненията в Мека. А сега- Коледа и Нова година буквално се отмениха. Германия за която Коледа е едно от най-чаканите времена на годината и най-голям празник буквално я отмени, да не кажа забрани. Въпреки призивите на гражданите коледните пазари да съществуват на дори 30% от капацитета си- не може. А дори зарята за покупко-продажба и ползване е забранена. Явно фоерверкът разпръсква корона. Упорито се затварят, отменят, забраняват, че и отричат всякакви развлечения и прочее... Някак се роботизира индивидът, че може само да работи, да произвежда, но не и да се развлича....
Друг слой- преразпределение на народите и прочее. Натякването "стойте си у дома" подейства доста на масите. Това причини миграция сигурно на милиони гурбетчии, които се прибраха по родините си. Това явно е целяно от някои, но други пък сякаш го използваха, като добре дошло.
Още един момент- както казах, разпределение на световна сила. Тестове, ваксини и прочее глупости, стават основание за (не)приемане в държави и общности. Така от задната врата, максирано се ликвидират някои от основните идеи и права за обикновените граждани на ЕС и Шенгенското споразумение. Уж ваксините и тестовете са незадължителни и доброволни, а в един момент са основание за оограничаването на отстояваните от години свободно движение на хора и стоки.
Като казахме световен ред- уж много мрем, трескаво търсим ваксина. Първата беше руска- а така и не се разви, не се промотира, не се изследва не се почна масова реклама и ваксинираници с нея, а чак някой друг месец по-късно "нашенски" се промотираха (на ЕС и САЩ).

Постфактум:
Съмнява ме, че те първа може да се разрази дори военен конфликт. Съмнява ме, че зад коронаманията стоят шепа световни политици и олигарси, ползващи принципа на корумпиране на другите правителства. Не е нещо ново- доказани са няколко случая, когато САЩ например, корумпира по някакъв начин властимащи на една или друга държава за определени цели. Корупция нека не се разбира само пари. Корупция на високо ниво е "помилване" на народа и държавата в най-идеалния вариант и по-личностните придобивки, като по-висок статут във властта, лични привилегии и прочее. Първите корумпирани бяха Китай и Италия. Затова най-вече в Италия гръмко се рева, докторите се показваха като космонавти и прочее, мряха като пилци (Италия има почти запазване на смъртността през 2020 спрямо 2019, като ръстът до края на 2020 се очаква да е под 5 хиляди спрямо предходната година, като последните 10 години има такива с по-голяма смъртност). Едни от последните бяха Германците, а Шведите сякаш останаха встрани... Но покрай корупцията на правителствата идва и манипулирането на масите. Където под натиска на масите (вече промити отвсякъде), правителствата вольо-невольо трябва да станат "като другите". После сякаш държавите се надпреварваха коя ще е с по-голям-  брой на някоя от величините (положителни и короно-умрели) и локдаун. Ама то май стана,  че и колкото повече са мерките, числата растат... не ми се връзва, ама знам ли. Няколко малки детайли ми се набиха на очи в Германия, още април месец- когато се въведе първото затваряне (локдаун)- още април се заяви, че декември няма да има коледни пазари, до края на годината се забраняват панаирите и прочее (не се заяви директно по медиите, а максимум с едно изречение в края на статията). Още от април, като по медийните публикации- досега трябваше да сме измрели всички или Госпут да слезе и да ни направи безсмъртни.
Като се обобщи всичко излиза: ЕС/Шенген в гражданскиям им смисъл са разбити. Нищо чудно и това да е било някоя от целите, ако САЩ и/или Русия имат пръст във въвеждането на коронистическия режим. След като омръзна надпреварата с числа и локдауни, дойдоха ваксините... Е вече те мисля, че ще станат параванен повод дори за военни конфликти, където сякаш САЩ има най-голям интерес, като най-голям производител (или индиректно компаниите са собственици на други компании в чужди държави) на оръжия, бойно и военно оборудване... ЕС също се опитва явно някак да се съхрани, като се противопоставя с държави извън съюза (например Албания, Сърбия и Македония) по снабдяване с панацеята.
Имаше хора, които предупрежаваха, че в 3тата световна война основна роля ще играе информацията и работата с нея- мисля, че това е факт днес


Още много тези и теории има, аз се опитах да рамкирам най-основно личните ми размисли и страсти. Използваните числа като бройка население, смъртност и прочее са взети от официалния сайт на ООН.
Лично за мен- от началото на коронизма аз масово не слагам маска (в краен случай за да не ми мрънкат), автобусът който карам още и още няма прегради никъде (даже вечер ползвам основно първа врата). Дявол да го вземе- абе още мърдам... А се надявах така лесно да се мре. Апропо- още не съм чул мой познат и/или познат на познат да се окаже болен или преболедувал.

17
В София е крайно време да се замисли за някои извънредни ситуации и да се разработят готови шаблони-планове.
Като начало всяка метростанция да си получи заместващи спирки, автобусен еквивалент и да се направят маршрути на метролиниите. Тези спирки трябва винаги да си седят означени, като дори да ги отбележат по плановете на метростанциите. После и с ония морги, така наречените трамваи. С разработени целите линии, после ще им трябва напасване за конкретните случаи ще трябва да се търси място за обръщане на посоката и конкретика в разписанието. Тепърва по старото трасе с фльонгата ще почват проблеми, инциденти, аварии и нужда от ремонти.

Специално тук и сега по-удачно беше да направят линията да спира само на спирките на метрото- все пак да се спазва какво замества. Най-удачния в моите очи маршрут е станция Красно село на бул. Гоце Делчев, пл. Ручей (спирката на ТБ 2 и 9),  МУ, Тунела на НДК (връщане по Патриарха), станцията на Патриарха, Орлов мост на бул. Христо и Евлоги Георгиеви, Театрална, по бул. Мадрид, ул. Черковна и до ОМВ-то на бул. Вл. Вазов, от там десен и обратно по Черковна. Вече висш пилотаж би бил, като се идва от пл. Ручей към Красно село, автобусите да минават по Кюстендил (като се разкарат паркиралите за двата дни), после ляв по Гоце Делчев за последна и първа спирка (би спестило разходката до Земляне за обръщане и около 2 км за цяла обиколка). Максимално къс и схождащ с основния на метрото маршрут. С обръщане на гараж Земляне посоките са по 8,6-8,8км, към 16,5 за цяла обиколка и мисля, че 30 мин. ще стигнат за пътуване в посока, с екстра 5 мин. за мотане и въпроси. Предвид че се замества метро- трябва да се замества освен маршрута, но и капацитета на недвижещия се транспорт. Автобусите трябва да са на 5 мин. или на 8 (там колкото е интервалът на М3) но по два дълги. Ако са на 5 мин. ще трябват 15 коли. За 8 мин. излизат към 9 коли, но без да смятам удвояването на колите, за постигане на влаковия капацитет.

18
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: 10.12.2020, 17:16:55 »
Хора, моля ви! Малко отмалко отсявайте пишман-новините... Сега като гледах информация от последния ден- излиза, че тази схема "не се харесала"... Пак повтарям- това "предложение" за схема се върти от няколко години, а сега го тупнаха за ПР, че да покрият гафа с кондукторите. Ама толкова прости горките, че явно дори не са чели текстовете си и стана още един гаф, като бумеранг... А явно и хората повече се зачитат във всевъзможни глупости, като дори ги приемат насериозно, както случая с фантасмагориите за метро, летящи чинии, телепортиращи врати и прочее...

Сега- "новата" транспортна схема на селото ще е старата със сменени номера- 148 ще стане БРТ1 и някой друга козметика (да обединят някои схождащи маршрути). Дядо Коледа няма да дойде!

19
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: 08.12.2020, 23:18:56 »
Не си струва отново коментарът...
Хора, отсявайте приказките за Дядо Коледа в това нещо, носещо названието Варна и считано за населено място...

Тази публикация е последната фъфленица на общинската кампания да потули гафовете с едно гръмко тупане на гъртиде и големи празни крясъци. То елементарно замисляне и логика, особено на местните ще се светнат, че са невъзможни фантасмагории и чиста проба отчитане на дейност. Въпросните "документи" и за мен глупости се появиха още преди няколко години. Апропо текстът на статията май го четем почти един и същ последните 10 години, през няколко месеца интервал...

Нова транспортна схема- не очаквайте- НЯМА да има. Във Варна няма граждани, няма власт, няма компетенции и капацитети с желание и цел общо благо да се хванат да изготвят транспортна схема, адекватна за нормален в 21ви век транспорт. Ако има нещо което ще нарекат "нова транспортна схема", ще е някакъв фарс, като построените "БРТ коридори", представляващи жълта боя (ш са изсипят от такова строителство...). Ама хора, колкото и да е тъпо да се влиза в детайли- те не могат да обезпечат само БРТ-то с шофьори и автобуси. И това що за транспортна схема или каквото е... Къде са конкретните маршрути, с карта, с конкретно разписание, разпределение на километри и тн... Или ще се отчете като "предложение", което "се оказало" неефективно, но все пак работа "се е свършила" по "консултиране".
Ами от там нататък- 17ката от Аспарухово е написана. Това би било война. Същото с 18 от Елпром... Има тавтология на номера- имаме вече номер 33 с маршрут КЗ-с. Ген. Кантарджиево... Явно и писалият пишман-предложението толкова знае какъв е транспортът днес, колкото е намерил от тук-таме някой сайт. И... абе няма смисъл... Този "документ" е поредното притопляне на манджата, че да покрием гафа с протестиращите кондукторки... Дето и там имаше решение, но за хора знаещи и можещи да правят нещо по ресор транспорт. Просто като планират махането на кондукторки за 6-12месеца напред, спират да назначават и остават естественото "текучество" да намали щата (пенсиониране, доброволно напускане, уволнение заради самоотлъчки и тн. ).

По-големият им проблем е какво ще правят с другите си недоносчета- ТАСРУД, линиите на Аксаково и различните издатели на превозни документи, липсата на нормативна уредба и тн...
Ако махнат кондукторките-
Къде е новата нормативната уредба, описваща ролите на картоиздател, регулатор, превозвач и тн.? Отговор- или няма и ли този и оня ще смучат нещо от пръстите в последния момент.
Какво става с Аксаковските автобуси? Те остават като НЛОта ли? Ами интеграция на Аксаково и Варна... ох май стана сложно
Кой ще издава картите за ЦГМ? Да не стане фарсът, ДАПа да издава кампанийно собствени карти за 1 месец, а еднократните билети да са на ТАСРУД... ще е смях в залата

На селу Варна, абсурдът счетен за градски транспорт в момента няма линии с интервал под 15 мин. подържан през целия период на обслужване. Единствено 13 редува 10-15 мин., а 7, 20, 22, 41, 148 имат пикови моменти интервали между 8 и 15 мин. На варна баш в момента наистина не и трябват дълги автобуси, ако "избомбят" с гъсти интервали. Ама как няма да се препълни 409, като единствената връзка на вилната зона около Траката-Ален мак и Аксаково, а е на 20+ мин... Еми преди 20 години, като бяхме 5 вили целогодишно живеещи, първият автобус беше 05:35 (51), а основните автобуси бяха на 15 мин. 409 и на 20 мин. 9, отделно 31А и 51 нарядко. Сега има само едно 409 на 20-30 мин.,  и 9ка ако мине на 1 час... Стой и чакай... Аксаково- преди 2006г. имаше 409 на 15 мин., 21/49 на 30на, 43 на 30на мин и 121 на час да кажем. Сега има само едно 409 на 20-30 мин., 43-49 на повече от 1час., 121 да кажем направо го няма...

Вместо да мъдрят поредната помпозна простотия, която е само помпозна на вид и реклама, ама е отврат откъм полза- да се хванат да намерят поне 30 соло автобуса, плюс тези електробуси дето ще идват. Да освежат тук-таме някой друг маршрут, заради променили се потоци и/или демография и да оправят интервалите, като се гонят интервали от 10 до 15мин. и най-много 20 за неделя.

Хора, прощавайте но истината е, че положението е трагично и няма изгледи за напредък... Във Варна, както много пъти съм казвал, нещата се правят за ефелък, тупане на гърди и реклама, а не за ефективност. В същото време същите тези неща се планират и най-често изпълняват от хора/институции без компетенции, капацитети, желания по съответния ресор и предмет на дейност... Нищо чудно че транспортът е умрял... То може да се каже, че и темата тук е отговор на това колко е умрял транспортът на това село...

20
В Германия от месеци масово е премахнато таксуването от шофьора. Индиректно се намеква, че возенето гратис в автобусите е позволено. Най-общо се казва, пътниците да се таксуват онлайн и в случай, че са в автобус да се таксуват на първата спирка за прекачване с железопътен транспорт. Вече за железниците там има основание за глобяване, тъй като всички гари и станции са екипирани с автомати за пълно обслужване и всички видове плащания. Естествено ако се прекачва автобус-автобус... се остава възможността за "законен" гратис.
Вече градове като Кьолн и Мюнхен не са променяли нищо и през целия коронизъм си имат инспекции, тъй като имат машини във всяко превозно средство, а шофьорите нямат никакво касателство с таксуване и билети.

Pages: [1] 2 3 ... 109