Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - fafan

Pages: [1] 2 3 ... 324
1
Разни / Re: Космонавтика
« on: Yesterday at 14:30:59 »
Исторически момент: Непрофесионални астронавти са на двучасова разходка в Космоса

"Четиричленен екипаж от цивилни на борда на мисията Polaris Dawn на SpaceX отключи люка на своята капсула и влезе в историята като първата група непрофесионални астронавти, извършили космическа разходка.

SpaceX предава събитието на живо.

Астронавтите бяха на борда на Crew Dragon. Сред тях е милиардерът Джаред Айзъкман, който си поделя разходите със SpaceX за разработките на тази мисия.
И четиримата са със скафандри на SpaceX. Цялата транспортна капсула Crew Dragon беше разхерметизирана за двучасовото излизане в открития Космос, излагайки всички на опасната среда.
Айзъкман и Сара Гилис от SpaceX ще се редуват да излизат за кратко през люка. Те ще изпробват черно-белите скафандри, като движат телата си в различни посоки.

И двамата обаче ще имат непрекъснат физически контакт с Crew Dragon с ръка или крак, докосващи капсулата или прикрепената към нея опорна конструкция, която наподобява върха на стълба за басейн. Пилотът Скот „Кид“ Потийн и инженерът Анна Менън от SpaceX ще наблюдават излизането в открития космос отвътре. Подобно на предишните полети на астронавти на компанията на Илон Мъск, и този ще завърши с приводняване край бреговете на Флорида. Мисията вече постави рекорди, пътувайки по-далече в Kосмоса от всеки човек след края на програмата Apollo на НАСА преди повече от 50 години.

Смятани за една от най-рисковите части на аеронавтиката, космическите разходки досега бяха единствено приоритет на професионални астронавти. Лошото време причини двуседмично закъснение на излитането на мисията Polaris Dawn. Екипажът се нуждаеше от благоприятни прогнози не само за изстрелването, но и за спускането дни по-късно.

Първото излизане в открития космос бе осъществено от Съветски съюз през 1965 г., последвано плътно от САЩ, за да стане днес редовна практика на екипажите на Международната космическа станция, припомня БТА."

https://btvnovinite.bg/svetut/istoricheski-moment-neprofesionalni-astronavti-otkljuchiha-ljuka-na-spacex-i-izljazoha-na-razhodka-v-kosmosa-na-zhivo.html



2
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 11.09.2024, 21:17:21 »
1. Едно бързо въпросче - приемам, че в България е имало хора, които са били нацисти или поне привърженици на нацизма. Първо нали комунизма е много прекрасен строй защо трябва да бъдат наказани за идеите си. Също не е ли много странно като как в мъничка България са намерени и осъдени пъти повече нацисти, отколкото в Германия. Справка - присъдите на Народния съд спрямо присъдите на Нюрнбергския процес.
Че то по тази логика България излезе по-нацистка от самата нацистка Германия. Поне на мен това не ми звучи логично.

В съвременна Германия днес гонят левите екстремисти от вида на petur1111 с такава настървеност и постоянство, което не може да се сравни с гонитбата на неонацистите, огромни средства и персонал се занимава с това да ги излови тези като него и да ги затвори до живот в най-подсигурените затвори. Сега например след като хванаха последната жена от третата генерация на Фракция „Червена армия“ из цяла Германия са разлепили плакати на другите и двама съучастника. Бабата пък я водят окована като мечка на синджир и я показват непрекъснато по телевизията как я влачат по съдилища за да им служи за сплашване на останалите червени екстремисти които са се изпокрили по дупките си и да знаят какво ги чака. А Германия не е глупава, знае какво е нужно да се прави когато демокрацията и конституцията са заплашени от червени бандити. Колко са точно не се знае, но дори и един да е останал цялата нация от нормални редови германци са готови да ги гонят. Та в този ред на мисли бройката не е важна, важно е колко са опасни.

3
Яркостта на екрана трябва да е усилена на максимум.
На същия принцип е Кауфланд картата - като я отвориш, програмистите нарочно са направили автоматично яркостта да стане максимална, за да се прочете успешно.

Понякога и това не е достатъчно, четците са боклук явно.

4
Ден на отворените врати в градския транспорт

"На 22 септември, Денят без автомобили, част от Европейската седмица на мобилността, заповядайте в депата и гаражите на градския транспорт, които отварят вратите си за всички деца и фенове на транспорта. До тях ще можете да достигнете със специална ретро автобусна линия с начална точка пл. Възраждане.
Отворени за посещение между 11:00 и 16:00 часа ще бъдат трамвайно депо Красна поляна, автобусен гараж Земляне и метродепо Земляне, където сме предвидили интересни занимания за деца и фенове на градския транспорт.
🚋 В трамвайно депо Красна поляна ще може да влезете в кабините на различни видове трамваи, да се повозите на учебния трамвай и да разгледате депото отвътре, а моделисти ще представят най-новите си умалени модели на градски транспорт.
🚌 В гараж Земляне ще видите специално докараните до София реставрирани ретро автобуси Skoda 706 RTO и Чавдар М81, движили се в продължение на години из града. Ще има достъп и до актуалните модели автобуси, които се движат по софийските улици. Моделистите ще покажат умалени модели на автобуси и метровлакове.
🚇 В метродепото ще можете да посетите тренажора за машинисти, както и ще може да се разгледа влак Siemens Inspiro. Посещението на депото е с предварително записване и до изчерпване на капацитета. Линк за записване ще бъде споделен скоро.
Ще можете да достигнете до изброените локации лесно с ретро автобусите по специалната атракционна линия, която ще тръгва от пл. Възраждане. Автобусите ще се движат по булевардите Ал. Стамболийски, К. Величков, Възкресение, Н. Мушанов и Житница до гараж Земляне. Разписанията ще бъдат обявени скоро.

Събитието е част от Европейската седмица на мобилността и се организира от Столична община съвместно с Център за градска мобилност, Столичен електротранспорт ЕАД, Столичен автотранспорт ЕАД, Метрополитен ЕАД, Сдружение Градски транспорт и инфраструктура, П.М.П. груп, Модели на градски транспорт и Ретро автобуси Пловдив."


5
Трамваи / Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« on: 11.09.2024, 13:15:04 »
Хич не са глупости, дарението е договор от частноправен характер. В такива договори могат да бъдат вписани и неустойки за неизпълнени задължения.

Ок, има ли клауза във въпросния договор за неустойка при неизпълнение на задължение и какво се разбира под същото? Ако си запознат по-обстойно с договора, ще се съглася. Доколкото ми е услужлива паметта, базелските тролеи в Русе и Пазарджик също не издържаха много, поради липса на адекватна поддръжка, а също бяха дарение(доколкото ми е известно). Ако не съм изпуснал нещо, не си спомням да е ставало дума за някакви поискани неустойки от Швейцария тогава.

Можем да питаме в МОСВ ако искаш. Тролеите в Русе и Пазарджик не са по тази програма до колкото знам за разлика от трамваите за София. Тук има повече информация, трамваите са по ос 2,  „Околна среда и инфраструктура”. За съжаление тази ос ни е дадена на нас за управление, но това не значи че можем да си правим каквото искаме. Всеки разумен човек му става ясно че залегналите в програмата цели:

-оползотворяването на швейцарския опит и знания, и
-постигане на устойчиво, икономически и социално балансирано развитие

както и "„Рехабилитация и модернизация на основна инфраструктура и подобряване на околната среда" с цел „Подобряване на публичната инфраструктура с оглед повишаване на жизнения стандарт и стимулиране на икономическо развитие"" няма как да се постигне като подпрем 1/3 от дарените ни трамваи на трупчета. За да подобряват околната среда и жизнения ни стадарт трябва да са на линия, а не на киснат разграбени в депото, нали така?

Заради такова сбъркано мислене в политическата каста и на плебса сме на такова дередже като общество….  :help: :help: :help: Особено и когато всичко се маргинализира с неработещата правна система и реалната липса на каквито и да е наказания у нас….

Като не ни работи съдебната система се налага да ни наказват отвън за да си свършим работата най-накрая. Само мога да кажа "Магнитски", мисля че е достатъчно.

6
Очаква се първата фаза от проекта за трансформация на ЦУМ в София да бъде завършена до април 2025 г., а втората - до 2027 г.


"Бургас, 
10.09.2024 16:26 | ОБНОВЕНА 10.09.2024 19:05
 (БТА)

Проектът за трансформация на сградата на Централния универсален магазин (ЦУМ) в София се осъществява в две фази. Първата фаза ще бъде завършена до април 2025 г., а втората се очаква да приключи до 2027 г. Това каза в Бургас Ахмед Насър, основател и директор на компанията “Антика Уърлд” (Antika World), ръководеща проекта. Проектът цели възстановяване функционалността на ЦУМ като модерен символ на София с отлично разположение и полезност за обществото, уточни той.

Наср припомни за първото гостуване на изложбата "Египетски приказки" в Бургас и Варна. Експозицията представи над 100 реплики на египетски артефакти. По думите му има възможност за постоянно представяне на изложбата, която ще бъде разположена в специална зала в ЦУМ.

Вътрешността на сградата ще включва три зали на първия етаж – две изложбени за българската и египетската история, и една музейна с работилница за розово масло, посочи Насър. Той съобщи, че на горните нива ще има търговска част, заведения за хранене и атракции, СПА център. На два етажа ще бъде разположен петзвезден хотел. Предвидени са конгресна зона и пространство за споделена работа, бизнес център и акселератор. Ще има и обособена част за научноизследователска дейност, допълни директорът на “Антика Уърлд”.

Виждаме инвестицията не само като възможност за обособяване на хотел и СПА център, но и като възможност за провеждане на бизнес срещи, развитие на IT сферата и научните дейности, посочи Ахмед Насър.

Предвижда се сградата на ЦУМ да бъде маркетинг, търговски и туристически център за популяризирането на България като желана дестинация. Рекламирането на страната като дестинация за целогодишен здравен туризъм също е сред идеите на проекта, каза още той.

Ахмед Насър съобщи, че представянето на трансформацията на ЦУМ ще бъде направено на 19 септември в Българската търговско-промишлена палата в София.

Предстои и среща с местни български компании за обединяване на бизнеса с цел развитие на региона."

https://www.bta.bg/bg/news/economy/739822-ochakva-se-parvata-faza-ot-proekta-za-transformatsiya-na-tsum-v-sofiya-da-bade-z

7
Тази нощ се е срутил трамвайният мост над Елба в Дрезден. По щастливо стечение на обстоятелствата на моста в този момент не е имало трамвай, въпреки че линии 3 и 7 се движат там на интервал от 60 минути и през нощта. Мостът е строен от комунистите през 1970 година и тържествено открит от Хонекер, сега след едва 50 години вече е в реката. :rolleyes:


8
Трамваи / Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« on: 10.09.2024, 23:52:41 »
Швейцарците ги даряват, защото рециклирането там излиза много скъпо. Те се отървават от тях, а не са се загрижили твърде много за добруването на софийския трамваен транспорт. Изобщо не ги вълнува дали ще ги караме още 25 години или ще ги нарежем на втория ден.

Напротив, програмата на швейцарците върви през Министерството на околната среда и водите, дарени са с определена цел, която дарителят е вписал в договора за дарение, както и други неща. По тази програма има и други договори, трамваите са само малка част. Не е вярно че са просто скрап, която те са ни предоставили и са се отървали от нея, а са трамваи които могат да се ползват още десетилетия, което и в други държави е факт. Там явно по се вълнуват от нас да изпълнят волята и първоначалния замисъл на дарителя.

Що за глупости? Ти като подариш на някого подарък, обаждаш ли му се периодично да провериш в какво техническо състояние е?

Хич не са глупости, дарението е договор от частноправен характер. В такива договори могат да бъдат вписани и неустойки за неизпълнени задължения.

9
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 10.09.2024, 22:18:42 »
Фойерверките в Москва тази нощ. "А нас за что... 8)"




10
Трамваи / Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« on: 10.09.2024, 21:56:00 »
Всичките 28 вагона трябваше да се движат, няма предвиден за оставяне за части. Това че НИЕ сме си го решили е съвсем друга тема.

Интересно дали договорът за дарение предвижда подобно занемаряване. Чудя се дали едно писмо до органите на Българо-швейцарска програма за сътрудничество по която трамваите дойдоха няма да доведе до някакъв контрол по изпълнение на договора и солени санкции за безстопанственост на нашето стопанисващо трамваите дружество, едни 20-30 милиона швейцарски франка доплащане с възпитателна цел за да се научим веднъж завинаги да пазим и да се грижим за повереното имущество  :neznam: Въпреки че както четох наскоро швейцарците са наясно къде са пратили горките си трамваи, всички следващи дарения бяха за Украйна - Лвов, Виница и други получиха доста повече трамваи от нас. А можеше да сме ние, ама като не пазим ще ги взимат други.

11
Трамваи / Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« on: 10.09.2024, 17:33:57 »
659,663,666,672,675,682,683,684 в момента не се движат.

А кои от тях има планове да бъдат оправени?

12
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 10.09.2024, 17:32:17 »
За жалост много истински патриоти и достойни българи са били уволнени и премахнати от пост

Много са били физически отстранени, голяма част от царското офицерство ликвидирано. Най-интересното е че убийците им са били българи, а не НКВД, те само са писали смъртните присъди, но не са си цапали ръцете. За малко рубли дядовците на днешните потомствени демократизатори са се цанели за убийци и палачи, явно не са имали някакви морални пречки. Днешните им внуци пък им пренаписват биографиите и ги стилизират до герои. Извратена работа.

13
Такоеа нещо позволено ли е изобщо? Как работят спирачките на чамугата и защо и е вдигнат пантографа?
Трябва най-малкото да отварят и затварят автоматичните врати, които няма как да се командват от Шкодата.

И кой го прави това? Един машинист седи в чамугата и само отваря и затваря врати, един кара локомотива? И връзката им помежду е как? По телефон?

14
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 10.09.2024, 10:01:08 »
Хубаво е че има още хора които помнят и разказват истината а не лъжите и глупостите на червените бандити:

103-годишната Ценка за Червената армия: Мъка и тормоз

"Днес се навършват 80 години от преврата на 9 септември през 1944 година и влизането на Червената армия у нас. Държавната агенция "Архиви" публикува невиждани досега документи, свързани с окупацията.

 За едни днешният ден е символ на победа, за други обаче остава белег. Емил Иванов е само на две, когато Червената армия стъпва у нас. Семейството му е родом от Ломската сталийска махала. Баща му работи като учител в селото. Малко след окупацията - изчезва безследно.

"На 5 октомври идва прислужникът в общината и го вика да си занесе униформата. Отива в общината и го чакаме да се върне. Още го чакаме. Заедно с други 10 човека от селото", разказа Емил.

Той споделя съдбата на много други, чиито роднини са били репресирани. Дълго време е наричан фашист. Майката на Емил - Ценка Горанова, днес вече е на 103 години и още помни онези времена.

"Мъка, тормоз, работа", спомня си Ценка.

Макар на много места червеноармейците да са посрещани с цветя и песни, скоро митът е разбит, разказват архивите. Започват грабежи, изнасилвания, издевателства и убийства.

И днес Емил продължава да търси останките на баща си, за да го изпрати по християнски."

https://www.dnes.bg/obshtestvo/2024/09/09/103-godishnata-cenka-za-chervenata-armiia-myka-i-tormoz.619630?utm_source=referral&utm_campaign=most_comment

15
Такова нещо позволено ли е изобщо? Как работят спирачките на чамугата и защо и е вдигнат пантографа?

16
Контрольори глобиха жена въпреки закупения електронен билет в София

"Контрольори глобиха и свалиха жена от автобус в София, въпреки че е имала закупен електронен билет, предаде Нова телевизия.

По думите на потърпевшата тя е закупила билета си от mpass, но след като четирима контрольори се качват в автобуса, й заявяват, че нейният билет не е валиден, въпреки че не са го проверили по никакъв начин. След това свалят жената от автобуса и й пишат глоба.

Според близка на потърпевшата те са проверили закупения електронен билет и справката е показала, че той е валиден за 120 минути."

https://news.bg/regions/kontrolyori-globiha-zhena-vapreki-zakupeniya-elektronen-bilet-v-sofiya.html

17
Нали даже отчитаха повишен пътникопоток заради двуетажните

Сами си отчитаха пътникопоток и сами си писаха докладите и после сами си поръчваха двуетажни и накрая сами си ги облепяха и им купуваха ел. табели. На това му се вика затворен кръг  :laugh:

18
Опълченска ..разрешен за .. автобуси. От там минават и всички автобуси от гарата към Руски паметник и Владая.

Е това вече е сериозна грешка, мястото им изобщо не е там.

19
Тоест чамугата е умряла и я влачат към Плевен?  :neznam: Или има пътници вътре?

20
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 09.09.2024, 12:55:12 »
Интересни играчки за агресорите:

https://www.vesti.bg/sviat/ukrainski-drakonovi-dronove-obsipvat-s-raztopen-metal-ruski-pozicii-6207993

Явно ги прилагат повсеместно по целия фронт:


Pages: [1] 2 3 ... 324