1
Транспортът по света / Градският транспорт в Дубай
« on: 07.10.2018, 14:02:32 »
Имах удоволствието да прекарам една седмица в Дубай, Обединени арабски емирства.
Местният транспортен оператор е само един - RTA, като в него са обединени метро, трамвай, автобуси, таксита и дори нещо като воден автобус, на който съм качил снимка с карта на маршрутите. Има две метролинии + една която върви по една от изкуствено създадените палми от началото до края и. Интересното при метрото е, че се движи без машинист. Освен това не са отделни вагони, а е цял влак, като е доста дълъг (или поне колкото нашите). Вътре има линия, която мъжете не могат да прекрачват и е само за жени и деца. Интервалът в пик е не повече от 2-3 минути, а най-дългото време, което сме чакали е не повече от 5-6 минути. Пероните са защитени от стъклени прегради с врати, които се отварят при пристигането на влака. На трамвайните спирки е същото. Забравих да допълня, че и в метрото и в трамвая има и Златна класа, където могат да седят само закупилите златна карта за пътуване, която е по-скъпа. Другото интересно е че метрото се движи само надземно, успоредно с булевард, който е около 5-6 ленти в посока + локални с по 2-3 ленти. Трамвайна линия има само една, която е с около 15 спирки, ако не се лъжа, но са на доста голямо разстояние една от друга. Трасето е абсолютно отделено и там, където се пресича с трафика има светофари, които са с датчици. Самите трамваи са дълги може би колкото метровлаковете. Това, което ме озадачи е, че когато завиват, карат с не повече от 7-8 км/ч, нямам идея защо. Интервалът през деня е около 6-7-8 минути. Автобусните линии са много, интервалите им не са никак малки повечето са на около 15-20 минути. Имат доста дълги Солариси, но повечето автобуси са несъчлнени - Мерцедеси и други. Има и нощни линии, които са на около половин час. Интересното е, че на автобусните спирки почти няма електронни табла, но пък доста от спирките са затворени с климатик и с бутон за заявяване за чакащи. За чистотата мога да кажа, че е на отлично ниво във всички видове транспорт. Цената на пътуването е според времето и зоните, през които се преминава. Зарежда се карта, от която се отнемат пари при чекирането при напускане на превозното средство. Горе долу се отнемат по около 5-6 дирхама или около 2.50 - 3.00 лв за преминаване през 2 зони, като трябва да се има предвид, че разстоянията са доста големи. Ако пътуваш няколко спирки в една зона, плащаш около 1.50 лв.
Местният транспортен оператор е само един - RTA, като в него са обединени метро, трамвай, автобуси, таксита и дори нещо като воден автобус, на който съм качил снимка с карта на маршрутите. Има две метролинии + една която върви по една от изкуствено създадените палми от началото до края и. Интересното при метрото е, че се движи без машинист. Освен това не са отделни вагони, а е цял влак, като е доста дълъг (или поне колкото нашите). Вътре има линия, която мъжете не могат да прекрачват и е само за жени и деца. Интервалът в пик е не повече от 2-3 минути, а най-дългото време, което сме чакали е не повече от 5-6 минути. Пероните са защитени от стъклени прегради с врати, които се отварят при пристигането на влака. На трамвайните спирки е същото. Забравих да допълня, че и в метрото и в трамвая има и Златна класа, където могат да седят само закупилите златна карта за пътуване, която е по-скъпа. Другото интересно е че метрото се движи само надземно, успоредно с булевард, който е около 5-6 ленти в посока + локални с по 2-3 ленти. Трамвайна линия има само една, която е с около 15 спирки, ако не се лъжа, но са на доста голямо разстояние една от друга. Трасето е абсолютно отделено и там, където се пресича с трафика има светофари, които са с датчици. Самите трамваи са дълги може би колкото метровлаковете. Това, което ме озадачи е, че когато завиват, карат с не повече от 7-8 км/ч, нямам идея защо. Интервалът през деня е около 6-7-8 минути. Автобусните линии са много, интервалите им не са никак малки повечето са на около 15-20 минути. Имат доста дълги Солариси, но повечето автобуси са несъчлнени - Мерцедеси и други. Има и нощни линии, които са на около половин час. Интересното е, че на автобусните спирки почти няма електронни табла, но пък доста от спирките са затворени с климатик и с бутон за заявяване за чакащи. За чистотата мога да кажа, че е на отлично ниво във всички видове транспорт. Цената на пътуването е според времето и зоните, през които се преминава. Зарежда се карта, от която се отнемат пари при чекирането при напускане на превозното средство. Горе долу се отнемат по около 5-6 дирхама или около 2.50 - 3.00 лв за преминаване през 2 зони, като трябва да се има предвид, че разстоянията са доста големи. Ако пътуваш няколко спирки в една зона, плащаш около 1.50 лв.