Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - iashu

Pages: [1]
1
https://www.dnevnik.bg/bulgaria/2021/01/13/4163204_obiavena_e_poruchkata_za_metroto_ot_voenna_akademiia/?ref=home_layer2

Кръщавам темата с това име, защото все още вярвам, че можем да спрем вредното забиване/завиване на и този клон към затапена посока.

Хайде да се организираме и да направим нужното за да запазим възможността метролиния 3 (някога) да се развива в източна посока (например поне до Дружба или Искърско Шосе).

Планираният завой към Цариградско Шосе е вреден. По- добре е да построят друга линия, например отклонението по бул България, или разклонения на линия 1(из Люлин) или линия 2(към Студентски град или Илиянци) или нова кръгова линия, или дори нищо да не строят... просто да не скопяват цялата метросхема на края на мандата си

2
продължавам офтопика, сори:

или нещо по- радикално: безплатен градски транспорт, но 365 лева по- високи данъци от всеки, който живее в град с относително адекватен градски транспорт

Момента е подходящ: така или иначе работи 10 месеца с намалени приходи... Нека да добавим още един полезен разход на тия дето създават задръстванията с таратайките си (и аз имам, ама редовно си предпочитам колелото, или градския транспорт) и да отпаднат всички сложнотии като глоби, билети, апарати, цени и т.н.

Ефекта върху задръстванията ще е моментален, а с появата на метролиния 3 досегашния наземен транспорт ще има капацитета да поеме новите пътници, ако се разпредели ефективно (в малко, но редовни и директни... движещи се на право линии)

3
 :crazy:

Падам си по смелите пътешествия, та за края на май месец с една девойка сме си взели следните билети:
15ти май: полет София- Милано
17ти май: полет Милано- Катовице(Полша)
19ти май: полет Лодз/Лудж(Полша)-Лондон
22ри май: влак Лондон- Париж
30ти май: полет Айндховен(Холандия)- Будапеща
31ви май: полет Будапеща- София
Като идеята ни е от Париж до Айндховен да минем за 2-3 дни и през Брюксел и/или Люксембург.
Та ще видим бая свят и ще съм благодарен на идеи във всяка насока:
Какво е интересно да се прави/види във всички тия места (едно по едно)
Какво да заснема от транспортта, че да показвам и разправям :)
Какви са изгодните варианти за транспорт (много ще сме стиснати тъй, че по- скоро: къде ще стане с автостоп и къде по- добре да ползваме влак/автобус/нещо друго... къде може да се возим и гратис  :blink: )
Какви добри идеи знаете за нощуване(в духа на денонощни компютърни клубове, couchsurfing, в краен случай евтини хостели)
Изгодни места за презареждане (определено ще пробваме китайските all you can eat buffet за да тестваме предела на човешките възможности)
От какво да внимаваме по различните места?

Както виждате голям приоритет за нас е пестеливостта. До тук сме дали под 300 лева за билети и ще се пробваме да не изхарчим много повече от тия пари, тъй че всякакви смели решения са ни добре дошли  :crazy:

Знам, че започвам обширна тема и сигурно ще разсмея много от вас с младежките си разбирания за почивка (мизерно търчане, но пък на супер яките места) но пък всеки от вас който е бил в някое от тия места ще има с какво да допринесе за оцеляването ни и току виж имате и желание и после съм благодарен и черпя на някоя форумна сбирка като дойда най- накрая :)

4
Днес станах свидетел на това как трамвайте които застанат 50-60 сантиметра преди червената черта нарисувана в асфалта на спирка хемус, посока центъра (явно тази маркировка е точно за това) остават без ток. Наложи се трамваят да бъде 'побутнат напред', като начина също ме изненада- щанга използвана като лост се опира с единия си край в земята, средата и стои под задната част на едно от колелата на трамвая а другия край на щангата се дърпа нагоре. Десетина- двайсе сантиметра по- напред ток вече явно имаше и любопитната за мен ситуация приключи.
Искам да попитам за какво служи тази маркировка (до колкото разбрах ватманката я е интерпретирала погрешно) и...
абре необходима ли беше тази строителна маневра за 1-2 сприки... Струва ми се, че решението е временно и набързо скалъпено- когато стоиш на малкото тротоарче което е по средата между мола и платното на арсеналски и искаш да пресечеш трамвайните релси към CCS, точно пред теб има пешеходен светофар който ти свети зелено. Ватманите обаче нямат работещ светофар за завоя и си минават. Освен това задната част на трамвайте попада малко върху тротоара и би могла да хласне човек стоящ близо до края на тротоара (особено ако яде дюнер, като мен...)

Pages: [1]