Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 758
1
В планинската част е затворено. Байпас през Серес - Амфиполи или през Килкис (не използвам българското име, тъй като старият Кукуш е изравнен със земята през 1913).

Пожарите са проклятие за Южна Европа, вкл. България. Няма смисъл да злорадстваме за съседското нещастие.

Тази година още от 1 май в Гърция се готвят за пожари. Тренират с водоизливащи самолети, от 1 юни са забранени барбекютата,  доста интензивно се косят сухи треви. И въпреки това, нещастието се случва.

2
Разни / Re: БГ Черноморие
« on: 11.07.2024, 18:04:00 »
Освен с джип, бяха теглени с трактор.

3
Къде ти е тогава най-близкото депо и откъде ще захранваш трасето по Ринга с трамваи?
Красна поляна, което ще се свърже след преодоляване на нескопосаната отсечка от Бъкстон до Борис (разбира се, и след изпълнение на България-Бъкстон).

4
Нормалнорелсово депо каква релация има с теснорелсово трасе? Или ще правим сума километри трирелсие по Искърско шосе? Резонният въпрос - толкова ли свършиха истинските инфраструктурни проблеми в София, че си създаваме нови?

Виждал съм го проекта за Винарово колело и тъкмо там са ми опасенията. Кръстовището може и трябва да се подобри, но проектът е в точно обратната посока, т.е. отиване към "лъвовмостовизация". Кръговото на Винарово е най-ефективното в София. ПТП стават, но съпоставени с преминалите МПС, надали са съществен процент. Радиусът трябва да се намали, за да се направят байпас платна за десните завои (за съжаление застрояването не дава други шансове). Но с какъвто и радиус да е, няма как през него на ниво да премине трамвайно трасе без сериозна редукция на пропусквателната способност (примерът Лъвов мост).

5
Напълно съм съгласен. Мисълта ми, че пътникопотокът от Армеец към Слатина не е и няма очертания да бъде много перспективен. Скоро те ще имат метро, имат си ТМ20. А строежът на трамвайно трасе, още повече при/под Винарово колело е сложна и скъпа работа. Винарово колело е основен начален възел на този ринг, той никога няма да се затвори нататък под жп линиите и в махалата.
Някогашният проект е бил за връзка на заводите по Искърско шосе с южните квартали. Тези заводи ги няма, промишлено-складовата зона се изтегли в посока летището, съответно плановете не може да са същите като през 80-те, а и нормалнорелсова експанзия надали ще се осъществи.

6
Може да е била кремиковска линия.  Или временно скъсяване на 204 заради пресичането от ТМ трасе на Цветан Лазаров.

7
Много смешно ще се получи ППДБСС да защитават Дилчев, Монов, че и Братоев (всъщност СС получаваха захранки от Братоев заради указателната система в метрото, елементарното джентълменство предполага оценяване на жеста). Този ход ми изглежда като провокация.

А иначе политически парашутисти по общинските дружества винаги е имало. Софиянски захранваше и опозицията с вкусни хапки (спомняме си "Гергьовден" и "Софийски имоти").

8
Разни / Re: Футбол
« on: 10.07.2024, 17:44:57 »
И беше по-скоро ФРГ. ГФР не се използваше през 80-те.
ФРГ беше по руските атласи, както и в оригинала на немски. За другите езици нямам представа. Не знам откъде е дошъл този крайно неточен превод на български, след като не е от Големия брат. Ще видя в старите карти на София докога фигурира "Посолство на ГФР" (то беше на Ал.Жендов до зала Универсиада).

9
ГЕРБ срещу верния техен човек Дилчев? Странно...

10
Разни / Re: Футбол
« on: 10.07.2024, 13:04:36 »
Ха дано поне един от отборите на Нидерландия и Англия да покаже защо са на полуфинал (освен лесните групи и поток до момента).
Всъщност домакинът най-много го отнася, защото винаги е в първа група и не може да си избира противници за плейофите. Ако немците бяха в шеста, а не в първа група, можеха да пропуснат Швейцария. Италия и Англия не изглеждат убедително още от началото. Жал ми е, че късметът на италианците проработи в последната минута на мача с Хърватия. Славното хърватско поколение не трябваше толкова безславно да изиграе последния си голям форум.

Всеки отбор си прави сметки, даже немците. Спомням си първия Мондиал през 1974 след години доминация на Пеле и компания. Домакинът ГФР (за по-младите - на български абревиатурата означаваше Германска федерална република) пусна на по-малкото братче ГДР, за да избегне потока с Бразилия и Нидерландия (по онова време - основен носител на новия тогава тотален футбол). За да няма подобни сметки, трябва при плейофите да има пълен жребий или поне от 1/4 финалите нататък. Проблемът ще е, че трябва да се разтегне първенството, за да има почивка и за игралите последни на 1/8 финалите.

Най-нагласенчески беше регламентът за 1982 - Испания. Тогава във втора фаза имаше 4 групи по 3 отбора, при което играещите в последния кръг 2 отбора знаеха какъв резултат да си докарат, а третият отбор наблюдаваше безпомощно.

11
Е, личният ми аргумент не е сериозен. Но районът на Окръжна е и жилищен, и доста интензивно място за работа. Молът си е мол, но има Тех парк, безброй високи сгради. Недоумявам в пролетарската омраза на някои към новите места за работа. Ако беше машиностроителен завод, може, но Тех парк и билдинг на Виваком - йок. Само панелните комплекси се обожествяват. Може би урбанистите на европейски столици следва да отчитат всякакви видове пътникопоток. София не е Пхенян!

Всъщност - едно от "сититата" на София. Да, много транспорт има там, но всички автобуси и тролеи слизат по Цариградско,  бъдещото метро също е нататък. Трамваят дава чисто ново направление, покриващо се частично само с А73. Не съм сигурен, че Искърско шосе може да даде такъв пътникопоток, потокът на Армеец е за 5-6 събития годишно.

Иначе за западното продължение съм съгласен, че би било много полезно и пропускът в псевдоплана ще се реши в обозримо бъдеще.

12
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 09.07.2024, 20:59:21 »
Не, на кръстовището на Възкресение. Трамваят беше ТМ4.

13
Тази връзка на първо време може да се осъществява и от автобус, ако някой се сети да удължи 294 до Окръжна.
Предното удължение на 294 до Винарово не излезе успешно - много време се губи и се трупат закъснения по Г.М.Димитров от МС Г.М.Димитров до Винарово плюс самото кръгово.

14
Доколкото разбрах, от два ще направят един, с добавена нископодова секция. За мен това е доста неразумна инвестиция...
Егати Франкенщайна! Г@з в г@з ли ще ги скачват? Защото пултът на втората мотриса е бъкан с важни чаркове, не виждам как ще го резнат.

15
Дали потокът е толкова мощен, та да оправдае скъпо преминаване на трамвайно трасе под Винарово колело или ще се реализира някакъв транспортен абсурд със светофари?
Друг вариант е трамвайното трасе по Г.М.Димитров да завие надясно над бензиностанция Еко, да излезе на локалното платно на Цариградско и да върти на Окръжна болница - ако не пред болницата, то около кръстовището с Димитър Моллов. Така трамваят се вързва с куп автобуси, както и с Метролиния 3.

Така най-сетне жена ми ще има пряка връзка на Дианабад с The Mall   :devil:

16
Идеите на управляващите са високоподовите CKD да бъдат пратени в чужбина и преправени с нископодова платформа.
Е как ще стане с нашите единични мотриси? Ако бяха двойно съчленени като Т6-700 или като базелските преди реконструкцията, ще им вмъкнат по средата нископодова секция. На нашите ремаркета ли ще им правят?

17
Разни / Re: Футбол
« on: 06.07.2024, 18:33:56 »
Добри мачове, трябваше това да са полуфиналите.
Дали ще е Испания - Англия финала?
Англия засега не дава индикации, че ще се справи със Швейцария и Нидерландия. Вярно, че им е лесен потокът, но трябва да се пораздвижат малко. Ще видим довечера.

P.S. И с Швейцария не показаха нищо особено. Класираха се с пропусната дузпа от противника.

Както е тръгнало, нищо чудно до финала да стигнат не най-добрите, а най-късметлийските отбори - Франция и Англия.

18
Не ми е известно Природен парк Витоша да е нечия чуждестранна собственост, нито да е свързано лице с Витоша ски. Като всяко търговско дружество си има бюджет, събира приходи, прави разходи, отчита печалба или загуба.

19
Уж от 15.07.2024 А801 ще върви и в почивен ден.
Но орязването на МанЛи изток от обръщалото на автобусите и тролеите е сериозно влошаване. По-добре до края на ремонта да се запази досегашния маршрут на А801 с отклонение по Васил Стефанов до сегашното обръщало на А74. Могат да се обособят 2 спирки за двете посоки, както предлага г-н Пейчев.
По-нататък след края на ремонта, ако ще остане А74 до Гоце Делчев, А801 да върви по Луи Айер.

Срокът на ремонта е кратък, което, за съжаление, не предполага по-сериозно подобрение на Луи Айер.

20
Значи връзката с Овча купел е окончателно погребана.
Но пък връзката с Искърско шосе пак възкръсва. Тя е остатък от съвсем други времена на района около гара Искър. Съвсем доскоро нямаше никакъв МГТ по нея,  сега от Гео Милев има А288. Дали потокът е толкова мощен, та да оправдае скъпо преминаване на трамвайно трасе под Винарово колело или ще се реализира някакъв транспортен абсурд със светофари?
Според мен нормално е развитието на трамвая от МС Г.М.Димитров да е на юг с 2 лъча  - към УНСС и Студентски град  и към ИКЕА.
Но връзка към Овча купел трябва да има. И да има някакъв срок, в който не трябва да се пипа отсечката ЦБ3 - Бъкстон, той все някога ще свърши. Май минаха към 10 години от несалновидното му завършване.

Pages: [1] 2 3 ... 758