Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - София 100

Pages: [1] 2 3 ... 180
1
Това на снимката несъмнено е "Графинята" с инв. №601, а на задницата на другият трамвай се чете инв. №604, но прилича повече на "Комсомолец" или "Космонавт" отколкото на "София". Много странно... Може би снимката е от  депо Красна поляна?  Източник:

https://www.delcampe.net/en_US/collectibles/postcards/bulgaria/carte-photo-sofia-le-depot-des-tramways-tramway-2101754856.html

2
Тролейбуси / Re: Старите тролеи
« on: Yesterday at 20:43:58 »
Съчленен MAN  от Дортмунд на редкият вариант на тази пощенска картичка. В обичайните варианти присъстват само Шкоди и Софии.

3
 7161 гние изискано -  като есенно листо.

4
Трамваи / Re: Ретро трамваи
« on: 11.09.2024, 17:58:13 »
  Опасявам се, че ако действително съществува решимост в управляващите да се започне скоро реставрацията на 174, да не се получи така, че 306 да падне в негова жертва... В случай, че се гонят реални срокове на някой да не му хрумне това решение като най-целесъобразно... Той на практика е най-добрият донор за всякакви резервни части и оборудване, както и 435. Еднотипна техника, еднакъв принцип на действие и управление. Надявам се да не се стигне до това.
  Иначе съм на мнение, че няма заслужаващи възстановяване музейни експонати и не заслужаващи такива - всички са еднакво ценни за историята и интересни с  различните си съдби по време на експлоатацията им. Замислете се - няма други трамваи, освен българските, съчетаващи в себе си съвременен за времето си вид и толкова остаряла техника. Това особено се цени от чужденците като засилваща интереса атракция.

5
"Ansaldo-Breda" с инв. №124 или 134 заснета след 1976г. от Петър Михайлов.

Предполагам, не е бил с пътници?
Не, от 1976г. е извън пътническо движение. На снимката към него е прикачено открито ремарке, в което превозва някакъв товар. Дали колооси, ТЕД за пренавиване или друго, не се вижда.

6
  Днес видях 7099 на линия по 31 или 81. Вътре е с нов тип седалки без тапицерия, които са различни от тези на 7161 например. Изглеждат по-тесни и светли, с доста изправени облегалки като на градински столове.

7
"Ansaldo-Breda" с инв. №124 или 134 заснета след 1976г. от Петър Михайлов.

8
Автобуси / Re: Skoda RTO 706
« on: 09.09.2024, 21:48:35 »
Skoda 706 RTO на мероприятие, свързано с радиозавод "Христо Ников" в Самоков през 1968г. Автор и притежател: Петър Михайлов.

9
Два кадъра с трамвайна мотриса "София" с инв. № 614 по линия №14, заснети според авторът през 1982г., но предвид, че трамваите са червени, по-скоро годината на заснемане е до 1977г. Автор и притежател: Петър Михайлов.

10
Чисто нов автобус К-25-Б с рег. № .. 15-48 на скопското предприятие "11 октомври" във някой курорт по северното Черноморие, заснет през 1959г. Това е един от 25бр. туристически автобуси, доставени през 1959г. Автор и притежател:   Libuše Sedinová.

11
I - "Skoda" 706 RO с инв. №4,  рег. № Ст 07-48 и табела "Курорта Варна", заснета през 50-те години от Martin Vitek.

II - IV - "Skoda" 706 RO на различни места из града, заснети през 1959г. от Libuse Sedinova.

12
Автобуси / Re: Skoda RTO 706
« on: 06.09.2024, 21:25:21 »
Две Skoda 706 RTO на чешкият цирк "Kellner" на турне в България през 1982г. Автор и притежател: Zuzana Kellnerova.

13
Разни / Re: Поздрави
« on: 06.09.2024, 13:14:59 »
 Честито Съединение!  Нека си пожелаем да се случи отново чудото, да се появи някаква кауза или идея, която отново да обедини така силно народа, както преди 139 години!

14
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 06.09.2024, 13:04:27 »
Чудесна цветна снимка от 1980г., направена от Vladimir Krizek, а по-късно сканирана от неговият внук Jiri Duda. Пазарът в Созопол през лятото.

15
"Skoda" 706 RTO с инв. №115 с ремарке, заснета през 1969г. Автор и притежател: Ilona Pribylova.

16
Забавно / Re: Забавно
« on: 05.09.2024, 21:28:31 »
 Много е смешно, особено употребено в този смисъл :D Все едно самият трамвай е Анушка и нарочно полива ресите си с масло, за да не може да спре. Това е крилата фраза в Русия, след издаването на "Майсторът и Маргарита" на Михаил Булгаков. Използва се като предупреждение, указание за неумолимостта на съдбата, неотменимостта на стореното; често се използва в ироничен, хумористичен контекст.
  И досега се спори какво е вдъхновило Булгаков за този образ. Според някои това е московската трамвайна линия А, която московчани наричат Анушка, според други се касае за реална личност - Анна Павловна Горячева.
  Разбира се, никой не е длъжен да е прочел романа, затова ще разкажа  малко за историята. Анушка счупва една бутилка олио на трамвайните релси, и се случва нещастие. Един от главните герои, който не вярва в съществуването на дявола минава по същите тези омаслени релси, подхлъзва се, идващият трамвай не може да спре и му отсича главата...

17

Лариса Долина  - Загадка женщины



Валентина Легкоступова - Знаю я


18
Няколко автобуса Barreiros приготвени за износ в България, 1966г. Източник:  https://www.facebook.com/photo/?fbid=374098799329869&set=a.326783757394707

19
"Чавдар" 11М3 на ДФС "Загорец"  - Нова Загора през 80-те години на миналия век.

20
Разни / Re: Спомени...
« on: 04.09.2024, 16:57:16 »
   Както може би някои от вас знаят, от над 3 години имам колекция от ретро прахосмукачки, част от която съм показвал тук.  Еспонатите в нея са доста, но наскоро получих от едни от най-близките ми приятели "Чайка" 10М от 1988г., която е работила в запустелият и разпадащ се мотел "Рилци", край Благоевград. Интересното в случая е, че беше извадена от сервизно помещение на мотела, намиращо се на -2 етажа под земята. Там периодично е наводнявано от подпочвени води, а прахосмукачката е била на пода - "пийнала" си е прилично количество вода за времето, в което е престояла там. Като сложим и тежката ведомствена експлоатация, нямаше големи предпоставки да проработи, но нещо ми подсказваше, че е жива. Може би, понеже се виждаше характерният капак на двигателя АП-600М, който с право е считан за дълголетник, за разлика от лошият си брат-близнак АВ-600, който въпреки сходството си е ненадежден. Оказах се прав,  въпреки изцяло изгнилия от влагата корпус и изтръгнатият захранващ кабел, при подаване на електричество двигателя АП - 600М веднага заработи, без да е бил разглобяван, смазван или дори почистван!
Слагам линк към профила ми във ФБ, където може да разгледате снимките и видеото на този съживен мъртвец :inlove:

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=3123693204440313&id=100003989915762

Pages: [1] 2 3 ... 180