Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - eco_power

Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 19
41
Тази нощ се опитах да хвана Н1 от Полиграфията в посока Младост. Казвам "опитах се", но не успях. Просто не успях да се кача, както и още 3-ма души. Общо на спирката чакахме 7, от които 3-ма решиха да се пробват и под риск от премазване се напъкаха като китайци във влак. 2 мин застой на спирката при закъснение с 9 мин (вместо в 1:04, пристигна в 1:13). Кондуктурката почти се беше излегнала на таблото отпред и нямаше никава възможност (и вероятно и желание) да таксува и валидира. Не ми се мисли какво е било в Н2 и как изобщо е потеглил към Студентски. От ЦГМ разбира се тръбят как вървели празни. 

42
ТМ 22 на 24 минути след 20 ч когато е лято и хората са навън е наистина гениално.
Оказва се че и по-зле може....с поредното ново разписание има интервали от 30 и дори 40 минути след 20 ч.....изглежда в ЦГМ наистина искат да откажат възможно най-много хора от ГТ.

Явно новата власт, се опитва да уеднакви стандартите, за да няма голяма разлика с другите (по-малки, населени места), така вместо те да ни гонят по качество и честота, е къде, къде по-лесно ние да паднем до тяхното ниво. Очаквам догодина даже, да спрат транспорта след 20часа, като в малките градове, а през уикендите всички линии да пряват по около 10тина курса на ден само.
Така няма да има дискриминация между София и останалата част на страната. (надявам се, се хваща иронията...)
Каква нова власт? Всичкото това е дело на ЦГМ, а там ръководството е на "старата власт". Стига сте повтаряли опорките на разни врякащи недоразумения ... Поинтересувайте се малко - имате цял интернет на разположение и въпреки това си създавате мнение от първия псевдо-новинарски сайт, който ви попадне. Започвам вече да си мисля дали пък и тук във форума не са започнали да ни навестяват тролове ...

43
Подуяне се използва от много пътници.
Иначе този влак е ускорен и е редно да е на по-висока цена. Освен това вагоните предлагат значително по-голям комфорт от вехтите 19-40.
Аз нямам проблем с цената, просто забелязах, че ги водят клас B, а същевременно цената е като за А. Обаче правилно отбелязваш по-надолу, че влакът не е субсидиран и реално БДЖ могат да си сложат каквато цена решат. Цената на първа класа с бърз влак е 29,70, а в случая за влак извън ОПУ е 31,40 - явно това им е била целта - да доближат цената до тази на първокласно място. Fafan попита за запазено място - да, предвидили са и този 1 лв е включен вътре.

Вероятно откъм екстри тези вагони са по-добри от нашите първокласни. Може би това е и причината изобщо да не вземат първокласни от DB.

Относно гарите - Искърско шосе генерира далеч по-голям пътникопоток от Подуяне по обясними причини. 

Както обаче се развиват аварийните ремонти на НКЖИ, времето от 5ч и 55мин е непостижимо. Ще е голямо чудо ако успее да се вмести в тях дори веднъж през летния сезон.

44
На мен "извозване" ми създава асоциация с извозване на чували с картофи. Някак не мога да го свържа с живи хора.
Абе друго си е някой да те извози  :D

45
2 неща ми правят по-особено впечатление: няма да обслужва Искърско шосе, която е в пъти по-ключова от Подуяне например по много причини но няма да ги изреждам, защото всички са наясно и второто е цената - 31.40 лв. от София до Бургас е цената на 1-ва класа, макар вагоните да са второкласни.

46
Черни връх не може да се счита за успех - пропусна се възможността за разширение на булеварда и обособяване на трамвайното трасе.  :rolleyes:
То пък щото телевизионната кула е велик успех, та няма що. Кръгово с малък диаметър, в наклон и с кошмарно пешеходно преминаване. Вярно, че е далеч от каквото беше преди, ама то по тази логика излиза, че трябва да сме супер доволни на всичко от типа "хубаво е, но не е готово". Аз твърдя, че в последните 12 години не е изпълнен нито един проект с безспорно качество. Явно едно от изискванията към фирмите е да са неспособни да го постигнат (за другите изисквания всички се досещат). 

47
Викате "няма значение, че всичко е нагласено и че ще се изпълни по познатия вече некадърен начин"? Това ми прилича малко на разговора на възрастните жени на пейката отвън - "не ни интересува, че крадат милиони - важното е да ни вдигнат пенсиите".

48
Нагледен пример за написаното от Икар е скандалът с раздадените карти за паркиране на наши хора от герберастите. Чудно, как протестиращите от Патриарха грам не реагираха на това - общината и всички ние сме ощетявани с половин милион на година и не само това - някой са били по-равни от другите и са се възползвали неоправдано от места, на които можеше да спират живущи, инвалиди и други наистина нуждаещи се.
Е те си реагират хората - нали повечето от тях са именно онези с подарените карти. За това се знае от години - почти всичко де е чиновник е навързано в схема. Разпознах по телевизията една физиомутра, която протестираше, и даже се хвали пред комшиите, че притежава такава. Това е само един от морковите, които са се предоставяли от бившите управляващи, но съвсем не се изчерпват само с тях. Привилегии - колкото искаш. Пък после се чудим къде го тоя купен вот  :neznam:

49
Подобен герой в Прага ще плати поне 3000 крони за задръжка на трамвайното движение плюс другите щети, ако бъде ударен от трамвай се добавят разходите за лечение, щети по трамвая и т.н. :)
Изпуснал си една нула, а и въобще няма да си играят да му налагат глоба. Директно ще го пуснат на първоинстанционен съд по бързата процедура, с прилагане на всичките записи от камерите и показания на свидетели. На водача ще му бъде отнета правоспособността за минимум 10 години, като ще има ангажимента да се яви повторно на курс и изпит, ако иска да шофира след наказателния период, а колата ще бъде отнета, независимо в какво състояние е и дали са открили алкохол/дрога в кръвта му. Ако обаче има предишни провинения може и в затвора да полежи.

50
Отделно че е крайно време да започнем инвестиция в реновиране на наличния подвижен състав. Ето купихме нови Сименс Дезиро и само стоят и отлежават в депата
Е как, нали имаме договор с румънския Алстом за възстановяване и текущ сервиз - ти сега ги изкара, че нищо не са свършили  :P :D

51
Добре е, че имаш наблюдения, и аз имам. Няма пътникопоток защото часовете са неудобни и връзки не се правят почти с нищо. Като първият влак за деня пристигаше в София след 8.30, когато отдавна БВ за всички направления са тръгнали вече... Следващите чак обяд/следобед... Направих си труда да изчисля колко е това забавяне да си мине през Кремиковци - 20 мин, но постът ми беше преместен... И говоря принципно, но дори и в създалата се условия може да се измисли ефективно използване на електрическата мотриса от до цг правейки съответните връзки. И ако е такъв зор този ЕМВ може и до Столник да пътува като прави връзка там. Хем подвижен състав има, хем не пътува чак до Копривщица. Не е необходимо през един час - удобно време и удобни връзки са нужни. Включително маневрени влакове дето обикалят могат да правят тези повече от ценни и винаги отсъствали връзки. Това за населени места и не може ей така да им се резне железопътния транспорт. И пак казвам - хубаво че има автобуси, не пречи. Това е все едно тм5 да си беше останал автобус. Цели се да се осигури удобен транспорт, екологичен, сигурен, бърз. Нищо против автобусите, но развитието на жп мрежата трябва да е приоритет. Не твърдя, че през Казичене не е удобно. Твърдя, че и преди и сега от Кубратово до Яна няма удобен железопътен транспорт. Ако има адекватен такъв въпросните автобуси ще се ползват по ефективно или като довеждащ до гарите транспорт или където няма железопътен - европейската практика. Факт ли е че няма(ше) удобни влакове – факт е.  Също е и факт по-бързото предвижване през Казичене. Ами какво следва да се направи - да се пуснат удобни влакове с
София-Столник с удобни връзки и удобни часове. С тези постове не искам да убеждавам никого. Дано не се приеме като спам.
За да не ме разбереш погрешно, идеята ми не е да се резне железопътния транспорт на тези населени места, дори напротив. Предложението за 1 мотриса през час е по-скоро в посока "крайградска железница", от която има нужда - не само от северната дъга, но и от юг. Тогава тези населени места, които в момента генерират слаб пътникопоток ще имат много по-редовен жп транспорт и вероятно за някои от тях хората могат да се пренасочат към влака. Но за това се иска промисъл в нечии глави. Давам пример с мой познат, който работи във Виденов в Столник и казва, че почти 100% от работещите, които са от София, идват на работа с автомобили (къде лични, къде се комбинират), по простата причина, че няма удобни влакове. А предприятието е зад самата гара. Има и доста други обекти, които имат потенциал да генерират пътникопоток. Само че в резултат от криворазбрана социална отговорност, БДЖ пуска 8 от 11 влака през северната дъга, което автоматично води до затруднения за не малка част от живущите в източните квартали, които трябва да ходят към ЦГ, за да си хванат "панорамния" влак. Всяко едно удължаване на времето за пътуване отказва пътници и фокусът трябва да е повишаване скоростта, само че всичко си остава на думи.

52
По обед явно имаше проблем и на колелото на Съдебна палата, защото всички 5-ци и 8-ци въртяха на Журналист.

53
Някакъв пролем е възникнал между ЦГ София и Подуяне. Всички пристигащи ги спират на Искър, а от нощните от София са тръгнали едва 2 влака със закъснение над 100 минути всеки. Очаквам останалите да стигнат и до +180.

54
Собственикът на завода в Дряново ни напомня за себе си и му дават трибуна, за да изкаже компетентно и независимо мнение за покупката на употребяваните немски вагони.
Дори не мога да се насиля да го прочета цялото това излияние ... толкова е тенденциозно и лицемерно. Но понеже Банкер отдавна са го припознали като експерт, и затова сега наливат вода в мелницата търсейки сензация. Аз бих го попитал само едно: Като е такъв голям експерт и мениджър, как така успя да докара завода до фалит? Сякаш е разчитал само на поръчката на БДЖ и като се издъни работата и завода фалира.  :neznam:

55
Не мога да разбера защо пътническите от карлово/копривщица масово трябва да минават през Казичене и да се пренебрегва трасето през кремиковци, свч и илиянци. Разбирам за сега създалата се ситуация (въпреки че копривщенските пв са дезирота). Казичене, искър и подуяне си се обслужват достатъчно добре от БВ, рп мусачево е на километри от населеното място, равно поле си е... поле. Особено сега междугарието софия-кацичене е претоварено.  От друга страна гарите "отгоре" са в самите населени места и обслужват повече села. Сега има само един влак за тези села и то рано сутрин. И преди ремонта на цг те бяха пренебрегнати. Твърдя, че можеше да се измислят удобни връзки с дезирото, което да тръгва от цг за сф север и да прави връзка там, после на илиянци да се отклонява и да продължава като пв за копривщица/карлово.
Като се абстрахираме от сегашното положение (което си е изключение), това което казваш не е вярно. От всичките пътнически влакове по направлението Карлово - Копривщица - София (сугурно са 10-11 в двете посоки), само 3 минаваха през Искър. Всичко останало обикаляше през Кремиковци. Ако зависеше от мен, всичките щяха да минават през Искър. И го казвам с пълното съзнание, че от редовното ми пътуване по маршрута за цялата 2023 дали има и 50 човека общо, които да са се качили/слезнали по гарите, които ти визираш. За сметка на това хиляди други хора обикалаят сума ти километри, губят време и не им се осигурява никаква удобна връзка с нищо до самата ЦГ. Да не споменаваме, че до всичките тези села има и градски транспорт. Редовно пускам писма до БДЖ по този въпрос и се надявам това положение да си остане така и след приключването на ремонта. Не знам вече колко пъти сме им предлагали кръгов вариант на през 1 час до Столник, но винаги оправданието е, че няма подвижен състав, персонал и пр., обаче да търкаляме влаковете през Кремиковци - имаме.

Съжалявам за офтопика, сега видях, че вече са коментирани някои положения от твоя пост. 

56
Уникален асихрон между ТМ21 и 20ТМ на автостанция Гео Милев: В момента, в който трамвая се подготви да влиза в кръга и автобуса се нарежда на светофара за ляв завой по Шипченски. Първият път реших, че е случайно или трамвая е закъснял, но се повтори още 3 пъти и то поред. Съответно хората стигат за около 2-3 мин до спирката на автобуса и там се чака мин 12 мин следващия. Толкова ли не успяха да направят елементарно изчакване между двете?

57
Днес е затворено и междугарието Долно Камарци Мирково. ПВ 30113 и 30114 се извозват с автобус.
От днес до 31.05 без събота и неделя ще има дневни "прозорци" между Долно Камарци и Мирково, 30113 и 30114 ще се извозват с автобуси в това междугарие.
Само дето в сайта на БДЖ не се бяха усетили да заредят трансфера и двата КПВ от другата страна бяха като отрязани. Наложи ми се да стигна до ниво диспечер в БДЖ, за да ми потвърдят, че има осигурен трансфер между Мирково и Долно Камарци. Това е от 10-ти нататък. Иначе за 9-ти ПВ30114 първоначално не беше зареден. Явно после се усетиха и днес привечер го добавиха.

58
Няма как от спирка до спирка да се дава по максимум минутка и да се очаква, че няма да има никакви закъснения. Светофарите в случая не са най-големият проблем.

А на всички ли спирки има пътници? Или се действа на принципа "спирка по желание"?
Негласно се е възприело да вдигнеш ръка ако си на спирката и виждаш, че автобусът приближава. Обаче нали сме си ние, та едни шофьори се сърдят, че не им даваш знак, а други пък са ме питали - "кво си се размахал", та е трудно човек да каже кое е валидното. Иначе за отвътре има ли за слизане и ако си на вратата ти спират. Повечето хора натискат копчето, макар че не на всички китайци им работят. Другата малоумщина е това, че няма яснота откъде се качват хората. Има шофьори, които отварят само първа врата за качващите се и когато са повече се губи време в таксуване при кондуктуро. Други пък отварят всичко. Съответно кондуктурите също не знаят какво да правят - някои стоят на първа и образуват опашка, когато има повече за качване. Други пък се разхождат из салона и валидират/продават билети. Трети пък само си седят и ти казват да се валидираш на автомата и въобще не се интересуват дали си с карта или не - достатйчно е да им кажеш, че си скарта и толкоз. Имаше съмнения, че това се прави умишлено, за да се демонстрира ниска ефективност на нощния транспорт, само че не знам дали е по неофициално нареждане от някой или е от чист и прост мързел. Да не забравяме и проблема със затъмнените стъкла, та седиш и се чудиш къде си (случвало ми се е да ориентирам хора вътре, особено когато го ползват за първи път). Въобще липсва какъвто и да било протокол за каквото и да било и резултата е, че "всеки си преценя сам".

59
Пловдив / Re: Автобуси
« on: 22.04.2024, 14:20:07 »
Този човек (за Батаклиев говоря) напълно си е заслужил фамилията. До каквото се е докоснал - всичко е изсъхнало. Питай и за ДАП-а в Пещера и за Пазарджик и къде ли не. А синът му - пословичен комарджия. Знаеш ли колко пъти служителите протестираха за заплати и така и не си получиха всичко назад във времето. Но Батака в никакъв случай не беше сам в батаклисването на градския транспорт в Пловдив. То не са кметове, съветници, транспортни босове, а и да не забравяме шефове на медии и псевдожурналяги... И всичките за разстрел. Няма толкова дълга стена в Пловдив, до която да ги наредиш. Моята версия е, че просто той уцели време, в което имаше по-тарикати от него и не успя да се намести както искаше. Затова пък се наместиха други, на чието падение ставаме свидетели в момента. Явно вселената както може да ти даде, така и да ти вземе (визирам най-вече сиво вещество). 

60
Шкода няма да е - надвишили са максималният срок на доставка от 28 месеца. Изборът е от един - ПЕСА. Като цяло най-добре е да се прекрати поръчката и да се договори по-дълъг срок с Европейската комисия, тъй като той ограничава производителите да участват.
Язък! Тъкмо се зарадвах, че Шкода печелят, защото дават сериозна разлика в цената пред песовете.

Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 19