Author Topic: Маршрути за двуетажни автобуси  (Read 18959 times)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6573
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #180 on: 28.06.2024, 11:22:51 »
Точно във Виена е пълно с двуетажни автобуси които вървят по интересни маршрути. Има обиколни билети по 35 евро. Част от шофьорите и екскурзоводите в тях са българи. Има и 3 осни и двуосни и чисто нови и втора употреба. И са много популярни за разходки от туристите и местните и за развлечения.

Няма нищо лошо, когато се прави на пазарен принцип, а не се използват за това дотациите от държавата и общината !

Ползването на общински автобус вече е дотация.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6573
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #181 on: 01.07.2024, 21:18:00 »
И ето я новата частна линия на групата около двуетажните  8) Да им е честита!

"..От 13 юли до 15 септември в почивните дни Столична община пуска като част от градския транспорт туристическа линия №Х02. Тя ще се обслужва с двуетажен автобус и ще се движи от храм-паметника "Александър Невски" към ЦУМ и "Лъвов мост", където ще обръща посоката и пак по бул. "Мария Луиза" ще свива по бул. "Стамболийски", за да обиколи почти целия център. Интервалът на движение на новата линия ще е 60 мин..."

https://www.segabg.com/hot/category-bulgaria/stolichna-obshtina-promenya-linii-na-gradskiya-transport


Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1141
    • View Profile
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #182 on: 01.07.2024, 23:24:14 »
Х02... Винаги, когато си помисля, че от дадена простотия по-зле няма начин, винаги успявам да бъда опроверган.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6573
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #183 on: 12.07.2024, 20:06:16 »
Плагиатството от Берлин под номер 200 ще тръгне от 3. август и ще се движи на интервал от 60 минути. Интересно дали горките ни жълти павета ще издържат натоварването или ще им се наложи отново да ги пренареждат след като пуснат по него този тежък двуетажен MAN, все пак в Берлин точно за това вече не се движат по 100 и 200.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15400
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #184 on: 20.07.2024, 15:44:26 »
Поредното доказателство, че такива автобуси не ни трябват !
Те така викаха отначало и за съчленените МАН ове. Опираха защото са много ниски и за това че нямат кабина и коментарите бяха същите " Абе такива автобуси не ни трябват друго си е икаруса" ама от такива разсъждения никога няма да имаме хубави автобуси.

Същото викат сега и за немските вагони...не могат да се организират за климатиците и викат " Абе такива вагони не ни трябват".
« Last Edit: 20.07.2024, 15:48:32 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1141
    • View Profile
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #185 on: 20.07.2024, 17:25:09 »
Иво,  разликата е, че двуетажните са на 13 години и на милион километра, а освен това ги пускат само по някакви измислени линийки и НЯМАТ практическо приложение по натоварените линии от сорта на 76, 83 и т.н., защото по тези линии трябва качването и слизането да са максимално бързи.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4091
    • View Profile
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #186 on: 21.07.2024, 18:55:43 »
Те така викаха отначало и за съчленените МАН ове.

Може ли да подкрепиш думите си с цитати или линкове, защото моите спомени са за всеобща радост и задоволство от победата на МАН в конкурса и избора им за доставчик ?

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3468
    • View Profile
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #187 on: 21.07.2024, 21:54:26 »
Като дойдоха мановете коригираха сумати легнали полицаи, защото автобусите закачаха отдолу.
А за кабините - зимата отваряш първа врата и всичкия студ влизаше вътре. За това се и заключваше едното крило . А с кабините сега е ок, ....некачествени са и тропат ,но е по-добре от нищо.
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5855
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #188 on: 21.07.2024, 23:12:35 »
Относно кабините някои "разбираджии" във форума с огромен плам и упоритост твърдяха, че абсолютно правилно така били поръчани тогава, защото, видиш ли, в цяла Евлопа, и в частност в Германия били с такива кабини, та и нашите шофьори трябвало да свикват. Чакайте бе, каква е Германия и каква е Европа, че точно Германия трябва да бъде критерий, мерило, еталон и пример за всичко? И условията в България същите като в Германия ли са? А вземете се повозете късно вечерта на последните курсове на 11 или 83 примерно, та сетне ще говорим. Да отбележа, че навремето Икарусите за ГДР са доставяни изцяло без кабини, но не и за другите соцстрани, за нас пък съвсем...
По рейс и по жена не се тича!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16388
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #189 on: 22.07.2024, 00:53:56 »
Легналите полицаи бяха коригирани, защото не отговарят на изискванията на наредбата. Вносителите на нови возила съвсем резонно заплашиха,  че няма да признават гаранция по окачването, ако по трасетата има незаконни обекти. Това беше катализатор общините (не само София,  и в Бургас имаха проблеми) да се размърдат по оразмеряването на око на неравностите. Жалко, че не навсякъде преминават нови возила на МГТ  (например на Драган Цанков до Радиото).

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15400
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #190 on: 22.07.2024, 11:08:43 »
Иво,  разликата е, че двуетажните са на 13 години и на милион километра, а освен това ги пускат само по някакви измислени линийки и НЯМАТ практическо приложение по натоварените линии от сорта на 76, 83 и т.н., защото по тези линии трябва качването и слизането да са максимално бързи.
Какви измислени линии са 3 и 78 където работят всеки ден? Специално отделих няколко часа да ги пробвам на тройката в най горещия ден от годината. Хората много им се радват климатика им е супер,  доста по комфортни и тихи са от китайските. Както може на 3 и 78 няма проблем да работят и на 76 и 305. Не е станало дума не са ги пробвали и там, предполагам няма проблем да се уреди за седмица- две да се пробва и да се съберат мнения на пътници.

От това което видях от 2 курса на 3 всички бяха много доволни и автобусите се ползват и юркат стабилно. Даже избиват закъснение нагоре в най голямата жега и не прегряват, при пълно натоварване с хора и климатика на макс.
ПС. Може и аз да съм пристрастен и фен на марката МАН но за мен да класи над кое да е БМС, китайски и тн. евтинджоци.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1141
    • View Profile
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #191 on: 22.07.2024, 13:22:05 »
Не става въпрос за марката, очевидно "МАН е класи над кое да е БМС, китайски и тн. евтинджоци". Като харесваш Манове, в София има близо 190 бройки, които са много по-практични от двуетажните. Проблемът е, че се харчат пари за купуване на скъпи автобуси втора употреба, чиито остатъчен живот не е голям (5-6 години), за да ги пускаме по измислени линии и 3-ката, при положение, че по основни линии все още се търкалят 20-годишни дараци.  :)
Наистина ли не виждаш къде е проблема с работата на такива автобуси по 76 и 305? Ще ти помогна. Това са интензивни и натоварени градски линии, като на всяка спирка се качват и слизат голям брой пътници. 
:arrow:
Първо-съчленените имат 4 врати. Двуетажните имат 3. Всяка врата по-малко означава по-бавен обмен на пътници, а това води до по-бавно времепътуване. Ценни минутки в задръстванията, които могат да ускорят придвижването и водачите да имат повече време за почивки и наваксване на закъснения.   ;)

Второ- качването и слизането в двуетажен автобус е много по-бавно от това в съчленен. От втория етаж всички пътници докато се източат да слязат на спирката, това е поне двойно по-бавно от едноетажен автобус. В това време, докато се източват хората надолу, вече първите пътници са се качили в автобуса и напират за нагоре. В резултат стават сблъсъци на тясната стълба, а разминаването и източването на слизащите-отново- води до още по-бавно времепътуване. Такива сблъсъци на стълбата съм виждал дори и в Берлин, където двуетажни се движат от много години. Какво остава за България.   :)

Трето- нашите любими пътници ще се сещат в последният момент, че трябва да слизат, шофьорът няма да ги види, вече ще е тръгнал и ще се започнат едни раправии "ма защо тръгваш бе, защо не си ме видял", "защо тръгваш да слизаш в последният момент" и т.н. За това време съчлененият автобус вече е почти на другата спирка. И вместо 5 минути от т.А до т.Б ще отнеме примерно 6-7, което води до увеличаване на курса с примерно 5 минути, което води до повече проблеми при задръствания, по-нередовни интервали и т.н.  ;)
 
И четвърто- ако двуетажните автобуси са толкова добри и са подходящи за такива линии, защо цяла Европа използва съчленени автобуси, а градовете с двуетажни извън атракционните превози се броят на пръстите на ръцете ми. И в такъв случай защо берлинският оператор BVG намали повече от двойно броят на двуетажните автобуси? Правилно, заради горепосочените неща. Затова двуетажние не са подходящи за 76 и 305, както и за масова употреба в София.  ;) :)
Извинявам се за дългият ферман.

И леко встрани от темата- за всички привърженици на качването от първа врата, наскоро посетих Дубровник, където натъпкването на всички хора на първа спирка в единичен автобус от първата врата отне точно 5 минути. Време, в което автобусът можеше да се движи.
« Last Edit: 22.07.2024, 13:28:52 by Chezare »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8780
    • View Profile
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #192 on: 22.07.2024, 13:45:16 »
На 3 могат да работят, защото разстоянията между спирките са сравнително големи, много от тях са по желание и има концентрация на пътникопотока на няколко основни. На 78 се пускат рядко, там пътникопотокът е по-умерен и качването и слизането е основно на Централна гара, Лъвов мост, спирките в Хаджи Димитър и Левски и автостанция Изток затова няма особени проблеми. 76 и 305 с малки разстояния между спирките и приблизително равномерно разпределен пътникопоток по маршрутите са абсолютно неподходящи за двуетажни автобуси - ще има големи задръжки по спирките.  :rolleyes:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15400
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #193 on: 22.07.2024, 14:05:58 »
Не става въпрос за марката, очевидно "МАН е класи над кое да е БМС, китайски и тн. евтинджоци". Като харесваш Манове, в София има близо 190 бройки, които са много по-практични от двуетажните. Проблемът е, че се харчат пари за купуване на скъпи автобуси втора употреба, чиито остатъчен живот не е голям (5-6 години), за да ги пускаме по измислени линии и 3-ката, при положение, че по основни линии все още се търкалят 20-годишни дараци.  :)
Наистина ли не виждаш къде е проблема с работата на такива автобуси по 76 и 305? Ще ти помогна. Това са интензивни и натоварени градски линии, като на всяка спирка се качват и слизат голям брой пътници. 
:arrow:
Първо-съчленените имат 4 врати. Двуетажните имат 3. Всяка врата по-малко означава по-бавен обмен на пътници, а това води до по-бавно времепътуване. Ценни минутки в задръстванията, които могат да ускорят придвижването и водачите да имат повече време за почивки и наваксване на закъснения.   ;)

Второ- качването и слизането в двуетажен автобус е много по-бавно от това в съчленен. От втория етаж всички пътници докато се източат да слязат на спирката, това е поне двойно по-бавно от едноетажен автобус. В това време, докато се източват хората надолу, вече първите пътници са се качили в автобуса и напират за нагоре. В резултат стават сблъсъци на тясната стълба, а разминаването и източването на слизащите-отново- води до още по-бавно времепътуване. Такива сблъсъци на стълбата съм виждал дори и в Берлин, където двуетажни се движат от много години. Какво остава за България.   :)

Трето- нашите любими пътници ще се сещат в последният момент, че трябва да слизат, шофьорът няма да ги види, вече ще е тръгнал и ще се започнат едни раправии "ма защо тръгваш бе, защо не си ме видял", "защо тръгваш да слизаш в последният момент" и т.н. За това време съчлененият автобус вече е почти на другата спирка. И вместо 5 минути от т.А до т.Б ще отнеме примерно 6-7, което води до увеличаване на курса с примерно 5 минути, което води до повече проблеми при задръствания, по-нередовни интервали и т.н.  ;)
 
И четвърто- ако двуетажните автобуси са толкова добри и са подходящи за такива линии, защо цяла Европа използва съчленени автобуси, а градовете с двуетажни извън атракционните превози се броят на пръстите на ръцете ми. И в такъв случай защо берлинският оператор BVG намали повече от двойно броят на двуетажните автобуси? Правилно, заради горепосочените неща. Затова двуетажние не са подходящи за 76 и 305, както и за масова употреба в София.  ;) :)
Извинявам се за дългият ферман.

И леко встрани от темата- за всички привърженици на качването от първа врата, наскоро посетих Дубровник, където натъпкването на всички хора на първа спирка в единичен автобус от първата врата отне точно 5 минути. Време, в което автобусът можеше да се движи.
Факт, съчленените са по удобни и по добри. Но все пак мисля че и тези стават, особено за линии като 604, 110, 111, 4, 1,5, 3, 73, 84 и др.които сега са с единични и са относително натоварени. Също и за линиите за Банкя. И като се тегли чертата на доста линии биха паснали. Отделно дали ще дават пари за постоянно кърпене на старите автобуси или ще купуват втора употреба по добре да е второто.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3459
  • ČKD
    • View Profile
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #194 on: 22.07.2024, 14:12:04 »
Да, на 111 по възловите спирки ще е много интересно със слизането и качването като времетраене. :help:

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8780
    • View Profile
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #195 on: 22.07.2024, 14:20:05 »
111 абсолютно не става - пътникопотокът е сравнително равномерно разпределен по машрута, същото важи и за 604 освен последните няколко спирки към гара Искър и 73. 84/184 би могло да са с двуетажни автобуси ако не спират на всяка керемидка по Цариградско и евентуално пропускат спирки в Дружба, в противен случай ще има големи задръжки. Редкият 4 е полупразен в по-голямата част от маршрута си заради дублажа с по-редовния 1 и няма смисъл от двуетажни автобуси по-скоро от известно сгъстяване делник пик или може би друга линия за обслужване на ЖК Горубляне.  :rolleyes:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15400
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #196 on: 22.07.2024, 14:27:26 »
Да, на 111 по възловите спирки ще е много интересно със слизането и качването като времетраене. :help:
едва ли ще е по различно от сега с единични автобуси. Тези за 1-2 спирки ще си се возят долу. И сега и тогава са с 3 врати имаш бонус още 60 места просто.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8780
    • View Profile
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #197 on: 22.07.2024, 14:43:54 »
По-различно ще е заради слизането и качването по стълбата - неизбежно ще се губи допълнително време. Много хора особено по-възрастни трудно ще се научат да тръгват да слизат по стълбата 1-2 спирки по-рано.  :rolleyes:

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1141
    • View Profile
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #198 on: 22.07.2024, 15:06:43 »
Иво, пак не си разбрал. Най-големият проблем на двуетажните е стълбата! Тя гелпи цялата работа.
Edit: Ето едно видео, въпреки че тук качването е само от първата врата:
« Last Edit: 22.07.2024, 15:15:32 by Chezare »

Offline Niko.G

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 461
    • View Profile
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #199 on: 22.07.2024, 16:14:52 »
Е нямаше ли клип от град с по-голяма гъстота на населението...
SUMC - Desordem e Regresso.