Author Topic: Новият подвижен състав, закупен по ПВУ  (Read 22643 times)

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
    • Email
Създавам нова тема, за да не се размива в общата, смятам, че е достатъчно важен въпрос.

Относно маневрените локомотиви, поръчката бе разделена на 2 обособени позиции, за маневрени в депо и маневрени в междугария (доколкото разбирам). В едната обособена позиция Експрес Сервиз са единствен участник, в другата - някакво чуждестранно дружество.

Интересното е, че има развитие и по търга за 20 push-pull състава, за до 200 км/ч. Там има 2 предложения само - на Talgo и китайците, като китайците са дали доста по-ниска цена и повече седящи места. Вижте съобщението за оповестяване на числови данни тук:
https://app.eop.bg/today/320810

Offline Spas237

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 211
    • View Profile
    • Email
Експрес сервиз е избран за изпълнител за 9 от локомоитвите. Поръчката за другите 9 е прекратена.
Освен това има решение на КЗК, с което се прекратява поръчката за 35 мотриси. Има 14 дни да бъде обжалвано решението пред ВАС.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5972
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Направих си труда да изчета решението. За основателни са приети само 2 неща - изискванията за минимален брой места за инвалиди и разстояние между седалките. Според мен е много по-логично просто да коригират тези 2 неща, които не са особено важни за поръчката и да пуснат нова още на следващия ден. Поредното забавяне с обжалване пред ВАС ми се струва излишно.
« Last Edit: 13.12.2023, 13:08:22 by Dragon »
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline Spas237

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 211
    • View Profile
    • Email
За "пуш-пул" влаковете са отстранени и двамата участници и поръчкта е прекратена...

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5972
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6347
    • View Profile
    • Email
Явно работата отива натам прекратените процедури за 7те двуетажни ЕМВ-та и 20те пуш-пул влака да минат на пряко договаряне, което означава, че и едното, и другото ще са китайски. Само за 35те едноетажни мотрисни влака ще пуснат нова процедура. Иначе има реален риск да загубим парите по ПВУ за тези влакове. Нито Алстом, нито Сименс, нито Шкода, нито Щадлер въобще са подали оферти....Явно излизат много извън прогнозната цена с включеното "ресто" за когото трябва...В Сърбия има Щадлер при положение, че и там кокошкарството не е по-различно от българското....
По рейс и по жена не се тича!

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8033
    • View Profile
    • Email
..което означава, че и едното, и другото ще са китайски...

Защо смяташ така?

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6347
    • View Profile
    • Email
Защото и в двата случая подадената оферта е само една и е от китайците.
По рейс и по жена не се тича!

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8033
    • View Profile
    • Email
Защото и в двата случая подадената оферта е само една и е от китайците.

Това не означава обаче че при директно договаряне задължително трябва да се сключи договор с този единствен подал офертата.

Offline eco_power

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 367
  • URBAN ECOLOGY
    • View Profile
    • Email
Нагласата на ЕК е да не се насочват пари по ПВУ към фирми, свързани с КНР и това е спуснато като неофициално указание към страните-членки. Те затова китайците се опитват да се замаскират през предваритулно купени от тях европейски компании (в случая немска). Междудругото, резултатите от всички провеждани от страните търгове се докладват своевременно на ГД „Мобилност и транспорт“ и на икономическата дирекция, където се търсело решение как ресурсът да остане в ЕС, в т.ч. и с допълнителни договорки на високо ниво пряко с фирмите-производители.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16715
    • View Profile
    • Email
Междудругото, резултатите от всички провеждани от страните търгове се докладват своевременно на ГД „Мобилност и транспорт“ и на икономическата дирекция, където се търсело решение как ресурсът да остане в ЕС, в т.ч. и с допълнителни договорки на високо ниво пряко с фирмите-производители.
А какво правим, ако европейските фирми-производители дават срок за доставка 5-6 години?

Offline eco_power

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 367
  • URBAN ECOLOGY
    • View Profile
    • Email
Междудругото, резултатите от всички провеждани от страните търгове се докладват своевременно на ГД „Мобилност и транспорт“ и на икономическата дирекция, където се търсело решение как ресурсът да остане в ЕС, в т.ч. и с допълнителни договорки на високо ниво пряко с фирмите-производители.
А какво правим, ако европейските фирми-производители дават срок за доставка 5-6 години?
Ако сравним сроковете на участниците в последните злополучно приключили конкурси, то най-гоемите ги даваха именно китайците. Според мен по-скоро сроковете на МТ са къси. Производителите са претоварени и изпълняват поръчки от преди няколко години. Опцията "имам тука нещо на склад" не действа.

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8033
    • View Profile
    • Email
Явно ще пускат поръчката отново:

Quote
БДЖ

"Поръчките са с огромен финансов ресурс и интерес. Няма нищо проблемно в самия процес", увери в интервю за предаването "Неделя 150" Георги Гвоздейков.

"До края на януари - началното на февруари по тази поръчка ще бъде избран изпълнител. В понеделник пускаме отново поръчката за доставка на 35-те мотрисни влака. Коригирахме спецификациите, тъй като очевидно залагайки по-рестриктивни условия, по този начин очевидно затрудняваме изпълнителите. Опростили сме всички изискванията и спецификации", каза той.

Той не вижда причина да се говори, че нещо е провалено. Всичко е в рамките на нормалното, категоричен е министърът и добави, че се използва всяка опция, за да се стигне до финала и сключване на договор за доставка на тези влакове.

"Нека обществото да бъде спокойно. Ние ще си свършим работата и ще направим всичко по силите си тези пари по Плана за възстановяване и устойчивост да бъдат усвоени и българското общество да получи чаканата модернизация в жп транспорта", посочи министърът.

Според него няма опасност да загубим пари по тези процедури. Става въпрос за намиране на решения на съответните проблеми до постигане на крайната цел - получаване на всички заявени влакове, обясни Гвоздейков.

Според него към момента БДЖ се справя перфектно. БДЖ има огромен шанс да бъде следващият железопътен превозвач, смята той. И призна, че скоро във влак не е пътувал, но посочи, че знае какво е състоянието.

"Тази седмица ще излезем с много добра новина, която касае старта на модернизацията на жп транспорта. Ще обявим съвместен проект с европейска държава, което ще даде шанс за развитието на жп транспорта в малко по-добра светлина и правилна посока".

https://www.dnes.bg/politika/2024/01/21/na-finalnata-prava-chakame-pyrviiat-medicinski-helikopter-na-31-ianuari.595967


Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7500
    • View Profile
Та така. В "Москва" разследват офертата на китайците:
https://zdopravy.cz/o-polovinu-levnejsi-evropska-komise-resi-nabidku-cinskych-vlaku-pro-bulharsko-kvuli-nizke-cene-195485/
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8033
    • View Profile
    • Email
ЕК прекратява разследване по българската поръчка на китайски влакове

"Европейската комисия (ЕК) прекратява разследването си, започнато през февруари срещу България във връзка с държавна поръчка, възложена от Министерството на транспорта и съобщенията в София, съобщава "Ройтерс".

Причината е оттеглянето на китайската компания от поръчката.

Само след няколко седмици първото ни разследване съгласно Регламента за чуждестранните субсидии вече даде резултати. Нашият единен пазар е отворен за фирми, които са наистина конкурентни и играят честно", каза в изявление еврокомисарят по въпросите на вътрешния пазар на Европейския съюз (ЕС) Тиери Бретон.

Става дума за закупуването на 20 електрически влака тип push-pull, произведени от китайската държавна компания CRRC Qingdao Sifang Locomotive Co., Ltd.

Тръжната процедура за възлагане на поръчката включваше и 15-годишна поддръжка. Прогнозната стойност на договора е около 1,2 милиарда лева.

Дружествата са задължени да уведомяват в ЕС, когато прогнозната стойност на поръчката надвишава 250 милиона евро и когато на дружеството са били предоставени най-малко 4 милиона евро чуждестранна финансова помощ.

Комисията реши, че има достатъчно признаци, че на това дружество е била предоставена чуждестранна субсидия в нарушение на вътрешния пазар. Подобна оферта би могла да доведе до това други участващи дружества да загубят възможности за продажба.

CRRC Corporation Limited е китайски държавен производител на локомотиви и вагони, използвани от железопътни оператори, както и подлинии, трамваи и други железопътни возила. По приходи компанията е номер 1 в света в своята сфера. "

https://news.bg/int-economics/ek-prekratyava-razsledvane-po-balgarskata-porachka-na-kitayski-vlakove.html

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
    • Email
Единствената оферта, подадена за 7-те двуетажни, която е подадена, е от Stadler Polska. Цената е в рамките на максимално допустимата. Дано се подпише договор поне за тях в идните дни.

https://app.eop.bg/today/353067

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8033
    • View Profile
    • Email
Единствената оферта, подадена за 7-те двуетажни, която е подадена, е от Stadler Polska. Цената е в рамките на максимално допустимата. Дано се подпише договор поне за тях в идните дни.

https://app.eop.bg/today/353067

Всъщност това е доста добра новина, ако наистина подпишат за 7 бройки Stadler FLIRT, в момента това е най-доброто на пазара което може да се вземе.

Offline Saruman

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 273
    • Yahoo Instant Messenger - saruman_1989
    • View Profile
    • Железниците Днес
Искаш да кажеш Щадлер Кисс двуетажни, Флирт са едноетажни.

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8033
    • View Profile
    • Email
Всъщност има и двуетажни FLIRT, а и границите между двете серии е плаваща:

https://www.railvolution.net/news/a-first-view-of-renfe-s-new-kiss-flirt-emus

В Stadler Polska се сглабят по принцип FLIRT.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6347
    • View Profile
    • Email
Да, седемте двуетажни електрички ще са Щадлер от Полша. За пуш-пул влаковете се водят финални преговори с испанската фирма Талго. За 35те едноетажни електрички е удължен срокът за подаване на оферти до 11ти април.
По рейс и по жена не се тича!