Author Topic: Новият подвижен състав, закупен по ПВУ  (Read 22638 times)

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14221
    • View Profile
Пак добре, че при целия батак с поръчките ще дойдат поне тези качествени мотриси. Повече ме притеснява състоянието и поддръжката на инфраструктурата, и забатачената й "модернизация".

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15763
    • View Profile
    • Email
За дълги разстояния мисля че немските вагони са достатъчно комфортни, но трябва да пуснат и първата класа и вагон ресторантите. Седалките са им като в старите ICE та какво по удобно от това.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8033
    • View Profile
    • Email
Алстом предполагам в Катовице ще ги сглобяват или другаде.

Ако тепърва ще ги сглобяват може и да не успеят да ги доставят до крайния срок. Каквото не пристигне до тогава трябва да се плаща от държавния бюджет.

За дълги разстояния мисля че немските вагони са достатъчно комфортни, но трябва да пуснат и първата класа и вагон ресторантите. Седалките са им като в старите ICE та какво по удобно от това.

Ще трябват и локомотиви, само вагони не са достатъчни.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7500
    • View Profile
Локомотиви в момента има. Ако си размърдат задниците и задвижат процедурите за части и в бъдеще ще има.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5987
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Локомотиви има, но сега пък вагони няма.
А и на новите им изтичат ревизиите скоро.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6347
    • View Profile
    • Email
Вагони няма от поне 20 години. А като няма вагони, колкото и локомотиви да има - кьел файда. За нови вагони, ако направят процедура и подпишат договор, чакането след това ще е поне две-три години. Освен временно да поискат под наем от Румъния или от Гърция друго не се сещам. Иначе с новите Смартрони, локомотивите сигурно стигат, за да спрат серия 32, ама в задната кабина ли ще возиш пътниците?
Като докарат новите, сигурно ще зафутят Дезирата по Горна Оряховица на мястото на съветската скраб.
« Last Edit: 08.03.2025, 21:16:44 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15763
    • View Profile
    • Email
Вагони има ама с изтекли ревизии и няма кой да ги ремонтира и модернизира, както правят немците и румънците например.

Имаме поне 100 немски вагони за дълги разстояния, тези сегашните и още от старите 97 ма серия, и поне още толкова 43, 45 серии за по къси дестинации, още поне 60-70 63, 44 серии. Малко ли е. Купейните да не ги броим те са малко отживелица вече.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Spas237

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 211
    • View Profile
    • Email
Има кой да ремонтира вагоните, просто бдж не иска да обяви поръчка за ремонт по някаква причина. Сега за пореден път се смени ръководството и ще видим какво ще измислят.

Offline Saruman

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 273
    • Yahoo Instant Messenger - saruman_1989
    • View Profile
    • Железниците Днес
За дълго разстояние няма да дойде нищо и там ще се търси решение през други финансови механизми, но трябват поне 20 състава с поне 300-350 места с повишено ниво на комфорт.

За това вчера DB са пуснали в продажба 16 броя ICE-3, които са мултисистемни и 1.5, 3, 15 и 25 kV захранване, 8 вагонни с 99 места в първа класа и 345 места във втора класа.

Ако има добро желание може да се пусне поръчка за употребяван състав, при положение, че има ресурс от 35 мотриси и от отпадналите 7 двуетажни. Примери за поръчки различни от нови са Румъния с модернизация на локомотиви (2 поръчки по 19 броя) и Словакия с модернизация на спални и кушет вагони.

https://www.db-usedtrain.com/f?p=222:751:10312453327751::::P751_ID,G_APP_UNTERNEHMEN_ID:414,3&cs=1OeJmmAFF1aarrv5dK68ELXAJ8z5UCM0kKkjRp1DEGkP-GLBN_8cLMRIPqGoa_Aq2MmupEAmFfoyS1Bq4fVOqQw

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8033
    • View Profile
    • Email
Ние прости вагони не можем да сервизираме, представям си стари ICE как ще ги оправяме.  :neznam:

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1267
    • View Profile
    • Laptop screens and laptop repairs
Няма да ги сервизират. Както и с вагоните - ще ги карат, докато изтекат ревизиите и ще ги захвърлят.

Така или иначе, по европейски програми не може да се закупува втора употреба.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4347
    • View Profile
За това вчера DB са пуснали в продажба 16 броя ICE-3, ....

ПИМК и Ивкони да  не се ослушват, а да ги взимат!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9420
    • View Profile
ICE-3 не са подходящи за сегашната инфраструктура и при движение със скорости около и под 100 km/h не са никак икономични. Също поддръжката им е доста скъпа и цените на билетите ще трябва да гонят самолетните. :rolleyes:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15763
    • View Profile
    • Email
Глупости. Точно при високи скорости разходите са най високи. И в Германия си ги карат по линии със скорости 80-90 км/час. Да не мислиш че навсякъде карат с 250. Например от Манхайм до Кьолн по долината на река Рейн през Кобленц линията е много живописна има ИСЕ та а скоростите са между 70 и 90 имаше и няколко дълги намаления по 40-50.

Между Кьолн и Вупертал също има доста време 90-120 има ИСЕ на всеки час. Даже бих казал че в доста малко участъци карат с 250-280.

Аз съм твърдо за да ги вземем много комфортни влакове са макар и да харесвам повече първото с високото бистро и 4 то ИСЕ. Ще са супер за експреси с 2-3 спирания до Варна и Бургас. 5-6 такива ще стигнат. Вътре са с почти същото обзавеждане като немските ни вагони, като тапицерии мокети и плоскости.
« Last Edit: 11.03.2025, 12:08:00 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16715
    • View Profile
    • Email
ПИМК и Ивкони да  не се ослушват, а да ги взимат!
В тях ни е надеждата. БДЖ изпуснаха питомното (ПВУ), сега да гонят дивото!

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14221
    • View Profile
В тях ни е надеждата. БДЖ изпуснаха питомното (ПВУ), сега да гонят дивото!
Не бих се учудил БДЖ да търкалят новите мотриси Шкода и Алстом до Варна и Бургас, нищо, че са за къси и средни разстояния.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4347
    • View Profile
В тях ни е надеждата. БДЖ изпуснаха питомното (ПВУ), сега да гонят дивото!
Не бих се учудил БДЖ да търкалят новите мотриси Шкода и Алстом до Варна и Бургас, нищо, че са за къси и средни разстояния.

Този филм сме го вече гледали с първите две доставени дизелови Дезиро, които към оня момент имаха и първокласно отделение.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9420
    • View Profile
8000 kW е огромна мощност и подобен влак няма как да е икономичен при продължително движение с по-ниски скорости особено при чести спирания и потегляния.  :rolleyes:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8033
    • View Profile
    • Email
Глупости. Точно при високи скорости разходите са най високи. И в Германия си ги карат по линии със скорости 80-90 км/час. Да не мислиш че навсякъде карат с 250. Например от Манхайм до Кьолн по долината на река Рейн през Кобленц линията е много живописна има ИСЕ та а скоростите са между 70 и 90 имаше и няколко дълги намаления по 40-50.

...
Аз съм твърдо за да ги вземем много комфортни влакове са макар и да харесвам повече първото с високото бистро и 4 то ИСЕ. Ще са супер за експреси с 2-3 спирания до Варна и Бургас. 5-6 такива ще стигнат. Вътре са с почти същото обзавеждане като немските ни вагони, като тапицерии мокети и плоскости.

Точно тези намаления по Рейн ги няма вече след ремонта на линията.

ICE в България ще е някакво Ферари с оседлан кон отпред, друго няма как да го оприлича. Единствен шанс е да ходят до Турция и да ги държим и поддържаме в тяхното депо за Velaro.

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14221
    • View Profile
8000 kW е огромна мощност и подобен влак няма как да е икономичен при продължително движение с по-ниски скорости особено при чести спирания и потегляния.  :rolleyes:
Надали на някой в БДЖ му пука за разхода на ток. Не е нафта...