Author Topic: Новият подвижен състав, закупен по ПВУ  (Read 22637 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9420
    • View Profile
Все пак изразходваната допълнително енергия ще трябва да се плаща а и поддръжката на подобни влакове няма как да е евтина.  :rolleyes:
« Last Edit: 11.03.2025, 15:28:12 by V.Peichev »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15763
    • View Profile
    • Email
Ми като на някой му е скъпо да ходи пеша бре, или да си купува някаква кошница от скрападжийте. Няма как хем да е хубаво хем евтино.

Повече мощност ти трябва за постигане на висока скорост, у нас така или иначе ще се движат с максимум 160 значи и консумацията ще е по-малка и разхода.

При всички случаи комфортът ще е много по-висок за пътуване до Варна и Бургас с такива влакове. Макар че след няколко години ще са целите омазани с графити у нас, но по-добре да ги купим отколкото да отидат на боклука, това наистина си струва. Дизеловото ИСЕ също май изчезна от Германия, може и те да излезнат за продажба.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1267
    • View Profile
    • Laptop screens and laptop repairs
Дизеловото ИСЕ също май изчезна от Германия, може и те да излезнат за продажба.
По-скоро са отишли за скрап. Преди време бях чел, че са се оказали много проблемни.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18378
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Ми като на някой му е скъпо да ходи пеша бре, или да си купува някаква кошница от скрападжийте. Няма как хем да е хубаво хем евтино.

Повече мощност ти трябва за постигане на висока скорост, у нас така или иначе ще се движат с максимум 160 значи и консумацията ще е по-малка и разхода.

При всички случаи комфортът ще е много по-висок за пътуване до Варна и Бургас с такива влакове. Макар че след няколко години ще са целите омазани с графити у нас, но по-добре да ги купим отколкото да отидат на боклука, това наистина си струва. Дизеловото ИСЕ също май изчезна от Германия, може и те да излезнат за продажба.
Иво, подобни покупки трябва да са разумни и да има някакъв смисъл от тях. Това е като с на Марио автобусите - той си в решил че го кефят - защо да не си ги купи с публични средства, ама след това има ли как да ги поддържаме, имаме ли подходяща инфраструктура, все тая… Та ти ако искаш си ги купи с лични средства, но с публичен ресурс няма да е изгодно. Както и двуетажните автобуси, немците не са ги спрели тези, защото много им се кефят и всичко е точно…

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 323
    • View Profile
Инфраструктурата си я имаме. Септември-Свиленград/Бургас си е екстра, но ще е срамота да не се движат със 160.
Един чифт София-Истанбул, 3 чифта София-Бургас, 2 София-Свиленград. Ето ги 12 влака.

Online Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1424
    • View Profile
Ми като на някой му е скъпо да ходи пеша бре, или да си купува някаква кошница от скрападжийте.
:fan: Идеален си за председател на парламента.
Шегата настрана, вдигни билетите до повече от 5% над автобусните и при сегашните скорости и състояние на НКЖИ влака ще се търкаля празен.
Най-лесното, ефективно и щадящо финанси решение е елементарно - разтегляне на разписанията, намаляване на средната скорост на придвижване и свеждане до минимум ролята на GPS-и, говорещи автобуси, табла и всякакви подобни електроники, които само утежняват основните процеси.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11618
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
Ако е чист и спазва разписание може да поспорим.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9420
    • View Profile
Спазването на разтеглено разписание с пътуване около 8 часа до Варна и 7 до Бургас няма да привлече много пътници при цени по-високи от тези на автобусите особено със спирания по паланки. :rolleyes:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15763
    • View Profile
    • Email
Ми като на някой му е скъпо да ходи пеша бре, или да си купува някаква кошница от скрападжийте.
:fan: Идеален си за председател на парламента.
Шегата настрана, вдигни билетите до повече от 5% над автобусните и при сегашните скорости и състояние на НКЖИ влака ще се търкаля празен.

Сходно разстояние Кьолн-Берлин с ИСЕ за петък. Цени втора класа между 119 и 155 евро на човек взависимост кой влак хванеш. София-Варна за петък, цени около 14-16  евро на човек зависи кой влак хванеш. В първия случай по-скъпо от полет до там. Въпреки това на сайта им още от сега показва" висока запълняемост" В първия случай има 1-2 спирания за това разстояние, във втория над 20.

Айде да пуснат няколко ИСЕ-та директно от София до Варна или Бургас, съответно с времепътуване 6.40 и 5.25-5.30, с 1-2 междинни спирания, вагон-ресторант пък тогава ще си говорим дали хората няма да дават по 60-70 лева за билет за такава услуга. Хубавото винаги привлича хора, скъпото и хубавото се изкупува по-бързо от евтиното и некачественото.

Quote
Иво, подобни покупки трябва да са разумни и да има някакъв смисъл от тях. Това е като с на Марио автобусите - той си в решил че го кефят - защо да не си ги купи с публични средства, ама след това има ли как да ги поддържаме, имаме ли подходяща инфраструктура, все тая… Та ти ако искаш си ги купи с лични средства, но с публичен ресурс няма да е изгодно. Както и двуетажните автобуси, немците не са ги спрели тези, защото много им се кефят и всичко е точно…

Тука си прав разбира се, но за мен важен е също и крайния резултат все пак. Очевидно и в двата случая става въпрос за значително повишаване на комфорта. Едно е избушеното разколачено ВМС без парно и климатик в което духа отвсякъде и влиза прах, друго е МАНа с климатик, отопление, обезшумен и с двойно повече места, едно е старите вагони без климатик в които пътуваш по 7 часа лятото в жегите, съвсем друг е комфорта на ИСЕ-то. Няма база за сравнение, за крайния потребител подобрението е значително. Същото като с немските вагони. Пробвай София-Варна в 74-та или 50-та серия, още ги има и после с немски вагон да видиш, разликата е от земята до небето. Факт че немската техника е с доста високо ниво на комфорт дори и на години и няма база за сравнение.
« Last Edit: 12.03.2025, 09:21:40 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18378
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Аз не съм написал, че има база за сравнение между 32-ката и ICE-то, но виж в какво състояние са 32-ките в движение и как “новите” немски вагони в други ден ще трябва да ги спрем, защото нямат ревизии…

Не можем да направим такъв революционен скок от днес за утре - нещата почти сигурно са обречени на провал. И пак питам, Ди Бан защо са бракували тези състави и са ги обявили за продажба!? Ще се справим ли с поддръжката на четири системна техника и колко ще ни излезе това? Чак успяхте да разпределите 12-те състава къде ще се движат нонстоп, все едно са нови и гаранционни, без необходимост половината да останат за части…

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15763
    • View Profile
    • Email
Германия е най-голямата икономика в Европа, въртят се милиарди там и придполагам изобщо не им е проблем като остареят двуетажните МАН-ове, или ИСЕ-тата или вагоните им вместо да се занимават да ги правят, просто да си купят нови. Имат пари угаждат си. Не че не може да ги карат още 10 години, но знаеш след едно време трябват повече ремонти, някои от които са по-тежки, на хората не им се занимава и човешкия труд при тях е много скъп. Предните немски вагони, които те спряха преди 25, дори някои преди 30 години все още се движат и у нас и в Унгария. Можеха ли да ги ползват до днес, можеше ама могат да си позволят като се позахабят и станат демоде просто да си купят или произведат нови и модерни. В изт. Европа е пълно и с немски автобуси, които се ползват 10 години след като са спрени при тях. Така и с Дювазите, които ползваме вече 30 години след като те са ги спрели.  Може би дори за тяхната икономика да е по-изгодно да си произведат нови, така инвестират и в иновации и нови тенхологии.

А за поддръжката това си е наш проблем че на нашите не им се дават пари. Разбира се че срещу заплащане немските вагони могат да минат ревизии в Германия, да им пооправят това -онова, на партиди по 19 броя както дойдоха. Същото и за ИСЕ-тата. За какви ли не глупости се дават пари, защо то се "виждат", докато някак по-трудно ще се прави ПР как се ремонтира немски вагон в Германия.
« Last Edit: 12.03.2025, 09:44:15 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1424
    • View Profile
Айде да пуснат няколко ИСЕ-та директно от София до Варна или Бургас, съответно с времепътуване 6.40 и 5.25-5.30, с 1-2 междинни спирания, вагон-ресторант пък тогава ще си говорим дали хората няма да дават по 60-70 лева за билет за такава услуга.
Не.  ICE между Кьолн и Берлин пътува 4-4.5 часа, а с кола е 6.5 часа. БДЖ пътува 5-6 часа до Бургас, а с кола се взима за около 3:45 часа. Сещаш ли се?
Най-лесното, ефективно и щадящо финанси решение е елементарно - разтегляне на разписанията, намаляване на средната скорост на придвижване и свеждане до минимум ролята на GPS-и, говорещи автобуси, табла и всякакви подобни електроники, които само утежняват основните процеси.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9420
    • View Profile
По празници и в петък вечер през летния сезон определено са нужни над 4 часа за да се стигне с кола от София до Бургас. В момента няма директен влак под 6 часа,  но директните автобуси са около 5:20-5:40 и ако се спазва разписание и се премахнат няколко ненужни спирания влаковете могат да вземат пътници поне от автобусите.  :rolleyes:

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2528
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Аз съм на мнение, че първо следва да се погрижим за железопътната инфраструктура, а едва след това да мислим какво да върви по нея. Така става малко "на свинче - звънче" - ICE да се влачи със 70 км/ч от Калофер до Черганово, например. Или от Твърдица до Гавраилово с дори по-малко от 70. Вместо това, наляха едни милиони в Николаево - Дъбово, което и преди беше за 100 км/ч. Дано поне другата половина (Твърдица - Николаево) я повишат и нея на 100 след ремонта там.

И понеже хубавата инфра остава, все още, в светлото бъдеще, за момента е по-добре да закупим повече вагони, били те и втора употреба. Те ще свършат работа докато стане готово поне София - Пловдив - Бургас за до 4 часа, за което е необходима направата на Елин Пелин - Септември и Оризово - Михайлово.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 323
    • View Profile
Чакам с нетърпение турците да завършат от Истанбул до Одрин, да си регистрират един превозвач у нас и да пуснат едно дневно Веларо със спиране на наша територия само на Пловдив и Димитровград. Тогава всички, дето сега викат, че не можело, ще замлъкнат, ама защо трябва някой друг да ни води за ръчичка сякаш не си знаем пътя?

Между другото, за ICE3 съм чувал, че са проблемни, та може и затова немците да ги махат.
« Last Edit: 12.03.2025, 19:09:30 by AAA »

Offline radk0_99

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 505
    • View Profile
Чакам с нетърпение турците да завършат от Истанбул до Одрин, да си регистрират един превозвач у нас и да пуснат едно дневно Веларо със спиране на наша територия само на Пловдив и Димитровград. Тогава всички, дето сега викат, че не можело, ще замлъкнат, ама защо трябва някой друг да ни води за ръчичка сякаш не си знаем пътя?

Между другото, за ICE3 съм чувал, че са проблемни, та може и затова немците да ги махат.
С нашата прекрасна инфраструктура и TGV да ни донесат пак ще го лашкаме с 50-70 км/ч. Тука има правилници "писани с кръв".... Т.е. зверска закостенялост

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5987
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Все пак изразходваната допълнително енергия ще трябва да се плаща а и поддръжката на подобни влакове няма как да е евтина.  :rolleyes:
Няма да има изразходвана допълнително мощност спрямо еквивалентен състав с 40-годишен локомотив и 50-годишни вагони.
Както няма и разлика в разхода между смартрона и старата шкода.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8033
    • View Profile
    • Email
И пак питам, Ди Бан защо са бракували тези състави и са ги обявили за продажба!?

Имали са сериозни технически проблеми, както разбираме от това филмче, особено на границите при превключване на захранването плюс отпаднала необходимост защото вече има достатъчно влакове от 408-ма серия, съответно търсят балами да им ги вземат.

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 323
    • View Profile
Чакам с нетърпение турците да завършат от Истанбул до Одрин, да си регистрират един превозвач у нас и да пуснат едно дневно Веларо със спиране на наша територия само на Пловдив и Димитровград. Тогава всички, дето сега викат, че не можело, ще замлъкнат, ама защо трябва някой друг да ни води за ръчичка сякаш не си знаем пътя?

Между другото, за ICE3 съм чувал, че са проблемни, та може и затова немците да ги махат.
С нашата прекрасна инфраструктура и TGV да ни донесат пак ще го лашкаме с 50-70 км/ч. Тука има правилници "писани с кръв".... Т.е. зверска закостенялост

Септември-турска граница е 200-километрова отсечка, по която може да поддържа 160 км/ч през цялото време и която БДЖ упорито отказва да използва. При 160 км/ч в ICE3 няма да усещаш, че се движиш дори. 

Offline radk0_99

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 505
    • View Profile
Както няма и разлика в разхода между смартрона и старата шкода.
Е че ако няма разлика къде отиват приказките за енергийна ефективност и как смартрона е по по най