Германия е най-голямата икономика в Европа, въртят се милиарди там и придполагам изобщо не им е проблем като остареят двуетажните МАН-ове, или ИСЕ-тата или вагоните им вместо да се занимават да ги правят, просто да си купят нови. Имат пари угаждат си. Не че не може да ги карат още 10 години, но знаеш след едно време трябват повече ремонти, някои от които са по-тежки, на хората не им се занимава и човешкия труд при тях е много скъп. Предните немски вагони, които те спряха преди 25, дори някои преди 30 години все още се движат и у нас и в Унгария. Можеха ли да ги ползват до днес, можеше ама могат да си позволят като се позахабят и станат демоде просто да си купят или произведат нови и модерни. В изт. Европа е пълно и с немски автобуси, които се ползват 10 години след като са спрени при тях. Така и с Дювазите, които ползваме вече 30 години след като те са ги спрели. Може би дори за тяхната икономика да е по-изгодно да си произведат нови, така инвестират и в иновации и нови тенхологии.
А за поддръжката това си е наш проблем че на нашите не им се дават пари. Разбира се че срещу заплащане немските вагони могат да минат ревизии в Германия, да им пооправят това -онова, на партиди по 19 броя както дойдоха. Същото и за ИСЕ-тата. За какви ли не глупости се дават пари, защо то се "виждат", докато някак по-трудно ще се прави ПР как се ремонтира немски вагон в Германия.