Author Topic: Новият подвижен състав, закупен по ПВУ  (Read 22639 times)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8033
    • View Profile
    • Email
Каквото и да е, да си подписал договор и в последствие да се откажеш, това никак не говори добре за реномето на фирмата. Явно и Щадлер не са много тамандан, ако че са швейцарци. То не е само да теглиш кредит и да купиш стари швейцарски закъсали проиводители на локомотиви, зъбчати мотриси, вагони и трамваи. Не им купуваш и ноу-хау-то. Явно са добри в зъбчатите мотриси и до там. Или финансови затруднения - да не ги видим скоро в ликвидация или купени от някой друг...

Даже е добре за реномето на фирмата, ако се разчуе че доставят а клиентът даже гаранцията не си е внесал навреме ще е зле за реномето. Финансовите затруднения са при фирми които са толкова закъсали че са готови да произвеждат и за неплатежоспособни клиенти както прави Песа, така че после да ги спасяват полските данъкоплатци. Това че не се е намерил банка която да поеме гаранцията говори зле за нашето реноме, а не това на Щадлер.
« Last Edit: 25.07.2024, 10:44:58 by fafan »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9420
    • View Profile
Изпълнителят не е представил банкова гаранция.  :rolleyes:

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 323
    • View Profile
Quote
Гвоздейков избра „Шкода“ да достави 20-те мотрисни влака

Консорциум, начело с чешката „Шкода Транспортейшън“ и „Шкода Вагонка“, ще достави 20-те едноетажни електрически влака. Решението за избор на изпълнител е подписано в петък от служебния транспортен министър Георги Гвоздейков, съобщават от ресорното ведомство.

Повече - на сайта.
« Last Edit: 09.08.2024, 20:47:03 by AAA »

Offline eco_power

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 367
  • URBAN ECOLOGY
    • View Profile
    • Email
Quote
Гвоздейков избра „Шкода“ да достави 20-те мотрисни влака

Консорциум, начело с чешката „Шкода Транспортейшън“ и „Шкода Вагонка“, ще достави 20-те едноетажни електрически влака. Решението за избор на изпълнител е подписано в петък от служебния транспортен министър Георги Гвоздейков, съобщават от ресорното ведомство.

Повече - на сайта.
Това нищо не значи все още. Алстом със сигурност ще жалят и ако се проточи работата е много вероятно Шкода да откажат договор, тъй като няма да се вместят в сроковете. Аз не знам защо от МТ не започнаха директно договаряне с тях за другите лотове за подвижен състав, след като е ясно, че те имат капацитета и готовността да изпълнят поръчката за 24 месеца. Поляците от Песа само мотаят работата и пак нищо няма да стане.

Извинявам се, че го коментирам тук - модераторите могат да го преместят в правилната тема.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8033
    • View Profile
    • Email
С кой модел точно участва Шкода?

Offline Saruman

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 273
    • Yahoo Instant Messenger - saruman_1989
    • View Profile
    • Железниците Днес
Регио Пантера.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8033
    • View Profile
    • Email
Някой возил ли се е в такъв РегиоПантер на Шкода? Вярно ли е че има контакти при местата за велосипеди за зареждане на електрически велосипеди и тротинетки?

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7500
    • View Profile
Возил съм се. Нищо особено. Говори се, че са здрави и надеждни и с добра динамика и адхезия.
Контакти има навсякъде, където си поръчаш.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8033
    • View Profile
    • Email
Премиерът Главчев подписва договора за новите 20 електрически мотрисни влака
Изпълнителят „Шкода Транспортейшън и Шкода Вагонка“ ще ги достави в рамките на две години


https://btvnovinite.bg/bulgaria/premierat-glavchev-podpisva-dogovora-za-novite-20-elektricheski-motrisni-vlaka.html

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 323
    • View Profile
Quote
Влаковете ще бъдат използвани за дългите железопътни маршрути в страната, каквито са София-Бургас, София-Варна и София-Русе.

Това дали означава, че са ги поръчали с удобни седалки или съвсем не?

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8033
    • View Profile
    • Email
Quote
Влаковете ще бъдат използвани за дългите железопътни маршрути в страната, каквито са София-Бургас, София-Варна и София-Русе.

Това дали означава, че са ги поръчали с удобни седалки или съвсем не?

Абе важното е да не са много удобни че да не се ядоса автобусната мафия! Ама ще се движат в Северна България  :rolleyes:

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 323
    • View Profile
Автобусната мафия спаси сезона, няма какво да я мислим.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7089
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Влаковете са регионални, прикрити от МТС да имитират предходната поръчка за влакове за дълги разстояния. Тепърва тази поръчка ще среща проблеми и очаквам Брюксел да откаже да я финансира и да трябва да се плаща със средства от бюджета. Също така, подписването на договор съвсем не слага край на сагата. Шкода трябва да представят банкова гаранция за немалка сума и да получат писмо, с което се уведомяват, че финансирането е осигурено. За целта МФ трябва да потвърди на МТС това, а МФ, ако спазва правилата, трябва да изчака одобрение от Брюксел, че поръчката съответства на заложеното в ПВУ.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5987
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Това дали означава, че са ги поръчали с удобни седалки или съвсем не?
Нищо не означава. С какви и колко седалки са пише в спецификацията.
На мен не ми се занимава да я търся и чета. Който иска и може, нека разрови.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8033
    • View Profile
    • Email
Седалки лесно се сменят. А къси и дълги разстояния при нас са преходни понятия, спомням си че Дезиро като дойдоха нови се разхождаха от София до Варна и обратно.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5987
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Разхождаха се, но не със сегашните седалки. Онези бяха с по 74 места 1+2, а стандартните са със 123 места 2+2.

Offline radk0_99

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 505
    • View Profile
А къде са изчезнали тия нестандартните дето са ставали и за дълги разстояния

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5987
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Не са изчезнали, но им смениха седалките и вече са като другите с разликата, че нямат първокласно отделение.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6347
    • View Profile
    • Email
Почти веднага като тръгнаха където им е мястото - по Кюстендил и по пътническите влакове, им смениха седалките. Иначе преди това ги гласяха за Солун, без спиране между София и Кулата...Сега едвам покриват Кюстендил. На север всичко е 55та серия, около Пловдив - рейс.
« Last Edit: 04.09.2024, 03:56:49 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14221
    • View Profile
До Черквица се движи Дезиро, а от тази година - и по линията Левски-Троян. Поддръжката им обаче е лоша.