Author Topic: Новият подвижен състав, закупен по ПВУ  (Read 21679 times)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7916
    • View Profile
    • Email
Купуваме пет нови влака по програма "Транспортна свързаност"

"За първи път по програма "Транспортна свързаност" ще финансираме закупуването на нов железопътен подвижен състав. Предстои в четвъртък да подпишем допълнително споразумение с "Шкода" за още 5 електрически мотрисни влака, към вече сключения договор за 20 влака. Това заяви служебният министър на транспорта и съобщенията Красимира Стоянова по време на Комитет за наблюдение на програма "Транспортна свързаност" 2021-2027 г., който се провежда днес в София.

По думите на Стоянова са проведени преговори с Европейската комисия и тя е приела аргумента за изменение на програма "Транспортна свързаност" 2021-2027 и включването на проект за закупуване на нов подвижен състав.

В момента по програмата са разработени 9 процедури, като 8 от тях са отворени. Те включват проекти, свързани с железопътна и пътна инфраструктура, интермодалност, иновации, системи за трафика и други. Големите инфраструктурни жп и пътни проекти "Пловдив - Бургас", фаза 2, "Волуяк - Драгоман", фаза 2, автомагистрала "Русе - Велико Търново" предстои да бъдат реализирани в програмния период.

По отношение на оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 финансовото изпълнение е 99.4%, а разглеждането на подадените искания за окончателни плащания по всички проекти по ОПТТИ 2014-2020 вече е приключило."

https://news.bg/politics/kupuvame-pet-novi-vlaka-po-programa-transportna-svarzanost.html

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
ВАС отсъди в полза на Алстом и връща избора за 35 едноетажни мотриси на етап оценка на техническите предложения с императивни изисквания да се изпратят искания за разяснения на техническите предложения на Щадлер и ПЕСА точно кой модел влак смятат да доставят, който е в производство и който изцяло съответства на изискванията на обществената поръчка и как смятат реално да постигнат 28 месеца доставка и да предоставят доказателства за обосновката. Естествено, и двата производителя могат да потвърдят входираните от тях откази от участие от процедурата. Така най-вероятно победител ще е Алстом с 6 секционните влакове, които доставят вече в Румъния.

https://info-adc.justice.bg/courts/portal/edis.nsf/e_act.xsp?id=2406965&code=vas&guid=1334725078
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline KillKill

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1434
  • o_o
    • View Profile
Щом ще са 6 секционни, не можем ли да излъжем ЕК, че са 35, а те реално да са 23-25. И какъв модел предлага Алстом, те бяха хората на Пеевски нали или Песа, че почнах да ги обърквам вече.

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6304
    • View Profile
    • Email
Хубаво, обаче как ще спазят срока за доставка. По тези еврофондове беше фиксирано някъде през 2026та и нито ден повече....ЕС не го интересува съдебни разправии и обжалваници. Трябва Алстом да приоритизират тази евевтуална доставка за сметка на други клиенти, ама надали ще го сторят...
По рейс и по жена не се тича!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15745
    • View Profile
    • Email
Ако са като тези които пуснаха миналия месец в Румъния ще е супер. На мен много ми харесват, изключително тихи, с разпъваема масичка на всяка седалка, юсб, контакти, много свеж интериор с имитация на паркет вътре. Даже ще е още по готино ако ги поръчат с мокет на пода като немските вагони. Някак уютно и по луксозно изглежда така.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5952
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
И какъв модел предлага Алстом, те бяха хората на Пеевски нали или Песа, че почнах да ги обърквам вече.
Доколкото знам на никой не са за сега.

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6304
    • View Profile
    • Email
Дано да не съм прав, но най-вероятно ще прекратят процедурата и ще ги видим, за ен-ти път, и тези влакове през крив макарон. Защото вече абсолютно никой не е в състояние да спази срока за доставка. Дават ни милиарди даром, а ние ги оставяме на масата...
« Last Edit: 18.12.2024, 08:11:52 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline eco_power

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 367
  • URBAN ECOLOGY
    • View Profile
    • Email
И какъв модел предлага Алстом, те бяха хората на Пеевски нали или Песа, че почнах да ги обърквам вече.
Доколкото знам на никой не са за сега.
Говори се, че Черепа имал участие в този консорциум.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14182
    • View Profile
Дано Алстом успеят да ги доставят. Ще е много тъпо да загубим и този подвижен състав  :/

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4631
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Дано Алстом успеят да ги доставят. Ще е много тъпо да загубим и този подвижен състав  :/

Тъпо е винаги да се залага само на "един кон". Има много начини да се поръча нов подвижен състав - дали ПВУ, дали ОПТ, дали друга оперативна програма, дали държавен бюджет, дали някакъв комбиниран вариант. Само дето желание да има, ама баш то отсъства. Вече 3 години се търсят всякакви начини да НЕ БЪДАТ купени влакове. Имаше утъпкана пътека, ама в тъмната стаичка решиха, че не им харесва. Накрая Шкодите бяха поръчани по най-абсурдния начин, където не се знае дори от къде ще дойде финансирането.

Online Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1238
    • View Profile
    • Laptop screens and laptop repairs
То цялата концепция за държавни влакове, които да бъдат раздавани на симпатични превозвачи, според мен е абсурдна.

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5952
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Говори се, че Черепа имал участие в този консорциум.
Може, но не чрез Алстом. В консорциумите има по няколко различни фирми.

Offline eco_power

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 367
  • URBAN ECOLOGY
    • View Profile
    • Email
Вече дори не се ядосвам на провалените поръчки. Особено след като започна да се прояснява схемата за бъдещето на новия (а и на част от стария) подвижен състав. Както се казва, Шиши вече си е вързал лигавника и чака с вилица и нож в другия край на масата.

Offline KillKill

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1434
  • o_o
    • View Profile
Честито Алстом с Корадия са спечелили, не знам как ще доставят до догодина някакви бройки. Ако наистина закъсняват с доставките си.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Да, мотрисите са с по-високо ниво на комфорт и ще имат и някои нечувани за нашите ширини, но иначе базови удобства като вендинг машина, бар, повече тоалетни от минималното изискване по Регламент, първа и втора класа, wi-fi. Стават за регионални превози, но и за превози на средни разстояния до 4-5 часа. И най-важното - са с 6 секции и 351 места.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5955
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Сега последно какво да чакаме като подвижен състав, че вече се загубих из всички анулирания и договорки?
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7916
    • View Profile
    • Email
Сега последно какво да чакаме като подвижен състав, че вече се загубих из всички анулирания и договорки?

Не е ясно, може и нищо да не дойде до крайния срок по ПВУ и всичко да си го плащаме от бюджета. Ето едно алтернативно мнение за Алстом, дали е истина не знам:

https://frognews.bg/obshtestvo/aktualno/tamni-zadkulisni-dogovorki-mafiia-politichesko-bezvremie-zashto-shte-prodaljim-vozim-sas-savetskite-motrisi-70.html


Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Сега последно какво да чакаме като подвижен състав, че вече се загубих из всички анулирания и договорки?

Ще дойдат 25 мотриси за крайградски превози на Шкода - с 3 секции, 333 места (вкл. сгъваемите седалки);
Ще дойдат 35 мотриси за регионални превози и за средно разстояние на Алстом с 6 секции 351 места (без сгъваемите седалки), 4 тоалетни, вендинг машина и др.;
Ще дойдат 9 маневрени локомотиви за маневри в депата от Експрес Сервиз.

За дълго разстояние няма да дойде нищо и там ще се търси решение през други финансови механизми, но трябват поне 20 състава с поне 300-350 места с повишено ниво на комфорт.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline KillKill

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1434
  • o_o
    • View Profile
Алстом предполагам в Катовице ще ги сглобяват или другаде.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Посочили са няколко места в ЕС, в които се извършва сглобяване на офeрирания модел мотриси. Едното от тях е Катовице.
« Last Edit: 07.03.2025, 15:53:17 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/