Нали разбирате, че да "пренавиеш" двигател на миксер и на трамвай не е едно и също. Единият буквално се пренавива, а другият първо тежи един тон или повече и второ намотките му всъщност са медни шини, които първо се омотават с изолационна лента, после се навиват по шаблон, за да имат определена форма и след това се нахлузват в каналите на роторния пакет. Не е и само пренавиването. Има и импрегниране, бандажиране, струговане на колектора, балансиране... Разбира се, има достатъчно външни фирми, които могат да го направят.
Но при правилна експлоатация и подръжка, един такъв двигател (особено при чешките, където охлаждането е принудително) може да изкара десетки години само със смяна на четки. За да "гръмне", значи е изоставен на произвола на съдбата и просто се кара докато работи без нищо да се пипа по него. Дори след наводняване, ако се почисти и изсъхне, може да мине без особени щети.