Author Topic: T8M-700 (900-939)  (Read 345210 times)

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3785
  • TM 303
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1360 on: 25.04.2025, 09:53:05 »
Въпросът е, че в малоумните общински дружества, че и в цялата община, комунизмът никога не си е тръгвал... Като пияндетата в Трамкар не могат да направят нещо, да намерят други, работещи хора, които да назначат, но при нормални условия. Като не могат да предложат нормални условия (по-точно не искат, щото Ганчев трябва да папка, всички велики ръководители трябва да папкат, няма смисъл да се дават пари на работещи загубеняци...), да възлагат поръчки на външни изпълнители. В Европейска държава да няма кой да пренавива електрически двигатели от 70-те години, айде моля ви се... Цялата община и държава са за закриване и правене наново просто, уви.
А всъщност София можеше да бъде един прекрасен град, ако имаше друго управление и ако 70 процента от населението му беше друго...

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15934
  • Думите се забравят, въздействието никога
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1361 on: 25.04.2025, 10:06:54 »
Ще може ли малко техническо разяснение, това пренавиване на двигатели на какъв период от време се налага?

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9374
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1362 on: 25.04.2025, 10:30:40 »
Обикновено на 5-7 години при интензивно натоварване може и по-малко, определя се от състоянието на проводниците и изолацията на намотките.  :rolleyes:

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14182
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1363 on: 25.04.2025, 11:10:08 »
С едно търсене в нета излизат поне 5 фирми в София, които могат да го направят. Само оправдания за невършене на работа...

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15934
  • Думите се забравят, въздействието никога
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1364 on: 25.04.2025, 11:22:05 »
Бях посещавал една такава работилница до метростанция „Хан Кубрат“, някъде на гърба на метростанцията зад ОМВ-то беше, рекламираха се с разработване на пакети за електрифициране на велосипеди, но гаража им беше сериозна работилница и ясно си спомням на една от работните станции как се намотаваше нова намотка на статор на някакъв индустриален двигател.

Online Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1238
    • View Profile
    • Laptop screens and laptop repairs
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1365 on: 25.04.2025, 12:21:02 »
Има десетки работилници в София, пренавиващи по-малки двигатели без дори да го афишират като тделна услуга.

Offline vaz2106

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 968
    • View Profile
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1366 on: 25.04.2025, 22:58:50 »
Ще може ли малко техническо разяснение, това пренавиване на двигате
ли на какъв период от време се налага?
Няма период , когато гърмят и изгорят , тогава се пренавиват.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4347
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1367 on: 26.04.2025, 20:17:19 »
Ще може ли малко техническо разяснение, това пренавиване на двигатели на какъв период от време се налага?

Не обичат висока температура и влага/вода. Иначе могат да си работят десетилетия безпроблемно.

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5952
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1368 on: 27.04.2025, 22:08:05 »
Нали разбирате, че да "пренавиеш" двигател на миксер и на трамвай не е едно и също. Единият буквално се пренавива, а другият първо тежи един тон или повече и второ намотките му всъщност са медни шини, които първо се омотават с изолационна лента, после се навиват по шаблон, за да имат определена форма и след това се нахлузват в каналите на роторния пакет. Не е и само пренавиването. Има и импрегниране, бандажиране, струговане на колектора, балансиране... Разбира се, има достатъчно външни фирми, които могат да го направят.

Но при правилна експлоатация и подръжка, един такъв двигател (особено при чешките, където охлаждането е принудително) може да изкара десетки години само със смяна на четки. За да "гръмне", значи е изоставен на произвола на съдбата и просто се кара докато работи без нищо да се пипа по него. Дори след наводняване, ако се почисти и изсъхне, може да мине без особени щети.

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 811
  • ⁠A heresia das heresias era o bom senso.
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1369 on: 28.04.2025, 15:18:33 »
Бобиньори, доколкото знам, има и в трите гаража на СА. Както са карали техни шлосери да ходят по детските градини в София да сглабят разни неща, не е невъзможно бобиньорите на СА да ударят едно рамо на Банишора.
SUMC - Desordem e Regresso.


Online 01Milen09

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 578
    • View Profile
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1370 on: 30.04.2025, 09:37:25 »
701 и 933 с нови ватмански седалки (от динозаври) , 701  изкърпен на стъпалата на 1ва врата, 933 изкърпен на стъпалата на 4та врата.
Любим тм-933
Любима линия: 11 Илиянци-Княжево
Депо "Банишора"

Online 01Milen09

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 578
    • View Profile
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1371 on: 21.05.2025, 18:01:53 »
933 със сменени колооси на 3та талига, стари.
Любим тм-933
Любима линия: 11 Илиянци-Княжево
Депо "Банишора"

Offline TRIZUBECA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1119
  • пендел
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1372 on: 21.05.2025, 20:18:04 »
Буквално слизам от 933 и ми направи впечатление, че последната талига (моторната) трещи. Постоянно е: на всеки оборот се чува този звук. Май колоосите не са кръгли :D

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4527
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1373 on: 29.05.2025, 00:17:35 »
934 се кърпи и боядисва. Дано е оправена и тикет-системата, за която е спрян.
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Offline 503

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 162
  • Любима линия: 11 Връбница-Княжево
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1374 on: 30.05.2025, 13:46:38 »
934 се кърпи и боядисва. Дано е оправена и тикет-системата, за която е спрян.
Значи сигурно ще се завърне на линия. Някой знае ли какво ще се случва с 932 и 510? :neznam:

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4527
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1375 on: 31.05.2025, 10:22:48 »
Чакат двигатели, както и 3019,3040,3407?, но не се знае кога ще ги дочакат…
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4527
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1376 on: 04.06.2025, 08:44:06 »
934 днес на линия с нова боя. Но пък 503 е спрян….
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6