Author Topic: Нощен транспорт  (Read 347708 times)

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2280
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1880 on: 18.12.2024, 22:46:19 »
В диапазона 03-04ч са първите заминаващи за вълната в 06ч.

Те са много като брой пътници, доста полети стартират в 6. Автобуси няма да са достатъчни.

Е това имам предвид под усложняване. Нека да има нещо изобщо, пък ако е недостатъчно да се мисли за подобряване.

Online snaker

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1104
    • View Profile
    • DIEL TOURS
Re: Нощен транспорт
« Reply #1881 on: 18.12.2024, 23:11:58 »
Само че реално пропуската нещо много важно - за излзиатащите полети има изискване да си 2 часа преди полета там - това означава, че дори първия полет да е в 6 сутринта, трябва да си там в 4 или да тръгнеш от вас около 3:00-3:30. Пристигащите пък да речем, че са в 00:00 последно - докато минеш паспортен конктрол и си изчакаш багажа (който ми се е случвало да чакам и час и половина на нашето летище специално - Т2) и преспокойно си става 1:00-1:30 и реално без нужда от транспорт до летище остава само диапазона 1:30 - 3:00. Лятото има страшно много чартъри, пролет и есен също - Тунис, Турция, Египет, Гърция и т.н., които обикновено излитат доста рано и кацат късно. Определено ако има автобус, би се ползвал - поне от тези, които са в посоката му. И такситата могат да са спокойни - винаги ще има и за тях хора, защото евентуалния автобус не може да е за навсякъде, а и не на всеки му се мъкнат куфари след полет.

Offline eco_power

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 367
  • URBAN ECOLOGY
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1882 on: 18.12.2024, 23:25:57 »
За тази година повече от половината ми полети (някъде около 7-8) са били във времето, в което няма традски транспорт до летището. Особено голям проблемът е за ранните от София,  както каза и snaker. Такива панаири стават на летището сутрин от коли и таксита, че си нямате представа. Определено би се ползвала нощна линия до летището. Да не говорим, че интервалът от 60 мин е твърде голям - спокойно за един бъдещ Н5 и задължително за Н2 (който обслужва и гарата) трябва да са на поне 40, а защо не и на 30 мин. Постоянно ползвам Н2 и не е имало случай, в който да няма поне 10 човека вътре, а най-често са над 20. И не говоря само за през уикендите. 

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3698
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1883 on: 19.12.2024, 06:54:04 »
Пак ще го спомена, с риск да бъда оплют.
При такъв недостиг на хора за дневния транспорт е грехота да искате и нощен. В момента практиката е водачи от дневната смяна да доработват още 5 часа на нощна линия, което води до смени от порядъка на 11-12 и повече часове ,което е убийствено.
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2280
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1884 on: 19.12.2024, 10:23:56 »
Пак ще го спомена, с риск да бъда оплют.
При такъв недостиг на хора за дневния транспорт е грехота да искате и нощен. В момента практиката е водачи от дневната смяна да доработват още 5 часа на нощна линия, което води до смени от порядъка на 11-12 и повече часове ,което е убийствено.

Аз не разбирам защо като няма достатъчно шофьори да се покрие всичко се призовава да се реже от нощния транспорт който е без алтернатива, а не от дневния който има многобройни алтернативи.

Като няма шофьори да се направят кризисни мерки - промяна и спиране на линии, оптимизации, разреждане на линии през деня които са твърде ресурсоемки а имат алтернатива, а не премахване на нощен транспорт който няма никаква алтернатива освен такси. Освен това аз отново повтарям. Ако сегашната Н4 се удължи до летището и почива там това няма да изисква никакви допълнителни шофьори и ресурси.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14179
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1885 on: 19.12.2024, 10:41:46 »
На фона на 480-те шофьора, които всеки ден излизат на линия, точно деветте за нощните линии ли са най-големият проблем?
И пак казвам - ако СА толкова няма ресурс за нощна линия до летището, може някоя частна фирма да открие денонощна шатъл линия. Според мен ще има интерес, дори и при цена 10 лв. за билет. Може би общината трябва да обяви конкурс.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16691
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1886 on: 19.12.2024, 11:22:45 »
Аз лично съм кацал в немалко случаи след полунощ и бих позвал автобус, ако има такъв...
... и ако спира близо до вас. След като не може да има универсален автобус от летището за навсякъде, остава да се включи в нощната мрежа. Не че тя покрива даже 50% от кварталите. И става: автобус до N4. N4 до Батенберг (или N5 до Батенберг) и  N* оттам до някъде другаде, което в общия случай няма да е до входа на твоя блок. И половин нощ разходки из София за 15 лв икономия от такси? Затова wiNT основателно се съмнява в ползата на такава схема.
Даже А84 да стане денонощен, той върши работа само на хората, живеещи строго по маршрута му +/- 500 метра. Не става даже за Дружба-2, младостите без десетина блока около Цариградско, Слатина, да не говорим за по-далечни квартали.

Или друг вариант - паркираш колата на безплатно място някъде около спирка на нощен автобус. Стига за това безплатно място някой местен не е решил, че е наследство от дядо му и следва да изпусне гумите на приходящите.

При сега действащите разписания последното метро от Т2 е на 23:49. За Т1 последните 84-ки са на 23:22 и 23:48, а 184-ки - на 22:50 и 0:00. Единствено липсва 184 към 23:30, което да прави връзка с последното метро. Шатълът, който прави връзка Т1>T2 с последното метро, е в 23:20.
« Last Edit: 19.12.2024, 12:03:51 by blagun »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7874
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1887 on: 19.12.2024, 11:58:45 »
Пак ще го спомена, с риск да бъда оплют.
При такъв недостиг на хора за дневния транспорт е грехота да искате и нощен. В момента практиката е водачи от дневната смяна да доработват още 5 часа на нощна линия, което води до смени от порядъка на 11-12 и повече часове ,което е убийствено.

Еми в такъв случай като няма водачи за автобуси ще се наложи Метрополитен да осигури 3-4 нощни курса до летището и проблемът е решен. Машинистите там поне не са кът.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16691
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1888 on: 19.12.2024, 12:00:15 »
Нощният прозорец се ползва за профилактика по метротрасетата.

Offline eco_power

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 367
  • URBAN ECOLOGY
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1889 on: 19.12.2024, 12:01:36 »
Пак ще го спомена, с риск да бъда оплют.
При такъв недостиг на хора за дневния транспорт е грехота да искате и нощен. В момента практиката е водачи от дневната смяна да доработват още 5 часа на нощна линия, което води до смени от порядъка на 11-12 и повече часове ,което е убийствено.
Проблемът, който описваш се свежда до хроничната неадекватност на ръководителите на транспортните оператори. Нощен труд полагат страшно много хора по цял свят и няма нищо толкова необикновено или лошо в него, ако разбира се работодателят не е идиот, а в случая той е. Не знам защо ти вади очите една отдавна закъсняла социална придобивка, която се налага все повече и води до подобряване условията на живот в града, а не те дразнят електро-цвъчките с по 1 човек в тях, които хабят огромен човешки ресурс всеки ден.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7874
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1890 on: 19.12.2024, 12:05:05 »
Нощният прозорец се ползва за профилактика по метротрасетата.

Да, тази история често я чуваме от Метрополитен. В други метросистеми по света има денонощна експлоатация, там профилактиката все някак успяват да я правят без да затварят всичко за 6 часа всеки ден. Където има желание, има и начини да се справят със всяка ситуация.

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1406
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1891 on: 19.12.2024, 12:35:14 »
В кои? Единствено в Ню Йорк, където повечето линии имат четири коловоза вместо два, което позволява денонощна работа. Къде другаде има нощно метро, ама не само петък и събота, ами всяка нощ?
« Last Edit: 19.12.2024, 12:47:57 by Chezare »
Най-лесното, ефективно и щадящо финанси решение е елементарно - разтегляне на разписанията, намаляване на средната скорост на придвижване и свеждане до минимум ролята на GPS-и, говорещи автобуси, табла и всякакви подобни електроники, които само утежняват основните процеси.

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1648
  • 9060
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1892 on: 19.12.2024, 12:43:49 »
Нощно метро има в много малко градове в Европа - Лондон и Виена (уикенд) например, като и в двата града има изградена сериозна метромрежа, която води до повечето места в града. В София въобще не е така. В Ню Йорк колегата отгоре го е обяснил как работи.

На Метрополитен се плаща почти 22 лв./км пробег. Летището - Сердика е около 15 км с метрото, или около 660 лв. двупосочен курс и това само до центъра. Сами си направете сметка дали хората от същите три полета, които ще се качат в 2 през нощта от Летището могат да оправдаят този разход и дали ако всеки от тях си хване даже поединично такси, няма да е по-евтино. Паспортен контрол на летището за ЕС няма от 7 месеца, и особено рано сутрин няма нужда да ходиш 2 часа по-рано.

Може да се мисли за метро до 2 часа сутринта например в петък и събота, и пак не е оправдано да ходи до летището, може да обръща на Искърско шосе, ако има такава възможност. С риск да се потретя, много ми е интересно ако човек живее в Люлин 5 например, дали ще се вози 35 мин. с влака и после ще ходи 1 км пеша с куфарите или просто ще си хване някой да го прибере.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7874
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1893 on: 19.12.2024, 12:44:43 »
В кои? Единствено в Ню Йирк, където повечето линии имат четири коловоза вместо два, което позволява денонощна работа. Къде другаде има нощно меро, ама не само петък и събота, ами всяка нощ?

На много места. Тук ставаше дума за 4 курса на 60 минути. Такова движение може да се осъществява и в един коловоз, докато в другия тече прословутата профилактика.

На Метрополитен се плаща почти 22 лв./км пробег. Летището - Сердика е около 15 км с метрото, или около 660 лв. двупосочен курс и това само до центъра. Сами си направете сметка дали хората от същите три полета, които ще се качат в 2 през нощта от Летището могат да оправдаят този разход и дали ако всеки от тях си хване даже поединично такси, няма да е по-евтино.

Хубавите неща са скъпи. Като от общината не искат да плащат нормални заплати на водачите за нощен труд ще плащат на писаното си яйце Метрополитен да им изпълни транспортната задача петорно.
« Last Edit: 19.12.2024, 12:47:08 by fafan »

Offline bonbon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2022
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1894 on: 19.12.2024, 12:52:06 »
Н3 и Н4 се закриват. Няма водачи.
Н1 и Н2 ще се движат само в петък и събота.
  Транспортна комисия в момента.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7874
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1895 on: 19.12.2024, 12:53:55 »
Н3 и Н4 се закриват. Няма водачи.
Н1 и Н2 ще се движат само в петък и събота.
  Транспортна комисия в момента.

А ние си мечтаем за Н5  :help: :laugh:

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5954
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1896 on: 19.12.2024, 13:30:17 »
Важното е да запазят въздухвозите Х43 и Х50 и градския транспорт да е на минимален интервал между 5:00 и 7:00! Само от тези излишни курсове при електротранспорта могат да се спестят към 100 000 лв. на месец и да се вложат в подобряване на работните условия. Автобуси 1 и 3 често са в комплект, което също е безмислено. Вместо това трябва 3 да е от Кокалянско ханче. И това са само малка част от примерите, от където могат да се вземат и пари, и водачи.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline Mizchiev_Dev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 339
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1897 on: 19.12.2024, 14:18:29 »
Н3 и Н4 се закриват. Няма водачи.
Н1 и Н2 ще се движат само в петък и събота.
  Транспортна комисия в момента.
Бива ли такова нещо!!!!! Айде стига правихте услуги на другите квартали и съсипвахте други!!!! АМАН! Дано поне ресурса от Н4 отиде по 204 или 404, иначе ще се откажа от София...

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15728
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1898 on: 19.12.2024, 17:36:16 »
Важното е да запазят въздухвозите Х43 и Х50 и градския транспорт да е на минимален интервал между 5:00 и 7:00! Само от тези излишни курсове при електротранспорта могат да се спестят към 100 000 лв. на месец и да се вложат в подобряване на работните условия. Автобуси 1 и 3 често са в комплект, което също е безмислено. Вместо това трябва 3 да е от Кокалянско ханче. И това са само малка част от примерите, от където могат да се вземат и пари, и водачи.
Да това е тъпо, двуетажните автобуси на 43 и 50 уикенда, вместо на 3 ката където има сериозен пътникопоток. По добре наистина да ги спрат 43 и 50.

Рано или късно ще дойде време на довозващи до метрото автобуси вместо квартал -център и нова транспортна схема. Няма начин.

В Ню Йорк има денонощно метро, но града е с население от 10 милиона отделно посреща денонощно десетки хиляди гости. Освен това там годината карта за всички линии е 4 цифрена сума в долари а не 365 лева, могат да си позволят да вземат работна ръка от цял свят, включително и от София.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4613
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1899 on: 19.12.2024, 18:35:27 »
Нощният прозорец се ползва за профилактика по метротрасетата.
Не всяка нощ, а и когато има профилактика, тя не трае цяла нощ. При добро желание може да се планира така, че нощното движение и профилактиките да не си пречат. Че е много по-скъпо от автобус, разбира се, но ако проблемът е само липсата на шофьори, то в метрото няма липса на машинисти.
« Last Edit: 19.12.2024, 18:40:10 by Sofia »