Author Topic: Нощен транспорт  (Read 349969 times)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7916
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1900 on: 19.12.2024, 19:06:16 »
Нощният прозорец се ползва за профилактика по метротрасетата.
ако проблемът е само липсата на шофьори, то в метрото няма липса на машинисти.

Това писах и аз. Но разбира се няма да се случи, в метрото важат различни правила и реалности, там си е държава в държавата. Това Метрополитен да тръгне да спасява затъващия все повече и повече наземен транспорт просто няма да се случи.

За какъв период беше прието спирането, никъде не пише? Или е трайно без краен срок?

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9373
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1901 on: 19.12.2024, 19:09:47 »
По-евтино е да се намерят шофьори отколкото да се движат нощем метровлакове с едноцифрен брой пътници.  :rolleyes:

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5952
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1902 on: 19.12.2024, 19:40:40 »
ако проблемът е само липсата на шофьори, то в метрото няма липса на машинисти.
В метрото заплащането не е драстично различно от това на шофьорите, но условията на труд са много по-добри и машинистите нямат много други варианти за работа в същата професия.
При шофьорите, за да караш автобус, трябва да имаш най-високата категория, което ти отваря вратите за безброй други много по-добре платени работи.

Offline HST

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 415
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1903 on: 19.12.2024, 20:36:37 »
Имат километрично плащане, което е в пъти по-високо от същото за наземният транспорт... което пък е въведено от октомври, а в метрото - от по-отдавна (може би години)

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5952
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1904 on: 19.12.2024, 20:41:48 »
В метрото е още отначало, защото е де факто стандарт в железопътния транспорт. В метрото това заплащане винаги е било много по-голямо от другите такива предприятия. В момента не знам колко е, но не по-малко от 50 ст.

Offline HST

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 415
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1905 on: 19.12.2024, 21:06:26 »
Беше над 70 ст., вече мисля над 1 лв. В наземния - между 3 и 12 ст.

Offline bonbon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2025
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1906 on: 19.12.2024, 21:32:25 »
Основният мотив на Ванчето е, че учениците много чакали рейс 72, който бил през 40 минути. 2 коли от линията били орязани, за да се движат нощните линии. Било недопустимо през деня да се чака линия 72 40 минути.
Представени са графики с пътникопотока (вероятно извадена от валидациите по апаратите).
С линия Н2 са превозени 93 пътника за една “обиколка”, а с линия Н3 само 32.
Линия Н3 е с тройно по-малък пътникопоток и е нерентабилна.
 Избрали произволен ден - вторник и по данните пътниците във вторник са повече от тези в неделя по 4те линии общо, затова към мотивите е писано Н1 и 2 да се движат само петък и събота. Неделя нямало пътници.
 Като други мотиви за закриване на линиите са, че средно един водач има неизползван ПГО (платен годишен отпуск) 50 дни и нямало кога да се ползва този отпуск.
Също така 25% от наличния подвижен състав - около 150 автобуса - седят в гаражите и не излизат на линия поради технически неизправности - аварии, липса на части, основен ремонт и т.н.

Offline iashu

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 525
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1907 on: 19.12.2024, 22:02:59 »
организира ли ви се протест?

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7916
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1908 on: 19.12.2024, 22:13:20 »
организира ли ви се протест?

Вече е организиран, ама от водачите. 8)

Offline Stierlitz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1025
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1909 on: 19.12.2024, 22:22:03 »
Quote
Вече е организиран, ама от водачите.
Не е коректно да се каже така. Протест се организира по законов ред и изключително с участието на синдикални организации. Синдикалните организации нямат само шофьори за членове.

Offline Dimitar Dragnev

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 654
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1910 on: 19.12.2024, 22:58:26 »
Добре, трудно е да има нощни автобуси. А нощни тролейбуси или трамваи, както някога е имало? Ясно е, че не могат да обикалят кварталите толкова "подробно", но все пак би трябвало да е възможна някаква комбинация от различни превозни средства. Линия, която да комбинира маршрутите на ТМ 7 и ТМ 6, да прави връзка с нощните автобуси при ЦУМ и да покрива две половини от сегашните N4 и N2.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7916
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1911 on: 19.12.2024, 23:50:07 »
А нощни тролейбуси или трамваи, както някога е имало? Ясно е, че не могат да обикалят кварталите ...

Имало е, когато в София имаше промишлени предприятия и ранни и късни смени работници. Едрата промишленост отдавна вече не е в града и не се нуждае от нощен транспорт. А със схема от едва четири автобусни линии се разбра че не може да се покрие нищо, съответно линиите са неефективни, пътуват празни в голяма част от времето, това ги прави недолюбени от водачите, и съответно цялата система на нощния транспорт в този си вид има много повече противници от фенове. Просто или трябва да се направи като хората, или да се погребе веднъж завинаги.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2994
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1912 on: 20.12.2024, 00:25:22 »
По-скоро трябва да се направи като хората, най-лесно е да се спре нещо.

Изслушах записа на заседанието и споделям впечатленията си:
1. Новата администрация е на власт от малко повече от година и все още няма система докладите да се качват предварително да са лесно достъпни за всички, както и да има възможност "случаен" гражданин да заяви да говори по дадена тема. За това надали се изисква решение на СОС. Преди години съм работил в община в Англия и то в екипа, който се занимава с комисиите. Имаше стриктно изискване докладите да се качват на уебстраницата пет работни дни преди заседанието. Ако даден доклад не беше готов, се вписваше в дневния ред и се публикуваше като допълнение. На първата страница на дневния ред на всяко заседание имаше контактите на лице от администрацията за въпроси и заявки за изразяване на мнение. В момента в София едва ли не може да се добави доклад в последния момент, а този за нощния транспорт откровено ме изненада.
2. Гергин Борисов изказа интересна теза - персоналните коли ангажират 14 водачи, но не правен анализ доколко са ефективни. Много удобно останалите общински съветници се направиха, че не са го чули и уклончиво отговориха, че биха разгледали предложение в бъдеще. Нямам наблюдения колко се ползват персоналните и дали могат да се комбинират с нощни линии или заменят с бусчета.
3. На няколко пъти се спомена, че има дневни линии, които са по-неефективни от нощните, но нямало как да не се движат. Интересно ми е кои са тези линии. Сещам се за 802-804, но е спорно до колко ТМ1, ТБ3 и други подобни са смислени. Да, виждал съм сравнително пълен ТБ3 между СУ и Орлов, но това не значи, че не е обрал пътниците на ТБ4 или ТБ11.
4. Не бяха представени еднозначни данни за натоварването на Н3 и Н4. Доколкото разбрах, камерите в нощните автобуси не работят и не е ясно дали са отчетени маркиранията на валидаторите. В този ред на мисли, познавам поне двама души с карти, които не се валидират в дневния транспорт, защото "няма смисъл".
« Last Edit: 20.12.2024, 00:33:08 by T_4 »
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Online martin4o

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2301
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1913 on: 20.12.2024, 00:36:59 »
Ами вносителите на идеята хубаво си изиграха картите и сега ще оберат и дивиденти от закриването на нощния транспорт с тезата за облекчаването на работата на водачите. Вероятно подкрепени и от таксиметрови и car-sharing компании.

За управляващите града остава още един горчив опит, че, като малцинство в СОС, хем са разигравани, както им падне на останалите, хем са в невъзможност да прокарат идеи, хем ще са отговорни за влошаването на услугата.

Не вярвам и да се намери воля персоналните коли да се считат за по-малко приоритетни от нощните линии за граждани.
« Last Edit: 20.12.2024, 00:39:19 by martin4o »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6304
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1914 on: 20.12.2024, 04:52:08 »
ако проблемът е само липсата на шофьори, то в метрото няма липса на машинисти.
В метрото заплащането не е драстично различно от това на шофьорите, но условията на труд са много по-добри и машинистите нямат много други варианти за работа в същата професия.
При шофьорите, за да караш автобус, трябва да имаш най-високата категория, което ти отваря вратите за безброй други много по-добре платени работи.
Е заради това от кога се приказва, че е крайно време при желание за категория за автобус да се махне изискването първо за камион, че и да се чака две години, за да може да ходиш на курс за автобус. Защото така всички отиват да камионстват я по строителството, я по ТИРовете, я навсякъде другаде - хем изкарват много повече, хем не се разправят с пътници, хем не работят посред нощите и не стават в три сутринта. В Канада, в каято и да е провинция, след като си си взел нашата Б категория, можеш ако искаш да ходиш на курс за камион, ако искаш за автобус, ако искаш първо едното, после другото в по твой избор последователност, но двете нямат нищо общо и не са вързани първо Це, после Де. И минималната възраст е 18 години и за двете.
По рейс и по жена не се тича!

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5955
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1915 on: 20.12.2024, 10:21:45 »
Като цяло новите управляващи дойдоха с добри идеи, но изпълнението им клони към 0. Действат адски бавно по необясними за мен причини. За 1 година не се обявиха кокурси нито за главен архитект, нито за общинските предприятия. Обещаваха да се отделят трамвайните трасета на няколко места, но не се направи никъде. ГОвореше се за оптимизация на градския транспорт, но няма и идея за такава, а само се разкриват нови линии. Като цяло са много пасивни и в общинския съвет, и в медиите, и в осъществяването на идеите. Същото беше и когато ПП-ДБ бяха в управлението на държавата - хубави неща говореха, но нищо не свършиха от тях.
« Last Edit: 20.12.2024, 10:23:30 by Dragon »
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14182
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1916 on: 20.12.2024, 11:05:53 »
@Dragon може би си пропуснал факта, че ППДБСС имат само 22 общински съветници. Много от тези проблеми се решават в СОС, където надделява т.нар. "икономическо" мнозинство на ГЕРБ, БСП, Възраждане и ИТН. Те си гласуваха нови директори на общинските предприятия, които никой знае какви са, нито какви компетенции имат. Съответно далаверите с Топлофикация, СА и СЕ продължават. Същите гласуваха и закриването на Н3 и Н4.
ПП-ДБ в никакъв момент не са имали мнозинство в парламента, за да успеят да си наложат идеите. Винаги се е налагало да правят компромис с останалите.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5955
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1917 on: 20.12.2024, 12:12:53 »
Не съм го пропуснал. Но не мисля, че общинския съвет обявява конкурсите, нито назначва главния архитект. Не съм чул и общинския съвет да е отхвърлял някакво предложение за обособяване на трамвайите трасета. Специално за участъка по Борис при Княжево казаха миналата година по това време, че ще сложат ограничители, след това лятото казаха, че е в последна фаза и ще бъдат сложени скоро - е, още ги няма. Няколко пъти тази година пиша, че не е обновена маркировката на Любляна при Никола Петков, като последно преди близо 2 месеца отговориха, че е възложено - е, още няма такава, а автобусите от 59 не могат да завият нядясно, защото колите спират прекалено близо до светофара. За това казвам, че са много мудни, а хората очакват бързи действия, а не поредното активизиране преди избори.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4347
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1918 on: 20.12.2024, 12:54:45 »
Обяснението е много просто. На ПП-ДБ не им дреме за София. Те са фокусирани само и единствено върху съдебната реформа и спирането на избора на Сарафов за Главен прокурор. Няма представяне на идеи, а за обществени обсъждания въобще и дума не става! За транспорта работят единствено СС, но те като си навият нещо на пръста и не слушат никакви външни мнения. Липсата на мнозинство е просто оправдание!

Online Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1238
    • View Profile
    • Laptop screens and laptop repairs
Re: Нощен транспорт
« Reply #1919 on: 20.12.2024, 13:49:25 »
Качвайте снимки! Досега не видях доказателство, че има интерес и евентуална рентабилност.
Аз съм работил на смени и знам колко нужен може да е нощен транспорт. Но голямата част от обществото няма никакво понятие какво означава работният ти ден да свършва в полунощ и го свързва само с пилеене на средства за пияници.