По-скоро трябва да се направи като хората, най-лесно е да се спре нещо.
Изслушах записа на заседанието и споделям впечатленията си:
1. Новата администрация е на власт от малко повече от година и все още няма система докладите да се качват предварително да са лесно достъпни за всички, както и да има възможност "случаен" гражданин да заяви да говори по дадена тема. За това надали се изисква решение на СОС. Преди години съм работил в община в Англия и то в екипа, който се занимава с комисиите. Имаше стриктно изискване докладите да се качват на уебстраницата пет работни дни преди заседанието. Ако даден доклад не беше готов, се вписваше в дневния ред и се публикуваше като допълнение. На първата страница на дневния ред на всяко заседание имаше контактите на лице от администрацията за въпроси и заявки за изразяване на мнение. В момента в София едва ли не може да се добави доклад в последния момент, а този за нощния транспорт откровено ме изненада.
2. Гергин Борисов изказа интересна теза - персоналните коли ангажират 14 водачи, но не правен анализ доколко са ефективни. Много удобно останалите общински съветници се направиха, че не са го чули и уклончиво отговориха, че биха разгледали предложение в бъдеще. Нямам наблюдения колко се ползват персоналните и дали могат да се комбинират с нощни линии или заменят с бусчета.
3. На няколко пъти се спомена, че има дневни линии, които са по-неефективни от нощните, но нямало как да не се движат. Интересно ми е кои са тези линии. Сещам се за 802-804, но е спорно до колко ТМ1, ТБ3 и други подобни са смислени. Да, виждал съм сравнително пълен ТБ3 между СУ и Орлов, но това не значи, че не е обрал пътниците на ТБ4 или ТБ11.
4. Не бяха представени еднозначни данни за натоварването на Н3 и Н4. Доколкото разбрах, камерите в нощните автобуси не работят и не е ясно дали са отчетени маркиранията на валидаторите. В този ред на мисли, познавам поне двама души с карти, които не се валидират в дневния транспорт, защото "няма смисъл".