Author Topic: Нощен транспорт  (Read 347704 times)

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1648
  • 9060
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1920 on: 20.12.2024, 16:05:52 »
...
Не съм защитник никому, но София в момента е в цугцванг (както и цялата държава). Конкретно за маркировката на много места тази есен се появи там, където в моите съзнателни спомени никога не е имало. Да, не е навсякъде. За ГТ - как да реформираш линии, като имаш хронична липса на водачи, а за да има водачи трябват пари за заплати и ремонти, които ги няма. За мен реална оценка ще може да се направи по това време догодина, за това лято "обещават" доста инфраструктура и инвестиции в ГТ, но поживём - увидим.
За пасивността в комуникацията съм съгласен.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7874
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1921 on: 20.12.2024, 16:50:59 »
По-скоро трябва да се направи като хората, най-лесно е да се спре нещо.

Изслушах записа на заседанието и споделям впечатленията си:
1. Новата администрация е на власт от малко повече от година и все още няма система докладите да се качват предварително да са лесно достъпни за всички, както и да има възможност "случаен" гражданин да заяви да говори по дадена тема. За това надали се изисква решение на СОС. Преди години съм работил в община в Англия и то в екипа, който се занимава с комисиите. Имаше стриктно изискване докладите да се качват на уебстраницата пет работни дни преди заседанието. Ако даден доклад не беше готов, се вписваше в дневния ред и се публикуваше като допълнение. На първата страница на дневния ред на всяко заседание имаше контактите на лице от администрацията за въпроси и заявки за изразяване на мнение. В момента в София едва ли не може да се добави доклад в последния момент, а този за нощния транспорт откровено ме изненада.
2. Гергин Борисов изказа интересна теза - персоналните коли ангажират 14 водачи, но не правен анализ доколко са ефективни. Много удобно останалите общински съветници се направиха, че не са го чули и уклончиво отговориха, че биха разгледали предложение в бъдеще. Нямам наблюдения колко се ползват персоналните и дали могат да се комбинират с нощни линии или заменят с бусчета.
3. На няколко пъти се спомена, че има дневни линии, които са по-неефективни от нощните, но нямало как да не се движат. Интересно ми е кои са тези линии. Сещам се за 802-804, но е спорно до колко ТМ1, ТБ3 и други подобни са смислени. Да, виждал съм сравнително пълен ТБ3 между СУ и Орлов, но това не значи, че не е обрал пътниците на ТБ4 или ТБ11.
4. Не бяха представени еднозначни данни за натоварването на Н3 и Н4. Доколкото разбрах, камерите в нощните автобуси не работят и не е ясно дали са отчетени маркиранията на валидаторите. В този ред на мисли, познавам поне двама души с карти, които не се валидират в дневния транспорт, защото "няма смисъл".

1. Триковете с криенето на доклади се ползва еднакво и от двете групи, новоуправляващите също скриха няколко документа.
2. Популистът си е популист, ще копае дъното докато може. Ако махне сега и персоналните коли ще стане пръв любимец на целия личен състав в Столичен автотранспорт.
3. Аргументът всъщност е правилен, в крайна сметка щом в дневния транспорт е такъв хаос и е затънал съвсем, то нощния трябва да е последна грижа, или поне да бъде изваден и да бъде напълно независим от дневния - отделни коли, водачи, смени, бюджет, отчет и т.н.
4. Това не го разбрах, нали има кондуктори, те с какво се занимават? Не могат ли да броят пътниците, след като 90% от времето не вършат нищо?
« Last Edit: 20.12.2024, 16:53:45 by fafan »

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6372
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1922 on: 20.12.2024, 17:42:21 »
Ако махне сега и персоналните коли

Няма как да стане, защото на следващия ден ще има по 20/30 неявки във всеки гараж, или депо, и дефакто ще е лудница.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4345
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1923 on: 21.12.2024, 10:14:12 »
Нощния транспорт изненадващо може да се окаже много нужен и да трябва да бъде подсилен, ако...,го дадат на МТК !  ;)

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1102
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1924 on: 21.12.2024, 14:39:32 »
И аз това се замислих не може ли една концесия за нощните линии и изведнъж даже може и 10 линии да направят на всеки 15 минути.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15728
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1925 on: 21.12.2024, 14:53:30 »
Или като в Букурещ, 25 нощни линии , май се явява столицата с най много. То проблема не е кой ги обслужва а че няма кой да работи.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7874
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1926 on: 21.12.2024, 14:57:53 »
Или като в Букурещ, 25 нощни линии , май се явява столицата с най много. Т

Някъде толкова ще са необходими за адекватно покритие и в София. Как е организирано в Букурещ, отделни линии ли са или някои от дневните линии работят 24 часа?

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15728
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1927 on: 21.12.2024, 15:14:07 »
https://www.stb.ro/.  Autobuz- linii de noapte най долу. Мрежа само от нощни линии отделно от другите. 24 линии също като при нас с N пред номера.

« Last Edit: 21.12.2024, 15:16:40 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1406
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1928 on: 21.12.2024, 21:50:28 »
2. Популистът си е популист, ще копае дъното докато може. Ако махне сега и персоналните коли ще стане пръв любимец на целия личен състав в Столичен автотранспорт.
Четеш като дявола евангелието. 100% съм сигурен, че идеята е била да се премахнат само някои пресонални, които се припокриват с нощните линии.
Най-лесното, ефективно и щадящо финанси решение е елементарно - разтегляне на разписанията, намаляване на средната скорост на придвижване и свеждане до минимум ролята на GPS-и, говорещи автобуси, табла и всякакви подобни електроники, които само утежняват основните процеси.

Offline eco_power

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 367
  • URBAN ECOLOGY
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1929 on: 21.12.2024, 23:35:16 »
Обяснението е много просто. На ПП-ДБ не им дреме за София. Те са фокусирани само и единствено върху съдебната реформа и спирането на избора на Сарафов за Главен прокурор. Няма представяне на идеи, а за обществени обсъждания въобще и дума не става! За транспорта работят единствено СС, но те като си навият нещо на пръста и не слушат никакви външни мнения. Липсата на мнозинство е просто оправдание!
Явно не следиш достатъчно в дълбочина ситуацията. Хората на ДБ са едни от най-активните общински съветници изобщо по всички теми. Дори от СС правят редовни съвместни пресконференции именнно с ДБ - иначе за ПП си прав.

Offline eco_power

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 367
  • URBAN ECOLOGY
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1930 on: 21.12.2024, 23:39:57 »
[4. Това не го разбрах, нали има кондуктори, те с какво се занимават? Не могат ли да броят пътниците, след като 90% от времето не вършат нищо?
Кондуктурите са инструктирани да не валидират/таксуват пътниците и това го знам от човек, който работи редовно на нощните линии, макар че преди беше по-често контрольор. Та има "послание" към кондуктурите да не се престарават. Аз редовно се разправям с такива, които от 40-50 души в автобуса са чекирали само няколко и то защото те сами са им подали карта. Повечето стоят и пазят завет на шофьора.

Offline Whatnow14

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1122
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1931 on: 22.12.2024, 02:27:05 »
И тази вечер редовното - 7 от 8 автобуса се събраха, чакайки осмия на Батенберг, гениалните диспечери от ЦГМ седяха и говореха "кой го знае кога ще дойде", шофьорите питаха да тръгват ли, те им казваха "изчакай още малко да видим ще дойде ли", накрая ги пуснаха да тръгват и 1 минута след това дойде и последният автобус  :devil: Цялата идея с прекачването с тези изпълнения отива на кино. Нека бъдат и четирите линии само петък и събота, щом няма ресурс, но от раз да се спира всичко е крачка 6 години назад отново, за сметка на продължаващото движение на разни там Х, Д (80х), 200 и други линии със спорна нужда от тях.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7874
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1932 on: 22.12.2024, 12:37:03 »
[4. Това не го разбрах, нали има кондуктори, те с какво се занимават? Не могат ли да броят пътниците, след като 90% от времето не вършат нищо?
Кондуктурите са инструктирани да не валидират/таксуват пътниците и това го знам от човек, който работи редовно на нощните линии, макар че преди беше по-често контрольор. Та има "послание" към кондуктурите да не се престарават. Аз редовно се разправям с такива, които от 40-50 души в автобуса са чекирали само няколко и то защото те сами са им подали карта. Повечето стоят и пазят завет на шофьора.

При това положение няма никакъв смисъл от тези контрольори, да ги преквалифицират в шофьори. По-високото тарифиране на нощния транспорт също се обезсмисля, направо да се махне картата за нощните линии и да пускат с нормални билети.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4345
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1933 on: 22.12.2024, 14:16:22 »
Обяснението е много просто. На ПП-ДБ не им дреме за София. Те са фокусирани само и единствено върху съдебната реформа и спирането на избора на Сарафов за Главен прокурор. Няма представяне на идеи, а за обществени обсъждания въобще и дума не става! За транспорта работят единствено СС, но те като си навият нещо на пръста и не слушат никакви външни мнения. Липсата на мнозинство е просто оправдание!
Явно не следиш достатъчно в дълбочина ситуацията. Хората на ДБ са едни от най-активните общински съветници изобщо по всички теми. Дори от СС правят редовни съвместни пресконференции именнно с ДБ - иначе за ПП си прав.

Защо ли до сега не съм чул в интервю по обществена медия Генерал Атанасов или Божидар Божанов да коментират ситуацията в София и по конкретно в СОС? Сякаш кмета Терзиев не е от тяхната коалиция!

Offline eco_power

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 367
  • URBAN ECOLOGY
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1934 on: 23.12.2024, 23:13:04 »
Обяснението е много просто. На ПП-ДБ не им дреме за София. Те са фокусирани само и единствено върху съдебната реформа и спирането на избора на Сарафов за Главен прокурор. Няма представяне на идеи, а за обществени обсъждания въобще и дума не става! За транспорта работят единствено СС, но те като си навият нещо на пръста и не слушат никакви външни мнения. Липсата на мнозинство е просто оправдание!
Явно не следиш достатъчно в дълбочина ситуацията. Хората на ДБ са едни от най-активните общински съветници изобщо по всички теми. Дори от СС правят редовни съвместни пресконференции именнно с ДБ - иначе за ПП си прав.

Защо ли до сега не съм чул в интервю по обществена медия Генерал Атанасов или Божидар Божанов да коментират ситуацията в София и по конкретно в СОС? Сякаш кмета Терзиев не е от тяхната коалиция!
По тази логика трябва да очакваме Боко, Копейкин и Слави също да коментират ситуацията. Аз говоря за отделни общински съветници от ДБ, които са по-активни от цели групи, на които дори имената не знаем и това може да се провери по годишната статистика, която поне досега се оповестяваше (кой каква активност има и в кои области).   

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4345
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1935 on: 24.12.2024, 02:16:22 »
Почти постоянно виждаме Фандъкова до Бойковия задник, а в такъв случай коментар не е необходим! Докато ПП/ДБ/СС са се увъртяли като пиле в кълчища, а кмета Терзиев е като сираче на улицата. Никакъв смислен ПР с изключение на някакви напъни на Локума и наскоро минало интервю на Ставрев! Шамари отвсякъде...
Аз спирам, че много политизирахме темата !

Всъщност какво точно направихте срещу секирата върху нощния транспорт? Сигурно сте входирали нещо някъде....

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1648
  • 9060
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1936 on: 01.01.2025, 13:56:30 »
Експеримент от снощи - заради обичайния дефицит на таксита на НГ, реших да проверя нощния рейс. Каченото разписание на N4 в сайта показваше, че има само 2 рейса - в 00 и нещо и в 04 и нещо. Така и не разбрах защо. Виртуалните табла обаче си показваха, че автобус ще има и реших да се доверя. Наистина дойде - пълен.
При качване си извадих портмонето, шофьорът ме погледна и каза "няма смисъл, те вече слязоха". Не, че имам против ЦГМ да ми подарят превоз по повод празника, но ме навява на мъслта, че това се прави, за да изкарат после някоя статистика как даже на НГ никой не го е ползвал.

И един ред с благодарност към всички служители на МГТ, които снощи са развозили хиляди празнуващи, вместо да са със семействата и приятелите си. :fan:

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3698
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1937 on: 01.01.2025, 14:09:05 »
От тия пътуващите снощи. И две счупени седалки
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5113
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1938 on: 01.01.2025, 14:40:57 »
Две счупени стъкла са абсолютно валидна причина за незабавното спиране на нощния транспорт.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline otvorkototok

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 124
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1939 on: 01.01.2025, 15:59:40 »
А дали са счупени на линия от нощен транспорт? Този въпрос е по важен!

Две счупени стъкла са абсолютно валидна причина за незабавното спиране на нощния транспорт.