Author Topic: Нощен транспорт  (Read 350000 times)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14182
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1940 on: 01.01.2025, 17:12:42 »
Аз вчера исках да хвана Н1 в 4:00 към Люлин, но закъсняваше 25 минути, и се прибрах с метрото, което беше доста пълно.
Колкото до счупените стъкла и седалки на 1414 - такива инциденти стават и през деня. Не е основание за спиране на нощния транспорт. Шофьорът не е ли извикал полиция и да задържат извършителите?

Online Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5956
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1941 on: 02.01.2025, 13:29:55 »
Две счупени стъкла са абсолютно валидна причина за незабавното спиране на нощния транспорт.
Така 79 одавна трябваше да е в историята :)
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7916
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1942 on: 08.01.2025, 14:47:19 »
Борис Бонев: Искането за закриване на нощните автобуси в София е лобистко

"Закриването на нощния градски транспорт в София вероятно е продиктувано от лобистки интереси на таксиметровия бранш, обяви Борис Бонев. Поводът е внесен доклад от Ваня Григорова, БСП, и Карлос Контрера, ВМРО, с това предложение, което ще се гласува на сесията на общинския съвет на 16 януари. В комисиите то бе подкрепено и от ГЕРБ и "Има такъв народ". Другият мотив на вносителите е да саботират всяка добра идея за града, предположи Бонев на пресконференция в общината.

Мотивите на Григорова и Контрера са, че нощният транспорт е неефективен, работи на загуба и вози предимно младежи след увеселение към и от Студентски град. Недостигът на водачи също е посочен като причина за исканото закриване.

Градският транспорт е обществена услуга и повечето линии генерират загуби. Нощна линия №1 по неефективност е чак на 12 място, а в общо двете нощни линии на София работят осем водачи. Няма как със съкращаването на тези линии да се реши недостигът от 300 водачи в София, обясни Бонев.
За по-неефективните дневни линии, обаче, не се предлага закриване, а само на нощните, което доказва нашата теза (за лобизъм на таксиметровия бранш), посочи той.

Защо в Бургас, управляван от ГЕРБ, има седем дни в седмицата нощен градски транспорт, а в София групата на ГЕРБ е категорично за закриването му, попита Симеон Ставрев от "Продължаваме промяната-Демократична България-Спаси София" и член на комисията по транспорт на СОС.
Ръководството на летище София плаща 250 хил.лева годишно само на една таксиметрова фирма за ваучери, за да обслужва работещите на аерогарата, посочи той.
Кое е по-социално - работник нощна смяна да плати 2 лева за билет или 20 лева за такси, обърна се колегата му Димитър Петров индиректно към съвносителя Ваня Григорова. И посочи, че пътниците са и готвачи, баничари, работещи в нощните заведения, за които отново таксито или личната кола ще остане единствена възможност през нощта.

Нощен градски транспорт имат всички европейски столици като в Прага е с 26 линии, от които 9 трамвайни, в Будапеща - 42 линии, Братислава - 20 линии, Атина, Букурещ, изреди Ставрев.
За първото полугодие на 2024 г. нарастването на пътниците по двете нощни линии е близо три пъти - от 3400 през януари на 8500 през юни и тази възходяща тенденция продължава, посочи зам.-кметът по транспорта Илиян Павлов. Той апелира СОС да не одобри доклада, защото ползването на градския транспорт е и въпрос на навик и не може ту да се спира, ту да се пуска. Годишният разход за двете нощни автобусни линии е около 1 млн.лева, като не се включват приходите от билети, които са 2 лева. "На тези пътници нощният транспорт е спестил 150 хил.лева, ако трябваше да пълащат за такси", посочи Павлов."

https://www.dnevnik.bg/bulgaria/2025/01/08/4726338_video_na_jivo_brifing_za_noshtniia_transport_v_sofiia/

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7916
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1943 on: 09.01.2025, 17:05:13 »
И отговорът на настъпения Контрера по темата, явно много се е засегнал  :rolleyes:


Контрера за "Спаси София": Не знам как спасителите имат наглостта да се обаждат, вместо вкупом да си подават оставките и да се скрият вдън земя


"Всичката Мара втасала в градския транспорт, а от лилавото НПО "Спаси София" пищят за нощния транспорт. Няма такива безсрамни и лицемерни типове.

Кой управлява транспорта на София? Отговарям - "Спаси София" чрез техния заместник-кмет Илиян Павлов! Това заяви общинският съветник от ВМРО в СОС Карлос Контрера във Facebook.

Припомняме, че по-рано днес от "Спаси София" се обявиха против закриването на нощния транспорт в София, каквото предложение са внесли в Общинския съвет Карлос Контрера и Ваня Григорова.

Ето какво още каза по този повод Контрера в социалната мрежа: 

В резултат от това "мъдро" и "експертно управление основни градски линии се разредиха, имаме интервали по 40 и кусур минути на автобусни линии, хората висят по спирките. Ще дам пример с вечерните курсове на линия 85, например. Линия 72 също е в определени периоди на деня с интервали на движение над 25-30-40 минути, а е тежко натоварена линия.

Линия 111 беше намалена с 5 коли по заповед на зам.-кмета на "Спаси София". Обаче в това не виждат проблем, а виждат проблем в това, че искаме да спрем 2 от полупразните, да не кажа празни, нощни линии!

Давам малко числа, защото за разлика от "Спаси София" боравя с показатели и параметри, а не с лозунги. Линия Н3 - среднодневно за 2024 г. за м. април е возила на ден по 41 човека, за м. май - 60 човека, за м. юни - 70 човека, за м. юли - 68 човека, за август - 60 човека, за м. септември - 55, за м. октомври - 70, а за м. ноември - 71.

Линия Н4 - среднодневно за 2024 г. за м. април 81 души на ден, а за ноември 2024г. - 97 души на ден. За периода 11.2023г. до 11. 2024 г. общо превозени пътници 167 544. Това са четири линии с курсове на всеки час.

Има градски линии, които превозват в пъти повече пътници, но логиката на спасителите е, че вместо да подобрим тях, трябва да бухаме милиони левове, за да возим средно на ден по 60-70 човека по линия Н3, например!

Когато си в криза, а градският транспорт е в такава в момента, оптимизираш процесите, засилваш основните линии, които извозват огромен брой пътници, а не държиш линии, които са слабо натоварени и за които нямаш нито водачи, нито автобуси. Спасителите твърдят, че предложението за спиране на нощните линии било лобизъм за такситата. И колко точно от тези 60 души средно на ден по линия Н3, примерно, ще се качат на такси?

А и да се качат - на фона на 5000 таксиметрови автомобила в София това точно каква тежест има? Въобще страшни глупости, страшни! След като съсипаха целия градския градски транспорт, не знам как спасителите имат наглостта да се обаждат, вместо вкупом да си подават оставките и да се скрият вдън земя! "

https://www.focus-news.net/novini/regioni/Kontrera-za-quotSpasi-Sofiya-quot-Ne-znam-kak-spasitelite-imat-naglostta-da-se-obazhdat-vmesto-vkupom-da-si-podavat-ostavkite-i-da-se-skriyat-vdun-zemya-2403444

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11597
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1944 on: 09.01.2025, 17:44:46 »
Този паразит, когато и да се скрие ще е късно.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9375
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1945 on: 09.01.2025, 18:29:40 »
Принципно най-добре би било да се върне в родната Куба, но за съжаление е малко вероятно.  :rolleyes:

Offline eco_power

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 367
  • URBAN ECOLOGY
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1946 on: 10.01.2025, 01:14:18 »
Няма друга такава гад като Контрера. Най-лицемерното и долнопробно създание, което е населявало общинския съвет някога. На фона на него герберите са направо теменужки ...

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7916
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1947 on: 10.01.2025, 12:35:45 »
Контрера е продължил "разсъжденията" си за нощния транспорт в интервю по БНР.

Дали да бъде намален нощният градски транспорт в София?
Карлос Контрера: Да мислим за подобряване на обслужването там, където е огромният пътникопоток


Заради неефективност на нощния градски транспорт в София Карлос Контрера е предложил съкращаване на линии още през март 2024 година, съобщи пред БНР самият той.

Контрера е общински съветник трети мандат и е зам.-председател на Комисията по транспорт в СОС. В доклад (с Ваня Григорова) той се предлага да бъдат спрени две от линиите на нощния градски транспорт - N3 и N4, а другите две - N1 и N2 ще обслужват пътници само в петък и събота. Докладът ще се обсъжда и гласува от Столичния общински съвет на 16 януари.

Според информацията на Контрера, автобусите по N3 ноември 2024 г. са возили средно по 71 души на нощ. В предишни месеци броят е по-малък.

"Да отделяме стотици хиляди лева на година, за да превозваме по 50-70 души на ден не е в полза на софиянци. Когато общественият транспорт в цялост има проблеми, трябва да се правят корекции и да се намалява там, където няма ефективност. Има автобусни линии, където хората се тъпчат като сардели (А72, А285 например). Линии - N3 и N4 така и не можаха да привлекат пътници. Трябва да мислим за подобряване на обслужването там, където е огромният пътникопоток."

Той обясни, че смята за ефективна линия с 30-35% натоварване.

Общият брой превозени от нощния обществен транспорт от ноември 2023 до ноември 2024 г. са 167 хиляди. Натоварена линия като №111 може да постигне това за около месец.

По думите му, с предложената мярка ще се спестят автобуси и водачи, които ще се пренасочат към други линии с повече пътници.

Контрера предложи кръгови линии в София. И посочи, че от септември 2023 г. Общинският съвет е гласувал за откриването и функционирането на експресна линия между Летище и Централна гара. Повече от година след решението тази линия още не е тръгнала.

"Защо?""

https://bnr.bg/sofia/post/102099400/karlos-kontrera-da-mislim-za-podobravane-na-obslujvaneto-tam-kadeto-e-ogromniat-patnikopotok

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1238
    • View Profile
    • Laptop screens and laptop repairs
Re: Нощен транспорт
« Reply #1948 on: 10.01.2025, 13:05:10 »
Този паразит, когато и да се скрие ще е късно.
Кандидат-кметицата и тя до момента не блести с положителни качества и полезност на действията.

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1648
  • 9060
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1949 on: 10.01.2025, 13:08:42 »
На Контрера и новата му приятелка Ваня аргументите се изменят през няколко месеца, с цел прокарване на някое лобистко решение. Нищо ново. Аз се учудвам как успя този да влезе в СОС въобще.

Стотици хиляди за двуетажни каруци на 20 години са оправдани, но стотици хиляди, за да могат хората да се приберат след развлечение или недай боже след работа - ужасно много. Каквото и да плямпат тези два паразита, в крайна сметка всичко опира до това как ГЕРБ ще гласуват в СОС.

Впрочем за последната гениална идея на същата шайка - онзи ден изброих двама човека в най-новия селски експрес А3 по новото му трасе. Но това не са пари на вятъра.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9375
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1950 on: 10.01.2025, 13:50:20 »
Между Света Анна и Орлов мост има куп автобуси както и ТБ 3 и 5, делник практически не се налага да се чака повече от 5 минути и затова няма кой специално да чака А3. От друга страна пробегът до Гео Милев не е много по-малък а и докато трае строителството на метрото ще има задръствания.  :rolleyes:

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11597
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1951 on: 10.01.2025, 14:44:53 »
Строителството на метрото вече не засяга маршрута на А 3.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Kukicha

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1483
  • 3306/1119 ✝(2003-2022)✝
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1952 on: 11.01.2025, 09:50:29 »
Строителството на метрото вече не засяга маршрута на А 3.
Както и тази тема.

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18336
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1953 on: 11.01.2025, 23:25:07 »
Строителството на метрото вече не засяга маршрута на А 3.
Както и тази тема.
Засяга го, че с кухи аргументи се пускат малоумни удължения, и същите кухи и алчни кратуни съсипват смислени и важни неща! ;)

Online Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5956
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1954 on: 13.01.2025, 12:21:43 »
Ако 3 е до Кокалянско ханче, а не до Орлов мост, спестения пробег ще е достатъчен за всички нощни линии. Това са 30 курса по 30 км (27 до Гео Милев) или 900 км (810), което е двойно повече от тези на нощните линии! Някоя от далаверите с МТК или двуетажните не му се получава, за това явно си отмъщава.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9375
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1955 on: 13.01.2025, 12:48:09 »
На Кокалянско ханче няма никакви удобни връзки, 3 трябва да стига до МС Цариградско Шосе. :rolleyes:
« Last Edit: 13.01.2025, 14:15:55 by V.Peichev »

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18336
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1956 on: 13.01.2025, 13:08:30 »
На Кокалянско ханче няма никакви удобни връзки, 3 трябва да стига до МС ИЕС. :rolleyes:
Ако следваме пламенно и неотлъчно светлия берлински пример - и там има S-bahn линии, които са с прекачване под същия номер на линията на друг влак за последните периферни станции… ;)

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15745
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1957 on: 13.01.2025, 13:23:14 »
Въпроса е дали няма да се отрази пагубно на пътникопотока на 3 ката ако трябва човек да се прекачват по 2-3 пъти. Като добавиш и закъсненията от задръстванията по самоковско ще стане красота.

Имам в работата 2 ма Пасарелци ще ги попитам как биха приели такава идея.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18336
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1958 on: 13.01.2025, 13:38:45 »
Въпроса е дали няма да се отрази пагубно на пътникопотока на 3 ката ако трябва човек да се прекачват по 2-3 пъти. Като добавиш и закъсненията от задръстванията по самоковско ще стане красота.

Имам в работата 2 ма Пасарелци ще ги попитам как биха приели такава идея.
Няма човек, който да не иска превоз от врата до врата, а масово искат и до седалката на тоалетната да ги превози... Но първо - няма как всички индивидуални нужди да бъдат напълно покрити, и теоретично и практически в пространството няма как да се случи. Второ - публичният транспорт е оптималният вариант за моторизирано предвижване, но и той има недостатъци и компромиси, които трябва да се преглътнат...
« Last Edit: 13.01.2025, 20:21:27 by difian »

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9375
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1959 on: 13.01.2025, 13:45:54 »
На Кокалянско ханче има връзка само с редкия 4 и не особено редовния 1, чакането няма да е малко. Глупаво е крайградски автобуси да навлизат в центъра, но трябва да имат удобни връзки с друг редовен транспорт в покрайнините, иначе се получават въздуховози като 28 отникъде-заникъде. 3 трябва да прави връзка с МС Цариградско шосе и има нужда от почивка на двете крайни спирки - маршрутът е доста дълъг и евентуално може да обръща на Площад на авиацията и след това да прави почивка в локалното на Цариградско шосе и да се връща на главното платно по временната връзка край Света Анна, след края на строителството на метростанцията на кръстовището с Йерусалим. :rolleyes:
« Last Edit: 13.01.2025, 14:43:34 by V.Peichev »