ПП-ДБ и "Спаси София" поотделно предлагат нощен транспорт до летището"Доскорошните коалиционни партньори от "Продължаваме промяната-Демократична България" (ПП-ДБ) и "Спаси София" едновременно и поотделно предлагат да се пусне нощен автобус до летище София.
Докладите на представители на двете формации са включени в дневния ред на заседанието на Столичния общински съвет (СОС) на 26 юни. Те са с идентични мотиви и едно и също предложение в частта с нощния транспорт. Предлага се линията N4, която в момента се движи от кв. "Гоце Делчев" до "Дружба 2", да се удължи и да стига първо до Терминал 2, а след това до Терминал 1 на софийското летище.
22 000 пътници на седмица минават през летището през нощта
Ако предложението на двете формации за нощния транспорт се приеме, автобусът N4 ще продължи да минава през около час, а удължаването на маршрута ще е за сметка на почивката на шофьора, която от 50 минути сега, ще се намали на 12 мин.
И според двата доклада на седмица през нощта на двата терминала на летището кацат и излитат около 22 000 души. Всички те трябва да ползват лични автомобили или такси, за да се придвижат от и до града. Честа гледка е при струпване на пристигащи полети през нощта на Терминал 2 да става опашка за таксита. Понякога се чака и по половин час, докато дойде свободна кола. Летището има договор с една такси компания и обикновено хората се насочват към стойнаската, на която са нейните коли. Другият вариант е да се извика такси на друга компания и да се изчака да пристигне.
Заради липсата на публичен транспорт често се образуват и колони с коли на хора, които изчакват близките си да кацнат на летището. Те спират на бул. "Брюксел", за да избегнат плащането на такса за паркинга.
Надпревара за идеи
От ПП-ДБ предлагат нощната линия N4 да стига до летището най-късно от 15 юли. От "Спаси София" са поставили срок до края на юни. От формацията на Борис Бонев предлагат също да се обединят двете дневни автобусни линии, които стигат до летището - 84 и 184. Идеята е да остане само линия 84, която първо отива до терминал 2, минава през Терминал 1 и се връща обратно по маршрута си към центъра на София.
Докладът на "Спаси София" е внесен няколко дни преди този на ПП-ДБ. Подобно дублиране се получи и преди десетина дни по отношение на промени в общинската наредба за таксите, с които се предлагаше увеличение на цената на разрешителното за строеж. Първо от "Спаси София" внесоха предложението за увеличение, а дни преди то да се гласува в общинския съвет, от ПП-ДБ и администрацията на Васил Терзиев предложиха изменения в същата наредба, които обаче засягат и стотици други такси и цени на услуги.
Проблеми
Към момента не е ясно до колко двете предложения за нощния транспорт до летището или поне едно от тях ще получат подкрепа в Столичния общински съвет.
В началото на годината по инициатива на Карлос Контрера от ВМРО и Ваня Григорова, която тогава все още беше част от групата на БСП, общинският съвет гласува орязването на нощния транспорт - включително спиране на линия N4. Кметът Васил Терзиев върна решението за прегласуване. При втория вот не стигна един глас за препотвърждаване на решението и така нощният транспорт остана."
https://www.mediapool.bg/pp-db-i-spasi-sofiya-pootdelno-predlagat-noshten-transport-do-letishteto-news372472.html