Author Topic: Въпроси и отговори, свързани с метрото  (Read 249696 times)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6240
    • View Profile
    • Email
Интересно ми е дали има правени изследвания по следния въпрос.
Доколко е изразено положителното влияние на метрото и респективно трамвайния транспорт върху заселеността... селищата ...се развиват пъти по-добре и имат доста повече население от местата без такава

На мен ще ми е интересно да се направи изследване на темата как метрото влияе на презастрояването на кварталите в които се появява, защото като изникне някоя метростанция около нея почва бясно и диво строителство и цените на парцелите се вдигат многократно. Ако това го наричаш развитие може двете изследвания да съвпаднат.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1215
    • View Profile
На мен ще ми е интересно да се направи изследване на темата как метрото влияе на презастрояването на кварталите в които се появява, защото като изникне някоя метростанция около нея почва бясно и диво строителство и цените на парцелите се вдигат многократно. Ако това го наричаш развитие може двете изследвания да съвпаднат.
Именно въпросът е дали има изследване, което да отговори дали първо е метрото после е строителството или е на обратно. Също въпросът е дали е релевантно да насочим метрото към слабонаселени райони с надеждата презастрояването да се насочи натам

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16284
    • View Profile
    • Email
То е ясно кое е първо и кое- второ.
Пример 1. МС Люлин  - през 90-те не само Царица Йоанна беше многогодишен изкоп, а ивицата поне на 500 метра на север и юг от нея беше пустош.
Пример 2. МС Мусагеница  - първите нови блокове с малко изпревариха Марко Семов, но след това станаха цели квартали под надлеза
Пример 3. МС Младост-3. Най-близо бяха тримата глупаци,  всичко друго - порутини. Даже едната порутина я опаковаха с плат а ла Кристо за откриването от Барозу.
Пример 4. МС Витоша.  Парадайз мол си беше там, но метрото катализира строежите в зоната между Сребърна и Кутев.
Пример 5. МС Мизия. Миналата година ходих да взема документ на дъщеря ми и се шашнах в промяната на района около НБУ.

Offline Bl3iz3

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 108
    • View Profile
Има ли основателна причина страничните табели на модернизираните номерни да не се използват вече или просто метрополитен са сметнали, че не им трябват такива екстри?

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7005
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Няма основателна причина, предполагам след онези смешни надписи, които излизаха на страничните табла, не е имало кой да ги редактира и просто са ги изключили.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6240
    • View Profile
    • Email
Няма основателна причина, предполагам след онези смешни надписи, които излизаха на страничните табла, не е имало кой да ги редактира и просто са ги изключили.

Какви са били тези надписи?

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13848
    • View Profile
Какви са били тези надписи?
Изписваше "Люлиница".

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6240
    • View Profile
    • Email
Доста типично за Метрополитен, вместо да оправят нещо го изключват и махат. Подобно нещо се случи и с лампичките над вратите на Русич-ите за станциите, можеше без проблем да се ползват и до днес, но нямаха този късмет ...

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7005
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
А те реално побираха абсолютно всички станции каквито имаме по маршрутите до сега, просто поддръжката им я спряха и решиха, че е по-лесно да сложат парче пластмаса и да ги налепят със схеми...