Author Topic: Въпроси и отговори, свързани с метрото  (Read 282649 times)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7916
    • View Profile
    • Email
Интересно ми е дали има правени изследвания по следния въпрос.
Доколко е изразено положителното влияние на метрото и респективно трамвайния транспорт върху заселеността... селищата ...се развиват пъти по-добре и имат доста повече население от местата без такава

На мен ще ми е интересно да се направи изследване на темата как метрото влияе на презастрояването на кварталите в които се появява, защото като изникне някоя метростанция около нея почва бясно и диво строителство и цените на парцелите се вдигат многократно. Ако това го наричаш развитие може двете изследвания да съвпаднат.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
На мен ще ми е интересно да се направи изследване на темата как метрото влияе на презастрояването на кварталите в които се появява, защото като изникне някоя метростанция около нея почва бясно и диво строителство и цените на парцелите се вдигат многократно. Ако това го наричаш развитие може двете изследвания да съвпаднат.
Именно въпросът е дали има изследване, което да отговори дали първо е метрото после е строителството или е на обратно. Също въпросът е дали е релевантно да насочим метрото към слабонаселени райони с надеждата презастрояването да се насочи натам

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16697
    • View Profile
    • Email
То е ясно кое е първо и кое- второ.
Пример 1. МС Люлин  - през 90-те не само Царица Йоанна беше многогодишен изкоп, а ивицата поне на 500 метра на север и юг от нея беше пустош.
Пример 2. МС Мусагеница  - първите нови блокове с малко изпревариха Марко Семов, но след това станаха цели квартали под надлеза
Пример 3. МС Младост-3. Най-близо бяха тримата глупаци,  всичко друго - порутини. Даже едната порутина я опаковаха с плат а ла Кристо за откриването от Барозу.
Пример 4. МС Витоша.  Парадайз мол си беше там, но метрото катализира строежите в зоната между Сребърна и Кутев.
Пример 5. МС Мизия. Миналата година ходих да взема документ на дъщеря ми и се шашнах в промяната на района около НБУ.

Offline Bl3iz3

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 154
    • View Profile
Има ли основателна причина страничните табели на модернизираните номерни да не се използват вече или просто метрополитен са сметнали, че не им трябват такива екстри?

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7056
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Няма основателна причина, предполагам след онези смешни надписи, които излизаха на страничните табла, не е имало кой да ги редактира и просто са ги изключили.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7916
    • View Profile
    • Email
Няма основателна причина, предполагам след онези смешни надписи, които излизаха на страничните табла, не е имало кой да ги редактира и просто са ги изключили.

Какви са били тези надписи?

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14182
    • View Profile
Какви са били тези надписи?
Изписваше "Люлиница".

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7916
    • View Profile
    • Email
Доста типично за Метрополитен, вместо да оправят нещо го изключват и махат. Подобно нещо се случи и с лампичките над вратите на Русич-ите за станциите, можеше без проблем да се ползват и до днес, но нямаха този късмет ...

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7056
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
А те реално побираха абсолютно всички станции каквито имаме по маршрутите до сега, просто поддръжката им я спряха и решиха, че е по-лесно да сложат парче пластмаса и да ги налепят със схеми...

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18336
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Нивото на форума се определя предимно от участващите в него, ролята на модераторите е ограничена… Та темите се пускат от потребителите - напоследък се роят какви ли не теми без особен интерес и стойност… Но стари теми не сме трили, нямаме и намерение да го правим!

В пряк отговор на питането ти: за тази какво ще кажеш, не ти ли допада?
« Last Edit: 22.08.2024, 20:32:59 by difian »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16697
    • View Profile
    • Email
Ако още някой пише за МС Панчо Владигеров в тази тема, получава почивка до Деня на София

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15934
  • Думите се забравят, въздействието никога
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Това тук кръглото обръщач за локомотиви ли е трябвало да бъде?

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18336
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Това тук кръглото обръщач за локомотиви ли е трябвало да бъде?
Достатъчно голямо е за всеки вагон - да не се изтъркват неравномерно колелата само от едната страна…

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5952
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Не мисля, че това някога е съществувало в готов вид. По-късно построиха ухо в двора на депото за обръщане на целите състави.

Offline hmartinov

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 2
    • View Profile
Няколко сутрини забелязвам да има пътници във влака, който е до Сливница на самата станция. Осветлението във влака е намалено, но хората си стоят. Понякога виждам че преглеждат композицията за пътници, но явно не е всеки път. Това нормално ли е?  :D

Offline TransportSofia

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
Абсолютно нормално - така се придвижва персонал до депото

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2458
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Сега покрай стачката има ли шанс да влезеш във влака? Или трябва да чакаш да минат 4-5 влака за да се набуташ? Нета се понапълни със снимки, голяма навалица.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7916
    • View Profile
    • Email
Сега покрай стачката има ли шанс да влезеш във влака? Или трябва да чакаш да минат 4-5 влака за да се набуташ? Нета се понапълни със снимки, голяма навалица.

И btv, и Метрополитен казват че навалица няма, не знам къде гледаш снимки:

https://btvnovinite.bg/bulgaria/transportnata-stachka-imashe-li-poveche-patnici-v-metroto-snimki.html
https://news.bg/regions/metropoliten-metroto-nyama-da-spira-da-se-dvizhi-po-grafik.html

По принцип от Метрополитен знаем че обичат да послъгват за броя на пътниците, но щом казват че е имало само 8000 пътника повече до 15:00 в сравнение с предния ден когато не е имало стачка, сигурно е така.

Offline bonbon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2025
    • View Profile
Сега покрай стачката има ли шанс да влезеш във влака? Или трябва да чакаш да минат 4-5 влака за да се набуташ? Нета се понапълни със снимки, голяма навалица.

Снимките са от Сердика 2 където винаги има навалица независимо какъв час е.
Иначе сутринта беше сравнително празно във влака за Бизнес парк, даже се учудих.
Интервалите са намалени. Може и това да оказва влияние. През около 5 мин се движат.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14182
    • View Profile
Ползвах сутринта метрото, беше по-пълно от обикновено. Но е далеч от времената, когато на Константин Величков не можеше да се качиш...