За привличане на много хора е необходимо МГТ да бъде на символична цена или дори безплатен - това би оправдало всички съществуващи негативи. Това е единственият начин да се намали броя на хората, използващи лични автомобили ежедневно и да няма задръствания. Но според някой хора (дори и тук) е по-оправдано да се дават милиони за неработещи системи и фиктивен контрол, отколкото тези пари да бъдат насочени по предназначение - към водачи, механици и подвижен състав. Защото всеки, който има личен автомобил, така или иначе плаща данъци и такси - дали ще излиза веднъж в седмицата с него или всеки ден - все същото; дали парите за месечна карта ще са за нафта - пак същото... време е за реални работещи решения, а не за имитиране на дейност.
Колкото до предфалитното състояние на операторите, мисля че този сценарии е добре отигран още през 90-те и във всеки един от операторите има хора със съответния практически опит - трудов стаж, който е работил по онова време и може да даде насоки как са се справили тогава. А ако пък хич не могат или не се сещат, нека оставят София без обществен транспорт след 1 февруари за няколко дни да видите как ще се решат всички проблеми от раз, дори на държавно ниво - за цялата държава (но само ако на шефовете и работещите в тези предприятия им стиска).