Author Topic: Новини от София  (Read 1131327 times)

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5955
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #20 on: 03.05.2007, 11:10:30 »
Quote
Чужда фирма поема електронните билети в столичния транспорт
3.5.2007 г.
    Бъдещият инвеститор да получи и право да стопанисва спирките, предлага работна група
   
--------------------------------------------------------------------------------
 
   Спорно предложение за въвеждането на електронни билети в метрото и автобусите на градския транспорт на София влезе в дневния ред на СОС. Ако съветниците одобрят доклада, системата за електронно таксуване ще се изгражда от чужда фирма. Освен комисиона от продажбата на електронните билети тя може да получи и друга апетитна хапка - правото да стопанисва спирките.
   Въвеждането на електронни билети в градския транспорт се бави вече втора година. Идеята е столичани да плащат за пътуването посредством електронна чип карта. Те ще я зареждат предварително със сума по свое желание. При качване в транспортното средство пътникът трябва да укаже чрез електронно устройство времевия интервал, в който възнамерява да пътува. Срещу него от картата се приспада определена сума.
   За да се въведе системата, трябва да се приеме и нова тарифа, базирана на времетраене на превоза. Пътниците, които не желаят да ползват картите, ще могат да си купуват билет от монетен автомат в самите превозни средства. И при тези билети цената ще зависи от времевия интервал на пътуване. Идеята за времево таксуване се приема спорно от гражданите заради тежките задръствания в столицата.
   София вече сключи договор с чешката фирма "Микроелектроника" за въвеждане на системата в тролеите и трамваите, но се очаква тя да заработи през есента. Паралелно с това София ще проведе и конкурс за въвеждане на системата и в останалия градски транспорт - автобусите и метрото.
   До конкурса да бъдат допуснати само големи европейски транспортни организации с опит в градове над 1 млн. жители, предлага работна група с представители на СКГТ, СОС и администрацията. Според вносителя на докладната Радослав Тошев това е летва за професионализма на бъдещия инвеститор. Съветниците обаче коментираха, че толерирането на чужди европейски компании е недопустимо. "Защо обвързваме в общ конкурс стопанисването на спирките и въвеждането на електронните билети", попита пък Христофор Христов от БСП. Кметът Бойко Борисов преди време лансира друга идея - за отдаване на спирките на концесия.
   
   ПРИХОДИ
   Бъдещият инвеститор в електронната система за таксуване ще печели около 6-7% комисиона от цената на всеки билет. Той ще трябва да работи съвместно с чешката "Микроелектроника". Очаква се от нововъведението приходите да нараснат чувствително заради намаляване на гратисчиите и за 2-3 години да стигнат 100 млн. евро. В момента приходите от билети са близо 4 пъти по-малко. Заради липса на добър финансов анализ бюджетната и стопанската комисия в СОС отложиха гласуването на предложението. Съветниците са против и условията за провеждане на конкурса да се определят от СКГТ, а не от СОС.
   03.05.2007 г., с. 5
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #21 on: 06.05.2007, 23:22:48 »
Паркоограничители последна мода са монтирали пред МТСП na Дондуков 3:


Offline burtan

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 374
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #22 on: 07.05.2007, 10:45:11 »
Зам.-кметът Велизар Стоилов: РЕМОНТИТЕ В СОФИЯ СА ПОД ЗНАКА НА МЕРЦЕДЕС
Три оси под ъгъл от 120 градуса делят районите, където ще се работи през лятото
Здравка Андонова
Визитка
Роден на 30 юли 1952 г.
Инженер по образование
Специализира информатика в гр. Кьолн и банков мениджмънт в Свищов
1997 - 2003 г. - Главен секретар на БНБ
Зам. - кмет на столицата по транспорта от 2003 г.
СНИМКА:ВЕНЕТА РАЙНОВСКА

 - Г-н Стоилов, идва сезонът на летните ремонти в София. От къде ще започнете и кога?
- Вече започнахме ремонта на продължението на бул. "Шипченски проход" от зала "Универсиада" до колелото на трамвая на 4-ти километър. Така ще продължат поправките на трамвайния път и платното, които са много разбити. Веднага след това летните ремонти продължават с поправката на две кръстовища в центъра на Банкя и в с. Иваняне до пътя за Банкя. Там ще бъде направено кръгово движение. Офертите бяха отворени на 25 април и предполагам, че до десет дни ще има решение за фирма ­ изпълнител. След около две седмици трябва да се подпише договор и да започне работата. Също така в края на месец юни ще започне изграждането на пътната връзка между бул. "Андрей Ляпчев"и ул. "Св. Киприян" в "Младост". Тя е много важна, защото ще бъде алтернативна на бул. "Александър Малинов", където сега цялото движение е съсредоточено и е много натоварено.
Ще направим и нова организация на движението в квартал "Здраве", където са разположени много медицински заведения и потокът от автомобили е постоянен. Улица "Здраве" ще стане еднопосочна, а алтернативен неин изход ще бъде ул. "Никола Славков", която ще бъде повдигната малко и ще излиза на бул. "Пенчо Славейков". Там ще започнем от юни, ще сменим водопровода и ще направим пълна реконструкция.
Ще извършим и основен ремонт на улиците "Живко Николов", "Марагидик" и "Каймакчалан", които не са в центъра. Целим да стигнем до улиците в по-крайните квартали, където улиците са в доста лошо състояние. Такъв е случаят с ул. "Първа българска армия". Основен ремонт ще направим и на артерия по бул. "Цар Борис III", от ул. "Никола Петков" до спирка "Шипка". Предвиждаме много ремонти и се надявам софиянци да разберат, че може да се работи едновременно по 10-15 улици в летните месеци. Тогава трафикът е разтоварен и доста от живеещите в София са се изнесли. Опитът, който натрупахме с ремонтите миналата година, го доказа.
- Как ще бъде регулирано движението по време на ремонтите?
- Със заповед на кмета Борисов ще се направят обходни маршрути, които ще бъдат съгласувани с КАТ. След това ще се поставят указателни знаци и табели кога и как ще бъде отклонявано движението. Натрупахме достатъчно опит с такава организация на трафика и смятам, че няма да има проблеми. Страшно е да не попаднем в месеците, когато хората са се върнали от почивки или все още не са заминали. Т. е. за четири месеца - юни, юли, август и част от септември, трябва да свършим цялата работа. В същото време ще правим и текущите ремонти. Конкурсът вече е на привършване и ще можем да започнем през юни. Ще се работи по нова схема, по която София е разделена на три. Така фирмите ­ изпълнителки ще се съревновават и няма да има монопол на нито една от тях, а и качеството на работата ще се следи по-точно. Ще изберем фирми, които притежават качествени машини, собствени асфалтови бази и големи обеми на работа, за да могат да поемат отговорности и да гарантират за изпълнението им.
- Как ще бъде разделена точно София?
- Столицата ще бъде разделена под формата на емблемата на Мерцедес на три оси, всяка под ъгъл от 120 градуса. Северната ос е ул. "Рожен", която ще минава от центъра през надлез "Надежда" и ще върви на север. В югоизточна посока оста пък е бул. "Цариградско шосе", който върви към Пловдив. Третата линия е бул. "Цар Борис III", която минава на запад. Тези три пътни артерии, тръгващи от центъра са копие на емблемата на "Мерцедес" и оформят трите района за текущи ремонти.
- До къде стигнахте с прокопаването на метрото и кога ще започне изграждането на втория лъч?
- По проекта с метрото с гордост мога да заявя, че Столична община се справя сравнително добре. През последните две години правим едновременно шест метростанции. Две от тях са в центъра ­ при Университета и стадион "Юнак". За централна спирка може да се счита и разширението на станция "Сердика" с метростанция "Шератон". Японската компания "Тайсей корпорейшън", която спечели търга, прокопава два самостоятелни тунела зад специален щит. Вярно е, че малко изостанахме с графика, но вече постигнахме по-добра организация и строително-монтажните работи се движат успешно. Вече прокопахме пътя на метрото до СУ и тунелът е изцяло изолиран.
Във втората част от бул. "Драган Цанков" - "Интерпред" - "Въртопа" - кв. "Младост" се правят четири метростанции. При тях релсите са положени и вече се лепят плочки по спирките. До края на май ще завършим с откритата им част в "Младост" и там ще бъде асфалтирано. Ще пуснем и тролейбус № 5 по стария му маршрут. Голямата ни задача е в края на 2008 г. да сме свършили монтажните работи и в началото на 2009 г. да пуснем влака от Люлин до Младост. Така двата квартала ще бъдат свързани и ще се облекчи движението през центъра.
Проектът за втория метродиаметър надлез "Надежда" -­ Централна гара - НДК - бул. "Джеймс Баучер" е готов и сега кандидатстваме за финансиране по еврофондовете. Той ще струва към 200 млн. евро. Надявам се да стартира през 2008 г. и за три години да бъде изграден.
- До къде стигна разширяването на южната дъга на Околовръстното?
- По южната дъга се работи от ноември миналата година. Изпълнител е държавният фонд "Пътна инфраструктура", но Столична община помага при изменението на проектните работи. С взаимно договаряне взехме решение да направим на две нива възела при Симеоново. Пътят за центъра ще минава отдолу, а отгоре ще бъде вдигнато Околовръстното шосе. Така ще стане и при разклона за Драгалевци. В момента се правят т. нар. подпорни стени откъм северната част. Най-големият проблем там са водите, идващи откъм Витоша. Зaтовa е нужно изграждането на колектори, тъй като терените над Околовръстното са без канализация. За тази цел от ЕС са заделени около 58 млн. евро. Отсечката трябва да бъде готова за 20 месеца, след около година и половина. Широчината є ще бъде 22 метра. Сега тя е само 8 метра. Разликата е значителна, както виждате. Разбира се, имаме и проблеми ­ след като отчуждихме някои от временните обекти по трасето на южната дъга, започнаха доста обжалвания. Някой от собствениците им явно са си повярвали, че са станали постоянни.
- Имаше идея целият център на София да стане "Синя зона". Кога да очакваме това?
- За последната година и половина "синята зона" в столицата "порасна" с около 7000 места. Смея да твърдя, че където сме направили такъв вид платени паркинги, се забелязва отпушване на трафика, макар че много хора не смятат така. Такъв пример е ул. "Иван Шишман" преди там не можеха да преминат дори пешеходци, а сега ако човек мине с кола, ще види, че автомобилите са изчезнали. Това е така, защото не можеш да паркираш там без да плащаш.
В Прага например, десният бряг на Вълтава е изцяло "синя зона" с около 8000 места. Скоро и левият бряг ще стане платен паркинг, защото хората са разбрали, че така ще се реши проблемът с трафика, който не е по-слаб от този в София. Лошото е, че при нашия манталитет все търсим безплатното. И паркингите не се пълнят. Например при "Булбанк" има три подземни паркинга с общо 418 места, които не могат да се напълнят. А отгоре хората паркират по тротоарите, защото е без пари и така се получава най-голямото задръстване. Трябва да се разбере, че в столицата всяко удоволствие се заплаща, включително и паркирането.
- Кога ще започнем да плащаме със SMS за паркиране в "синя зона"?
- До броени дни. Вече имаме договор с Mtel, остава да се разберем с Globul и Vivatel. Иначе техническата готовност е на 100%. В Прага още не предлагат такава услуга, но колегата Щайнер доста се ентусиазира, като разбра за нашата идея и там вероятно ще я приложат.
­- Каква е стратегията на Столична община за справяне със задръстванията в пиковите часове?
- Движението тепърва трябва да се урегулира. Заедно с МВР поставихме камери по определени трасета. Те демонстрират денонощно арогантното кормуване на шофьорите. По около 2000 са минаванията на червено на един светофар за 24 часа. Да не говорим за катастрофите. Задължително трябва да се изгради мрежа от камери на 22-те възлови кръстовища в София. Така те ще могат да дават информация в един диспечерски център, за да се упражнява контрол както трябва. По-важното за справяне със задръстванията е да се строят нови артерии, които да са тангенти.
София е моноцентричен град и всички улици са забити в центъра като радиуси. Това значи, че за да се придвижиш от едно място на друго, трябва да минаваш или по Околовръстното, или през центъра. Затова следва да се направи една тангента на бул. "Тодор Каблешков" и на бул. "Пенчо Славейков".
Заедно с главния архитект на София Петър Диков сме набелязали доста мерки, за да облекчим движението. Почти сме се споразумели с Министерството на транспорта да ползваме ж.п. трасето от гара Искър до Волуяк на северозапад. То минава почти през центъра на София и не се експлоатира достатъчно. Би могло да се ползва и от софиянци като градски транспорт. Човек може да се качи на гара Искър и да слезе на Централна гара, например. Ще се направи лека градска железница с около 25-30 междинни спирки. Но още сме на проектна фаза, далеч сме от финала. Ще търсим и пари от Европа. Но се мъчим да направим от София европейски град.

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #23 on: 07.05.2007, 11:35:09 »
Quote from: burtan
Предвиждаме много ремонти и се надявам софиянци да разберат, че може да се работи едновременно по 10-15 улици в летните месеци. Тогава трафикът е разтоварен и доста от живеещите в София са се изнесли. Опитът, който натрупахме с ремонтите миналата година, го доказа.

Aбсолютна наглост и безочие. Слабоумниците миналатаесен направиха ад за два месеца есента, къв опит, кви пет лева  

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16693
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #24 on: 07.05.2007, 12:55:02 »
Quote from: Велизар Стоилов
По южната дъга се работи от ноември миналата година... Отсечката трябва да бъде готова за 20 месеца, след около година и половина.
През ноември също обещаха, че строежът ще бъде завършен за 20 месеца. Половин година по-късно излиза, че е свършена работа за НУЛА месеца, тъй като до края продължават да остават 20 месеца ???
« Last Edit: 07.05.2007, 13:02:04 by blagun »

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11158
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #25 on: 07.05.2007, 14:10:38 »
Като цяло съм доволен от бай Велизар- за СМС-ите, за пробива Сахаров, за метрото

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #26 on: 07.05.2007, 14:29:08 »
Quote from: etnies
Aбсолютна наглост и безочие. Слабоумниците миналатаесен направиха ад за два месеца есента, къв опит, кви пет лева  

 Ей няма угодия.Летните месеци са най-подходящи за ремонт.Кога иначе да ремонтират?
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5955
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #27 on: 07.05.2007, 15:48:10 »
Когато etines не е в София
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #28 on: 07.05.2007, 19:40:01 »
Не ме разбрахте. Мустака казва че опита миналата година показва, че през лятото било най-разтоварено. Е какъв опит като започнаха с ремонтите през есента, и през лятото нямаха откъде да натрупат опит?!

Offline Dimitar Dragnev

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 654
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #29 on: 07.05.2007, 19:47:36 »
Излиза, че вече се копае втори метродиаметър и до 2011 г. той ще бъде готов изцяло. Нещо не ми се вярва.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14182
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #30 on: 08.05.2007, 00:49:45 »
мен ме порази това, че ще има метростанция Шератон!Сердика не стига ли?

Offline alpha_adversativum

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 612
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #31 on: 08.05.2007, 21:34:28 »
Момент, от това, което Велизарио разправя, следва ли, че Опълченска се отлага за догодина? Никъде не я споменава, а това е ключов ремонт.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5955
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #32 on: 09.05.2007, 11:13:40 »
Шератон вероятно ще е метростанцията на 2-ри метродиаметър която май ще е под Сердика.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #33 on: 12.05.2007, 20:07:10 »
Quote from: borosport
Ей няма угодия.Летните месеци са най-подходящи за ремонт.Кога иначе да ремонтират?
[/size]

С тази уговорка, че миналата година ремонтите се проточиха до есента. Да не говорим колко пъти променяха крайния срок за ремонта на "Шипченски проход"  !  !  !

Offline lud_pi4

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7720
  • За запазване историята на ГТП
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #34 on: 12.05.2007, 21:44:29 »
А честито ние в пловдив оставаме със затворен булевард за 6 месеца заради един мост на герджика      

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #35 on: 13.05.2007, 15:40:17 »
Quote from: conecto


С тази уговорка, че миналата година ремонтите се проточиха до есента. Да не говорим колко пъти променяха крайния срок за ремонта на "Шипченски проход"  !  !  !

 Уговорката е точно, но и с уточнението, че ремонтите се забавиха, защото и парите за тях се забавиха и чак после се прие, че ще се плаща за готова работа и ще се дава гаранция за свършеното.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #36 on: 13.05.2007, 15:43:32 »
Е то причина винаги ще се намери, така че, и тази година можем да очакваме същото

Offline burtan

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 374
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #37 on: 14.05.2007, 12:02:43 »
Финансират изграждането на столичния бул. "А. Сахаров" с пари от приватизация

Автор: Йоана ГЕОРГИЕВА



В бюджета на Столичната община за 2007 г. са заложени за изпълнение два обекта по трасето на бул. "Андрей Сахаров". Тъй като за тях не са осигурени необходимите средства, както информира зам.-кметът Велизар Стоилов, в Столичния общински съвет е внесено предложение да бъдат отпуснати необходимите средства от Специализирания общински приватизационен фонд (СОПФ). Вносители на доклада са зам.-кметът по финанси и бюджет Минко Герджиков, който е и управител на СОПФ, и Иван Нейков, председател на управителния съвет на фонда.
Предвижда се да бъдат предоставени средства в размер на 3 млн. лева. Решение за това ще трябва да вземе Столичният общински съвет на предстоящо заседание. Финансовото обезпечаване на обекта е предвидено като пренасочване на средства, които първоначално са били заложени за осигуряване на системата за таксуване на пътуващите в градски транспорт в размер на 4.7 млн. лева, но за нея са били необходими по-малко средства - 1.5 млн. лева. Част от този остатък се пренасочва за бул. "Андрей Сахаров". Общо за изгражданета на целия булевард са необходими 5.8 млн. лева. Останалата част от средствата - 2.8 млн. лева, необходими за пълното му завършване, ще бъдат предоставени при преизпълнение на приходите в приватизационния фонд. Това предвижда предложението на председателя на управителния съвет.
Строителството на бул. "Андрей Сахаров" в участъка от бул. "Драган Цанков" до бул. "Александър Малинов" в жк "Младост 1" се предвижда да се извърши след построяване на конструкцията на метрото между станция №11 на кръстовището на бул. "Г. М. Димитров" и бул. "Кл. Охридски" и станция 13 (при пазара в жк "Младост 1". Булевардът е с дължина около 2.5 км и е продължение на бул. "Драган Цанков" през кв. "Мусагеница" и жк "Младост". По този начин се оформя дубльор на бул. "Цариградско шосе".
Проектът за обекта е на  "Метропроект" ООД с управител инж. Светлозар Филипов. Строително-монтажните работи предвиждат изграждане на нова пътна настилка, отводняване, улично осветление, кабелни мрежи и проводи, преустройства на подземни комуникации, вертикална планировка, улично осветление, кабелни мрежи и проводи, преустройства на подземни комуникации, вертикална планировка, ще се поставят нови светофарни уредби. Етапите на изграждане на трасето са съобразени с тези на метрото. Първо ще се изгради участък от 1.5 км от моста "Въртопо" до кръстовището при бул. "Ал. Малинов", а след това участък от кръстовището при бул. "Йерусалим" до кръстовището срещу поликлиниката, включително изграждане на ново тролейбусно трасе.
Трасето e предвидено с две пътни платна по 7 м и прилежащи тротоари по 3 м, разделени със зелена ивица. Частта от ул. "Трайко Станоев" в профил преминава под бул. "Андрей Сахаров". В зоната на пресичане, улицата е с широчина на пътното платно 7 м и тротоари съответно 1.50 м северен и 4 м южен. Тази широчина на тротоара осигурява удобен достъп на пътниците към вестибюла на метростанция 12. Уличните платна са отводнени както гравитачно, така и чрез системата от отточни решетки. Тротоарните площи са отводнени гравитачно. Предвидени са тротоарни площи около асансьорите и стълбищата, както и тротоарите пред входа на вестибюла на метростанцията.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5955
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #38 on: 14.05.2007, 12:16:17 »
Общинските съветници от ССД искат да бъде освободен заместник-кметът по транспорт Велизар Стоилов
 
 
 
14 май 2007 | 12:08 | Агенция "Фокус"
 
 
 
София. Групата на общинските съветници от ССД в Столичния общински съвет, която днес напусна извънредното заседание на СОС, иска да бъде освободен заместник-кметът по транспорта Велизар Стоилов. Това съобщиха от групата на ССД в СОС за Агенция “Фокус”. “Кметът на град София г-н Бойко Борисов има достатъчно основания и трябва да освободи Велизар Стоилов от заеманата от него длъжност”, смятат от ССД.

В становище на групата на общинските съветници от ССД в Столичния общински съвет относно ситуацията в Столичния градски транспорт, се казва още:
Така наречената “стачка” е едно несъстояло се събитие, което беше употребено от БСП и от кметската администрация за предизборни цели.
Нашето категорично становище е, че все пак справедливите протести на работниците са продиктувани от безперспективните действия на общинската администрация през последните години. Персонална вина за това състояние носи заместник-кметът по транспорта Велизар Стоилов. Той е отговорен за липсата на Програма, отразяваща стратегията за развитие на транспорта през мандата и в перспектива. Той е отговорен за липсата на ясни позиции относно перспективите за обновяване на подвижния състав, кадровата политика, мерките за опазване на околната среда, финансовата политика и насоките за повишаване на транспортното обслужване на столичани. Трябва да му се потърси отговорност за неизпълнените проекти и неусвоени средства от кредита от ЕБВР за модернизация на трамвайните мотриси, за закупуване на тролейбуси и внедряване на съвременна система за таксуване на пътниците. Тези средства бяха осигурени още през предишния мандат на кмета Софиянски и е непростимо софиянци да не се ползват От придобивките, които бяха финансово обезпечени с тези повече от 20 млн. евро.
Липсата на политика и в областта на организацията на движението от страна на зам.-кмета по транспорта и неговия екип е един от основните фактори за значително отежняване на транспортната обстановка в столицата. Това доведе също до влошаване на условията на труд на водачите в градския транспорт и влошаване качеството на транспортното обслужване на софиянци.
Велизар Стоилов като зам.-кмет по транспорта е отговорен и за това, което се случва днес. Неговата закъсняла реакция, неясни послания към работниците, нереални и несъгласувани финансови ангажименти, провокираха до голяма степен подготовката на стачни действия в градския транспорт.
Нашето становище е, че кметът на град София г-н Бойко Борисов има достатъчно основания и трябва да освободи Велизар Стоилов от заеманата от него длъжност.
Становището на ССД е подписано от председателя на групата им Радослав Кацаров.
 





Защо не са изтъкнали най-основателанта причина - че е идиот?
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline burtan

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 374
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #39 on: 14.05.2007, 12:20:09 »
Пускат градска железница в София
ЗДРАВКА АНДОНОВА
Малка градска железница в София ще бъде пусната по ж. п. трасето гара Искър - Волуяк. По линията ще бъдат направени около 25 - 30 междинни спирки. Влакът ще се ползва от столичани като градски транспорт и ще облекчи трафика в града. Това е идея на общината, свързана с решаване на проблема със задръстванията. Това съобщи пред "Монитор" столичният зам. - кмет по транспорта Велизар Стоилов.
В момента водим преговори с Министерството на транспорта  и почти сме се споразумели да ползваме трасето на железницата, уточни Стоилов и допълни, че с този проект може да се кандидатства и за финансиране по Еврофондовете.
Да се поставят информационни табла на входно - изходните магистрали на София, които да показват на кое място в града трафикът е натоварен, е другата идея на общината. Талка идващите с автомобили в столицата ще могат да преценят от къде да минават, за да избегнат задръстванията и да спестят време.