Навремето, когато бях малък - пишлеме на 16,17 години, се дразнех много на шофьори, които пушат по време на движение.
Даже, на любимият ми рейс, имаше един шофьор Сава, който веднъж караше линия 148 (най-натоварената във Варна) и беше запалил цигарка по средата на курса, на светофара между Кауфланд и Младост и бях му направил забележка, защото стоях отпред, а той само ме беше загледал тъпо.
(Сигурно си е казал - какво ли е това момченце тука, да ми се прави?!)
Транстриумф, като частна фирма, порицаваше с някакви глоби за такива неща.
Днес, на по-зрели години, си мисля, че това е последното нещо, което мога да гледам в превозното средство, особено ако е заградена кабината на шофьора. И, че дори и да ми направи впечатление, наистина няма значение и за такива дреболии не се уволнява човешки ресурс.
Нещо повече, то си е до водача. Ако държи фаса в прозореца извън кабината, за да не пуши вътре в салона е ОК. Не е ОК, ако го изхвърли през прозореца (което редовно засичам и не понасям) - първо, замърсява се пътното платно. Второ, говори за културата и възпитанието на водача. Трето, никой няма да го почисти този фас.
Съгласен, че пушенето, по време на движение е най-последната, най-малка дупка в кавала на фона на всички проблеми в СА и СЕ с недостиг на водачи и условията на труд и ежедневният стрес, на който са подложени служителите. Аргументът е по-скоро за качеството на услугата.
Важното е средството да върви, да е топло зимата и хладно лятото (с работещ климатик) и да няма инциденти по пътищата.
Шофьорите са хора, някои от които и професионалисти и заслужават уважение за ежедневният си труд, включително и от страна на пътниците!
Не е толкова сложно да отидеш отпред и да му пожелаеш "Хубав ден" или "Приятна вечер".
Но качества като емпатия и интегритет трудно се срещат по нашите ширини, за съжаление...