Author Topic: Железопътни инциденти  (Read 535429 times)

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18336
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2480 on: 16.12.2024, 13:51:26 »
За съжаление нов трагичен инцидент:

Quote
Машина уби двама жп работници, подменящи траверси на линията край Бойчиновци

Има и трети ударен - той е откаран в болница, 12:53 | 16 декември 2024


 
Трима работници, подменящи траверси на жп линията край спирка Охрид в Монтанско, са били ударени от ремонтна машина, движеща се по релсите. Двама от работниците са загинали, а третият е откаран в болница.

Инцидентът, за който потвърдиха от НКЖИ, е станал около 10.30 часа днес. Работниците подменяли траверси в близост до Бойчиновци, когато ги връхлетяла ремонтната машина. Двама са загинали на място, а третият е транспортиран към болницата в Монтана с черепно-мозъчна травма.

Все още се изясняват причините за тежката злополука.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3802
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2481 on: 17.12.2024, 19:03:28 »
Има някакъв проблем в междугарието Завет Дъскотна, блокирано е от 15 часа. За пътническото обслужване на влаковете са осигурени автобуси.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline TRIZUBECA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1119
  • пендел
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2482 on: 18.12.2024, 22:15:28 »
Чайката тази сутрин с доста тежък инцидент: https://www.vesti.bg/bulgaria/vlak-udari-kola-na-zhp-prelez-chovek-e-v-bolnica-video-6216215

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5955
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2483 on: 18.12.2024, 22:59:08 »
По-скоро е 1611, Чайката не минава от там. Иначе от камерите се вижда, че става дума за абсолютен олигофрен, разбира се с БМВ.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline eco_power

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 367
  • URBAN ECOLOGY
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2484 on: 18.12.2024, 23:32:50 »
Някой разполага ли с линк към пълното видео от удара при Верила? Във всички медии е орязано точно на най-интересното. Вкъщи ме упрекнаха, че не било хуманно, обаче да си призная честно ... това ми е едно от малкото останали радости напоследък - да гледам как идиоти си го получават. Понеже нямаме читава съдебна система и правова държава, та поне локомотивите единствени си въздават правосъдие - каквото и на когото му се полага.

Offline TRIZUBECA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1119
  • пендел
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2485 on: 19.12.2024, 08:38:38 »
Dragon, аз се обърках - разговарях с машинист, който е бил писан на Чайката; моя грешка.
Eco_power, и аз не успях да намеря клип, обаче има множество снимки с последствията - колата беше пастет.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16697
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2486 on: 19.12.2024, 12:10:45 »
Много хора минават на спуснати бариери и те са идиоти. Но да връхлетиш директно върху влака на място с видимост километри - това е повече от висша форма на идиотизъм. Елементарно подтискане на рефлексите за самосъхранение може да настъпи след обилна употреба на упойващи вещества.

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5951
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2487 on: 19.12.2024, 18:17:46 »
Но да връхлетиш директно върху влака на място с видимост километри - това е повече от висша форма на идиотизъм.
Това сме го коментирали. Проблем не е минаването на спуснати бариери само по себе си, а минаването без да се държи сметка, че нещо може да те отнесе, т. е. без да се погледне и види влака. Психологическата нагласа на такива хора е, че бариерите са едно досадно препятствие, а чакащите пред тях са смотани балъци. В мисловната верига никъде не фигурира влакът като рисков фактор.
Друга голяма група са тези, които са наясно с вероятността да мине влак, но смятат, че той се движи много бавно и ако не го виждат в близките 50-100 метра, могат да минат. Те се оглеждат, но пък ги отнасят на участъци с висока скорост, когато влакът се появи много по-бързо, отколкото са очаквали.
И третата голяма група са тези, които мислят, че влакът се държи и спира като кола и машинистът, като ги види, ще намали или спре преди да ги удари, което естествено не се случва.

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1971
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2488 on: 20.12.2024, 15:45:28 »
Това е най-интелигентното обяснение на проблема, което съм срещал. Но и трите категории индивиди не би трябвало да имат право да шофират.
« Last Edit: 20.12.2024, 17:39:57 by qwerty95 »

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1416
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2489 on: 20.12.2024, 16:01:58 »
Има и друг проблем-наскоро чаках на прелез край Съединение, но в продължение на 10-15 минути нямаше влак надлъж и нашир! Естествено, хората се изнервиха и започнаха да минават. Трябва бариерите да се пускат на прелез не повече от 2 минути преди минаването на влака.
Най-лесното, ефективно и щадящо финанси решение е елементарно - разтегляне на разписанията, намаляване на средната скорост на придвижване и свеждане до минимум ролята на GPS-и, говорещи автобуси, табла и всякакви подобни електроники, които само утежняват основните процеси.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7916
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2490 on: 20.12.2024, 16:59:45 »
Има и друг проблем-наскоро чаках на прелез край Съединение, но в продължение на 10-15 минути нямаше влак надлъж и нашир! .. не повече от 2 минути преди минаването на влака.

Сигурно е имало някаква причина влакът да се забави. Едва ли го правят винаги това? А 2 минути са твърде малко.

Offline Bad_Bobby2009

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 589
    • View Profile
    • https://www.youtube.com/channel/UCzFqjFrdCRpLtZEEAHM1AEw/featured?view_as=subscriber
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2491 on: 20.12.2024, 17:45:07 »
Има и друг проблем-наскоро чаках на прелез край Съединение, но в продължение на 10-15 минути нямаше влак надлъж и нашир! Естествено, хората се изнервиха и започнаха да минават. Трябва бариерите да се пускат на прелез не повече от 2 минути преди минаването на влака.

Обективната истина е че откакто започна безкрайния ремонт и работи само единия път, на Верила се чака доста. Което по никакъв начин НЕ оправдава минаването на прелеза при спуснати бариери.
Там отдавна си плаче за надлез. В районът в последните години изникнаха купища складове, офис сгради, представителства и други бизнеси, които генерират доста сериозен трафик. Особено в пиковите чаове, когато паднат бариерите, колоната става безкрайна и в двете посоки.
Отвъд това, преди около 15 години, имаше абсолютно същия случай, на същия път. Тогава блъснатия автомобил буквално беше летял над будката на прелезопазачите...

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2280
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2492 on: 20.12.2024, 19:34:49 »
Извинявайте за невежеството ми, но не се ли активира бариерата от някакъв датчик който засича влака на н метри/километри от прелеза?

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 486
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2493 on: 20.12.2024, 20:15:23 »
Извинявайте за невежеството ми, но не се ли активира бариерата от някакъв датчик който засича влака на н метри/километри от прелеза?
Но за да се случи това трябва да го има датчика и да е изправно работеща ОТ на междугарието, кабели и т.н.

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5951
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2494 on: 20.12.2024, 22:26:18 »
Има наколко вида съоръжени прелези - ръчни и автоматични, в гара и в междугарие.

Ръчните се затварят от прелезопазач по нареждане от ръководител-движение в гарата, изпращаща влака. Ако пътуването на най-бързия влак до прелеза е повече от 5 минути, влакът тръгва, а прелезопазачът сваля бариерите 5 минути преди очакваното преминаване на влака, смятано по времето на най-бързия влак. Очевидно е, че по-бавните влакове идват по-късно и чакането е повече. Ако най-бързият влак пътува по-малко от 5 минути, той заминава само след като прелезопазачът е докладвал, че вече е свалил бариерите. Т. е. бариерите са свалени и тепърва пазачът докладва по телефона на гарата, пишат се книги и чак тогава ръководител-движение изпраща влака, който ако е някой тежък и дълъг товарен влак, потегля едва едва... и ето ги 20-те минути чакане.

Прелезите в гара най-често са автоматични, но дори тогава, се затварят при ръчната манипулация за нареждане на маршрут през прелеза, която може да е много преди преминаване на влака, например още когато влакът замине от предишната гара, ако ръководител-движение не се съобразява с прелеза. В няколко гари е въведена логика, маршрутът да се подготвя по команда, но прелезът да се затвори автоматично, когато влакът наближи. Не винаги обаче се ползва.

На автоматичните прелези в междугарие се чака най-малко - те се задействат автоматично, когато влакът е на 1300 метра от прелеза, ако е без бариери или на такова разстояние, че бариерите да са свалени, когато влакът е на около 1200 метра преди прелеза. В зависимост от скоростта, чакането може да е дори 30-40 секунди.

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11597
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2495 on: 20.12.2024, 22:51:37 »
И какво излиза, ако прелезът е малко по-далеч от гарата, ще се чака по-малко. В последно време като че ли повече прелези бяха снабдени с АПУ.
Интересно ми е на гара Кремиковци, където пътят пресича коловозите между двата изходни светофора, как стои въпроса със затварянето на прелеза?
« Last Edit: 20.12.2024, 22:58:35 by RADOCVET »
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5951
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2496 on: 21.12.2024, 09:23:12 »
На Кремиковци се води с прелезопазач - като такъв служи стрелочникът, който по тази причина не е прост стрелочник, а стрелочник-прелезопазач.
Прелезът се затваря при нареждане на входен маршрут за влак от коя да е страна на гарата и преди даване на разрешение за маневра. Отваря се след установяване на влака на коловоза или след преминаване на маневрата. За влаковете, влизащи откъм Яна, които спират преди прелеза, се получава така, че колите чакат поне 10-15 мин и накрая влак не минава.

Има две решения:
- Радикалното е надлез/подлез, който решава всички проблеми;
- Изместване на изходните светофори пред прелеза, което ще скъси полезната дължина на коловозите с 50-100 метра и въвеждане на решение за автоматично затваряне, когато влакът настъпи определен участък, както е на Столник и Саранци. Това ще реши половината проблем, защото няма да се затваря за спиращите влакове, влизащи от Яна и ще се затваря 2-3 минути преди влак, идващ от Световрачене.

Но без да опрадвавам подобно поведение, аз не помня да е имало инциденти там, въпреки че при всяко затваряне, поне 10-15 автомобила пресичат на спуснати бариери. По-голям проблем е, че хората, чакащи там, нямат идея за видовете прелези и утре, когато видят пред себе си току що задействал се автоматичен прелез, е вероятно да решат, че и там ще чакат 15 минути и могат да минат без да се огледат дори, а има такива, през които влакът минава със 130 км/ч само 36 секунди след задействането.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7500
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2497 on: 21.12.2024, 10:47:55 »
A сега разкажи как работят прелезитв в Чехия :D
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2498 on: 21.12.2024, 12:29:34 »
На мен ми е интересно възможно ли е да се приложи американското решение при прелезите, където навсякъде са оборудвани по един и същи автоматичен начин и локомотивите изпълняват определена комбинация от звуково известяване, приближавайки към прелеза - последователно две дълги, едно късо и едно дълго свирене. Там не се чака повече от 30-40 секунди преди да премине влак, навсякъде и затова пътуващите по пътя превозни средства, дори и при задръстване, не престояват на релсите, защото знаят, че ако сигнализацията се активира, преминаването на влака е почти веднага.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9373
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2499 on: 21.12.2024, 12:54:40 »
30-40 секунди е прекалено малко и ще има инциденти, нормално е прелезът да се затваря няколко минути преди преминаването на влака.  :rolleyes: