Няма идеално решение.
Американското решение също не е много добро, защото влаковете там свирят почти постоянно, но пък минават много рядко. Много автомобили не се съобразяват или дори обратно, опитват да минат пред влака съвсем съзнателно, защото влаковете са много дълги и се движат бавно, което води до по-дълго чакане докато мине целият влак, отколкото докато дойде. На теория и у нас, ако се спазваше правилникът, всички влакове трябва да свирят почти непрекъснато, дори в 3 часа през нощта между къщите, което за щастие не се прави.
Ники спомена прелезите в Чехия, там на някои места бариерите се свалят 10-15 секунди преди да премине влакът, а аз дори съм успявал да мина преди да са стигнали крайно долно положение. Често машинистът буквално ги вижда как се спускат. Те обаче най-често преграждат цялото платно, което почти елиминира риска от заобикаляне, но пък поражда нов от засядане на возило между бариерите. Последното има точно едно правилно поведение от страна на водача - счупване на бариерата, обаче психологическата нагласа на повечето хора не им позволява умишлено да направят подобно нещо, а незнанието как се движи и спира влак води до глупавата идея да се опитват да спрат влака, т. е. да се измъкнат от ситуацията без материални щети.
Като цяло прелезите винаги ще са конфликтна точка и ще са проблем, защото хората които карат автомобили не подлежат на особен подбор, подготовка и контрол, за да е сигурно, че ще имат адекватно поведение. Няма и как да е иначе, колкото и да ни се иска.