Author Topic: Оптимизацията на автобусните линии  (Read 210981 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9129
    • View Profile
Има друг добър вариант - сравнително редовна линия  свързваща големите села Чепинци, Негован и Световрачене с МД3 или евентуално МД2 с двупосочен курс 65-70 минути с почивката на водача и разписание 4-3-4-2 делник и 3-3-3-2 празник и предпразник с интервали съответно 16-18 минути пик, 22-24 извън пик и празник и 33-35 вечер за сметка на по-редки 21 и 22 на 30-40 до 45 минути през деня за Войнеговци и Подгумер. Колата от 18 може да подсили 20, като част от курсовете са през Мелницата Чепинци.  :rolleyes:

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4631
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
За крайградските линии най-добрият вариант е увеличаване на скоростта на движение на автобусите, съответно времето за придвижване между спирките. 26, 27, 29 се влачат с най-много 30 км/ч по околовръстното и междуселските/градски пътища. Само от увеличение на скоростта ще може да се оптимизират броя коли, както и да се увеличи броят курсове.
@mlk, моля, обърни внимание на "факторите", когато правят разписанията, защото наистина е издевателство сегашното положение.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
@mlk, моля, обърни внимание на "факторите", когато правят разписанията, защото наистина е издевателство сегашното положение.
За съжаление, нямам начин да повлияя на начина, по който са правят разписанията. Ако имах тази възможност, досега щеше да има много забързани линии, много синхронизирани линии и т.н.
Иска ми се, ама ...

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2980
    • View Profile
Сега разгледах данните в Уикипедия за селата покрай София и хвърлих един поглед в сайта на ЦГМ.
село Герман - население около 2,500 души. Основен транспорт - А6 с курс 60 минути и разстановка 3-2-3-1 и 2-1-2-1
село Лозен - население над 6,300 души. Основен транспорт - А5 с курс  90 минути и разстановка 6-4-6-2 и 4-3-3-2
село Подгумер (846), село Войнеговци (640 души) и село Световрачене (над 2,100 души) - след промяната на А21 и А22 двата автобуса ще се движат на 3-3-3-2 и 2-2-2-1 с курсове около 95-105 минути.

1. Не е ли чист лобизъм това?

2. Какъв е смисълът от спирането на всички спирки между автостанция "Орландовци" и Централна гара? Спокойно може автобусите да спират само на Сточна гара и Лъвов мост, която да е крайна станция. Обратен завой на кръговото и по маршрутите. Младостките линии не са по-къси, за да е проблем да се почива на другите крайни станции.


« Last Edit: 26.09.2020, 23:28:56 by T_4 »
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4258
    • View Profile
Правено ли е преброяване колко хора от въпросните села ползват градски транспорт ?

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16589
    • View Profile
    • Email
село Подгумер (846), село Войнеговци (640 души) и село Световрачене (над 2100 души) - след промяната на А21 и А22 двата автобуса ще се движат на 3-3-3-2 и 2-2-2-1 с курсове около 95-105 минути.
+ с. Кубратово + кв. Бенковски (състоящ се от Биримирци и Обрадовци) + Малашевци. А24 e доста нарядко, обслужването основно е от 21/22.
« Last Edit: 26.09.2020, 13:36:09 by blagun »

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
 Както и голяма част от транспортно неуредения Орландовци.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15608
    • View Profile
    • Email
Погледнах разписанията в сайта на ЦГМ и тия линии от 20, 21/22, 24 са супер странни- Почти всеки курс има различен маршрут. Всъщност 21/22 обслужва и двете села така че аз лично не схващам каква точно е идеята на тази промяна...то така и така е доста объркано. Веднъж минава първо през Подгумер, после минава първо през Войняговци. Така даже има връзка между двете села и явно неслучайно хората така са го измислили.

Съвсем не мога да ги разбера кое къде отива. 24 например ако погледнете веднъж отива до Бенковски, после друг курс до манастира, трети курс до Световрачане, 4-ти курс до Локорско  :D

Освен това според мен тези автобуси до централна гара след Орландовци не трябва да спират никъде-чак на гарата. Защото другото е излишно забавяне, така и така трамчваите спират на всички спирки. Автобусите от Орландовци направо на гарата където да се осъществява интермодалната връзка автобус/метро/влак.

Друго което ми прави впечатление че с влак до Световрачане са само 20 минути а с автобуса 40. Интересно колко хора го ползват тоя автобус, при положение че с влака е 2 пъти по-бързо че на всичко отгоре и билетЪТ е по-евтин. Да не говорим за липсата на трафик. Сериозно в тоя район нямам никакви наблюдения.
« Last Edit: 14.08.2021, 22:55:42 by difian »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16589
    • View Profile
    • Email
Освен на Централна гара, съществени връзки се правят и на Сточна гара. Всъщност именно за тези връзки 21 и 22 са по-полезни от 24. Даже по-назад в темата се даде идея 23 да се удължи до МС Хаджи Димитър, да се подсили и 24 да отпадне. Евентуално с удължаване на 100.
Както София 70 спомена, обслужването на северните селски квартали и села никак не е блестящо и е странно в подобренията да се търси единствено лобизъм. Всъщност удълженията до гарата са отпреди МТК. В допълнение в целия северен сектор не се предвижда нито метро, нито трамвай.
Само да добавя, че от Бенковски до Пам. Левски са само 6 км, които до удължаването се постигаха с 3 прекачвания плюс пеша от Хладилния завод до Сточна гара.
« Last Edit: 26.09.2020, 22:00:15 by blagun »

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
премествам го на правилното място:

Между другото, 21 и 22 ще са в синхрон през 17/18 минути. 24 в момента в пик е на 15. Ако се направи да е на 17/18 минути, може да се получи двоен синхрон, т.е. от Бенковски до Орландвоци да има на всеки 8/9 минути автобус, без да се брои линия 23.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2980
    • View Profile
+ с. Кубратово + кв. Бенковски (състоящ се от Биримирци и Обрадовци) + Малашевци. А24 e доста нарядко, обслужването основно е от 21/22.
Ако ще смятаме така, то А5 и А6 обслужват района около ул. "Димитър Пешев" и Практикер. Да не говорим, че има А23 и А24, вторият от които е на 15 минути в час пик.

Коментарът ми за лобизма беше, че се увеличава сериозно пробегът и се обслужват привидно малки населени места. Принципно промяната има смисъл, защото се опростява обслужването, но едната линия можеше да е към гараж "Малашевци".

Иво, А24 има няколко курса делник до манастира и един курс през манастира и Световрачане до Локорско. Предполагам, че има някаква логика да е такова разписанието и въпросният курс се ползва от определена група пътуващи. Колко редовни са влаковете? Може да е 20 минути, но ако влакът е три пъти на ден, няма как да се очаква хората да го предпочетат.


Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9129
    • View Profile
Влаковете до Световрачене са едва четири на ден и освен това повечето хора не работят и/или учат в близост до гара и се налага да купуват отделни превозни документи за влака и друг транспорт, което е неизгодно. Докато поне картите за ЦГМ не важат във влаковете те няма как да се използват масово за градски транспорт дори да са по-начесто. :rolleyes:

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile
Всъщност удълженията до гарата са отпреди МТК.

Удължаването на 20 и 21/22 стана след като МТК поеха линиите. Беше закрит А25 и целия му пробег се прехвърли по тези две линии, нямащи нищо общо с неговия маршрут. Така допреди няколко месеца Мировяне (около 2000 хил. души) в празнични дни се обслужваше на 80 мин. интервал.
Според мен, 24 не трябва да се закрива, първо, защото обслужва манастир "Св. Мина", който е изключително посещаван и второ, защото това е единственият вариант на хората от "Бенковски" да пътуват като човеци в час пик, а не като сардини в консервена кутия. Изобщо, със закриването на линии трябва много да се внимава и не да се прави, защото на някой така му е хрумнало.
За разделянето на 21/22 си е абсолютен лобизъм, защото няма реална транспортна нужда от това упражнение. Двете села са малки, без индустриални предприятия в тях, които биха генерирали пътникопоток. Максимум 400 - 500 да ползват градски транспорт. Можеше да се добави още една кола по 21/22, за да се намали интервала и да се подобри обслужването. Преходът през едното село отнема не повече от 8-10 мин. По-добре да има една обединена и редовна линия, от две разделени нередовни. АргументЪТ, че обслужвала и Бенковски е несериозен. Ако се цели подобряване на транспортното обслужване на този квартал, трябва да се увеличи пробегЪТ на А24, например.
Най-големият проблем, който наблюдавам през последното десетилетие е, че районни кметове и кметове на кметства (в голямата си част недобре образовани хора и хал-хабер нямащи идея от транспорт) вкарват подобни абсурдни доклади в общината, за да угодят на определини граждани и да покажат, че нещо правят. Толкова им стига капацитетЪТ, да променят някоя линия, друго не успяват да направят. Като добавим икономическите изгоди от тези промени на концесионерите и прикачените за тях общинари, не е чудно, че стават факт.
« Last Edit: 14.08.2021, 22:59:55 by difian »

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Според мен, 24 не трябва да се закрива, първо, защото обслужва манастир "Св. Мина", който е изключително посещаван
Само, че не ходи до самия манастир, а обръща на около 400 метра преди това, което е много разочароващо за хора, които трудно се придвижват пеша, и които искат да посетят религиозното място. :/

А някога А24 е достигала до самия манастир, за което свидетелства стар спиркознак, направен от парче ламарина. :neznam:




Докато сме в темата за автобусните линии, прави ми впечатление от фото и видео репортажи на реконсрукцията на Околовръстен път между ж.к. Младост и магистрала Тракия, че се изграждат джобове за спирки и то на места, където сега не минават редовни линии на градския транспорт - между пътя за с. Герман и пътя за с. Лозен. :hm:

Според вас, кои автобуси може да пуснат оттам - съществуващи или нови линии? :hm:
vasko - оригиналът! :)

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Обединяването на 21 и 22 се случи в гадния период в началото на века, когато имаше и много други изцепки като тм.11 до Н.Петков, 8 до Зах.Фабрика и после до Зап.Парк и др.
Повечето от тогавашните грешки бяха поправени и се радвам, че това се случва и с 21 и 22. Както вече коментирахме, линиите минават и през Бенковски и Световрачене, където живеят немалко хора. Те също ще усетят предимството на новите-стари линии.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6147
    • View Profile
    • Email
Доколкото знам, тази изцепка с 21/22 специално я направиха през 2002ра, за да напълнят марашутките, които години наред толкова стабилен гръб имаха в "общината", че няма накъде повече...
По рейс и по жена не се тича!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9129
    • View Profile
Колите от 24 могат да подсилят 100, като се добавят курсове до манастира с три допълнителни спирки.  :rolleyes: За Бенковски, Чепинци, Негован и Световрачене е нужен по-редовен транспорт отколкото за малките села Подгумер, Войнеговци и Локорско. :rolleyes:

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2980
    • View Profile
Oт известно време ми се върти идеята за удължаване на А9 до НИМ по маршрута на А304 (в посока автобаза Искър минава през Спортната палата и СУ). Получава се линия с курс от 120 минути и 11 коли. Това е доста близко до сегашния интервал на А9 и доста по-добре от интервала на А304. Живущите по протежението на ул. "Гео Милев" получават връзка с НДК и част от южните квартали без прекачване и А72 получава помощник в най-натоварената част от маршрута си. Единствено не ми е ясно дали единичните автобуси няма да се препълват по бул. "България".
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9129
    • View Profile
При интервал 10-12 минути единичните автобуси няма да се препълват по България - сегашният 304 със съчленени е на около 20 минути в пик, ТМ7 поема по-голямата част от пътникопотока по булеварда и в същото време не е удачно почти празни съчленени да се таралянкат до автобаза Искър. :rolleyes:
« Last Edit: 02.10.2020, 18:23:11 by V.Peichev »

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2980
    • View Profile
Да, не съм си и помислял да предлагам съчленени по А9. Въпросът ми беше дали единични ще се справят по бул. "България", но явно това не би било проблем. Благодаря за отговора.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775