Author Topic: Оптимизацията на автобусните линии  (Read 206077 times)

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1355
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Напълно безсмислено. Бъкстон имат 16 коли ТБ 2, в долната част 12 коли ТБ 9 и 4 коли А 63. Всичко ще прави връзка с МД3 и към този момент мисля, че всичко е повече от добре. Също така горната част на квартала имат и 111 и 304, 304 и тя ще прави връзка с МД3, това малко ли е?
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline maxx

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 14
    • View Profile
    • Maxx FM
С риск това, което ще напиша, да получи много критики (надявам се градивни) ми хрумна като идея дали би било полезно А384 да бъде удължен до Младост 4 или София парк? Ще е нещо подобно на А112, която вече не същестува, но в този си вариант ще свързва Дружба, Горубляне, Младост и Бизнес парка с летището. В момента нито Дружба, нито Горубляне имат директна връзка с тази част на Младост и в частност с Бизнес парк София, където работят не малко хора, а и новият комплекс над него ще генерира още по-голям поток от хора и същевременно ще помага на 111 и 314 в довозването до метрото. Предложението ми е да продължава направо по ул. Димитър Пешев, Самоковско шосе, Околовръстен път, ул. проф Александър Танев, ул. др. Атанас Москов, ул. Самара. бул. Ал. Малинов (подлеза) и до София парк. Не ме бива в изчисленията за това с колко се удължава курса и колко коли в повече са необходими, но смятам че някой от вас тук би се справил по-добре от мен в изчисленията, стига предложението да ви се струва разумно. :)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16528
    • View Profile
    • Email
Обратната разходка от Бизнеспарка, дублираща половин дузина маршрути, е безсмислена. А до Бизнеспарка (или Технополис) може да се мисли, след като изпълнят СОП от Младост-4 до АМ Тракия. Иначе в момента само ще трупа закъснения по СОП, а заради строителните работи вероятно нещата там ще се влошат допълнително.

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6104
    • View Profile
    • Email
Относно "бързата"линия 304 - вече няма смисъл от нея, заради безкрайните задръствания по Евлоги Георгиев. По-добре да я спрат, като освободените рейсове отидат на 204. Вече няма единични по 204, така че няма смисъл. 204 би могъл, вместо до Гоце Делчев, където става претрупано, да отива до музея...
По рейс и по жена не се тича!

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Относно "бързата"линия 304 - вече няма смисъл от нея, заради безкрайните задръствания по Евлоги Георгиев. По-добре да я спрат, като освободените рейсове отидат на 204. Вече няма единични по 204, така че няма смисъл. 204 би могъл, вместо до Гоце Делчев, където става претрупано, да отива до музея...
В частта от Орлов мост до Дружба действително е излишна, но в посока НИМ обслужва изненадващо добре спирките по маршрута, давайки бърза връзка с центъра.

Offline TRIZUBECA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1019
  • пендел
    • View Profile
304, както mlk каза е много удобна в посока НИМ. Именно 304 много хора използват, за да отидат до Околовръсното и евентуално да използват 111. А връзката надолу, към центъра е идеална.

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6104
    • View Profile
    • Email
В този случай биха могли да го отрежат до Орлов мост, но за сметка на това да стане целодневен, включително събота и неделя.
По рейс и по жена не се тича!

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4466
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
А защо да не се обедини с 306?
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16528
    • View Profile
    • Email
А защо да не се обедини с 306?
Какво толкова се мъчите да вдъхнете живот на линия, която отдавна трябваше да е в историята?

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6104
    • View Profile
    • Email
306 си е за закриване отвсякъде. Същото се отнася и за 75.
По рейс и по жена не се тича!

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2441
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Каквото и да коментираме, София от години плаче за кардинална нова транспортна схема. Настоящата е доста остаряла. Единствено се правят частични корекции при поредното откриване на отсечка на метрото, без да се разглежда общата промяна. Примерно- пусна се до Младост метро и се пипа 111 което обаче удря частично Симеоново, Драгалевци, Малинова долина, Кръстова вада и тн до Люлин. Трябват хора с капацитети и компетенции да работят доста здраво за преразглеждане на общата транспортна схема. В това число да се сложат насочвания на трафици, светофари, посоки на улици, рехабилитация и вкарване в ред на ония варели по релси (дето някои си мислят че са трамваи) и прочее. В същото време да се вкара переспектива за развитие и програма за 5+5 години (съгласно ново метро, изграждане на истински трамваи, нови квартали и тн). Темата е доста... широка...

Иначе в този ред на мисли- защо не се опитат да направят бързи линии- Е(кспрес)/Б(ърз). Линии, които да допълват метрото и частично да изпълняват бързи връзки. Особено за южните квартали би било удобно, тъй като са откъснатии от метрото. Примерно експреси по трасетата Симеоново - Драгалевци - Кръста, Студентски - Изгрев - СУ - Централна гара,  бърза версия на 260 и тн.
В същото време може и подобни линии на два кръга, тангенциално. Както е 111- Е11 например, но и северна обиколка. Също вътешен кръг, като от сорта на Св. Троица - Вардар - Мушанов - Каблешков - Токуда - Никола Вапцаров - Д. Николаев - Сливница - Света Троица (в двете посоки).
« Last Edit: 19.06.2020, 15:22:11 by dj_the_bus »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9024
    • View Profile
111 не е имал сериозни съкращения  и след бъдеща реконструкция на Околовръстното между НИМ и Люлин може спокойно да мине на съчленени автобуси.  :rolleyes: 260 и в момента е бърза линия с малко спирки по Цар Борис III и стига от последната спирка в Горна Баня до центъра за около 30 минути и дублирането и с друга е безмислено. :rolleyes:

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2441
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Това бяха бледи примери (споменал съм, че са примери).
Идеята ми е да се помисли, за допълнения към настоящите линии с бързи такива, нещо като опитът на 304 и 204.
Пак примерно 102, но не спиращо по всички спирки- От Студентски град до Гара Пионер пропуска тук-таме някоя незначителна, после по Никола Вапцаров (без да спира), Токуда, Хенрих Ибсен (спира само на Станция Витоша), бул. Гоце Делчев (Костенски водопад, бул. България, станция Красно село), ТЦ Овча купел, ако има смисъл на бл. 32 и 25, Пазара на Овча купел, Овча купел 2
Пак примерно- 78, след Враждебна по Вл. Вазов (Поп Гуйо, Ст. Георги Аспарухов, Билата),  по Злетово - Бул. Д. Николаев (сп. ул. Бяло море), Сточна гара, Лъвов мост, Централна гара
На 1, 3, 5 също могат да им се направят бързи версии (След Панчарево само на Горубляне, 5- след Лозен-
 станция Цариградско шосе, МБАЛ Св. Анна, Площад на авиацията, пл. Орлов мост за връзка с МД3).
Същите линии по възможност с по-свити времепътувания от спирка до спирка, за да са бързи, а не влачене като народна песен, както са повечето линии сега, особено преди 6 ч. и след 20ч. и уйкендите.
Ако някой ден се въведат и билети за х мин. валидност подобни бързи линии ще са помощ и/или довозване на метрото.
« Last Edit: 22.06.2020, 13:13:07 by dj_the_bus »

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Да не забравяме, че бърза линия означава, че бавната, която е примерно на 10 минути ще се разделни на бавна и бърза на по 20 минути. При сегашната ситуация, това не е практично. Едно време, когато линиите са били през 2-3 минути, разделянето на две линии на по 5 минути не е било проблем. Сега това е почти неприложимо. Пък и си имаме метро :)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9024
    • View Profile
Има възможности за затягане на разписанията и намаляване на интервалите без пропускане на спирки.  :rolleyes: Синхронизацията на бърза и бавна линия с различно времепътуване между крайните спирки ще е трудна за реализация.  :rolleyes: Враждебна има връзка с ТМ22 за около 10 минути, може 100 да се подсили и удължи за да довозва квартала до метрото - спирка ПСТ е на около 400 m от Витиня и не е особено необходима. :rolleyes:

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2441
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
За честите линии с интервали под 10 мин. може би ще е добре разделяне на курсове, но за редки подобен приом е по-скоро за обогатяване. Линията ако е на 8-10 мин., да мине на максимум 12, като допълнение идва бързият. Това би намалило времето за пътуване и на основната линия, като ще намали нейното натоварване. За синхронизация- Примерно със 102 което казах- 102 ако е на 10 мин., то бързият 102 трябва да тръгне заедно с редовен от Студентски град (бързият първи), като на Красно село влиза на равни отстояния (5 мин) от 2 други редовни 102. Може и да са ми леко завишени скоростите, но ползваах, като база за сравнение сегашните времепътувания. Бързото 102 ми излезе с 20 мин. по-бързо от основното, като основното избързване е  Студентски-Красно село (14-15 мин.) . Горе-долу същата математика излиза и в обратна посока.

За ТМ22- спира на майната си, а и идеята е от Враждебна и Владимир Вазов да се минат по-ключовите точки с по-висока скорост, Сточна гара и Централна гара.

Като казахме довозвания- то вече е коментирано многократно. Част от дългите машрути, копиращи метрото със сигурност стават излишни. Вече от общината лалаха нещо по повод квартални линийки. Подобно нещо отдавна е нужно. Споменавал съм за Люлин, как вътрешнокварталното довозване до метро е малко куцо, както и връзката с непосредствено близки квартали. Покупка на мидибуси (ел или дизел) не е лоша. НО ако са се фокусирали на Карсан Джест, което си е баш микробус- не мисля, че е практично за София. Иначе вътрешноквартално возене би трябвало да е с чести спирки, на близко до местата на живеене, училища, детски градини и да е с ритмични интервали до 15мин. Това може да освободи "дългите" линии от някои вътрешноквартални обиколчици. Прилагам моя хрумка за кръг изпълняван в двете посоки от мидибуси за Люлин. Като допълнение може да му дойде 45 до станция Люлин или някъде по-навътре в квартала. Вече съм споменавал за нуждата от пътна връзка, макар и трудна към наши дни за осъществяване- Петър Дертлиев-Монтевидео, пресичаща Суходолска. Е тогава даденият кръг от мен ще може да се насочи към Овча купел и/или МД3.
« Last Edit: 22.06.2020, 21:28:37 by dj_the_bus »

Offline spicy_e

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2316
    • View Profile
    • Email
Удачен е варианта с 45, но до Люлин 8, като минава по Царица Йоана през метростанция Люлин, десен завой по Панчо Владигеров, пак десен по Търново до обръщалото на 42.

Offline pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 408
    • View Profile
Към този момент няма ляв завой от Петър Дертлиев към Царица Йоанна.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
  • Живей, за да озаряваш, озарявай, за да даваш живот
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Перфектно запознат съм как изглежда всяка една от въпросните улички в „Люлин“ и честно казано неосъществимо е такова предложение към момента. За целта трябва всички тези улички да се подсигурят, така че да има сигурна възможност за разминаване, но няма налични паркоместа да се изнесат въпросните коли. За да се мисли за пускането на какъвто и да е организиран транспорт през тези улички трябва първо да се изградят поне 1000 нови паркоместа, да не говорим, че в инфраструктурно отношение по-голямата част от тях са абсолютно не на ниво, не са минавали основни ремонти от десетилетия, а тротоарите са в състояние на разпад, да не споменавам, че непрекъснато някъде се извършват ремонти на водопровод. Аз лично съм изключително скептичен към идеята за организирам МГТ през малките улички специално за „Люлин“ и до голяма степен смятам, че той дори ще замаскира по-съществени проблеми като отдавнашната неадекватност в пешеходното придвижване през малките улички - тротоарите в голямата си част или са тесни, или са в лошо състояние и осеяни с препятствия. Да се пусне обществен транспорт през тези улички трябва да е само черешка на тортата. Преди това трябва да се ремонтират заедно с тротоарите и да се създадат регулации за паркирането, за пресичането, трябва да се преизградят детески гърбици и т.н.
« Last Edit: 23.06.2020, 10:16:10 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2441
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Начертаната линия е за мидибусчета- примерно Карсан Атак или така хареесаните от СО- Карсан Джест. Живях доста в Люлин, работил съм с такси, обходил съм уличенцата и- може да се провре мидибусче с минимални проблеми, които ще се преодолеят още първите дни. Дори да има паркирания по средата на пътя- ще издържи два дни, след като си намериш колата в наказателен паркинг. За тротоарите- по тези места почти няма, но пак не пречи да се прокара малко автобусче. Вече въпрос на желание е да се облагородят улиците.
Гърбиците- тия гов*а трябва да се разкарат! Не знам от къде и как го видяха в София, но особено 2014-2016 бяха пощурели да цвъкат гърбици навсякъде. Единствено се трошат автобуси и коли. Не ми се мисли, ако има линейка с неотложима манипулация повреме на движение. По-адекватно решение е ред павета, павирана пътека, резки с шумна маркировка и/или копчета като "котешки очички".