Author Topic: Метролиния 3 и наземният транспорт  (Read 114161 times)

Offline georgi_L

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 420
  • Изработвам модели на ГТ.
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
За 18 най-удачно е да се закрие, като колата  подсили 20 и част от курсовете минават през Мелницата Чепинци - дублажът в момента е огромен. За 23 е най-удачно да се удължи до МД3 за ефективно довозване без да се дублира сериозно с 21/22. :rolleyes: Вземането на коли от 117 за нова линия до Сеславци би влошило обслужването на Бухово. :rolleyes:
Напротив не би влошило обслужването на Бухово, защото те имат и бързия 90. Плюс това 117 е натоварен главно до Сеславци и много обикаля, за което имаше и много оплаквания. След Сеславци пътува с не голям брой пътници до Бухово т.е. искам да кажа, че хората ползват повече 90 от колкото 117. Отделно новата линия ще свързва четири квартала Сеславци, Кремиковци, Челопечене и Левски директно с метрото.
« Last Edit: 03.09.2020, 16:06:02 by georgi_L »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7141
    • View Profile
    • Email
Удължаването на МД3 предстои, така че каквито и промени да се правят - ще се задържат малко, а и по време на строителството на останалите станции със сигурност ще има затворени улици в тази посока.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Поне 85 и 90 да променят леко.  На другите места връзките са достатъчно добри.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Не знам защо сдте се хванали за селският рейс 78 ? Дори и през Ботевградско да минава , на никой няма да направи впечатление липсата му. Автобус - градски - на 20 минути интервал - благодаря , отдавна не го ползвам ,освен ако не планирам пътуване с него , както се планува с влак , например.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7141
    • View Profile
    • Email
Точно селските рейсове през последните години един по един ги удължиха до най-близките метростанции. При градските изглежда нещата стават по-трудно.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Ето една лесна промяна за 85.

... и за 90
« Last Edit: 04.09.2020, 14:18:07 by mlk »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16528
    • View Profile
    • Email
А85 със странния си вътрешноквартален маршрут все е на разстояние от МС Хаджи Димитър и бъдещата МС Гейарена. В днешно време никой не би одобрил такъв вътрешноквартален маршрут и сигурно щеше да има половин дузина инициативни комитети от околните на улицата блокове. Но линията е просто заварено положение. Ако го отклонят по Острово-Вазов-Кънчев от вътрешността на Хаджията, както предлага mlk, ще писнат пътниците от засегнатата спирка. Има и друг вариант, който ще е за следващия етап на Метролиния 3: да се прежали обръщалото на северния край на Гинци, като се направи заменка с терена в южния край на същата улица.
« Last Edit: 05.09.2020, 17:32:55 by blagun »

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
ТБ2 и МД3 имат огромен дублаж на маршрутите. Би трябвало да се направят някакви промени, за да може да се използват по-ефикасно ресурсите на градския транспорт. Аз предалагам по следния начин:

ТБ2 ж.к. Бъкстон - Център по Хигиена. С малки интервали на движение като например в час пик да е на 4-5 минути.

ТБ3 ж.к. Хаджи Димитър -кръстовище на бул. "Владимир Вазов" и ул. "Черковна"/ул. "Ильо войвода" (кръгова линия с 1 кола, която е максимално синхронизирана с ТБ4)

ТБ12 ж.к. Левски г - кръстовище на бул. "Владимир Вазов" и ул. "Черковна"/ул. "Ильо войвода". Доколто може синхронизирана с ТБ1. А ТБ1 малко се разрежда.

vasko - оригиналът! :)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16528
    • View Profile
    • Email
Радикално рязане на ТБ2 не е добро решение, още повече преди внедрена нова система на тарифиране, допускаща и стимулираща прехвърлянията. Преди да се променят/разреждат ТБ1 и 2, трябва да се наблюдават от 1.10. до 31.12.
По-добре би било ТБ2 да се насочи към Лозенец и най-сетне ТБ7 да тръгне по маршрута, по който беше замислена - Люлин-Опълченска-Лозенец-Манастирски ливади. Съответно ТБ9 да се сгъсти и удължи до Бъкстон. За по-сериозно разреждане на ТБ1 може да се мисли, след като се реализира следващият етап на Метролиния 3 - до кв.Левски. Плюс довозваща ТБ12: Хаджи Димитър-Илю войвода-Левски
« Last Edit: 06.09.2020, 07:49:41 by blagun »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7141
    • View Profile
    • Email
ТБ2 и МД3 имат огромен дублаж на маршрутите.

И това защо е лошо? Дублажите на два вида транспорт с различно разстояние между спирките е даже много ефективно.

ТБ2 ж.к. Бъкстон - Център по Хигиена. С малки интервали на движение като например в час пик да е на 4-5 минути.
До Център по хигиена е безсмислено да се скъсява. По-добре наистина както blagun предлага да прави обиколка през Лозенец - басейна Спартак-Бяла черква и т.н.

ТБ3 ж.к. Хаджи Димитър -кръстовище на бул. "Владимир Вазов" и ул. "Черковна"/ул. "Ильо войвода" (кръгова линия с 1 кола, която е максимално синхронизирана с ТБ4)

Имаме вече такава увеселителна линия в района с една кола. Пътува празна.

ТБ12 ж.к. Левски г - кръстовище на бул. "Владимир Вазов" и ул. "Черковна"/ул. "Ильо войвода". Доколто може синхронизирана с ТБ1. А ТБ1 малко се разрежда.

Това ще е въздуховоз. Всички ще чакат тб1, който ти си разредил. По другия край на тб1 пък изнервени пътници ще се тъпчат и ще се чудят защо тб1 е разреден.

Offline georgi64

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1641
    • View Profile
8цата до сточна гара А нова линия 3ка гараж надежда - Окръжна болница  И това било заради новото Метро  :neznam:


https://council.sofia.bg/documents/20182/865621/%D0%A1%D0%9E%D0%9020-%D0%92%D0%9A08-8457-%5B3%5D.pdf/df49c485-a180-4f66-84ae-63378de1f813   

https://www.monitor.bg/bg/a/view/nov-trolej-svyrzva-nadejda-s-okryjna-bolnica-225034
« Last Edit: 23.09.2020, 01:44:52 by georgi64 »

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2441
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
За тролеите при МД3 в пълен вид е най-угодно според мен:
ТБ1 да върти както 2 на Хаджи Димитър
ТБ2 да се закрие
ТБ9 да стигне до Бъкстон, за да покрие закритото 2
ТБ4 без промяна.
Сега ще се ревне, че се маха трасето Левски-Хаджи Димитър- но е абсолютно безпредметно движение при наличие на метро. Единствената спирка която не е дублирана с метростанция на метрото е 1613/1615 Стадион Георги Аспарухов. Другите в Левски Г могат да се покрият с 78 и 120. Мрежата би била по-полезна за удължаване на 5 из Младост или някакво трасе по например Козяк от където да се пусне допълнителна линия с по-голямо значение.
За допълнение на тангенциални връзки, може едно от 23, 24 да се удължи по Резбарска до метростанцията при Витиня, ако 100 не е достатъчно.

Offline georgi64

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1641
    • View Profile
 :D :D Е този ПЪЛЕН ВИД ще е най рано след 4 години някъде Що вода има да изтече до тогава. :D :D



Offline Alexcho

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 89
  • Любими марки: Skoda Solaris 27TR, MAN, BMC.
    • View Profile
    • Email
За тролеите при МД3 в пълен вид е най-угодно според мен:
ТБ1 да върти както 2 на Хаджи Димитър
ТБ2 да се закрие
ТБ9 да стигне до Бъкстон, за да покрие закритото 2
ТБ4 без промяна.
Сега ще се ревне, че се маха трасето Левски-Хаджи Димитър- но е абсолютно безпредметно движение при наличие на метро. Единствената спирка която не е дублирана с метростанция на метрото е 1613/1615 Стадион Георги Аспарухов. Другите в Левски Г могат да се покрият с 78 и 120. Мрежата би била по-полезна за удължаване на 5 из Младост или някакво трасе по например Козяк от където да се пусне допълнителна линия с по-голямо значение.
За допълнение на тангенциални връзки, може едно от 23, 24 да се удължи по Резбарска до метростанцията при Витиня, ако 100 не е достатъчно.

Хахаха, по-голяма тъпотия скоро не бях чел. Ти добре ли си само да те попитам? Метрото докато стигне до Левски първо има мнооого време, второто, което е че крайната станция ще е някъде около билата и домко, тоест изобщо не покрива основната част на квартала. 78 е нередовна линия на 20 минути в час пик и по никакъв начин не може да се разчита тя да е довозваща. Премахването на тролея би създало пълен хаос в обслужването на квартала и недоволство. Също така няма алтернатива, която да го замести и неговото трасе остава без обслужване. Мислете малко преди да ги пишете тия глупости честно, излагате се!
Фен на играта OMSI

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9024
    • View Profile
ТБ1 може да бъде ефективен довозващ транспорт в Левски дори след изграждането на МД3 до Ботевградско шосе - обслужва отдалечените от 120 блокове и не бива да се съкращава. Също ще изпълнява довозващи функции и по Владимир Вазов.  :rolleyes: 78 е прекалено рядък за основна довозваща линия и сгъстяването му до интервали под 10 минути в пик е неоправдано - пътникопотокът не е чак толкова голям особено след Автостанция Изток.  :rolleyes:

Offline Alexcho

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 89
  • Любими марки: Skoda Solaris 27TR, MAN, BMC.
    • View Profile
    • Email
Абсолютно вярно!
Фен на играта OMSI

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1062
    • View Profile
Ако ТБ3 се върне по "класическия" маршрут от началото на 90те ще върши най-голяма работа. Аз така си мисля. ТБ1 може да се разреди в такъв случай, но не и да се закрива, а ТБ5 при сегашната ситуация си е екстра. Да не забравяме, че скоро ще има нова с-ма за таксуване, която ще стимулира прекачване, така че не виждам проблем да се експериментира с различни маршрути, но да се върви в посока повече, а не по-малко.

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2441
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
При пускането на целия МД3, какво точно ще облекли ТБ1? По бул. Владимир Вазов, единствената спирка недублирана от 1 и метрото, вече казах е 1613/1615 Стадион Георги Аспарухов. Не мисля, че някой ще тръгне да се помайва с тролей и дори с предложените от мен 78 и 120 по целите им маршрути. А пътуващите до Централна гара не са толкова много. Няма смисъл да се държи някаква линия, като "паразит" само защото е някаква си (в случая ни харесва, че е тролейченце). Това е хабене на ресурс. Затова изрично споменах, че ресурсът (мрежа, превозни средства и персонал) биха биле много по-полезни и значими в друг район на града. Ако 1 остане, по него ще се возят гратисчиите, по същия начин, както са по ТМ 6 и 8.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9024
    • View Profile
78 не е подходящ за основен довозващ транспорт - при силно сгъстяване до сегашните интервали на ТБ1 ще се таралянка почти празен след Автостанция Изток също не покрива значително натоварената спирка Левски Г между блоковете. 120 няма как да осигури адекватно довозване на целия Левски и затова ТБ1 трябва да остане като основна довозваща линия. :rolleyes:

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
ТБ2 и МД3 имат огромен дублаж на маршрутите.

И това защо е лошо? Дублажите на два вида транспорт с различно разстояние между спирките е даже много ефективно.
Защото се използват два различни ресурса за едно и също нещо. Може единият ресурс да се оползотвори за друго направление. ;)

ТБ3 ж.к. Хаджи Димитър -кръстовище на бул. "Владимир Вазов" и ул. "Черковна"/ул. "Ильо войвода" (кръгова линия с 1 кола, която е максимално синхронизирана с ТБ4)

Имаме вече такава увеселителна линия в района с една кола. Пътува празна.
Защото не прави връзка с метрото. ;)

ТБ12 ж.к. Левски г - кръстовище на бул. "Владимир Вазов" и ул. "Черковна"/ул. "Ильо войвода". Доколто може синхронизирана с ТБ1. А ТБ1 малко се разрежда.

Това ще е въздуховоз. Всички ще чакат тб1, който ти си разредил. По другия край на тб1 пък изнервени пътници ще се тъпчат и ще се чудят защо тб1 е разреден.
Тези, които искат да се качат на метрото няма да чакат ТБ1.

А в другия край има ТБ5 и евентуално бъдещата ТБ3, които помагат на ТБ1 чак до Софийския университет и там няма да се усети разреждането. ;)
vasko - оригиналът! :)