Author Topic: Излетните автобусни линии  (Read 355903 times)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11210
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1560 on: 06.07.2024, 11:44:31 »
Да, и в същото време Благун ни праща в Подгумер.
Пак ще попитам защо трябва да е 4 лв, а не 1.60? Коя логика го налага?
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6573
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1561 on: 06.07.2024, 12:41:18 »
Или че Витоша ски ще е оператор?...След като за гробищата има входна такса от 2 лв при почти нулева поддръжка на гробищния парк, не виждам защо за Витоша да няма. При това бариерите могат да бъдат ползвани като броячи, за да не се допускат повече коли, отколкото могат да паркират горе.

Никой не е казал, но....като гледаме какво се случи на Мальовица примерно, или какво се случва с паркингите и достъпа на шосето над Банско мисля че на всички ни е ясно какво ще се случи и на Витоша ако се появят бариери. Броячи е едно, бариери съвсем друго. И сега важи правилото че няма как да се качват повече автомобили от паркоместа горе, но като няма контрол на паркирането няма и как да се спазва правилото. Някога видял ли си паяк да се качва на Златните мостове или на Алеко? Бариерите няма да променят нищо в това, и с бариера и без като няма контрол от страна на МВР къде се оставят колите покрай шосето нещата няма да се подобрят. Има и далеч по-елегантни начини - например автомати за паркиране на легални паркинги, който няма на излизане от парка долу билет от автомата плаща глоба, в комбинация с видеонаблюдение ще е по-ефикасно от един дерибей на разклона за манастира седнал на един бидон да къса фишове по 5 или 10 лева на тези които не са му симпатични и да вдига бариерата безплатно на приятелчетата си.
« Last Edit: 06.07.2024, 12:45:19 by fafan »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13921
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1562 on: 06.07.2024, 16:10:25 »
Да, и в същото време Благун ни праща в Подгумер.
Пак ще попитам защо трябва да е 4 лв, а не 1.60? Коя логика го налага?
По-високите експлоатационни разходи примерно.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6573
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1563 on: 06.07.2024, 16:26:39 »
Сигурен ли си че има такива? С какво разходите примерно на линия 98 са по-малки от тези на 66 или 63 (бъдеща 61)?

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11210
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1564 on: 06.07.2024, 16:33:02 »
Както и какви са експлоатационните разходи по линия 3, 70 и х50? Какви приходи има от тях и какъв пътникопоток обслужват?
Ако ще се правят изчисления на тази база, какви са експлоатационните разходи на линия 111? Дали и на нея да сложим билет 3 лв...
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13921
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1565 on: 06.07.2024, 17:04:27 »
Ами тук опираме до въвеждане на зониране, каквото има в много градове. То и сега го има под някаква форма, но само за единичните, повременни билети. Иначе, ако си говорим защо трябва всички да плащат 1,60 и да няма по-скъпи билети, то тогава дай да направим безплатен целия градски транспорт. Така и така не се издържа от постъпленията от превозните документи и получава допълнително финансиране...

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6573
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1566 on: 06.07.2024, 17:37:51 »
Тази тема тук е оффтопик, но принципно зонирането не се въвежда според търсенето на линиите, а според пробега, предложенията тук са да се направят определени линии от по-високоплатена зона само защото ходят до определени дестинации, които се считат за по-ценени от други, това е грешен подход. Ясно е че Витоша е желана дестинация, със същия аргумент може да се иска въвеждане на доплащане за всички линии до летището или всички линии до Централна гара защото много пътници искат да стигнат точно там, не знам докъде ще стигнем с подобна тарифна политика.

Другата мантра е че тези по-високи тарифи ще стигнат по някакъв начин целево до парка или до някъде другаде където ще са полезни за него. Това е абсолютна илюзия, парите ще потънат в някаква бездънна яма на бюджета, а ако пък минават през частна фирма каквито са идеите за бариера на входовете ще потъват в нечий джоб. Само като гледам какво се случва на Банско и как милиони изчезнаха по неведоми пътища към чужбина, а фирмата там не плаща никакви данъци мога да си представя някакъв подобен модел на Витоша докъде ще доведе. Накрая и ние с пари от нашите данъци ще им платим за пътища и канализация на хотелите и да си организират световни купи по ски както вече стана традиция там.
« Last Edit: 06.07.2024, 17:43:16 by fafan »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16388
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1567 on: 06.07.2024, 18:19:13 »
Не ми е известно Природен парк Витоша да е нечия чуждестранна собственост, нито да е свързано лице с Витоша ски. Като всяко търговско дружество си има бюджет, събира приходи, прави разходи, отчита печалба или загуба.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15400
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1568 on: 06.07.2024, 18:44:46 »
Сигурен ли си че има такива? С какво разходите примерно на линия 98 са по-малки от тези на 66 или 63 (бъдеща 61)?
Само че 66 и 61 са линии за атракционни пътувания и навсякъде по света са такива са по скъпи. И у нас винаги са били така, и откакто не са започнаха да се маргинализират. Тъпканици скандали, гратисчии и маргинали, които постепенно отблъскват нормалните. А преди беше много по цивилизовано. Билети само със седящи места, без тъпканици, допълнителни автобуси като е необходимо. Билетите бяха 4 лева еднопосочен и 6 лева двупосочен и въпреки че заплатите в София бяха по 600 лева тогава никой нямаше против тези цени.

По едно време даже имаха табелки "превоз с атракционна цел"
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11210
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1569 on: 06.07.2024, 18:55:22 »
Не са такъв превоз. Нормални линии са.
Гратисчии няма да има като има контрол, а тъпканицата се лекува с още коли на линия.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1141
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1570 on: 06.07.2024, 19:40:27 »
Гледам всеки дърпа към него си. Затова аз пък искам да е от Сточна гара. Така ще прави връзка с 79 и 285.  :devil:
А защо не до АП Дружба за връзка с 404  :devil:
Спокойно, сега познатите ни експерти ще предложат нова линия, която ще има за цел да прави така необходимата директна връзка на линия 61 с всички тези интересни дестинации. Линията, разбира се, ще се изпълнява от двуетажен едномилионник, ще се движи за сметка на общинските субсидии и ще носи номер ТБАЕДХ020ТМ.  :crazy:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6573
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1571 on: 06.07.2024, 19:41:12 »
Сигурен ли си че има такива? С какво разходите примерно на линия 98 са по-малки от тези на 66 или 63 (бъдеща 61)?
Само че 66 и 61 са линии за атракционни пътувания и навсякъде по света са такива са по скъпи. И у нас винаги са били така, и откакто не са започнаха да се маргинализират. Тъпканици скандали, гратисчии и маргинали, които постепенно отблъскват нормалните. А преди беше много по цивилизовано. Билети само със седящи места, без тъпканици, допълнителни автобуси като е необходимо. Билетите бяха 4 лева еднопосочен и 6 лева двупосочен и въпреки че заплатите в София бяха по 600 лева тогава никой нямаше против тези цени.

По едно време даже имаха табелки "превоз с атракционна цел"

Не си спомням някога да са имали такива табели. Но си спомням, че когато бяха редовни се използваха масово не само от туристи, а и от работещи горе - с първия курс винаги се возеха полицаите, които бяха дежурни в полицейските РУ-та горе (сега такива няма). Също с тях се качваха готвачите и кухненските работници на хотелите и на хижа Алеко, сега никой не разчита на тях естествено с това разписание, всеки се качва с кола.

Това да не се качват правостоящи и да се махнат тъпканиците и скандалите е тема, която няма нищо общо с цената на билета. Пуска се една наредба, слага се персонал който да следи за това и като се напълнят седалките в рейса курса се пуска нагоре, какво сложно има? Защо преди на автостанцията на Хладилника и на Овча Купел можеше да се прави, а сега да не може?

Не ми е известно Природен парк Витоша да е нечия чуждестранна собственост, нито да е свързано лице с Витоша ски. Като всяко търговско дружество си има бюджет, събира приходи, прави разходи, отчита печалба или загуба.

Не разбрах връзката? Никой не е натоварил Природен парк Витоша с някакви контролни функции по автомобилния трафик нагоре, нито пък им е дал бюджет за такова нещо. Пътищата са общински, контролът ще го извършва някаква общинска структура или ще го отдадат с договор на някой частник и с това контролът го пиши че го няма.
Другият вариант, много по-лош, планината става частна като на Банско, концесионер получава подарък всичко горе и на бариерата ще застане някой посочен от концесионера. За него писах - номинално той е чуждестранна фирма, данъци не плаща, нито в България, нито там където е регистрирана фирмата. И по 100 лева билети за рейсове нагоре да пуснат, пак нищо няма да се връща обратно в инфраструктурата, виж на Банско какво се случва. Да не мислиш че там шосето го кърпи или чисти концесионерът с парите от платения паркинг? Или че от жалките пари от концесионното възнаграждение и една стотинка е отишла за пътеките, хижите или маркировката в Пирин?
« Last Edit: 06.07.2024, 19:50:53 by fafan »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6573
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1572 on: 15.07.2024, 16:01:54 »
Както и предполагах, надига се всенародно недоволство:

Софиянци започнаха подписка срещу закриването на автобусна линия 63 до Златните мостове

"Софиянци започнаха подписка срещу закриването на курсовете на автобус номер 63 от и до Златните мостове. Това става ясно от публикация в групата "Забелязано в София".

Подписката е неразделна част от жалба до кмета на София Васил Терзиев с искане да се отмени закриването на линията и възстановяването на курсовете от и до Златните мостове.

"Долу ръцете на Борис Бонев и "Спаси София" от Автобус 63 до Златните Мостове", пишат софиянци.

До момента подписите са над 300, като и още хора изявяват желание в групата да се подпишат в подкрепа на искането. "



https://www.focus-news.net/novini/regioni/Sofiyanci-zapochnaha-podpiska-sreshtu-zakrivaneto-na-avtobusna-liniya-63-do-Zlatnite-mostove-2177739

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5222
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1573 on: 15.07.2024, 16:57:10 »
Откога фанатичния фетиш на един клошар е всенародно недоволство на софиянци? Нито един от тези подписи не е легитимен, а самият той е публикувал как в подписката взимат участие непълнолетни и дори малолетни. Ако му откажеш да се подпишеш, като мине покрай теб, дори те препсува. Ама хайде много ви моля, по-сериозно. На Патриарха няколко местни мутропитека и една катастрофирала по вина с алкохол и прикрита от властите начална учителка, пишеща се за пътна експертка, но незнаеща какво е европейска директива и как работи тя, затваряха в час пик улицата и обясняваха колко е задръстена. И това ви беше всенародно недоволство също. :help:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6573
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1574 on: 15.07.2024, 17:10:40 »
По туристическите групи коментарите са подобно негативни, изглежда промените се посрещат основателно на нож. Имало е хора оставени на Бялата вода защото автобусите са идвали препълнени, имало е велосипедисти които не е имало къде да качат колелата защото не е имало кола с велобагажник въпреки противоположната информация, а от другата страна по 66 целия ден автобусите са били препълнени и с по 20 и повече правостоящи. Като бонус и задръствания по шосето към Златните мостове от автомобили заради спортния празник горе, сумарно погледнато пълна катастрофа от първия ден с променен маршрут.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15400
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1575 on: 15.07.2024, 17:29:13 »
Идва ми на идея и че може 63 да ходи до Копитото, ако до Бояна няма пътникопоток. Но наистина 63 в сегашиния си вариант е много неудобен за жителите на Бояна и Бъкстон винаги идва пълен и с тези автобуси няма място за детски колички, ако си по навътре няма слизане.

Може да са така 63-като сега но до Копитото и с нископодови автобуси и спиране навсякъде.
61 експрес, някъде от метрото до Златните мостове, без междинни спирки и с постоянен контрол да няма правостоящи и без билети, както и опция за предварително резервиране на пътуване.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8780
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1576 on: 15.07.2024, 18:06:23 »
Бояна и вилната зона създават приличен пътникопоток - при пътуванията ми събота и неделя с 63 почти винаги имаше слизащи и качващи се. Определено е смислено градският 63 с нископодови автобуси да стига до Бялата чешма. По 61 следва да се движат автобуси с велобагажници, градският 63 следва да се сгъсти делник и да се движат 2-3 коли празник.  :rolleyes:

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5222
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1577 on: 15.07.2024, 18:13:57 »
Както морското свинче нито е морско, нито е свинче, така и 63 във варианта си до Златните мостове не е нито може да е туристическа линия, нито може да обслужва кварталите. От една страна туристите запълват в почивните дни 150% от капацитета на линията, от друга пътуващите, живеещи около линията се бутат, защото за доста от тях е единствения начин за превоз. И в този ред на мисли разделянето на линията на две - туристическа и градска е в пъти по-добро решение. Ама жителите на Овча Купел нямало да имат връзка с нея - метро до България, 102 до Гоце Делчев, все са варианти. По-рано същото се случваше на Красно село.
Още нещо - времепътуването с новата линия е по-малко от преди, и съответно става по-привлекателна.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8780
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1578 on: 15.07.2024, 18:42:05 »
Разделянето на линията е добро решение, но градският 63 следва да е по-редовен - довозва Бояна и прилежащите вилни зони както и донякъде Бъкстон до МД 3 както и ТМ 4, 5 и 15. Интервал 35-40 минути е прекалено голям, следва да е около 20 делник.  :rolleyes:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6573
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1579 on: 15.07.2024, 18:45:42 »
Ама жителите на Овча Купел нямало да имат връзка с нея - метро до България, 102 до Гоце Делчев, все са варианти. По-рано същото се случваше на Красно село.
Още нещо - времепътуването с новата линия е по-малко от преди, и съответно става по-привлекателна.

Изглежда не е точно така. Щом учредителят на горната подписка е "клошар", ето обосновано недоволство от други "маргинални групи", които вносителите на тази промяна са нарекли "малцинство". Хората изглежда не им харесва и се отбраняват, с бих казал нелоши аргументи:

"Понеже виждам, че новата стратегия на представителите на Спаси София в общината е да търсят аргументи и да всяват между квартални конфликти, искам да уточня някои неща.
❌Абсолютно недопустимо и обидно е някой да нарича жителите на третия и четвъртия по големина райони на София, малцинство. Тази шокираща дискриминация дори няма как да бъде квалифицирана, освен като крайна и арогантна наглост, която трябва да има своите последствия, особено ако става дума да човек, който получава заплата, за да работи за София!
🟢Никой не е срещу пускането на автобус 61. Напротив, жителите на седмия и единайсетия по брой на населението райони, също имат право на бърз и лесен достъп до Витоша и той трябва да им бъде осигурен, защото това е истинско подобрение на транспортното обслужване, но то не може да е за сметка на много по-гъсто населени квартали!
❌Аргументацията за спирането на 63 до Витоша е смехотворна и прилича на кратко есе на ученик от четвърти клас. В нея липсват всякакви анализи за пътникопотока, населеността на районите по брой жители, връзките от други квартали по брой пътуващи, симулации за натовареността, и въобще, каквито и да било статистически данни, на които един истински експерт би се опрял, преди въобще да си помисли да съкращава линии.
💡Ще използвам възможността да се обърна към структурите на ППДБ в София. Колкото по-бързо разберете, че Спаси София не са подготвени и нямат административен капацитет, толкова по-голям е шансът да се избегнат конфликти и обществено недоволство, каквито има около всяко предложение на Спаси София "в полза" на града!"

Постът е явно отговор на тези твърдения. Интересно е че една от точките не е била спазена на откриването на новата линия.



Това е от групата "Бъкстон, Манастирски ливади, Павлово и приятели в район Витоша"
« Last Edit: 15.07.2024, 18:48:10 by fafan »