Author Topic: Излетните автобусни линии  (Read 341531 times)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11107
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1560 on: 06.07.2024, 11:44:31 »
Да, и в същото време Благун ни праща в Подгумер.
Пак ще попитам защо трябва да е 4 лв, а не 1.60? Коя логика го налага?
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6240
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1561 on: 06.07.2024, 12:41:18 »
Или че Витоша ски ще е оператор?...След като за гробищата има входна такса от 2 лв при почти нулева поддръжка на гробищния парк, не виждам защо за Витоша да няма. При това бариерите могат да бъдат ползвани като броячи, за да не се допускат повече коли, отколкото могат да паркират горе.

Никой не е казал, но....като гледаме какво се случи на Мальовица примерно, или какво се случва с паркингите и достъпа на шосето над Банско мисля че на всички ни е ясно какво ще се случи и на Витоша ако се появят бариери. Броячи е едно, бариери съвсем друго. И сега важи правилото че няма как да се качват повече автомобили от паркоместа горе, но като няма контрол на паркирането няма и как да се спазва правилото. Някога видял ли си паяк да се качва на Златните мостове или на Алеко? Бариерите няма да променят нищо в това, и с бариера и без като няма контрол от страна на МВР къде се оставят колите покрай шосето нещата няма да се подобрят. Има и далеч по-елегантни начини - например автомати за паркиране на легални паркинги, който няма на излизане от парка долу билет от автомата плаща глоба, в комбинация с видеонаблюдение ще е по-ефикасно от един дерибей на разклона за манастира седнал на един бидон да къса фишове по 5 или 10 лева на тези които не са му симпатични и да вдига бариерата безплатно на приятелчетата си.
« Last Edit: 06.07.2024, 12:45:19 by fafan »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13848
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1562 on: 06.07.2024, 16:10:25 »
Да, и в същото време Благун ни праща в Подгумер.
Пак ще попитам защо трябва да е 4 лв, а не 1.60? Коя логика го налага?
По-високите експлоатационни разходи примерно.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6240
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1563 on: 06.07.2024, 16:26:39 »
Сигурен ли си че има такива? С какво разходите примерно на линия 98 са по-малки от тези на 66 или 63 (бъдеща 61)?

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11107
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1564 on: 06.07.2024, 16:33:02 »
Както и какви са експлоатационните разходи по линия 3, 70 и х50? Какви приходи има от тях и какъв пътникопоток обслужват?
Ако ще се правят изчисления на тази база, какви са експлоатационните разходи на линия 111? Дали и на нея да сложим билет 3 лв...
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13848
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1565 on: 06.07.2024, 17:04:27 »
Ами тук опираме до въвеждане на зониране, каквото има в много градове. То и сега го има под някаква форма, но само за единичните, повременни билети. Иначе, ако си говорим защо трябва всички да плащат 1,60 и да няма по-скъпи билети, то тогава дай да направим безплатен целия градски транспорт. Така и така не се издържа от постъпленията от превозните документи и получава допълнително финансиране...

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6240
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1566 on: 06.07.2024, 17:37:51 »
Тази тема тук е оффтопик, но принципно зонирането не се въвежда според търсенето на линиите, а според пробега, предложенията тук са да се направят определени линии от по-високоплатена зона само защото ходят до определени дестинации, които се считат за по-ценени от други, това е грешен подход. Ясно е че Витоша е желана дестинация, със същия аргумент може да се иска въвеждане на доплащане за всички линии до летището или всички линии до Централна гара защото много пътници искат да стигнат точно там, не знам докъде ще стигнем с подобна тарифна политика.

Другата мантра е че тези по-високи тарифи ще стигнат по някакъв начин целево до парка или до някъде другаде където ще са полезни за него. Това е абсолютна илюзия, парите ще потънат в някаква бездънна яма на бюджета, а ако пък минават през частна фирма каквито са идеите за бариера на входовете ще потъват в нечий джоб. Само като гледам какво се случва на Банско и как милиони изчезнаха по неведоми пътища към чужбина, а фирмата там не плаща никакви данъци мога да си представя някакъв подобен модел на Витоша докъде ще доведе. Накрая и ние с пари от нашите данъци ще им платим за пътища и канализация на хотелите и да си организират световни купи по ски както вече стана традиция там.
« Last Edit: 06.07.2024, 17:43:16 by fafan »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16284
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1567 on: 06.07.2024, 18:19:13 »
Не ми е известно Природен парк Витоша да е нечия чуждестранна собственост, нито да е свързано лице с Витоша ски. Като всяко търговско дружество си има бюджет, събира приходи, прави разходи, отчита печалба или загуба.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15294
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1568 on: 06.07.2024, 18:44:46 »
Сигурен ли си че има такива? С какво разходите примерно на линия 98 са по-малки от тези на 66 или 63 (бъдеща 61)?
Само че 66 и 61 са линии за атракционни пътувания и навсякъде по света са такива са по скъпи. И у нас винаги са били така, и откакто не са започнаха да се маргинализират. Тъпканици скандали, гратисчии и маргинали, които постепенно отблъскват нормалните. А преди беше много по цивилизовано. Билети само със седящи места, без тъпканици, допълнителни автобуси като е необходимо. Билетите бяха 4 лева еднопосочен и 6 лева двупосочен и въпреки че заплатите в София бяха по 600 лева тогава никой нямаше против тези цени.

По едно време даже имаха табелки "превоз с атракционна цел"
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11107
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1569 on: 06.07.2024, 18:55:22 »
Не са такъв превоз. Нормални линии са.
Гратисчии няма да има като има контрол, а тъпканицата се лекува с още коли на линия.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1097
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1570 on: 06.07.2024, 19:40:27 »
Гледам всеки дърпа към него си. Затова аз пък искам да е от Сточна гара. Така ще прави връзка с 79 и 285.  :devil:
А защо не до АП Дружба за връзка с 404  :devil:
Спокойно, сега познатите ни експерти ще предложат нова линия, която ще има за цел да прави така необходимата директна връзка на линия 61 с всички тези интересни дестинации. Линията, разбира се, ще се изпълнява от двуетажен едномилионник, ще се движи за сметка на общинските субсидии и ще носи номер ТБАЕДХ020ТМ.  :crazy:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6240
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1571 on: 06.07.2024, 19:41:12 »
Сигурен ли си че има такива? С какво разходите примерно на линия 98 са по-малки от тези на 66 или 63 (бъдеща 61)?
Само че 66 и 61 са линии за атракционни пътувания и навсякъде по света са такива са по скъпи. И у нас винаги са били така, и откакто не са започнаха да се маргинализират. Тъпканици скандали, гратисчии и маргинали, които постепенно отблъскват нормалните. А преди беше много по цивилизовано. Билети само със седящи места, без тъпканици, допълнителни автобуси като е необходимо. Билетите бяха 4 лева еднопосочен и 6 лева двупосочен и въпреки че заплатите в София бяха по 600 лева тогава никой нямаше против тези цени.

По едно време даже имаха табелки "превоз с атракционна цел"

Не си спомням някога да са имали такива табели. Но си спомням, че когато бяха редовни се използваха масово не само от туристи, а и от работещи горе - с първия курс винаги се возеха полицаите, които бяха дежурни в полицейските РУ-та горе (сега такива няма). Също с тях се качваха готвачите и кухненските работници на хотелите и на хижа Алеко, сега никой не разчита на тях естествено с това разписание, всеки се качва с кола.

Това да не се качват правостоящи и да се махнат тъпканиците и скандалите е тема, която няма нищо общо с цената на билета. Пуска се една наредба, слага се персонал който да следи за това и като се напълнят седалките в рейса курса се пуска нагоре, какво сложно има? Защо преди на автостанцията на Хладилника и на Овча Купел можеше да се прави, а сега да не може?

Не ми е известно Природен парк Витоша да е нечия чуждестранна собственост, нито да е свързано лице с Витоша ски. Като всяко търговско дружество си има бюджет, събира приходи, прави разходи, отчита печалба или загуба.

Не разбрах връзката? Никой не е натоварил Природен парк Витоша с някакви контролни функции по автомобилния трафик нагоре, нито пък им е дал бюджет за такова нещо. Пътищата са общински, контролът ще го извършва някаква общинска структура или ще го отдадат с договор на някой частник и с това контролът го пиши че го няма.
Другият вариант, много по-лош, планината става частна като на Банско, концесионер получава подарък всичко горе и на бариерата ще застане някой посочен от концесионера. За него писах - номинално той е чуждестранна фирма, данъци не плаща, нито в България, нито там където е регистрирана фирмата. И по 100 лева билети за рейсове нагоре да пуснат, пак нищо няма да се връща обратно в инфраструктурата, виж на Банско какво се случва. Да не мислиш че там шосето го кърпи или чисти концесионерът с парите от платения паркинг? Или че от жалките пари от концесионното възнаграждение и една стотинка е отишла за пътеките, хижите или маркировката в Пирин?
« Last Edit: 06.07.2024, 19:50:53 by fafan »