Author Topic: Маршрутни промени  (Read 503829 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15493
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #1080 on: 19.08.2020, 00:18:22 »
Също и по околовръстното и Малинов. Редовно виждам около ХИТ-а на Малинов Шкодички.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2441
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #1081 on: 19.08.2020, 00:44:49 »
За промените в района- по логиката на линиите от Цариградско до СУ:
защо тролейбусите не въртят пред княжевската градина? Празна маневра на дизел, през празен булевард няма да ги затрудни.
В Същото време 72, да мине Гурко, Раковска, Александър Невски, Оборищe/Шипка (в зависимост посоката). Подобна логика може да се ползва също за 76, 204 и 604. 1, 2/4, 7 могат да си въртят пред библиотеката (по аналогия на по-рано споменатите). Въпреки, че ТБ1 и 2 от Сточна гара могат да си карат като ТБ9, през Раковска.
За тая схема трябва Шкодите да работят на цели смени, без прибери-изкарай на "моя" и "твоя" тролейбус. Евентуално Икарусите- на 9 и 6.  76, 204 и 604 в този си вид правят и връзката север-юг (верно- с прекачване за пътуване съм Сточна гара например или Подуяне). Но в случай, че и от трите страни се кара максимално до барикадите- вървенето директно би било по-удобно и кратко откъм време (Шипка-Аксаков са ~200 м).

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11359
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #1082 on: 19.08.2020, 11:32:22 »
Гурко и Раковска са перманентно задръстени през деня. Няма мисъл да се забиват още линии там.
Голяма боза е с 1, 2 и 4 откъм Хаджията. Някои се движат с номер 1А или 2А,  други с 1 и 2. Въпреки че на табелите им пише че возят пътници до Кракра, някои минават по Оборище и спират на Библиотеката, а други минават по Янко Сакъзов. Абсолютно безсмислен маршрут на 11 - Сточна гара - Пам. Левски. Спокойно можеше 7 да се удължи до там или 2 до Сточна гара. Абсолютно ненужно е да има 4, който 100% покрива 2 (или 2А, каквото дойде),  но пък отвреме навреме минават заедно. По таблата на спирките няма никаква информация за пристигащи тролейбуси, все едно не минават от там.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline ivaylostoenchev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2310
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #1083 on: 19.08.2020, 12:36:57 »
Гурко и Раковска са перманентно задръстени през деня. Няма мисъл да се забиват още линии там.
Голяма боза е с 1, 2 и 4 откъм Хаджията. Някои се движат с номер 1А или 2А,  други с 1 и 2. Въпреки че на табелите им пише че возят пътници до Кракра, някои минават по Оборище и спират на Библиотеката, а други минават по Янко Сакъзов. Абсолютно безсмислен маршрут на 11 - Сточна гара - Пам. Левски. Спокойно можеше 7 да се удължи до там или 2 до Сточна гара. Абсолютно ненужно е да има 4, който 100% покрива 2 (или 2А, каквото дойде),  но пък отвреме навреме минават заедно. По таблата на спирките няма никаква информация за пристигащи тролейбуси, все едно не минават от там.
Някои карат и с табели до Оборище. Какво точно трябва да означава това и къде ще му е последната спирка не е много ясно.
На библиотеката спират и правят обратен там ли? По принцип трябва да са до Кракра и през паметника да се връщат обратно, като правят престой на паметника Левски.
7-цата ако я удължат до Паметника Левски трябва да е само на Шкоди, а Надежда не обичат да пускат много шкоди на 7ца. 1 и 2 ако ги бяха пуснали през Сточна гара и нагоре през Паметника Левски обратно към Хаджията и Левски щеше да е добре, щяха да изпускат само спирка Кракра.
За разписанията и таблата няколко пъти говорих с ЦГМ - "нямало техническа възможност софтуерът да ги изписва" ...

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #1084 on: 25.08.2020, 23:50:23 »
Продължава крайно неадекватното и тенденциозно отношение на ЦГМ и диспечерите към маршрутните промени, свързани с протестите.

Изглежда, че А9 и А75 са се движили до паметника на Васил Левски само заради затворен за ремонт участък от западното платно на бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" между ул. "Оборище" и ул. "Шипка". След приключването на този ремонт двете линии са "възстановени" до Военната академия.

Очевидно от ЦГМ не смятат, че би било удобно за хората двете линии да продължат да се движат до паметника на Васил Левски, докато траят протестите. :help: :hammer:

А защо не още по-добра и напълно изпълнима идея: ул. "Оборище" :arrow: бул. "Васил Левски" :arrow: ул. "Шипка" :arrow: бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" и по маршрутите.



В същото време обслужването на севериозточните клонове на ТБ1, ТБ2 и ТБ4 е под всякаква критика.

За последните десетина дни наблюдавах всякакви простотии:
- Някои водачи свалят пътниците на ул. "Кракра" и обръщат чрез алтернативния двигател по бул. "Янко Сакъзов" :neznam:;
- Други водачи свалят пътниците на ул. "Кракра", но обръщат през ул. "Обороще" без да качват хора чак до спирка "Пл. Васил Левски" :eek:. И не го правят заради контактната мрежа при десния завой от ул. "Оборище" към бул. "Васил Левски", защото пак си ползват алтернативния двигател. Просто обикалят през ул. "Оборище" по някаква безумна причина, а хората, които чакат на ъгъла на ул. "Оборище" и бул. "Васил Левски" просто гледат как тролейбусът преминава, без да спира :help:.
- Други обръщат през ул. "Обороще" като отварят вратите преди десния завой, за да слазят пътниците и отново след десния завой, за да са качат други, които искат да пътуват в посока Хаджи Димитър/Левски-Г.
- Други обръщат през ул. "Оборище", но не отварят вратите преди десния завой. Правят го само чак след като завият по бул. "Васил Левски", което дразни пътниците, които са вътре, защото им губи времето.
- Някои водачи използват контактната мрежа за десен завой, а други използват алтернативния двигател. Не мога да разбера защо вторите амортизират толкова мното двигателите, при условие, че има контактна мрежа! Така или иначе трябва да слизат два пъти.
- На електроните табели на возилата може да се види всичко: Номер на линия с индекс "А", други са без индекс; дестинация на някои е до ул. "Оборище", на други е до ул. "Кракра", на други е до Бъкстон :crazy: или до Дружба 2 :crazy:.

Като цяло се вижда, че от ЦГМ и Столичен Електротранспорт са оставили водачите без никакъв контрол и всеки си прави каквото намери за добре. И се обзалагам, че това е целенасочено.

Абсолютно безсмислен маршрут на 11 - Сточна гара - Пам. Левски.
И аз си мислех, че е това е напълно безсмислено, но май не е точно така. Няколко пъти засичам тролейбуса по този маршрут и вътре всеки път имаше по 5-7 души.

Ако го бяха направили така, че да стига до Софийския университет (обръщане на посоката през празния булевард пред художествената академия чрез алтернативния двигател), сигурно щеше да е още по-удобен за хората!
vasko - оригиналът! :)

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16483
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #1085 on: 26.08.2020, 06:48:03 »
А дали е възможно обръщане на бул. Васил Левски на съчленени тролеи? Може би КАТ не одобрява подобни маршрутни промени заради многото пешеходци по булеварда. По Цариградско също има пешеходци, но там няма накъде.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8959
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #1086 on: 26.08.2020, 09:03:50 »
Нормалното решение е ТБ1, 2 и 7 да минават на дизел край Александър Невски и след това по Раковски - задръстванията не са по-тежки от нормалните по Левски между Дондуков и Одеон, а се запазват връзките на няколко района с центъра. :rolleyes: Може да се пуснат Икаруси по ТБ6 и ТБ9 за да се освободят тролейбуси с резервен дизел. :rolleyes:
« Last Edit: 26.08.2020, 17:04:12 by V.Peichev »

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1987
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #1087 on: 27.08.2020, 16:08:49 »
Сетиха се!
Разкрива се автобусна линия 5ТБ Площад на Авиацията - Фритьоф Нансен

76,204,304,604 ще спират на БНР и на Кирил Видински.


« Last Edit: 27.08.2020, 16:10:44 by bonbon »

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #1088 on: 27.08.2020, 16:31:59 »
Да, с 5 коли на 8 минути. Не е зле.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11359
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #1089 on: 27.08.2020, 17:13:16 »
И какъв е смисъла от този 5 тб? Достатъчно е 76, 604 или 304 да се пренасочи през Васил Левски вместо по Евлоги Георгиев. Поредния въздуховоз, а'ла 185.
Като са тръгнали да покриват разрушени връзки защо няма линия от Хермес парк до Орлов мост?
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6933
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #1090 on: 27.08.2020, 17:27:03 »
По-интересно е защо 84 и 184 не се пренасочат към Гурко. Така орязан транспорта до летището е много неудобен.

Offline ivaylostoenchev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2310
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #1091 on: 27.08.2020, 22:08:57 »
Важно е да се отбележи, че 76,204,213,304,604 ще спират и на Жендов двупосочно

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15493
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #1092 on: 27.08.2020, 23:25:10 »
И какъв е смисъла от този 5 тб? Достатъчно е 76, 604 или 304 да се пренасочи през Васил Левски вместо по Евлоги Георгиев. Поредния въздуховоз, а'ла 185.
Като са тръгнали да покриват разрушени връзки защо няма линия от Хермес парк до Орлов мост?

То няма никакъв смисъл да е по Васил Левски, като слезеш от 76, 604 на Графа, 6-ти Септември Левски е буквално на 2 мин. на 2 пресечки. Абсолютно безсмислено е. Нали уж нямат персонал, а пък пускат линии в които не се вози никой-185, 22, 5ТБ? Няма ли някой който поне да гледа пътникопотока какъв е? Или поне има камери.

Спирането на Жендов донякъде е оправдано временно, заради липсата на връзката с НДК с тролеите от тази спирка.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3950
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #1093 on: 28.08.2020, 10:53:00 »
От днес автобуси 76, 204, 304, 604 трябва да спират двупосочно на Ал. Жендов (без 213). Напълно излишно е това. Пътник, който иска да се придвижи от бул. Яворов с 84/184 или тролеите към стадион В.Левски, трябва да хване 76/204/304/604 от Плиска. Затова е направено. Според мен, обаче не се спестява време - излишна амортизация на автобуси.
Още амортизации при тролеите - дизеловите агрегати; влаченето на тролеите по късите частични маршрути. Кой закъснял, кой искал да почива на всеки курс и как пътници си изгубват връзките с друг вид транспорт (летни разписания), докато тролея се влачи едва-едва... Истинският кошмар за пътниците като времетраене на пътуването ще настъпи от септември.
------------------------

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8959
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #1094 on: 28.08.2020, 11:54:49 »
По-смислено е 84/184 да минават по Яворов и Цанков и след това кръгово за да правят връзка с центъра вместо да се пуска 5ТБ, така ще са нужни само две допълнителни коли за да се запазят интервалите. :rolleyes: Васил Левски е близо до Евлоги Георгиев, разстоянията между спирките са под 300 m и няма нужда 76, 304 или 604 да обикаля и да се бави и без това висят в задръствания.

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6933
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #1095 on: 28.08.2020, 13:06:01 »
По-смислено е 84/184 да минават по Яворов и Цанков и след това кръгово за да правят връзка с центъра вместо да се пуска 5ТБ, така ще са нужни само две допълнителни коли за да се запазят интервалите. :rolleyes:

Най-удобно щеше да е 84 и 184 да се движат по Васил Левски и Патриарх Евтимий до Петте кьошета и да се връщат през тунела. Така правят връзка с метростанция и с всички тролейбуси и в двете посоки и обслужват и почти всички спирки по първоначалния си маршрут.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #1096 on: 28.08.2020, 15:17:39 »
От Драган Цанков по Евл. Георгиев, Гурко - зарежда на станцията - наляво по Васил Левски, П. Евтимий, Фр. Нансен, Наляво по Евл. Георгиев, Драган Цаков. Мисля, че така щеше да е най-добре с по една допълнителна кола автобус по линии Е84 и Е184.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15431
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #1097 on: 28.08.2020, 21:46:10 »
5тб тази вечер на няколко пъти се движеха в посока 4-ти км. по два заедно и веднъж с 204. Не стига, че гората достатъчно се задушава от пренасочването на трафика от „Цариградско шосе“ сега да пльоснат и още една хем безсмислена, хем разхищаваща гориво линия. Не беше 22тм, сега и това. Класика от софийските хроники.
« Last Edit: 28.08.2020, 21:50:08 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #1098 on: 01.09.2020, 22:38:41 »
А дали е възможно обръщане на бул. Васил Левски на съчленени тролеи? Може би КАТ не одобрява подобни маршрутни промени заради многото пешеходци по булеварда. По Цариградско също има пешеходци, но там няма накъде.
Всъщност на Цариградско, в близост до Орлов мост е пълна лудница от пешеходци, велосипедисти, скейтбордисти, обкиновени и акумулаторни тротинетки и още какво ли не върху пътното платно :blink:. Даже се чудя как досега не се е стигнало до инцидент при условие, че там автобусите и тролейбусите правят обратен завой измежду тълпа от всичкото това, описано по-горе. :neznam:

Докато пред художествената академия трудно може да се забележи някой заблуден пешеходец върху пътното платно.

Предполагам, че и съчленени тролейбуси могат да правят обратен завой на въпросното място, но може би няма нужда от гледна точка на новата, вече официална организация на ТБ1-А, ТБ2-А и ТБ4-А - временната спирка е съвсем близо. Но продължавам да смятам, че ТБ11-А трябва да се удължи до СУ "Св. Кливент Охридски"! А тази линия е с къси тролейбуси, за които обръщането няма да е никакъв проблем.


76,204,304,604 ще спират на БНР и на Кирил Видински.
:clap: :clap: :clap:

Най-накрая!

Обаче мисля, че има един недостатък - спирката до БНР е твърде далече от бул. "Евлоги и Христо Георгиеви".  :/

И какъв е смисъла от този 5 тб?

Аз си мисля, че е добра идея, но може би А5-ТБ трябваше да покрива напълно ТБ5 в тази част от маршрута: ж.к. Младост 2 - Площад на авицията - телевизионна кула - ул. "Ген. Йосиф В. Гурко". По този начин щеше да по-удобно за хората, защото нямаше да има нужда от прекачване. И съответно тази част от ТБ5 се закрива.
vasko - оригиналът! :)

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2956
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #1099 on: 01.09.2020, 23:28:26 »
Аз съм приятно изненадан от временния маршрут на А72. Най-сетне районът около бул. „Ситняково“ и Румънското посолство имат адекватна връзка с центъра без да трябва да се ходи до Цариградско шосе.

Спирането на Жендов и аз не го разбирам – доста близо е до спирката при хотел Плиска,а и много хора не знаят за временната спирка. Същото е положението със спирането на Митрополит Кирил Видински.

Остава мистерията за какво се движат един куп линии като тролейбуси 4А, 8А,11А и автобусна линия 5ТБ. 11А може да бъде заменен от удължен ТБ7, колите от 4А да са по 2А и тн. Дори си мисля, че ТБ5 може да се отбива през Окръжна болница двупосочно вместо да има ТБ8.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775