Author Topic: Маршрутни промени  (Read 481576 times)

Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3459
  • ČKD
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #3080 on: 21.07.2024, 16:56:43 »
Маркировката не е прекъсната, а преди това има и знак задължителен завой надясно.

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 439
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #3081 on: 21.07.2024, 17:08:38 »
Маркировката не е прекъсната


https://maps.app.goo.gl/kAYz3sEZjZzE5Riq5

На мен това ми изглежда като прекъсната маркировка точно в рамките на кръстовището. Очевидно при едното боядисване машината е кривнала и е направила друг ред с прекъснати линии. но със сигурност това са прекъснати линии. Това, което виждаме няма как да стане от износване, например - защото виждаме еднакви по дължина прекъснати линии.

а преди това има и знак задължителен завой надясно.
Това е така. Десният завой от резиденцията в посока Княжево/Люлин е забранен поради наличието на пътен знак Г2. но тук коментираме дали левият завой в обратното направление е разрешен или не. или с други думи - дали идвайки от Младост можеш да завиеш наляво на това кръстовище в посока резиденцията.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11210
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #3082 on: 21.07.2024, 17:17:41 »
Ако се замислиш, десният завой, който ти коментираш (и който по принцип се изпълнява от автобусите по 304 при редовния им маршрут) би трябвало да има същото време за изчаквание като обратния ляв - когато си говорим за автобус. Дяснозавиващият автобус няма как да се впише само в дясната лента заради специфичната геометрия на завоя - поради тази причина трябва да изчака да се освободят (или да го пуснат) и двете пътни ленти. Лявозавиващия трябва да изчака същите две пътни ленти. Разлика няма.

Глупости. Дори със съчленен автобус се завива надясно без да се навлиза в габарита на движение към Борис III.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 439
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #3083 on: 21.07.2024, 18:02:51 »
Ако се замислиш, десният завой, който ти коментираш (и който по принцип се изпълнява от автобусите по 304 при редовния им маршрут) би трябвало да има същото време за изчаквание като обратния ляв - когато си говорим за автобус. Дяснозавиващият автобус няма как да се впише само в дясната лента заради специфичната геометрия на завоя - поради тази причина трябва да изчака да се освободят (или да го пуснат) и двете пътни ленти. Лявозавиващия трябва да изчака същите две пътни ленти. Разлика няма.

Глупости. Дори със съчленен автобус се завива надясно без да се навлиза в габарита на движение към Борис III.
Написал съм пътни ленти.

Тук:

Има две пътни ленти. Дяснозавиващият автобус навлиза и в двете, докато прави маневрата. никъде не съм написал, че ще навлиза насрещното платно за движение.

И поради причината, че има нуждата от заемане и на двете ленти, автобусният шофьор трябва да изчака движещите се и по двете ленти:

които идват откъм Княжево/Люлин.

(докато например лек автомобил трябва да изчака само движението по дясната лента, защото може да направи завоя без да навлиза и в двете ленти)



И цялата причина да кажа всичко това е: МПС, което прави ляв завой в обратното направление (от Младост към резиденцията) изчаква движението по абсолютно същите две пътни ленти. Няма други участници в движението, които трябва да изчаква, за да направи левия завой. затова не може да предполагаме, че средното време за изчакване при двата завоя е различно, както ти беше написал:
По време на атракционните превози до НИМ съм чакал по няколко минути за десен завой, а за ляв не ми се мисли. При това е почивен ден.
Подчертаването е от мен.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4091
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #3084 on: 21.07.2024, 18:50:05 »
Този маршрут подобрява транспортното обслужване макар и малко ! Напомням ви, че градския транспорт се движи заради пътниците, а не за да харчи горива и намира работа на шофьорите!

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3468
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #3085 on: 21.07.2024, 22:01:08 »
Маркировката не е прекъсната, а преди това има и знак задължителен завой надясно.
КОЙТО се нарушава постоянно. Решението - колчета , или още по-добре - мантинели. Както е по Булевард Сливница. И така ще си вървят двете ленти и няма да има леви завои . От Бъкстон до Овча купел е крайно необходимо да се поставят мантинели и да се очертаят лентите с хубава маркировка .
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 439
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #3086 on: 22.07.2024, 10:16:54 »
Този маршрут подобрява транспортното обслужване макар и малко ! Напомням ви, че градския транспорт се движи заради пътниците, а не за да харчи горива и намира работа на шофьорите!
Няма как да не се съглася с теб.

Има резон в това, което казваш. но тъй като в случая става дума за еднопосочно движение в част от маршрута - подобряване на транспортното обслужване би било валидно, ако 304 не правеше почивки пред историческия музей. А според разписанието почивките там са между 10 и 20 минутни.

Не че не осакатиха и много други линии, при които имат еднопосочно движение в част от маршрута (като 84, 184, 280 и други). Чудя се как още не са клекнали пред мрънкането на шофьорите и не са направили същата простотия (разделяне на крайна и начална спирка) с линиите до централна гара...

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3468
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #3087 on: 22.07.2024, 10:24:06 »
Този маршрут подобрява транспортното обслужване макар и малко ! Напомням ви, че градския транспорт се движи заради пътниците, а не за да харчи горива и намира работа на шофьорите!
Чудя се как още не са клекнали пред мрънкането на шофьорите и
След като има почивка по разписание , - всички навън. На Гурко са две спирки, защото на терминалите почивки няма.
На гарата , да. Има резон и там да са две спирки.
На гара Север в момента 413 има една спирка , - крайна и начална, но почива по 10-20 минути  на всеки курс.
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 439
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #3088 on: 22.07.2024, 10:46:55 »
След като има почивка по разписание , - всички навън.
С това съм съгласен по принцип.

Но проблемът е там, че направиха по две спирки (крайна и начална) и са заложили почивка. При такива линии не трябва да има почива в този край на маршрута, където има еднопосочно движение.

Как така десетилетия наред шофьорите на 280 и 306 можеха да работят без почивка при университета? а днес вече не може. нещо много лигави са станали днешните.

Какво правим, ако се возя на 280 и искам да сляза на военната академия?

На Гурко са две спирки, защото на терминалите почивки няма.
Да, защото направиха тъпотията с фльонгите при летището. Трябваше 84 да е до единия терминал, а 184 до другия. И шофьорите да почиват там.

На гарата , да. Има резон и там да са две спирки.
Няма резон!

Какво ще правят хората, които идват от Младост/Дружба и искат да пътуват до ул. Клокотница или до спирка 0385 бул. Христо Ботев (за автобус 404)?

За другите линии, които обикалят цялата Банишора (77, 82, 101 и т.н.) - пък изобщо не може да се мисли. те имат още повече спирки в еднопосочния участък.

На гара Север в момента 413 има една спирка , - крайна и начална, но почива по 10-20 минути  на всеки курс.
Което е абсурдно.

Първо - шофьорите не могат да си починат, защото нямат право да свалят пътниците. 

Второ - има прецакани пътници, които са се качили пред централна гара, очаквайки че 413 си продължава по нормалния маршрут. И изведнъж - едни 20-30 минути отгоре (отиване и връщано до Север + почивката).

А ако тези пътници са пристигнали с влак от направление Искърското дефиле - са двойно и тройно прецакани. Слезли са на София Север; след това са се качили на електричката до 13 коловоз; след това пеша 300 метра + стълби; и след това - обратно на София Север.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8780
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #3089 on: 22.07.2024, 10:48:34 »
84 и 184 са кръгови в двата края и почивка на Гурко е по-доброто решение от такава на Т1 или Т2 - има зарядна станция, неудобството за пътниците е по-малко. 413 е твърде дълга линия и има нужда от почивка и на двете крайни спирки - курсът е над 60 минути в посока делник пик със задръстванията реално става над 70, останалите линии от гарата са по-къси и е достатъчна почивка на другата крайна спирка. 280 има почивка в Студентски град, която е напълно достатъчна, 306 се обезмисли след удължаването на ТБ 5, в момента ролята му се поема от 73. 77, 82 и 101 са сравнително къси линии и нямат нужда от почивки на двете крайни спирки, оптимално е да обръщат през локалното пред Централна гара.  :rolleyes:

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3468
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #3090 on: 22.07.2024, 10:51:52 »
Достатъчно информация има , че 413 е до София Север......който чете се оправя , който не - да е чел.
Пътувайки с влак , всички пътуват с трамвая защото е по-бързо , отколкото с електричката , защото има 10-15 минути изчакване.
А за почивките - не знам какво те бърка теб къде и по колко почиват водачите. Няма да предложеш нещо за промяна, само мрънкаш.
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8780
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #3091 on: 22.07.2024, 11:10:27 »
413 до София Север е над 60 минути в посока, делник пик стават над 70 и почивки на шофьорите на двете крайни спирки са необходими. Останалите линии от гарата стигат до другите си крайни спирки за 40-45 минути евентуално да станат максимум 50-55 със задръстванията и една почивка е напълно достатъчна.  Ако 84 спира само на единия терминал и 184 на другия терминал, то ще се влоши сериозно обслужването - ще се наложи дълго чакане на всеки терминал а и възникват проблеми със зареждането.  :rolleyes:

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 439
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #3092 on: 22.07.2024, 11:11:53 »
Достатъчно информация има , че 413 е до София Север......който чете се оправя , който не - да е чел.
Къде?

В секцията за маршрутни промени на новия сайт на ЦГМ няма информация за 413 и останалите промени около централна гара от началото на месец май.

Или аз не съм достатъчно модерен, за да работя с новия сайт, направен от спасителите на София?...

А за почивките - не знам какво те бърка теб къде и по колко почиват водачите.
Написах го ясно.

Например: пътувам с 280 и крайната ми цел не е университета. а е военната академия. Обаче шофьорът ме гони при университета. Ето това ме бърка.

Пример 2: пътувам с 84 и искам да сляза на Ялта. обаче шофьорът ме гони на спортната палата. Ето това ме бърка.

При линии, които имат еднопосочни участъци от маршрута (и спирки по тях), не трябва да има почивки, защото по този начин остават спирки, които не са обслужени в едната посока.

Няма да предложеш нещо за промяна, само мрънкаш.
Предлагам. Махаме почивките.

280 съществува от средата на 70-те години. И в центъра винаги е обикалял по същия начин. Как така 40 и повече години шофьорите нямаха проблем с липсата на почивка при университета, а сега имат? Вярно е, че едно време бяхме по-корави, ама чак пък толкова...

Друго предложение: Някъде в района се прави едно пълноценно обръщало, на което да има възможност за почивка (в други държави имат и подземни обръщала в центровете на големите им градове) и всички линии (9, 84, 94, 184, 280) въртят там. и тези линии да нямат еднопосочни участъци.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11210
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #3093 on: 22.07.2024, 11:44:32 »
Информация има по маршрутните табели на автобусите, по електронните табла и обикновените табла на спирките. Сайта на ЦГМ си е скапан, но това не оправдва идиот, който е тръгнал към гара Север за да стигне до Младост.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3468
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #3094 on: 22.07.2024, 11:51:16 »
Достатъчно информация има , че 413 е до София Север......който чете се оправя , който не - да е чел.

А за почивките - не знам какво те бърка теб къде и по колко почиват водачите.


Пример 2: пътувам с 84 и искам да сляза на Ялта. обаче шофьорът ме гони на спортната палата. Ето това ме бърка.


Няма да предложеш нещо за промяна, само мрънкаш.

Слизаш на Орлов Мост и ще повървиш пеш. От сума ти време са две спирки и там се почива! Като не искаш да слезеш доброволно , ще слезеш с полиция или със шут. На чужд гръб и 100 тояги са ви малко. Как ще стоиш в автобуса , а водача и до тоалетната в подлеза да не може да иде.
На Иван Вазов за тм1 и 6 са същите - да са стояли в трамвая зощото са с багаж , трудно и бавно слизали ....не знам си кво, не знам си що. 10 минути почивка - всички навън. И то с претенциите са тия над 60 години с почти безплатните карти за пътуване.
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline Bremszylinder

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 7
  • Без цилиндри не може!
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #3095 on: 22.07.2024, 12:48:10 »
Достатъчно информация има , че 413 е до София Север......който чете се оправя , който не - да е чел.
Къде?

В секцията за маршрутни промени на новия сайт на ЦГМ няма информация за 413 и останалите промени около централна гара от началото на месец май.

Или аз не съм достатъчно модерен, за да работя с новия сайт, направен от спасителите на София?...

В сайта на ЦГМ присъстват маршрутните промени. Прилагам снимано оттам. Точно за половин минута се намират (не съм човек на техниката, едвам успях да приложа снимките и пак не съм сигурен, че ги приложих като хората.)
Най-хубавите трамваи в София са T6B5!

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1141
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #3096 on: 22.07.2024, 13:34:57 »
Вариант примерно за 280 за махането на почивките на СУ е двойно по-голяма почивка на Студентски град. А на СУ да има 1 минута, която шофьорът да ползва за естествени нужди. Обиколката на 280 Студентски град-Студентски град е по-малка като времетраене по разписание от еднопосочен курс на 83.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6573
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #3097 on: 22.07.2024, 14:22:45 »

Например: пътувам с 280 и крайната ми цел не е университета. а е военната академия. Обаче шофьорът ме гони при университета. Ето това ме бърка.

Пример 2: пътувам с 84 и искам да сляза на Ялта. обаче шофьорът ме гони на спортната палата. Ето това ме бърка.



Хубаво те е изгонил и напълно с право. Хайде сега ми цитирай и алинеята според която го е направил, да видим дали ще я намериш.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8780
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #3098 on: 22.07.2024, 14:59:10 »
280 е сравнително къса линия с курс около половин час в посока и спокойно може да има само една почивка в Студентски град. Задръжките на Орлов мост и Г.М.Димитров обикновено не са големи.   :rolleyes:

Offline ivaylostoenchev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2298
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #3099 on: 22.07.2024, 16:34:28 »
Вариант примерно за 280 за махането на почивките на СУ е двойно по-голяма почивка на Студентски град. А на СУ да има 1 минута, която шофьорът да ползва за естествени нужди. Обиколката на 280 Студентски град-Студентски град е по-малка като времетраене по разписание от еднопосочен курс на 83.
280 е сравнително къса линия с курс около половин час в посока и спокойно може да има само една почивка в Студентски град. Задръжките на Орлов мост и Г.М.Димитров обикновено не са големи.   :rolleyes:
Те почивките ги сложиха с цел. Благодарение на почивките, ако надолу закъснееш, от СУ тръгваш навреме и се раздърпват колите, не вървят в комплект по 2-3. Така че там почивката си е добре.