Author Topic: Поръчки за доставки на нови трамваи  (Read 38380 times)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6240
    • View Profile
    • Email

ми и аз съм за сегашните 1435 да доживеят колкото могат и след това да се стандартизира всичко за едно и също междурелсие... Може би щях да предпочета да е 1435, ама при наличната мрежа и изобилие от теснорелсови песи- правилното е да е 1009мм. А и не е толкова важно, колкото да е едно и също. Това ще позволи ключови нови маршрути и ще отпаднат някои терзания за южния ринг.... Наистина е нужно той да прави връзка и на Хладилника и на бул. България но и в Младост и в Овча Купел/ Красна Поляна

По принцип междурелсието е второстепенен въпрос, може някога да е било от значение, но днес има и ето такива работи. С темпото с което София си ремонтира трасетата връщане обратно към едно междурелсие може да трае между един и два човешки живота и доста повече от живота на тези трамваи които се купуват в момента.

Вероятно тези трамваи ги гласят за предстоящото трасе за Младост, т.е. нещо като Младост - Опълченска или сходно. Спаси София не един път са обявавали че са против 1435мм в София, така че е възможно и нарочно да се търсят тесни трамваи за "широки" релси, за да се покаже как видиш ли няма значение междурелсието.

Това ще е много лош удар под кръста към софийския пътник от тази групировка, затова и питах дали има разлики в кошовете. Ако докарат трамваи с по 2300 милиметра кошове и ги пуснат по нормалнорелсовите трасета ще ни изиграят много лош номер.
« Last Edit: 07.07.2024, 15:10:23 by fafan »

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7327
    • View Profile
Те и да не нагласят поръчката, пари за Алстом и Бомбардие нямаме, това е истината. Пак повтарям, че по - неудобни трамваи от Шкода няма! Не ни трябват тук.
Aз пак повтарям, че на по-хубаво от 15Т не съм се возил.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8605
    • View Profile
Не навсякъде е смислено тролейбусните трасета да се превърнат в трамвайни - примерно по Раковски и във вътрешността на Хаджи Димитър няма възможност за пълно обособяване, по Владимир Вазов ще има метро, по Цариградско ще се дублира силно ТМ 20 и т.н.  :rolleyes:

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 410
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
Те и да не нагласят поръчката, пари за Алстом и Бомбардие нямаме, това е истината. Пак повтарям, че по - неудобни трамваи от Шкода няма! Не ни трябват тук.
Aз пак повтарям, че на по-хубаво от 15Т не съм се возил.
Качи се на ето тези и ще видиш какво е трамвай. https://transphoto.org/model/7290/
Шкодите са шумни, изключително тесни, с много неудобно разположение, просто е някакъв ужас. Возил съм се на няколко модела в различни градове и нито един не е удобен и направен, както трябва. Песите са много по - удобни за пътниците, макар и да са уж по - чупливи.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6240
    • View Profile
    • Email
Качи се на ето тези и ще видиш какво е трамвай. https://transphoto.org/model/7290/

Тези няма как да се движат в София.

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 868
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Аз съм се возил на Skoda 30T и е страшно дърво. Шумен, псевдо-нископодов трамвай с ужасно разпределение на седалките. Съгласен съм, че Pesa Swing е далеч по-комфортен.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17704
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Не навсякъде е смислено тролейбусните трасета да се превърнат в трамвайни - примерно по Раковски и във вътрешността на Хаджи Димитър няма възможност за пълно обособяване, по Владимир Вазов ще има метро, по Цариградско ще се дублира силно ТМ 20 и т.н.  :rolleyes:
Пълна глупост е всички тролейбусни маршрути да стават трамвайни. Двата вида транспорт си имат своите характеристики - предимства и недостатъци. Не може ангро да се подмята пълна заменка на едното с другото... Поне не се лансира тролейбусите да станат електробуси или автобуси...

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6240
    • View Profile
    • Email
Групировката СС е сложила вече снимка на победителя преди даже да е тръгнала процедурата, да не се чудите после защо са Шкода:  :laugh: :help:

https://news.bg/regions/stolichna-obshtina-kupuva-18-novi-tramvaya.html

Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3425
  • ČKD
    • View Profile
И на една от предните поръчки беше сложена илюстративно Шкода, не виждам проблем? Иначе, като чета по-нагоре, явно ще е ефектно да си имаме още Песи които да правят сянка и в Искър по една година на плаца. :angel:
« Last Edit: 08.07.2024, 11:37:23 by Mammoth »

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 868
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Споко, на този плац стоят по 30-40 години без проблем!

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3523
    • View Profile
И на една от предните поръчки беше сложена илюстративно Шкода, не виждам проблем? Иначе, като чета по-нагоре, явно ще е ефектно да си имаме още Песи които да правят сянка и в Искър по една година на плаца. :angel:
СС просто са фенове на Шкода от край време. Ще използвам момента, за да кажа, че троленето на фанфан отдавна вече е прекалено натрапчиво и мисля, че е крайно време да бъдат взети мерки срещу това :neznam:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6240
    • View Profile
    • Email
..крайно време да бъдат взети мерки срещу това :neznam:

Нещо срещу което със сигурност трябва да бъдат взети мерки е определени лица участващи в писането и изпълнението на конкурси по ЗОП да са фенове на определена марка и открито да я рекламират, тъй като това може да бъде тълкувано и като конфликт на интереси.   ;)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17704
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
..крайно време да бъдат взети мерки срещу това :neznam:
Нещо срещу което със сигурност трябва да бъдат взети мерки е определени лица участващи в писането и изпълнението на конкурси по ЗОП да са фенове на определена марка и открито да я рекламират, тъй като това може да бъде тълкувано и като конфликт на интереси.   ;)
Последните ти внушения биха се решили от съда. Шкода и Песа веднъж вече минаха през съд за рестарт/определяне на победител в поръчка за София. Ако някой се почувства ограничен или ощетен с новата процедура, има ги механизмите и реда за доказване така ли е или не е.
« Last Edit: 09.07.2024, 13:45:19 by difian »

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7327
    • View Profile
Аз съм се возил на Skoda 30T и е страшно дърво. Шумен, псевдо-нископодов трамвай с ужасно разпределение на седалките. Съгласен съм, че Pesa Swing е далеч по-комфортен.
Абсолютно съм съгласен. Братиславските са тотален краш, за 14Т да не говорим. Някой ден ще се вдигна до Дрезден да видя тези алстоми, но пак казвам от гледна точка на пътник нямам абсолютно никакви забележки към 15Т. Дори и от гледна точка на ватман бих подчертал като безспорно предимство огромната кабина с автономен достъп.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 868
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Между другото, какво стана с Инекон? Произвеждат ли още собствени модели? На сайта им няма нищо такова.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7327
    • View Profile
Нищо не съм чувал. Това все пак винаги си е било своего рода Трамказан. Мъчиха се да правят нещо но май не им се получи. Дали не успяхме да ги фалираме ние също е въпрос който заслужава замисляне.
П.С. Което ме подсети че в Острава миналата година се повозих както на 39Т така и на новите им Щадлери - и двете ми се видяха еднакво безразлични пръчки, дотолкова че в един момент вече не правех разлика в какво от двете се возя.
« Last Edit: 08.07.2024, 23:06:34 by CKD »
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7327
    • View Profile
Сетих се да погледна за оригиналната снимка: 

Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5728
    • View Profile
    • Email
За Щадлер имайте предвид, че между основаването си през 42ра и чак докъм 97а са макар и швейцарска, просто малка фирма за производство и доставка на дребошлъци и компоненти. След това успяват да купят швейцарските производители на локомотиви, зъбчати мотриси, вагони и трамваи. Последните са го закъсали, защото с малки изключения винаги продават локално, в самата Швейцария, а швейцарските неща по него време са качествени, тоест дълги години не се подменят. Отделно зъбчатите железници извън родината си се броят на пръсти...Така че си направете изводите относно производствените традиции на тази фирма, която набъбна съвсем в последствие.
Донякъде и Алстом са така, които придобиват Бомбардие, които купуват Адтранц, които преди това вземат АББ, които преди това още в началото на 90те купуват релсовия сектор на МАН, купуват и Хеншел още преди това.....Както Сименс са с традиции, те пък вземат ж.п. то на Краус Мафай и Круп, също френската система с гуми ВАЛ и немската монорелса H-bahn.
« Last Edit: 09.07.2024, 07:41:06 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Трябва да си призная че вече ми писна от тези постоянни нови поръчки на подвижен състав без дума да се каже за ремонт на депа, състояние на поддържаща инфраструктура, мивки и т.н. Даже и в този форум няма теми за депа и гаражи, освен в раздела за Метрополитен. Теми за колчета, булеварди и бус ленти - бол.

И тъй като подозирам, че креативността на СС се ограничава до графичен дизайн и четене на идеи по форумите, ще започна да натъртвам тази липса на информация за депата. След като ще се равняваме по "западът", да си направим и депата покрити, а не просто бетонен плац с релси, плевели и бавно гниеща под знойното слънце скрап. Да, бавното гниене може да бъде осъществявано и под покрив, но не там е въпросът.

Осъзнавам, че добре направените депа струват поне десетки милиони, но съм сигурен, че след като немците строят такива, цената на депата се избива в по-лесна поддръжка. Иначе нямаше да ги строят.

Призовавам СС да си фотошопнат снимката с Шкодата от Прага, ама на плаца в Искър. Все пак трябва да има колорит и реалност.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13848
    • View Profile
Даже и в този форум няма теми за депа и гаражи, освен в раздела за Метрополитен. Теми за колчета, булеварди и бус ленти - бол.
Напротив, има тема за трамвайните депа, но от три години никой не е писал в нея. Иначе съм съгласен, че трябва повече да се инвестира в депата и гаражите, които са на ниво 60-те години. Сегашната ситуация е: все едно да имаш ресторант, и салонът за посетители да ти е луксозен и широк, с всякакви удобства, и в същото време кухнята ти да е тясна, мизерна, мръсна и с остаряло оборудване и с готвачи-аматьори, с мизерни заплати.