1. А този 45 - да бърз е и удобен уж, но с много скапано разписание. На половин час в пик, на цял извън пик.
2. По-добре вместо 45, през автогара Халкидики да прекарат този за летището 78, който е доста по-редовен и е съчленен.
3. И не мога да разбера защо автобусите за селата Ставрос, на устието на Струма, Неа Врасна, Паралия Врасна и Аспровалта, всичките до едно бетер Катунци, могат да тръгват от голямата автогара, а тези за Уранополи трябва непременно да са от тази в края на града.
4. То и корабът за манастирите е крайно несигурен и зависи от капризите на времето - един ден го има, един ден не. И ако още един ден го нямаше, трябваше да пиша молба до игумена на манастира да ме откарат с камиончето до сухопътната граница, иначе щях да си изпусна самолета за Лондон, респективно и този за Канада. На въпроса ми защо не уредят по - предвидим транспорт за манастирите, отговорът беше, че това не е място за туризъм, а място за поклонение. Каква е връзката не знам....
1. Затова сега има автобуси 36 с различни букви до метростанции Неа Елветиа и до Вулгари. Те са доста по-редовни от 45, а метрото задръствания не го касаят.
2. Бившият 78 сега носи номера 1Х и няма как да прелети от булеварда пред ИКЕА до КТЕЛ Халкидики. Идеята да е бърза връзка до центъра, затова цената му е двойна. Бърз е и автобус 2Х директно до МС Неа Елветиа. Явно не се цели чак такава интермодалност за жителите на Халкидики - от автогарата право на самолета. Линиите от фамилията 36* довозват от ИКЕА, мола и КТЕЛ Халкидики до метрото, така че пипкавото пъплене със съчленените 2 и 3 от ИКЕА до Аристотелис Одос през всички квартали вече е в миналото.
3. КТЕЛ Халкидики е за маршрути, които са по скоростния път Солун-Неа Муданя (вкл. отклонението за Полигирос и нататък към Йерисос и Уранополи). Това спестява на автобусите задръстванията из Солун, а и по Периферики Одос. Доста хора от Каликратия и по-близките до Солун села около магистралата работят и учат в източната част на Солун и с тези автобуси стигат по-бързо, отколкото с градски от кварталите оттатък гарата и КТЕЛ Македония. Врасна, Аспровалта и наоколо са по направлението към Кавала и захождат от съвсем различна страна към града (откъдето захождаш и ти от Сандански). А и не са в регионален юнит (бивш номос) Халкидики, а в Солун.
4. Не мисля, че за външни хора е разрешен сухопътен достъп - той е за силно ограничени товарни превози, сигурно вселенският патриарх трябва да ги благослови. Е, както всичко в Гърция,
има изключения. А и да има, те са за определени хора. На Атон пътищата не се прескачат - или са черни, или пътеки, асфалт има само от пристанище Дафне до столицата Кариес. Има лодки-таксита - и от Уранополи, и от Йерисос. За щастие заливът между Уранополи и Дафне е доста тих и спокоен, островите Амуляни още го успокояват. Така че е рядкост там да има вълнение.