Poll

Какви трамваи искате за София?

Siemens
12 (13.6%)
Alstom
5 (5.7%)
Bombardier
5 (5.7%)
Koncar
17 (19.3%)
Skoda
30 (34.1%)
Caf
2 (2.3%)
Solaris
5 (5.7%)
Друг - отговорете в темата.
3 (3.4%)
Все ми е тая.
9 (10.2%)

Total Members Voted: 88

Author Topic: Каква марка искате да са новите трамваи за 1009mm?  (Read 37002 times)

Offline 2828

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2371
  • 506
    • View Profile
    • Email
Реших да създам тази тема, защото в темата за обществената поръчка често се коментира даден потребител какви трамваи иска. Аз предпочитам Алстом. Попринцип съм фен на Сименс, но според мен техните трамваи са доста неудобни. Ако на някой му се струва, че темата е безмислена или се дублира, нека я изтрие, но ще го помоля да сложи анкета.

Offline ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1242
    • View Profile
    • Email
Да и Сименс ми харесват ама аз съм си фен на Шкода,защото те са се наложили като марка в София и затова мисля,че щом тролейбусите са ни Шкода що и трамваите да не са и те.Разбира се това си е мое мнение не го налагам.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5233
    • View Profile
Просто искам да са нови!
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline 2828

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2371
  • 506
    • View Profile
    • Email
Междудругото ще се радвам много и на Кончар. 2282 е много красив и комфортен, поне според мен. Веднъж (в София) когато валеше доста гъст сняг и беше доста студено на Овча купел нямаше 40 минути трамвай, кончарът си вървеше много добре.

Offline iukwim

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 98
    • View Profile
Каква порода бяха онези нископодовите сини трамваи, които се движеха преди няколко години по ТМ5 и има ли ги в анкетата?  :baby:

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6337
    • View Profile

Offline iukwim

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 98
    • View Profile

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4946
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Аз също съм за Кончар, не че съм прохърватски настроен, ама най-много ни пасва.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline LachKo

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 191
  • нетолерантен
    • View Profile
Твърдо за Шкода!  :angel: Почти всички от най-масовеите им неща ми допадат адски много! Като почнем от баба ви (9Тр, която не помня, но не съм чул лошо за нея), минем през Вилнюските 14тр и Братиславските 14Тр и 15Тр на които доста съм се возил, 26Тр в София и локомотивите ни, които издържат дори в условията на разпадащо се от години БДЖ, мисля, че ще бъде удачно да се закупят качествени и най-вече издръжливи трамваи на изгодна цена (това последното е просто предположение, имайки предвид впечатленията ми за марката като цяло).

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3046
  • R.I.P 1210
    • View Profile
    :fan: :fan:      Edit: Май този е за 1435,но пак би трябвало да има подобен и за 1009.
« Last Edit: 11.09.2012, 09:38:10 by Neronov »

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6337
    • View Profile
Надявам се някой български ватман, ако седне в тази кабина, да не се откаже от живота си, виждайки толкова много електроника и неналичието на контролер  :D

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5233
    • View Profile
Надявам се някой български ватман, ако седне в тази кабина, да не се откаже от живота си, виждайки толкова много електроника и неналичието на контролер  :D

Това е тема за един мноооого дълъг разговор.
Обаче, за ужас на някои (не малко на брой) софийски ватмани, всички нови трамваи, че и повечето произведени след 1990 година са бъкани с електроника и кабините им изглеждат именно така.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline kernel32

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 421
  • Fail!
    • View Profile
/off
Аз обичам големи дисплеи и множество цветни бутони. Ще ме вземете ли за ватман, имам В-категория? :goof:

По темата - Škoda 15T FTW дето се вика, но някак си ми е нереално да го видя по софийските улици. За да имаме такъв тип трамваи инфраструктурата трябва да е на изключително високо ниво, тоест обратно пропорционално на височината на пода на трамвая :D Кончарът също беше хубав, но този тип трамваи според мен имат един неприятен недостатък - малко седящи места и сравнително тесен салон с обособени места за "натъпкване" пред вратите, тоест пътниците малко трудно се разпределят така равномерно, както в български трамвай например. Осъзнавам, че това е продиктувано от ниския под и т.н. но съществува като недостатък, поне според мен. Последните няколко години имах възможността да попътувам из Европа, съответно да ползвам местния (модерен) ГТ и стигнах до този извод.
« Last Edit: 11.09.2012, 13:34:59 by kernel32 »

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9764
    • View Profile
Кернел ,има курсове , нареди се ,почакай , запиши се , изкарай го и стани ватман.
Колкото до това -какъв трамвай искам - като ЕММ 1968- нов да е .
Ето тук мога да обясня предпочитанията си към трамваите Т6М-400 И Т8М-300Предпочитам тях да карам не защото не ми харесват новите а защото от това ,което в момента има в Банишора именно те ми харесват.Зимно време не замръзват , сравнително по-топли са от останалите в Банишора, чуват се отдалеч ,че идват и колите не пречат, имат по-голям вентилационен прозорец в кабината , спират по-добре от другите, аварират по-малко от другите и т.н.Ухикалното в 303 е ,че като се хлъзне може да се спре само с въздух , което улеснява самото спиране. Вслучая няма ел.спиране , което при хлъзгав път прави спирането по-трудно.
Предпочитанията са ми за Кончар.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5233
    • View Profile
...
..., но този тип трамваи според мен имат един неприятен недостатък - малко седящи места и сравнително тесен салон с обособени места за "натъпкване" пред вратите, ...

Когато беше в София 2282 представителя на Кончар каза, че ще ни поставят седалки където и както поискаме, а на този трамвай са така защото такова е желанието на община Загреб.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17814
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Когато беше в София 2282 представителя на Кончар каза, че ще ни поставят седалки където и както поискаме, а на този трамвай са така защото такова е желанието на община Загреб.
Тясното при талигите не може да се избегне... Затова съм за 15Т- предната и най-задната талиги не пречат, а другите са под гелензите- само там е по-тясно, но в останалата част може да се прави каквото се поръча- няма ограничение къде да са врати, седалки и каквото се сетите. Другото предимство са завиващите талиги, което е по-добре и за тях и за релсовия път, радиусите са по-малки...

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4626
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Когато беше в София 2282 представителя на Кончар каза, че ще ни поставят седалки където и както поискаме, а на този трамвай са така защото такова е желанието на община Загреб.
Тясното при талигите не може да се избегне... Затова съм за 15Т- предната и най-задната талиги не пречат, а другите са под гелензите- само там е по-тясно, но в останалата част може да се прави каквото се поръча- няма ограничение къде да са врати, седалки и каквото се сетите. Другото предимство са завиващите талиги, което е по-добре и за тях и за релсовия път, радиусите са по-малки...
Само трябва да се вземе в предвид, че ако Шкода участват с 15Т, то тя няма да е същата по технически характеристики с тази от Прага. По-скоро ще има общо с 3-секционната за Рига.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17814
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Е, техническите разлики къде са- в Рига имат по-малко моторни талиги (само две), за разлика от Пражките и са с климатици...? Дори в Прага искаха да си променят своите по същия начин- да заменят моторите с климатици при запазване цената на поръчката.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4091
    • View Profile
Трамкар дали ще участва в конкурса !!!  :crazy:
Важно е да са дуракоустойчиви !

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4626
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Е, техническите разлики къде са- в Рига имат по-малко моторни талиги (само две), за разлика от Пражките и са с климатици...? Дори в Прага искаха да си променят своите по същия начин- да заменят моторите с климатици при запазване цената на поръчката.

В Прага няма как да заменят мотори за климатици, защото сам виждаш какви наклони трябва да се катерят. А аз имах в предвид точно това, че най-вероятно ще са 2 моторни талиги и останалото пълнеж според дължината и секциите. Да не пренебрегваме факта, че са заложени мин. 180 пътници, което е точно за две секции (при заложените критерии 5ч/м2)!

P.S. Ако доставят такива ще бъде пълен абсурд! Но, в общината казват, че имало кой да мисли, но явно няма кой да се вози!