Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Ivo

Pages: [1] 2 3 ... 743
1
Разбира се че и сега си предупреждават. И за прекачването на София Север и за връзките. Пътувах до Враца и при проверка на билета ми казаха прекачване в Мездра, на връщане заради ремонта на София Север. Казваха на всеки. Даже наскоро при пътуване Варна-Бургас с прекачване в Карнобат, кондукторката ми посочи обикновено на кой коловоз пристига влака за връзка.

2
Церемония за какво? Да си произвел нещо да има, но това е труда на други хора.

3
Що за цървуланковци трябва да са тези, които биха дали 300 евро за самолетен билет и ще се циганят за 5 лева за билет за бърз транспорт от летището до центъра и гарата? Навсякъде по Европа този тип транспорт е в пъти по-скъп но хората предпочитат да дадат повече за да стигнат по-бързо. Във Виена CAT влака е 15 евро но винаги е пълен. И аз го ползвах защото е удобно.

И без друго в момента обществения транспорт у нас е едва ли не най-евтин от целия ЕС.

4
С метрото отива по-скоро на 50+ минути, но иначе е удобно и няма висене по задръствания. 6-7 минути чакане на летището, половин час до Сердика, там още 10-15 минути за прекачване заедно с чакането, още 4-5 минути и все си отива общо към 50 минути. 184 от Т2 с всички спирания е 23-24 минути до Орлов мост, ако има бърз автобус по моста и по Цариградско до гарата само с няколко спирания то 30 минути са напълно постижими. Цалото Цариградско по бус-лентата се минава буквално за няколко минути. Засякох в час пик с 213 от моста при печатницата до Орлов мост 8 минути и то с доста качващи се и слизащи пътници. От летището по есктакадата до Цариградско са 7 минути и то без бързане.

5
Е то е ясно като навсякъде най вероятно защото няма персонал. То за сегашните няма какво остава за нови.

6
Имах подобен случай в една от миналите работи. Един от най добрите дългогодишни служители, идва на проверка някакъв от големите шефове и му се развика грубо на висок тон пред клиентите и други колеги за нещо което дори не беше виновен. Съответно този полудя отвърна му, срита и преби като куче шефа пред всички стана и си тръгна. Никой не можа да го спре. В крайна сметка май колегата успя да се измъкне безнаказано като му спряха последната заплата.Та това с бърнаута си е сериозен проблем.


7
Възможно е да е бърнаут синдром. Случва се точно с най добрите служители. За съжаление у нас никой не обръща внимание на такива работи особено в градове като Лом. А би трябвало като човек има признаци на бърнаут да бъде поощряван и пуснат в по дълга почивка. При този дефицит на работници може би е добре да видят какво точно му е станало на човека да го лекуват и задържат на работа след това.

8
Не знам за машината но вагоните имат една врътка за спирачките в коридорчето при входните врати, която се навива на ръка ако е паднал въздуха. Също за ръчно спиране ако е изпускат състава, ама трябва да си бърз да ги натегнеш на всички вагони, на един няма да спре цял състав. Навремето като не всички вагони и машини са имали въздуховоди точно така са спирали състава, с натягане на тези врътки на всеки вагон.

9
Нищо чудно, като деца като се разхождахме с влаковете до Лакатник, Своге и тн.се мяркаха съчленени В14-20 ,чак до Мездра имах и съученик с вила в Томпсън който хващаше автобус от София север защото влака спираше много далеч от вилата му. Макар че влаковете бяха толкова начесто че няма логика освен че на места гарите са доста далече от някои махали. Имаше и много 11Г5 по дефилето които бяха като ГТ навсякъде. Изобщо парадоксално в най бедните години сме имали доста уреден транспорт което не ми е ясно как са успели да го направят за разлика от днес. Предполагам че като навсякъде и тука като са дошли частниците към 2000- та рязко са се скапали нещата.

10
Да направят трамвая и по натам булеварда ми звучи логично ако е възможно. Повече булеварди няма да намалят трафика а са предпоставка за повече автомобили и ползването им. Тоя булевард като забие насред жилищна зона къде мислите ще отиват всички автомобили? Освен това има и метро.

Иначе не е много по темата, залагах много на това управление но в транспорта по слабо и зле никога не е било в историята. Всички влакове надраскани, орязани, спиращи навсякъде, обществения транспорт в цялата страна по зле не е бил май никога в съвременната история. Не го очаквах много много зле се представят засега в това отношение. Само 2019- та да се върнем беше доста по добре.

Но пък новата организация в центъра е огромен напредък в правилната посока на мислене.

11
Попадна ми снимка във ФБ че ги пускат и на 78. И аз мисля че най добре да работят навсякъде наравно с другите МАН ове.

12
Как да няма части като ние имаме почти 200 такива ман-а, но съчленени а голяма част от частите са им еднакви. Също по цяла Европа има хиляди лайнс сити в движение и части ще се произвеждат още години напред.

Никъде не видях да пише че има големи проблеми. Като не им се поддържат модерни автобуси направо да спират всички близо 200 и да карат само с дяланите с тесла ВМС и да ги ремонтират с подръчни материали.

13
Дори в сегашното си осакатено състояние като че ли не е невъзможно при добра организация и влаковете от Варна и Видин да са до Ц.гара без прекачване, но трябва да е ангажиран маневрен локомотив който да ги изтегля и избутва на 14- ти коловоз.

Може би с една временна стрелка можеше още един коловоз да се ползва на север.

14
Разни / Re: Спомени...
« on: 27.05.2024, 09:06:48 »
... Тук има един запис от абитуриентска също от Шумен, в същия хотел Шумен, но не е моят клас, същата дата 21.05, но една година преди мен. 1992 г. Вижда се колко са нормални и сдържани абитуриентите тогава. ...
Любопитно ми е от тези колко ли са останали днес в Шумен живеят и работят там? Това са били сред най многобройните випуски точно преди да започне поголовно обезлюдяване след 94/95-та.

15
С 40-годишни влакове БДЖ направиха 888 хиляди минути закъснение  :fan:
Не е изненада, при положение, че автобусната услуга също непрекъснато се влошава в унисон с влошаването на влаковата. Например автобусите се влачат с 80 км/ч по магистралата - за къде да бързат като влакът е още по-бавен? Вече са стари, седалките са тесни, няма обслужване  о време на път и т.н.
Изборът на колата самостоятелно или споделено е най-логичния избор.

Сетих се нещо от вчера за твоите конспирации. Пътуваме от Пловдив до София, въпреки че новите цени на билетите почти 40 лева е за двама вече отиване и връщане влака се пука по шевовете от народ. 4 вагона близо 70-80 правостоящи. В същото време тръгва и автобус Пловдив-София зад гарата за който пътниците бяха примерно 12-15. Буквално единици. Хем беше чисто нов и уж пътува по бързо. Очевидно просто у нас хората си обичат влака. И чужденци имаше много.

Та абсолютно несериозно е да се смята че автобуса у нас е конкуренция на влака. 10-15 човека на фона на 500 .

16
Какъв резервен то няма персонал за сегашните.

По-скоро трябва да се преправи транспортната схема, така че да се работи с по-малко хора. Метрото припокрива доста маршрути и при липса на персонал може да се оптимизират някои линии.

17
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 20.05.2024, 19:24:30 »
Разбира се че може държавата да направи нещо...инсценира паднал стълб с "чужда" помощ например и принуждава дееспособния частник да си махне съораженията като опасни. После общината която се хвали с милиарди бюджет и най-богатата у нас си строи нов. Или ако за частника не е икономически изгодно да махне лифта може да му извият ръцете уж общината да го вземе да го махне принудително и да си го ремонтира после. Схеми всякакви. Попринцип частната собственост е неприкосновена, но винаги има вратички с които може да ги прецакаш.

Колкото до лифтовете...за пореден път се доказва че частника е много добър да върти кръчми, хотели и магазини, но стане ли въпрос за нещо по-сериозно като превоз на хора нашите частници в 99.99% от случаите са абсолютно дееспособни и импотентни, с близка до нулева мисловна дейност. Лифтовете са поредното доказателство, и държавата трябва да се замисли дали изобщо трябва да дава нещо по-сериозно на концесия на хора с минимално сиво вещество, които сигурно и павилион за вестници няма да могат да управляват правилно.

18
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 19.05.2024, 00:13:37 »
ул. „Нарцис“
https://maps.app.goo.gl/zgxuuU886tt4VP3P9
Ей това изкачване !

Генерал Ковачев според мен е по-стръмна улица, а 66 си кара от там откакто съществува с малки изключения докато беше с O 302T.

Интересно е как биха се справили електробусове из Драгалевци.

Че то даже и 11Г5-ци с много народ се изкачваха оттам по стръмното и прякото. Никакъв проблем не е на изкачване, включваш си на ниските скорости, примерно на 2-ра и няма проблем и да е пълен автобуса, проблема е на спускане щото тия старите автобуси трудно спираха, проблем е и на спускане като е заледено а едно време имаше много яки зими.

Инцидентно и с О 305-ца съм пътувал оттам. Иначе някъде преди някой беше сметнал колко процента е наклона и се оказа че е в норма дори за съчленен автобус.

19
Ами по специфични са двуетажните и съчленените автобуси за управление, просто трябва който работи на такива да е добре обучен. Има ли желание може да се научи независимо дали е на 18 или на 65, който има усет за нещата и желание се учи.

20
В неделя и двете линии си работеха и 50 и 43 и двете видях че са с двуетажни автобуси. Случайно нацелих едната докато чаках друг автобус и се повозих за няколко спирки и автобуса беше с 70-80% заети места и горе и долу. И мен ме изненада на спирката като дойде двуетажен повечето хора се изкефиха и се качиха от любопитство като мен. Беше 2604, разминахме се с 2603 имаше и 2605.  Би трявбало и 4-те автобуса да се движат с пътници всеки ден, другаде не знам дали ги пускат трябва да се уредиш с наряд.

Pages: [1] 2 3 ... 743