Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Magirus deutz

Pages: [1] 2 3 ... 164
1
Разни / Re: Да живееш без транспорт
« on: 23.03.2025, 08:25:54 »


И виждате как не се купуват нови Дачии и Хюндай примерно, а десет и кусур годишни Мерцедеси, БеЕмВе-та, Аудита, Поршета, които хем са пълен боклук, хем са "премиум", демек частите, ремонтите и поддръжката им са убийствено скъпи.
За 2023 и 2024 и двете марки са в топ 10 по продажби на нови автомобили в България, като Дачия от доста години е дори в топ 3. А за ходенето по кафенето и ресторанти - и аз съм ходил в работно време в делничен ден, и предполагам поради това трябва да ми бъдат ударени 10 камшика на голо.

2
Не, и ТС и ТК са си били напълно нормални серии, разбира от тях си е имало и камиони:

3
Варна / Re: Mercedes-Benz O345/G
« on: 20.03.2025, 11:35:21 »
Единият от О345 за Молдова вече е пристигнал:
Варна дарява автобуси на българите в Молдова

Quote
Дарение от България е достигнало до българите в Молдова. На 18 март 2025 г. председателят на Българската община в Република Молдова, д-р Георги Барбаров, официално е предал за безвъзмездно ползване първия от общо петте автобуса, дарени от град  Варна.Unique vacation experiences
Събитието се проведе в град Твърдица – едно от значимите български населени места в Молдова, с население от около пет хиляди души. Като част от дарението, местната община получи 40-местен градски автобус „Мерцедес“, който ще улесни придвижването на жителите.


Този жест на подкрепа ще допринесе значително за подобряването на качеството на живот на всички – деца, ученици, студенти, работещи, пенсионери и цялата българска общност. Автобусът ще осигури по-добра мобилност и ще улесни достъпа до образователни, здравни и културни институции.

Дарението от Варна е още един знак за неразривната връзка между България и историческата българска диаспора в Молдова – доказателство, че Майка България не забравя своите чеда зад граница!


4
Вече имаме потвърждание, че серията М **** Н е съществувала и е била за автомобили и автобуси. А сериите предполагам са били за обикновени автомобили, защото има области като Ямбол където не са били издавани серии с две букви. В градове където буквата А е била заета са издали Р или С серии. Изключние са може би Монтана и Варна където са повторили А. Може би затова от Н сериите излизат за някои области само ранни номера. Единственият номер който в гаранционния фонд ми излезе беше К 0013 Н. Серията може би е спряла много рано. Същият е случаят с РР **** Н.
Точно така,  би било интересно ако успеем да намерим снимки и на тези серии, предполагам и СМ **** Н също не е стигнала много далеч.

5
Нещо инетресно за, което имах предположения от доста време, но вече  нещата започват да стават все по - ясни. Изглежда в началото на новия формат през 1992, освен специализираните за камиони   Т/ТА серии е имало и спецаилни серии за автобуси и пътнически микробуси с над 8+1 места - Н. Подобно на Т/ТА тези серии са били "специализирани" само за около година, а след това или са спрени или са довършени като "нормални", освен тези на снимките, предполагам такива са серии са и КН **** Н, ТХ **** Н, ОВ **** Н и още.

6
Съмнявам се, че не е имало практика за преиздаване на номера. Защо ще има жълти и бели номера ВТ **** А  иначе?
Тази конкретна табела за която става въпрос е просто захабена жълта ВТ **** А, преиздадена в периода 1992 - 1999г., на наличните по това време бели основи. Ето един такъв СЗ **** Н и един С **** АС:




7
Новата серия в Добрич е ТХ **** ТА. Пловдив без изненади продължава с РВ **** НЕ.

8
Белите номера по ги разбирам. Там някои еднобуквени комбинации липсват за автомобили, защото са били за мотори. От това, което съм намерил изглежда, че във всички градове, които си сменят кода е било предвидено да бъдат издадени серии А, Н и Т и след това да минат на двубуквени серии. Изключение са  Пловдивска област и СН **** В. В Стара Загора и София област директно минават на две букви и вместо А, Н и Т издават сериите АА, НА и ТА. За тези области не съм си правил труда да търся серии с една буква. Мисля, че сериите са си предостатъчно, че да има още. А и по пътя на логиката не би трябвало да има. В Шумен се оказа, че и там е имало и серии с една буква. Имало е Н **** А. Би трябвало да е имало Н **** Н, но за сега не съм открил такава серия. Намерих и РК **** А за Перник. Оказа се, че е съществувала такава серия и са следвали правилата. В Разград би трябвало също да има серия А, но не съм открил такава все още.
В областите, които не си сменят кода и буква А е заета обикновено продължават там откъдето са стигнали със жълтите, като издават две или три комбинации с една буква, които решат а останалите ги заделят за мотори. Във Велико Търново след ВТ **** М, продължават с  ВТ **** Н и ВТ **** Р. ВТ **** С и ВТ **** Т няма. За товарни МПС продължават да издават ВТ **** ТВ. В Русе както стана ясно продължават по реда с Р **** Н. Р **** Р не намерих. Вероятно две Р-та им са им се видели много, но има Р **** С и Р **** Т. Сериите М и Х са били изцяло запазени за мотори и не са издавани на автомобили в нито една област при белите. К също не е била издавана никъде освен в Пловдив. В Добрич все още не ми е точно ясно докъде са стигнали жълтите. Там може  ТХ **** Г и ТХ **** Д да са били за преиздавани номера и да е имало К или Л жълти серии. Те издават Н, Р и Т. В Търговище все още не съм намерил нещо ново.  За сега твърдя, че е имало само Н от сериите с една буква. Серията Т **** Т по принцип е за мотори, но може да е имало такава и за камиони.  Те може и  да са минали преждевременно на две букви. Нищо ново не намерих и от Кърджалийско. Кърджали далеч не е областта с най-малко регистрирани автомобили. Смолян, Ямбол и Търговище са с по-малко, но откъде идва тази липса на серии не знам. Вероятно е била запълнена със сериите ТВ, ЛК и ПБ, като са ги доиздали на частни МПС през 90-те. За ТВ стана ясно, но може и за другите да е така. Във Варна е ясно. Там буквите вече са били заети и Т е била единствената свободна. В Смолян открих Н и Р серии, но те са били за мотори. Ако е имало някоя от тях автомобилна - трябва да видя  снимка. В Монтана се оказа, че е имало повече серии с една буква отколкото си мислех. Имало е Н, С и Т. Имало е и М **** А, но тя според мен е била за преиздаване на номера от МхА/МА. Там серията С за мотори също е от скоро. Н може да е била жълта за мотори, но според тенденцията би трябвало да е автомобилна. Бялата А серия във Варна  също е може би за преиздаване на свободни номера от черната А. За Силитра може би това е всичко също. И те като малка област са решили да изкарат само една серия с една буква за автомобили и да минат на две. В Хасково има цели 4 серии с една буква - Н, Р, С и Т. И те като Пловдив са решили да използват всички възможни комбинации. За сега това намерих.  Може да има още изненади.
Стана манджа с грозде, със сигурност след 1992г. никъде не са преиздавани свободни номера. Във Варна има следните жълти серии - Д, Н, Р като последната дори е стигнала някъде до средата. След това през 1992 идва В **** А без синя лента - издадена изцяло. M **** A също е нормална серия, а не такава за преиздадени номера. Серия Н **** А не би трябвало да има за автомобили, предполагам това е серията за мотори от периода без синя лента, която е сменена от Н **** В, когато се преминава от овални към квадратни номера за мотори(подобно нещо има в Пазарджик с РА **** А, сменена от РА **** В, също и в Добрич). Ето Н 2222 АА сниман през 1993:



9
Да, за него става въпрос. Вижда се, че дори лака на боята не е твърде захабен, а самата табела е ръждясала, като липсват и нитовете за закрепване, които са били поставяни от КАТ. За съжаление не успях да разгадая точната локация, иначе бих отишъл да го видя наживо това БМВ, ако още е там разбира се.
Спомних си, че това собственикът на това БМВ беше коментирал по - назад в темата и след доста търсене намерих мнението му:

Доста добре съвпада версията че колата и номера са така от внасянето на колата ,при положение ,че Е30то е 1990г а номера както ми разясниха колегите също е набор 90/91 - но не е така..
Е30ката си е с валидна регистрация и табели а въпросните жълти ги сложих само за снимката , иначе са от скромната ми колекция..

10
Сега прегледах списъка със сериите от "жълтия" период и имам някои допълнения - серии СГ не знам някъде да е имало с изключение на серията СТГ в София. В Сливен освен Г има и още една жълта серия - Н, която е може би единственият подобен "скок" при жълтите серии(по азбучен ред след Г трябва да дойде Д).



В Сливен, Стара Загора и Пловдив е имало и серия ТК за товарни автомобили, явяваща се наследник на ТВ. Интересно, че точно в тези области броят на товарните автомобили е минал 9999, докато в София такова нещо не се е случило.
 

11
Във Велико Търново вече върви ВТ **** МЕ.

12
Дългият списък със серии, взет от класик форума е мое творение, когато бях по-малък и беше започнал този мой интерес към табелите. Разбира се през годините, когато ме е интересувало съм разбирал нова информация, следователно този мой "анализ" преди толкова години не бих казал, че е актуален.

Колкото до пловдивските серии, ако мога да бъда полезен, АБ не знам дали е първа. По-горе колега бе споменал, че в онова небезинвестно видео на София от 1992 г. има японски джип с номер П хххх АБ. Относно П хххх Д мисля, че е издавана 1990-91, на база позната за мен кола, а П хххх К по разни форуми съм я виждал на късен еФ-боди Транс АМ (моделни години 1991-1992). Вносът на такива еФ-бодита в началото на деветдесетте е силен, а до колкото знам е имало и представителство внасящо американски коли, дори нови такива по онова време.
Честно казано номерът на джипа може и да е П **** АН, което пък се вързва, предвид, че тя е серията съвпадаща с началото на масовия внос на западни автомобили  в България(виждал съм снимка на Пасат Б3 с такъв номер). Според мен АБ е първата, защото от нея съм виждал само соц. коли. Д и К определено са последните, защото при тях преобладават западните коли, като е възможно и К да не е довършена до края.

13
С този нов внос аз си обяснявам рекордния  брой жълти серии в Стара Загора. Възможно е по-това време да е имало прилив на внесени автомобили в региона по някава причина. Чудно ми е как в област от 300 000 души минават цели 6 жълти серии, а в област Пловдив от 600 000 едва 4.
Старозагорските жълти серии реално може и да са по - малко, защото  е силно вероятно  СЗ **** А и СЗ **** Б да  са преиздавани "освободени"
СзА и СзБ.
Жълтите серии в Пловдив са 6 - АБ, АВ, АГ, АН, Д и К, които би трябвало да са издадени точно в този ред.

14
ТК, ТМ, ТН, ТР, ТС, ТТ и ТХ не са ли след Сх сериите, т.е. 95-97, когато вече точките отдавна са отпаднали?
Цитат от един друг форум, който мисля, че разяснява доста въпроси. Впрочем аз лично помня едно Пежо 205(отдавна вече несъществуващо), купувано ново в началото на 1992, което беше с бивш номер вписан в талона С 4*** АС:


Quote
Ще започна от жълтите нататък. Наистина си падам (явно) някакъв маняк и съм търсил всевъзможни начини да намирам коя серия, кога се е поставяла.

ТАКА:
*Не знам колко бързо са въвряли 9999-те възможни комбинации за дадена буквена серия, тук малко налучквам)
АБ - 1986 г.
АВ - Вероятно 87-88 г.
АГ - 88 (?)
АК - 89 г. (мисля, че бях виждал едно Алеко, модел 89-та с такава буквена серия)
АН - 89-90 (?)
АР - 90-91
(тук искам да вметна едно отклонение - АС и АТ вероятно са последни, защото, бях виждал някакъв документ на Сиера или Скорпио, не помня, купуван баш началото на 92-ра година нов, със серия АС. А пък АТ съм виждал на фейслифта на Пежо 405 (мога да го подкрепя със снимков материал), който дебютира за моделна година 1992. БВ и БГ не съм сигурен от кога трябва да са. В семейството имахме един дизелов Кадет Д преди много години със буквена серия БВ, но е бил купен вече регистриран, май около 93-та година, така, че не мога да кажа.
Минавам на белите (1992-1999)
АМ и АХ предполагам са първите, макар, че в онова шоу "Улицата", епизода от 1992, Кръстьо Лафазанов кара едно Пежо 309 двуврато (може би GTI беше, има го в "тубата") с номер С хххх ВК. Същият номер после го слагат на едно пиано, което търкалят по улицата.  :D Вероятно в края на годината е снимано, като гледам дебелите якета и като цяло метеорологичната обстановка на заден план.  :D Следователно:

ВК - 1992 г. (и може би началото на 93-та)
СА, СВ, СК, СС, СХ, вероятно са от 93-94 и са последните серии със точки между областният код и буквената серия (поне при софийските номера, 94-та година ако не се лъжа). Пак в семейството, в онези години е имало Волво (244 май, че...), на СХ серия. Нямам инфо кога точно е купено, дали е било регистрирано или пре-регистрирано. За историята му знам, че е било корекомско, ама от там го е купил първият му собственик в БГ. Пак се отклоних...

Виждал съм ТК (пак с точки) серия на 124-ка, снимката беше от 1993 г. Виждал съм я и в много разтегнат вариант на квадратен номер, отпред на един Буик (ако не ме лъже паметта), ТС серия (с точки) съм виждал на Алеко, Чероки (ок. 88-90 модел) и Киа Спортидж, както и на стари снимки на един служебен Ескорт на Мото-Пфое (до скоро работих за тях) в книгата на г-н Борис Мареков (създател и почетен управител вече на МП). Ескорта, беше от моделни години 1993-1995 (старата броня на МК5 с овален продълговат стоп вече)

СМ е вероятно първата серия без точки, около 1994-95 г.
СН - 1995 г.
СР - 1995 г.
СТ е от края на 1995 и вероятно началото на 96-та.
ТХ е 1995 г. (пак в клип на Клуб НЛО от 95-та съм виждал държавно БМВ Е38, явно ново, с такава серия)
ТМ - 1996 г., даже потвърждавам, че е лятото. На най-добрия ми приятел от детството, техните имаха една Фелиция нова от Еуратек и номера накрая беше такъв (при пререгистрирането се смени) и същият този приятел, ми разказваше, че е купена юли 1996 г.
ТН - 1996 края или направо 1997. Съмнява ме, баш по Виденовата зима да са се купували и пререгистрирали кой знае колко коли.
ТР - 97
ТТ - 97 края, 98 началото
НН е от края на 97-ма
НВ - пролет/лято 98-ма
ВВ - 98
КК - края на 98 / началото на 99
РН и РТ са от 1999, както и РА и РВ (които са последни до декември 1999 г.) /колкото и нелогично да излгежда като подредба/
КН също е от 1999

Т.е в крайна сметка най - вероятно АС и АТ наистина са последните жълти серии в София, които приключват може би най късно през май или юни 1992 - после минават АМ, АХ и ВК, като последната вече е била преполовена към декември 1992. Успоредно с тях вървят и ТА за товарни автомобили(вероятно изчерпена най - късно в края на 1993)  и АА за квадратни табели.

15
В 1ххх ХВ видяна вчера
В момента вече е на 37**.

ЗАЗ-ът ми с номер С 2607 АР беше регистриран на 03.05.1990 г.
Последните жълти серии вървяха бързо след застоя през 1988 - 1990, когато имаше крайно малко коли за регистрация. Баражното мито от 200% за вноса отпадна през 1991, последвано от мощен прилив на "нов внос". Един съсед си внесе Аскона със серия БВ в края на 1991.
По - назад bagercho e споменал за С 7*** АК регистриран през април 1989. Т.е в този промеждутък е завършена АК, мината е цялата АН и са стигнали до 26** АР или предвид малкия брой регистрирани автомобили единствено е завършена АК и е започната АР?

16
Новата серия в Кърджали е К **** ВТ.

17
Катастрофирал Икарус 266 в Пловдив, 90 - те години:

18
Монтана продължава с М **** СЕ.

19
В крайна сметка много държави слагат обикновени номера на ремаркетата. Пък и явно Е*-тата ще стават за МПС. Преди багерите и тракторите бяха с такива номера с Е* серии, тъй че тези номера не са били само за ППС без двигател.
Никъде няма нормативно изискване регистрационните номера за ремаркета и полуремаркета да бъдат с Е* серии, както и никъде няма(ше) разписано, че *О и *Е сериите не трябва да се издават, така че чистo законово няма абсолютно никакъв проблем.
Относно номерата без синя лента - имало е и серия Т **** Н:


20
Към списъка добавям ОВ **** Т, В **** Т, М **** Т и Т **** Т. В областите Велико Търново, Враца, Разград, Силистра и Кърджали не е имало специална серия за товарни автомобили. За Велико Търново и Враца знам специално, че за товарни автомобили са издавали номера от държавните серии ТВ, които в последствие са завършни като нормални. Такъв може да е и случаят в Силистра и Кърджали. За Разград може да е имало РР **** Т, но не съм намерил все още доказателства за наличие на такава серия. СН **** Т все пак е имало както в Пазарджик има РА **** Т и РА **** ТА.
За СН **** Т, може и да е имало може и да е нямало, докато няма фотопотвърждение, не можем да бъдем сигурни, защото  в тези ранни години на Гарнционния фонд има много сгрешени номера - например има  въведен номер от Е **** ХН, която никога не е издавана. В Разград си е  имало РР **** Т, ето РР 0624 Т.



Иначе за София също е имало специализирана серия за товарни автомобили(а и за автобуси) след 1992г. и това е била С **** ТА:




Pages: [1] 2 3 ... 164