ТК, ТМ, ТН, ТР, ТС, ТТ и ТХ не са ли след Сх сериите, т.е. 95-97, когато вече точките отдавна са отпаднали?
Цитат от един друг форум, който мисля, че разяснява доста въпроси. Впрочем аз лично помня едно Пежо 205(отдавна вече несъществуващо), купувано ново в началото на 1992, което беше с бивш номер вписан в талона С 4*** АС:
Ще започна от жълтите нататък. Наистина си падам (явно) някакъв маняк и съм търсил всевъзможни начини да намирам коя серия, кога се е поставяла.
ТАКА:
*Не знам колко бързо са въвряли 9999-те възможни комбинации за дадена буквена серия, тук малко налучквам)
АБ - 1986 г.
АВ - Вероятно 87-88 г.
АГ - 88 (?)
АК - 89 г. (мисля, че бях виждал едно Алеко, модел 89-та с такава буквена серия)
АН - 89-90 (?)
АР - 90-91
(тук искам да вметна едно отклонение - АС и АТ вероятно са последни, защото, бях виждал някакъв документ на Сиера или Скорпио, не помня, купуван баш началото на 92-ра година нов, със серия АС. А пък АТ съм виждал на фейслифта на Пежо 405 (мога да го подкрепя със снимков материал), който дебютира за моделна година 1992. БВ и БГ не съм сигурен от кога трябва да са. В семейството имахме един дизелов Кадет Д преди много години със буквена серия БВ, но е бил купен вече регистриран, май около 93-та година, така, че не мога да кажа.
Минавам на белите (1992-1999)
АМ и АХ предполагам са първите, макар, че в онова шоу "Улицата", епизода от 1992, Кръстьо Лафазанов кара едно Пежо 309 двуврато (може би GTI беше, има го в "тубата") с номер С хххх ВК. Същият номер после го слагат на едно пиано, което търкалят по улицата.
Вероятно в края на годината е снимано, като гледам дебелите якета и като цяло метеорологичната обстановка на заден план.
Следователно:
ВК - 1992 г. (и може би началото на 93-та)
СА, СВ, СК, СС, СХ, вероятно са от 93-94 и са последните серии със точки между областният код и буквената серия (поне при софийските номера, 94-та година ако не се лъжа). Пак в семейството, в онези години е имало Волво (244 май, че...), на СХ серия. Нямам инфо кога точно е купено, дали е било регистрирано или пре-регистрирано. За историята му знам, че е било корекомско, ама от там го е купил първият му собственик в БГ. Пак се отклоних...
Виждал съм ТК (пак с точки) серия на 124-ка, снимката беше от 1993 г. Виждал съм я и в много разтегнат вариант на квадратен номер, отпред на един Буик (ако не ме лъже паметта), ТС серия (с точки) съм виждал на Алеко, Чероки (ок. 88-90 модел) и Киа Спортидж, както и на стари снимки на един служебен Ескорт на Мото-Пфое (до скоро работих за тях) в книгата на г-н Борис Мареков (създател и почетен управител вече на МП). Ескорта, беше от моделни години 1993-1995 (старата броня на МК5 с овален продълговат стоп вече)
СМ е вероятно първата серия без точки, около 1994-95 г.
СН - 1995 г.
СР - 1995 г.
СТ е от края на 1995 и вероятно началото на 96-та.
ТХ е 1995 г. (пак в клип на Клуб НЛО от 95-та съм виждал държавно БМВ Е38, явно ново, с такава серия)
ТМ - 1996 г., даже потвърждавам, че е лятото. На най-добрия ми приятел от детството, техните имаха една Фелиция нова от Еуратек и номера накрая беше такъв (при пререгистрирането се смени) и същият този приятел, ми разказваше, че е купена юли 1996 г.
ТН - 1996 края или направо 1997. Съмнява ме, баш по Виденовата зима да са се купували и пререгистрирали кой знае колко коли.
ТР - 97
ТТ - 97 края, 98 началото
НН е от края на 97-ма
НВ - пролет/лято 98-ма
ВВ - 98
КК - края на 98 / началото на 99
РН и РТ са от 1999, както и РА и РВ (които са последни до декември 1999 г.) /колкото и нелогично да излгежда като подредба/
КН също е от 1999
Т.е в крайна сметка най - вероятно АС и АТ наистина са последните жълти серии в София, които приключват може би най късно през май или юни 1992 - после минават АМ, АХ и ВК, като последната вече е била преполовена към декември 1992. Успоредно с тях вървят и ТА за товарни автомобили(вероятно изчерпена най - късно в края на 1993) и АА за квадратни табели.