Author Topic: Трамвайно трасе Люлин-Модерно предградие-Фондови жилища  (Read 89786 times)

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
ТМ8 надали ще бъде закрит в близко бъдеще. :rolleyes:

По ПУП обаче го махат.
Може ли да покажеш точен източник?

Sent from mTalk for Windows 10

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1508
    • View Profile
Източник

УПИ II - Отреждането е "ЗА ЖИЛИЩНО СТРОИТЕЛСТВО И ТРАФОПОСТ"

Отдолу пък има типов напречен профила за булеварда без помен от трамваи.
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 400
    • View Profile
ТМ8 надали ще бъде закрит в близко бъдеще. :rolleyes:

По ПУП обаче го махат.
Може ли да покажеш точен източник?

Sent from mTalk for Windows 10

ПУП на Люлин 7:
https://www.sofia-agk.com/ServerFiles/Zoomify?url=esoft%2Fplanove%2Fpodrobni%2F2012%2FLiulin-7%2F

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1508
    • View Profile

Кой е този ПУП?! Отворих сайта на НАГ и на челно място е ПУП-ът на Люлин-център. Трасето си е напълно запазено!

Регулация (трасето е дадено като имоти за техническа инфраструктура)

Застрояване (изпъква цветничко)

С тия тротоари през релсите хич не изглежда запазено.
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17704
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Когато архитекти и инженери се опитват да се занимават с устройствено планиране, на каквото и да е ниво, а после се намесят и юристи, и такива аномалии се получават! А в останалата си част, линейните имоти са "техническа инфраструктура" какво са?
« Last Edit: 26.10.2016, 14:29:31 by difian »

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1508
    • View Profile
Няма кой да каже, освен тези които са го чертали. Между другото погледни и на булеварда как е оставено място в зелената ивица за трасето от Модерно предградие, а на другия край в съседство с тази "разработка" има пльоснат паркинг върху релсите.
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
ТМ8 надали ще бъде закрит в близко бъдеще. :rolleyes:

По ПУП обаче го махат.
Може ли да покажеш точен източник?

Sent from mTalk for Windows 10

ПУП на Люлин 7:
https://www.sofia-agk.com/ServerFiles/Zoomify?url=esoft%2Fplanove%2Fpodrobni%2F2012%2FLiulin-7%2F
Не съм специалист по четенето на такива документи, но ми прилича, че трамваят си е там и е извън обхвата на документа.

Sent from mTalk for Windows 10

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1508
    • View Profile
Друг път - паркинги и КОО (Комплексно Обществено Обслужване) - т.е. бараки и лафки.
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3523
    • View Profile
да сме живи и здрави след двайсетина години да видим :)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15146
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Както някои от вас може би вече са запознати от 19-ти септември започна основния ремонт на улица „Кукуш“, който ще премине и през основен ремонт на „Щросмайер“, какъвто е заложен по инвестиционен план поне от миналата година, ако не и от по-рано, но този ремонт няма да включва изграждане на трамвайното трасе. В никакъв случай не е неочаквано, даже бих казал, че е логично да не се започва от „Щросмайер“ поне не и преди да се започне от „Модерно предградие“ и се стигне до пробива на „Кукуш“, тъй като там е и сложната част, да се „разсече“ гаражът за техника на МВР, нов мост над реката, вероятно ще има и друго отчуждавания и други подобни, но мотивът ми за събуждане на темата е друг. Смятам, че няма никакъв смисъл от трасе между „Модерно предградие“ и „Люлин“, защото тази опашка е напълно излишна и само ще влоши потенциалът на трасето праз „Модерно предградие“, където има отчаяна нужда за връзка с идеалния център и това е единственото нещо, което би могло да цивилизова този квартал. Под връзка с идеалния център имам предвид задължителна възможност за трасето да завива наляво по „Скопие“ и надясно по „Габрово“ от една страна, но от друга страна стои въпросът за компресирането на трамваен трафик в центъра. От една страна „Стамболийски“ е доста наситен с 3, 8 и 10, но сега там се движи и 4 без това да създава особени проблеми, но ако новата линия се насочи оттам трябва или да се движи до „Иван Вазов“, което идва малко дългичко, или да се монтират нови автоматизирани стрелки, за да обръща на „Възраждане“, но това би изисквало и пренастройване на светофарите и не е най-доброто решение. „Христо Ботев“ също е доста наситен, макар и да се разтовари след разцепването на седмицата и без единицата, но ако трябва да се стига до центъра вариантът отново е същия „Иван Вазов“, тъй като на Съдебна палата няма място за повече от две линии, а на „Журналист“ е още по-абсурдно. Другият вариант е през „Княгиня Мария Луиза“, но там пак подходите са само към „Журналист“ или към „Иван Вазов“. Наясно съм, че никой не е тръгнал да строи това трасе и не е ясно дали и кога въобще е се строи, докато нещо в Столична община не се промени на 180 градуса, но ако не друг то поне ние трябва да имаме някаква визия кое и как, за да можем поне да се опитаме да променим нещо, пък и все пак не малко от участниците тук са ватмани и биха могли да дадат доста обективно мнение. Споделете си мнението за трасе от „Щросмайер“ към идеалния център. Просто искам да видя какво ще се каже по въпроса. Извинявам се ако повтарям нещо вече коментирано, все пак са минали бая години.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17704
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Трамвайната ни мрежа, освен на разруха, се планира и реализира без грам визия и на парче. Уж има данни за пътникопотока; гъстотата на обитаване; атрактори, привличащи пътникопоток, но какво от това... Няма теоретичен проблем в центъра да е по-добро и редовно обслужването, а линиите да се разделят и да обслужват раьличби направления в периферията.връзки север-юг имаме по Мария Луиза, Ботев и Константин Величков. Ако са прекалено малко и много се сгъстява с линии, който не могат да се поемат от инфраструктурата, винаги може да се мисли за линии, които не навлизат в центъра или само го тангират...


Спирам дотук, че ще излезе, че трябва да се прави революция, но както се разбра, по-добре ни е с "50 години е така"... :)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13848
    • View Profile
Според мен трябва първо наличните трамвайни трасета да се приведат във вид, годен за експлоатация, и едва тогава да се мисли за разширение на мрежата. Това трасе го мислеха като заместител на трасето през тунела, което авто-лобито иска(ше) да затрие, само че никой от Люлин не би тръгнал да пътува за центъра през Модерно предградие и Фондови жилища... Надали някой е изследвал какъв пътникопоток би генерирало такова трасе... Трамвайна линия от Модерно предградие до центъра може би ще е полезна, особено заради бизнес сградите на Кукуш, но пак си мисля, че тя трябва да се случи, едва когато пътникопотокът е толкова голям, че не може да се обслужи с автобуси..

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16284
    • View Profile
    • Email
Ако разлистим страниците на събудената тема, ще видим, че основните аргументи за това трасе са:
1. Ще се облагороди инфраструктурата в Модерно предградие.
2. Ще се построи подлез/надлез на жп линията
Демек се очаква ЕС да отвори кесията за трамвайно трасе и да се направят надлъжно трасе в "предградието" и пресичане на жп линията почти безплатно.

Явно СО не може да си представи, че трябва да изгради инфраструктура в цял един квартал. Не само за Модерно предградие, а даже за далеч по-престижните МанЛивади и Кръстови вади и Витоши. Явно и за лелеяния трети южен ринг Каблешков-Кутев-Г.М.Димитров трябва подобен катализатор.
Иначе при подходящи улици в Модерно предградие не е никакъв проблем довозването до метростанция, а на Орион минават цял куп автобуси и тролеи. Трябва да разполагаш с цялото време на света, за да се кандилкаш с трамвай до центъра през Скопие, Банишора и гарата.
Обслужването на бизнесзоната Кукуш си е нормално за стане с регулиране на разписанието на сегашните автобусни линии.

Премостването на главна жп линия също не трябва да е страничен продукт от европроект, а цел на управата на всяка столична община. Докато съществуват прелезите на Кукуш и Суходолска, само ще си говорим за скоростни влакове до Перник. Трябва да се реши пресичането на две нива на тези места, а не да се търси включването им в неособено смислени проекти. Хайде тогава да продължим ТМ10 до Суходол, та да решат и там пресичането на жп линията!
« Last Edit: 17.10.2022, 14:37:24 by blagun »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6240
    • View Profile
    • Email
Споделете си мнението за трасе от „Щросмайер“ към идеалния център. Просто искам да видя какво ще се каже по въпроса. Извинявам се ако повтарям нещо вече коментирано, все пак са минали бая години.

От трасе по Щросмайер няма нужда, автобусите в този участък се справят бързо и успешно с натоварването и се пътува удобно до Централна гара, а и улицата е тясна и трамвайното трасе не може да се обособи. По-добър вариант е от Кукуш трасето да завие покрай влаковите релси и да се върже с колелото при Захарна фабрика.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2129
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Ако трасето по Западна тангента стане реалност, може да се открие трамвайна линия Овча купел-Фондови жилища. Бърза връзка Люлин-Овча купел е необходима, а и планираното трасе до Фондови жилища също би било от полза.
Софийско метро, стари карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Софийско метро, хартиени карти - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 973
    • View Profile
    • Email
Ако трасето по Западна тангента стане реалност, може да се открие трамвайна линия Овча купел-Фондови жилища. Бърза връзка Люлин-Овча купел е необходима, а и планираното трасе до Фондови жилища също би било от полза.
Колко бърза ще е тая връзка между Люлин и Овча купел минавайки през Фондови жилища? Да мине и през луната за по бързо. Идеята на трамвая през Модерно предградие е добра, но не за връзка с Овча купел.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2129
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Ако трасето по Западна тангента стане реалност, може да се открие трамвайна линия Овча купел-Фондови жилища. Бърза връзка Люлин-Овча купел е необходима, а и планираното трасе до Фондови жилища също би било от полза.
Колко бърза ще е тая връзка между Люлин и Овча купел минавайки през Фондови жилища? Да мине и през луната за по бързо. Идеята на трамвая през Модерно предградие е добра, но не за връзка с Овча купел.

Не през Фондови. Не си разбрал. Ще го формулирам по друг начин: Овча купел-Западна тангента-Люлин-Модерно предградие-Фондови жилища.
Софийско метро, стари карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Софийско метро, хартиени карти - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2345
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Събуждам темата, защото не видях някой да е предложил най-евтиното и бързо решение, що се отнася до отчуждавания, премоствания и т.н., също и откъм дублажи..., а именно - да се използва наличната улична инфраструктура. Става въпрос за ново трасе по улиците Хан Кубрат и Адам Мицкевич (по моста) и при МС "Западен парк" се влива в трасето на линия ТМ8. Едното обръщало на новата линия да бъде това на ТМ8, а другото - това на ТМ11 и ТМ12 в кв. Илиянци. Градежът да върви в синхрон с ремонта на трасето в посока към кв. Илиянци.
Линия 108 става полу-вътрешноквартална, така да се каже. Да се движи между Люлин и Обеля (вече не към Илиянци) с довозваща роля и минаване по по-локални улици. Това как ви се струва?

едит: Пропуснах и втората част - нова отсечка оттук дотук, която позволява на линия ТМ7 да се терминира на колелото в ж.к. Връбница. Сегашното при МС "Хан Кубрат" остава резервно.
« Last Edit: 07.12.2023, 13:21:55 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8604
    • View Profile
За ТМ 7 до Връбница или Обеля е смислено да се изгради обособено трасе по Хан Кубрат.  :rolleyes:

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16284
    • View Profile
    • Email
Става въпрос за ново трасе по улиците Хан Кубрат и Адам Мицкевич (по моста) и при МС "Западен парк" се влива в трасето на линия ТМ8. Едното обръщало на новата линия да бъде това на ТМ8, а другото - това на ТМ11 и ТМ12 в кв. Илиянци. Градежът да върви в синхрон с ремонта на трасето в посока към кв. Илиянци.
То хубаво си измислил трасето, но къде ще намериш пътници за него? Метрото, 83 и 108 не стигат ли? Може би трябва да се спре строежа на новия мост Бакърена фабрика и да се разруши старият, та да се направи такъв, който да носи трамвайно трасе. Отделно, че нито Адам Мицкевич, нито Хан Кубрат при вливането си в Ломско шосе имат габарит за трамвайно трасе. Абе, мислете малко, бе - не може по всеки сокак да тръгне трамвай.
От години една единствена стрелка чака да бъде изпълнена, за да може да се възстанови ТМ17 от Илиянци до Обеля. И не се прави - просто няма толкова пътници в Северната промишлена зона. По същата причина приоритетът на северния лъч на Метролиния 2 непрекъснато пада.
« Last Edit: 07.12.2023, 15:35:40 by blagun »