Author Topic: Трамвайна KKM  (Read 36653 times)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6555
    • View Profile
    • Email
Това което не се прави е да се закачат на нови места за сгради, но съществуващи окачвания продължават да се ползват, тоест законовите разпоредби по този въпрос са сигурно че при заварено положение не можеш да изискаш от Столичен Електротранспорт да махне окачването и да сложи стълб. Даже конзолите по Графа си останаха старите, смениха само хващачите за тях, но не и конзолите на фасадите.

Единственото изискване което намирам по темата е че при проектиране на ново трасе и тротоар по-широк от 2,5 метра задължително се слага стълб, значи ли това обаче че при тротоар по-тесен от 2,5 метра може да се ползва фасадата?

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9764
    • View Profile
Re: Трамвайна KKM
« Reply #61 on: 08.03.2024, 09:33:03 »
На Стамболийски от Христо Ботев до Света Неделя все още си стоят на много места , дори се ползват за коледна украса или за захващане на кабели . Има и висящи , навити кабели , оплетени в дървета. След построяването на релсовият път биха могли да се използват отново.

Offline Жепеец44

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 69
  • Живей на 32 + 4 шунт
    • View Profile
Re: Трамвайна KKM
« Reply #62 on: 20.05.2024, 00:08:02 »
Може и да е коментирано из форума, но аз лично не намирам информация. Какво обозначават малките квадратни сини табели с надпис "СМ"? Очевидно не е секционен изолатор/въздушна междина, реализирана чрез изолатор. Еквивалент на късата неутрална вставка, обозначаване на фидерна зона?? Има ли други сигнални табели за сваляне/вдигане на пантограф, изключване/включване на ГВП, работна група по КМ, забрана за движение с вдигнат пантограф...
« Last Edit: 20.05.2024, 00:10:56 by Жепеец44 »
"Стига главата ТИ да не беше като окопан бандаж, щеше да се намери и подходящ гасител на колебанията в нея."

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5221
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайна KKM
« Reply #63 on: 20.05.2024, 00:25:02 »
На няколко места из форума ги има коментирани.
И - Изключи
СИ - Секторен изолатор
АС - Автоматична стрелка
ДИ - Движи се по инерция (последната такава изчезна с ремонта на трасето към Орландовци, от кръга към Католически гробища имаше такава)
ИС - изходяща стрелка (такава табелка дори не се сещам да има някъде)
Останалото са табелки за ограничения на скоростта.
СМ е съществува като означение.
Относно останалите въпроси - сваляне на пантограф по правило не съществува, освен при видимо провисване на елемент от ККМ. Трамваите не са оборудвани с ГВП. При различните видове трамваи има различни типове защити на тяговата апаратура, българските и швейцарските например са с автоматични прекъсвачи, чешките трамваи с главни контактори, командвани от нисконапреженови вериги.
Работните групи или не се обозначават, или при ограничена видимост със някой стар конус.

Offline CNN

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1151
    • View Profile
Re: Трамвайна KKM
« Reply #64 on: 21.05.2024, 09:23:56 »
На няколко места из форума ги има коментирани.
И - Изключи
СИ - Секторен изолатор
АС - Автоматична стрелка
ДИ - Движи се по инерция (последната такава изчезна с ремонта на трасето към Орландовци, от кръга към Католически гробища имаше такава)
ИС - изходяща стрелка (такава табелка дори не се сещам да има някъде)
Останалото са табелки за ограничения на скоростта.
СМ е съществува като означение.
Относно останалите въпроси - сваляне на пантограф по правило не съществува, освен при видимо провисване на елемент от ККМ. Трамваите не са оборудвани с ГВП. При различните видове трамваи има различни типове защити на тяговата апаратура, българските и швейцарските например са с автоматични прекъсвачи, чешките трамваи с главни контактори, командвани от нисконапреженови вериги.
Работните групи или не се обозначават, или при ограничена видимост със някой стар конус.
Има още няколко
Н - намали, скороста се намалява до 5 км/ч
К - карай
Х - хлъзгав път
А - автоматична стрелка