Масов градски транспорт > За системата като цяло

Самоделните промени по возилата

(1/159) > >>

conecto:


Предлагам да направим нещо като списък на "тунингованите" превозни средства на ГТ. В смисъл- украси, музика, осветление, табели и т.н.

Започвам естествено с екстрите в ТБ 2112 B) :

Осветени табели
Светещ тас на предницата (преди го имаше)
Музика в салона (има колонки и понякога Пешо пуска), колонките в кабината са
Номера на седалките
Надписи по тавана
Шарени прътове (сега май не са, ама доста време бяха жълто-сини и бяло-сини)
Синьо-бели ленти на задното стъкло
Щора на вратата на кабината(последния път беше вдигната)
Вратичка към кабината на стъпалото на вратата (с надпис "Влизането забранено")
Книга за мнения

//Редактирано от Dragon

CKD:
Българската дума за "тунинг" е "кич".

difian:

--- Quote from: CKD ---Българската дума за "тунинг" е "кич".
--- End quote ---
Съгласен съм напълно,макар че винаги се явяват изключения.Мечтата ми си остава наред с закупуването на нови превозни средства да се подобри и поддръжката на старите,да се естетизират,типизират и осъвременят логото на компанията,оцветяването на превозните средства,дизайна на сайта.В чужбина дори авариините,сервизните и служебните превозни средства са в тон с останалите,тапицерията на седалките в различните марки и модели са с еднакъв десен...
  Шофьорите трябва да осъзнаят,че са в България, а не Индия.

Balkanton:

--- Quote from: difian ---Съгласен съм напълно,макар че винаги се явяват изключения.Мечтата ми си остава наред с закупуването на нови превозни средства да се подобри и поддръжката на старите,да се естетизират,типизират и осъвременят логото на компанията,оцветяването на превозните средства,дизайна на сайта.В чужбина дори авариините,сервизните и служебните превозни средства са в тон с останалите,тапицерията на седалките в различните марки и модели са с еднакъв десен...
  Шофьорите трябва да осъзнаят,че са в България, а не Индия.
--- End quote ---
Напълно съм съгласен. Чувал съм, че на запад превозните средства се поръчват с точно определен цвят, който отговаря на номер (системата RAL), т. е. не се допуска и най-малко отклонение в нюанса. Предполагам и след ремонт също се придържат към този цвят. С риск още повече да се отклоня от темата ще кажа, че би трябвало вече да се определи кои видове транспорт какъв цвят ще имат, дали всички ще имат една цветова схема. Ако всички видове транспорт са оцветени по един и същи начин, маршрутните табели трябва да са различни цветове. Това е важно, за да не се получава дублиране на различни видове транспорт с еднакъв маршрутен номер. В крайна сметка различаването на автобусите и тролеите е субективен фактор (ако са в еднакви цветове) и никой не е длъжен да го прави. Всичко това би създало чувство за екипност и организираност.

tiristor:
По принцип съм съгласен, че ТБ 2112 и още там подобни са абсолютна джунгла от лепенки и цветове, но от друга страна, представете си какво би станало, ако всички превозни средства станат с еднакъв цвят, еднакъв десен и т.н. Подобна е била картината през 70-те години, където всичко е било в червено и тук-там жълти ивици. Транспортът ще изгуби цвета си; а в края на краищата, всеки шофьор на градския транспорт който познавам търси нещото, което да го изтъкне пред останалите му колеги. В случая, това е превозното му средство. Например, навремето един шофьор от Дружба обмисляше да си слага спойлер на Икаруса отпред. А нима Пешо Чернев не е поне малко повече уважаван от останалите му колеги, най-малкото заради оригиналното решение да превърне тролейбуса си в "дом за всеки"? На фона на останалите бараки, в които се возим, разбира се че 2112 ни привлича погледите, същото е и с ТМ 825, и с музикалния автобус 3585.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version