Масов градски транспорт > За системата като цяло

Въпрос за АКРУ

(1/12) > >>

lok45111:
Имам технически въпрос относно малките АКРУ-та. Отзад има конектор, подобен на такъв за СОМ порт на ЛС, който има номерирани пинове от 1 до 9. Интересува ме къде какви връзки трябва да се запоят, за да "подкарам" системката.

lok45111:
Успях да си помогна сам и за това пускам схемата за връзките на конектора на новото АКРУ.

lok45111:
Та ето и кратко описание на АКРУ-то, информация за което получих от техницие в Малата

Систамата АКРУ е проектирана за нуждите на ГТ през 1989 г. и предоставя възможност за контролиране на преминаването през спирките чрез индикиране на определени точки. Бордовото оборудване се състои от апарат АКРУ(Автобусно Кодово Разговорно Устройство), който има няколко модификации. На прикрепените снимки се вижда последната модификация тип "Мусат 2000". Действието на АКРУ е следното. На определени места по маршрута се разполагат точки, наричани АКП(Автоматизиран Кодиращ Пост), които приемат изпратените кодови телеграми от автобусното устройство и по телефонен кабел ги предават в центъра за управление. Автобусното устройство изпраща телеграмата след като се отвори втора врата, на която е свързан проводник, получаващ "+" от автобусната инсталация. Натискайки клавиша на втора врата, по този проводник(жълт) протича ток и подава сигнал на устройството, което от своя страна изпраща кодирана телеграма, съдържаща номера на колата, който е 4 цифрен и часа на преминаване. В ЦДП се получава информация както за номера на колата и часа, така и за номера на АКП, който номер съответства на определена спирка. Номера на колата, който се изпраща от АКРУ, както казах е 4 цифрен, като първата цифра както при инвентарните номера обозначава гаража. 1-Земляне, 2-Малашевци, 3-Дружба. Освен функцията за контрол на преминаването през спирките чрез АКРУ може да се водят разговори между два автобуса, отстояващи на разстояние до 300 м при старата модификация и до 500 м при "Мусат 2000". За номралната работа на АКРУ се монтира специална антена, която в основата си има L-C филтър за изчистване на смущенията. Самата конструкция на антената е подобна на тази при автобусните радиостанции, като изключиме филтъра. Автобусното кодово - разговорно устройство се захранва от инсталацията с напрежение 24V= и не изисква монтирането на отделни стабилизатори или други допълнителни устройства. Всички модификации АКРУ имат на лицевият си панел часовник, който се сверява автоматично от системата по радио път. При "Мусат 2000" часовника е с отделен чип и има памет, чрез която се запомня часа и автоматично се поддържа часовника дори при изключено АКРУ. Когато се включи отново, сверка не е необходима, тъй като часа е запаметен и часовника е верен.

difian:
Браво за информацията!
 Виждам, че си и седнал да се почерпиш по повода в кафенето на някоя гара!Браво, браво...

Ivo:
АКРУ-то според мен е най-добрият начин за следене на автобусите.Незнам за чий го слагат тоя ГПС. Аз се радвам,че Еридантранс си ползват АКРУ.

Поздрави за интересната и ценна информация!

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version