Масов градски транспорт > За системата като цяло

С велосипед в МГТ

(1/46) > >>

conecto:
Извинявам се предварително, че пиша в тази тема, но не намирам по-подходяща за следното питане:
Според вас следния текст от наредбата за предвоз на пътници означава ли, че велосипеди могат да се пренасят единствено с метрото в посочените дни и часове и че е забранено да се качват изобщо в автобуси, тролейбуси и трамваи?

Пътник с редовен превозен документ има право да превозва по линиите на метрото велосипед, при следните условия:
- в делнични дни - след 21 часа;
- в почивни и/или празнични дни - целодневно;
- велосипедът следва да е във вид, който да не замърсява превозното средство;
- след закупуване на отделен билет за велосипеда от билетен автомат на входовете на метрото или от касиер в билетна каса на "Метрополитен" ЕАД.

6. (нова с Решение № 508 по Протокол № 95 от 28.07.2011)
При превозване на велосипед при условията на чл. 9, ал. З, пътниците са длъжни да се качват и слизат от последния вагон на метро влаковете.

Това са единствените текстове в наредбата, които засягат велосипедите.
Служителка от кол-центъра на ЦГМ ми обясни, че след като пишело само за метрото, в другите видове транспорт било забранено, което ми звучи абсурдно.
Питам, защото днес стана грандиозен скандал с един изключително прост мангал (9021, линия 69), който отказваше да тръгне, докато не си сваля колелото. Твърдеше че го пишело в наредбата, но естествено не можа да ми посочи текста, защото вероятно не можеше изобщо да чете.

AGENT 006:
Но днес е почивен ден, не е имал никакво право. А относно това, че велосипед може да се пренася само с метрото наистина е абсурдно, защото точно в автобуси, трамваи и тролеи има клетка за правостоящи, в която би било удобно да се сложи колело, така че да пречи минимално, а в метрото както и да го сложиш се ще пречи, а и трябва да се мести, когато се обърне страната, от която е перона. Ако наистина това е ситуацията по въпроса с превоза на велосипед в МГТ, то тя е просто ужасна. Ако съм далеч, спукам гума и не мога да се прибера вкъщи без превоз едва ли ще ми пука делник ли е, празник ли е. А това с допълнителен билет за колело ми изглежда доста недомислено. Аз ако съм с електронна карта мога да си таксувам два пъти, но не ми е ясно как контрольор би видял това, при такава аварийна ситуация мога и въобще да не съм си взел билет или пари за билет, а и да имам пари ще си оставя ли колелото без надзор в клетката за превостоящи срещу втора врата докато отида да си купя билет от шофьора.

ozzy:
В наредбата не е казано ясно, дали може или не, освен за метрото. Колелото може да се третира като извънгабаритен багаж, т.е. да се качи, но с отделен билет, и като не пречи на пътниците и затварянето на вратите, не би трябвало да е проблем. Като е топло времето, във вечерните курсове на автобусите към Младост почти винаги се качват и велосипедисти, аз също съм го правил, когато не съм бил екипиран за нощно каране или съм изпил повечко бири :) В А 66 също съм виждал велосипедисти нагоре, качват се до Алеко и след това се пускат надолу, и никой нищо не им е казал, това още като беше билетът 4 кинта. Явно си зависи от шофьора, но като цяло е тъпо да се отказва превоз на велосипед. По-скоро трябва да се свалят вмирисаните клошари и цигани, които пренасят големи вързопи с боклуци, които замърсяват превозните средства.

abs111:
Както написа @ozzy в предния пост,всичко си зависи от г-н шофьора.Много пъти са отказвали да ми качат колелото при положение,че искам да дупча билет и за него.Миналата неделя шофьора на 1513 по А66 категорично отказа да качи две момчета с колела при все,че бяха приготвили и билет за колелото.
П.П Въпросният водач на 9021 не от скоро прави такива номера,както и други.Но да не разводняваме темата :).

conecto:
Ако наистина тълкуванието на наредбата е такова е просто абсурдно - в метрото (което е в града) може, в автобуса, който те качва на Витоша - не може. Явно текстът трябва да се прецизира, защото в момента велосипедът в автобуса попада в категорията "багаж".
И още един въпрос в тази връзка - влиза ли в компетенциите на шофьора контролът над багажа на пътниците (в случая - колело), при положение, че не създава опасност за пътуването и не цапа превозното средство?

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version