Масов градски транспорт > За системата като цяло

Човешки ресурси в МГТ

<< < (282/302) > >>

Lepos_Grim:
В момента повечето ватмани на тм 10 са новобранци. Нямам наблюдения по другите линии, но това е отлична възможност младите да се изяват.  :fan:

emm_1968:

--- Quote from: Lepos_Grim on 19.03.2020, 17:20:05 ---В момента повечето ватмани на тм 10 са новобранци. Нямам наблюдения по другите линии, но това е отлична възможност младите да се изяват.  :fan:

--- End quote ---
Какви изяви да очакваме? Защото мен точно от изявите ме е страх ...

mihailo:

--- Quote from: Lepos_Grim on 19.03.2020, 17:20:05 ---В момента повечето ватмани на тм 10 са новобранци. Нямам наблюдения по другите линии, но това е отлична възможност младите да се изяват.  :fan:

--- End quote ---
Интересни новобранци със стаж над 2,5-3 години.  :rolleyes:

София 70:
Двама ватмани , които са с около 3 години трудов стаж, всичко останало е с от 7 до 25 та дори и 30 години стаж!
Ако не си виждал някое лице до сега , не значи , че е новобранец.

Марин Петров:
Отдавна си мисля аз една идея за подобряване на отиването и връщането от работа на водачите от градския транспорт. мисля си го още откакто се заговори, че няма достатъчно шофьори на рейсове. а в същото време се използва ценният човешки ресурс за да кара персонални коли.

Какво се случва сега - един шофьор кара персонална кола. разкарва 5-10 човека. спира някъде из софийските улици и спи 2-3 часа. през зимата двигателя на рейса работи, за да се топли този шофьор (и ДВГ отделя повече вредни емисии от обикновеното, заради работата на място) и след това тръгва на обратно да събере 5-10 човека. и да ги закара до гаража/депото. и всичко това се плаща като нощен труд. да не говорим за горивото и амортизацията на рейса.

Моето предложение:
- общината сключва договор с една таксиметрова фирма (или няколко) - с много изгодна цена, заради големия обем на поръчката;
- таксита закарват водачите до домовете им вечер;
- сутрин пак таксита ги събират и ги карат до гаража/депото;
- събират се 4 водача, които живеят в една посока и веднага тръгва таксито. и ги оставя един след друг пред домовете им;
- сутринта всяко такси събира едни след друг по 4 водача, които живеят в един район. и ги кара в гаража/депото. нарядите се правят така, че тези четиримата да тръгват с возилата си скоро след пристигане в депото;
- може да се комбинират водачи от различните видове транспорт, които работят в съседни депа/гаражи. Пример: тръгва такси от Земляне с двама шофьори за квартал Надежда. Минава покрай Красна Поляна и взима двама ватмани също за квартал Надежда. Същото може да се прави от трамвайно депо Банишора и тролейбусен гараж Надежда. В Дружба пък има възможност да се комбинират водачи от три места. Само Малашевци са самички.

Предимства:
- спестяват се много средства. ако се договори много изгодна цена с таксиметровата компания - със сигурност ще е по-евтино от парите за гориво, амортизация и нощен труд на шофьора на персоналната;
- освобождава се човешки ресурс, който може да се използва за редовни автобусни линии;
- удобство за водачите. няма да чакат много докато им тръгне персоналната. или пък сутрин няма да чакат много след като са пристигнали в гаража/депото;
- удобство за водачите. някои водачи трябва да ходят до определена място, за да си хванат персоналната. в случая с такситата - това не е нужно. таксито ще ги взима и оставя от пред дома им;
- удобство за водачите. по-бързо прибиране вкъщи, защото има максимум 3 други колеги, които трябва да се разкарат по домовете им преди и последният да се е прибрал. пък и с такси ще е по-бързо отколкото с градски автобус;
- работа и доходи за таксиджиите (да не мрънкат толкова!).

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page

Go to full version