Градски транспорт - София

Метро => Метродиаметри => Метродиаметър 1 => Topic started by: mlk on 12.10.2008, 22:26:03

Title: Надземните отсечки по МД1
Post by: mlk on 12.10.2008, 22:26:03
Наскоро пак чух слухове, че моста на н-з Дървеница не е разчетен за метрото и ще имаме проблеми с натоварването когато се пусне метрото там. Някой да има информация по този въпрос?
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: Ryan on 12.10.2008, 22:38:01
Не вярвам да са започнали строителството без да направят много детайлни проучвания. Все пак това е много голяма инвестиция.  :bb: Да се надяваме, че няма да има никакви проблеми.
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: Repcho on 12.10.2008, 22:41:06
имаш предвид надлеза Дървеница, който си е от много време или новия мост, специално строен за метрото
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: abs111 on 12.10.2008, 23:01:42
Надлез Дървеница,този след Интерпред мисля,че има впредвид ;)
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: difian on 12.10.2008, 23:31:32
Щеше да е наистина смешно за инженерната ни мисъл, ако ставаше въпрос за новия надлез от кръстовището с КАТ до ПИБ.
Но за стария надлез Дървеница, наистина и аз не съм с добро мнение.В сегашната му автомобила част се нуждае за саниране.Около Интерпред имаше преасфалтиране само перди 2-3 години, като деформациите по асфалта са очеизбождащи.Парапета е в отвратително състояние и наистина изпитвам страх като минавам по него.Не и малко дете, а дебел възрастен има откъде да падне от не малка височина.Имам и снимка от лятото, как в една ел.шахта точно в най-високата част растеше царевица и вече и кочанът се заформяше.
Около метрото изляха доста бетон, а и карбонатната структура тежи, релсите...
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: Repcho on 12.10.2008, 23:34:24
почвам да си мисля, че на тва метро просто не му е писано да го бъде  :( :rolleyes:
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: ozzy on 13.10.2008, 00:28:07
почвам да си мисля, че на тва метро просто не му е писано да го бъде  :( :rolleyes:
Еее, не бъди чак такъв песимист! Все ще го пуснат, рано или късно :)
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: PeT on 20.10.2008, 15:56:15
почвам да си мисля, че на тва метро просто не му е писано да го бъде  :( :rolleyes:

Може да е за хубаво, кой знае ...
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: LG_ on 20.10.2008, 16:07:34
Чак толкова неми се вярва. Това че парапетите изглеждат ужасно е плод на гениалното решение, което се изпълнява и до ден днешен, че всички метални части по инженерните съоръжения не са от поцинкована стомана, за да е по-евтино.

Но това незначи че носимоспособността на конструкцията на моста е ниска.
А и той е включен в програмата за саниране в близките години.
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: difian on 20.10.2008, 17:03:59
Чак толкова неми се вярва. Това че парапетите изглеждат ужасно е плод на гениалното решение, което се изпълнява и до ден днешен, че всички метални части по инженерните съоръжения не са от поцинкована стомана, за да е по-евтино.Но това незначи че носимоспособността на конструкцията на моста е ниска.
А и той е включен в програмата за саниране в близките години.
Акцентирам на тях с оглед на това, че положението наистина е свръх аварийно.Проблемът е по скоро от сблъсъци, отколкото от някакви корозии и т.н. , ако затова визираш поцинкования материал.Но не може оградата да е откачена и през нея да може да мине човек и да падне от десетина или там колкото са метра.На Банско за един парапет ни правеха мизеря за едни 20 сантиметра по вертикала на нормални стълбища, че можело крак да пропадне, а на Дървеница като минавам и ме хваща страх направо.
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: Repcho on 21.10.2008, 22:45:38
спокойно момчета, парапета от днес се ремонтира, но отново сиромашията взима връх - боядисване + някоя друга заварка
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: s_o_kv_v_zp_l_s_o on 22.10.2008, 23:04:34
На мен не ми се вярва . Моста ми изглежда якичак,а и да не е ще го поусилят ако трябва !!!!  ;)
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: x3m on 22.10.2008, 23:16:20
На мен не ми се вярва . Моста ми изглежда якичак,а и да не е ще го поусилят ако трябва !!!!  ;)

Хвала на такива оптимисти! За жалост това звучи твърде несериозно и по детски наивно "изглеждал му якичък" на човеку...
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: difian on 22.10.2008, 23:59:16
Хвала на такива оптимисти! За жалост това звучи твърде несериозно и по детски наивно "изглеждал му якичък" на човеку...
Нема си и нужда от укрепване- лек е.Аз го мерим да тежи три илядо тона, ама това с примижаване на дясното око, заради греещото слънце.
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: _joro_ on 22.04.2009, 22:13:42
Още при проектирането моста е разчетен, че по него ще минава метро.
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: Ryan on 22.04.2009, 22:19:11
Още при проектирането моста е разчетен, че по него ще минава метро.
По-скоро т. нар. "скоростен трамвай"  :D
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: boleroto on 22.04.2009, 23:22:08
Защо скоростен трамвай? Метрото в този си участък си е класическо...
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: LG_ on 22.04.2009, 23:25:00
Защото първоначалната идея за там е бил скоростен трамвай.

Това за проблеми при проектирането за мен са спекулации. Погледнете само визуално размерите на гредите на надлеза и ги сравнете с тези на новия надлез при КАТ.
Наистина обаче проблем би могло да имао поради лошата подръжка и сравнително напредналия стадии на разрушаване на бетоновото покритие на стоманобетоновите части. Ако не се вземат мерки положението може да се влоши.
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: blagun on 23.04.2009, 00:44:29
Защото първоначалната идея за там е бил скоростен трамвай.
То като са го проектирали, хал хабер са си нямали от скоростни трамваи. А онова, дето щеше да пътува от гара Искър през Деница към Юнак, си е най-конвенционален трамвай, това че е нормалнорелсов, не го прави особено скоростен (да речем малко по-тежък).

Предполагам, че ако има обезпокояващи индикации, ще друснат ограничение на скоростта на метрото в участъка, за да се намалят вибрациите.
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: sharkb on 23.04.2009, 03:20:54
То като са го проектирали, хал хабер са си нямали от скоростни трамваи. А онова, дето щеше да пътува от гара Искър през Деница към Юнак, си е най-конвенционален трамвай, това че е нормалнорелсов, не го прави особено скоростен (да речем малко по-тежък).

Предполагам, че ако има обезпокояващи индикации, ще друснат ограничение на скоростта на метрото в участъка, за да се намалят вибрациите.

Е за̀̀що ги руча̀̀хме жабетата? И таз добра, толкова зор за скоростен транспорт, сега остава да го пуснат с 30 km/h по моста ...  :angry:
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: boleroto on 23.04.2009, 03:26:59
Айде не погребвайте попадията, задето и е капнал сопола на престилката...
Ако имаше индикации, че моста е калпав, нямаше да строят метрото през него или щяха да го струтят и да го построят наново. Моста е ръждив, моста е стар и с оронен бетон - няма да е сефте в световната мостростроителна и ремонтан работа да се ремонтира изпльокал бетон на стара конструкция - ще се оправи, ако вземе да се скапва зверски...
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: ivan krastev on 23.04.2009, 14:17:17
Според мене всички слухове за проблеми и т.н. бяха спекулации. Важното е, че скоро трасето ще бъде пусната в експлоатация и ако се подържа моста няма да има проблеми.
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: Tergo on 23.04.2009, 15:24:06
Спекулации, ама бяха за добро :
Тъй и тъй на моста му е нужен ремонт, позасилиха краските, за да отпуснат пари сега, покрай пускането на метровлаковете.
Че после - я камилата, я камиларят...  8)
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: mlk on 09.09.2009, 11:33:37
Както се вижда, проблемите се оказаха само на ниво слухове, така че тази тема като че ли може да я заключим вече.
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: assen55 on 09.09.2009, 11:43:00
Разбира се, че са слухове. Заключете или изтриите. :)  Проектанта на моста проф. Марчо Минев го е сметнал отново за новото натоварване и всичко си е излезнало = няма грижи. А, че моста се нуждае от ремонт , така е. Ако на някой му се е случвало да минава по моста по нещото оставено за тротоар от външанта страна на тубата ще разбере най-добре за какво иде рече.
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: CKD on 09.09.2009, 12:12:33
Едва ли са само слухове, щом през моста влаковете се движат с ограничена скорост.
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: boleroto on 09.09.2009, 12:15:05
И по двата моста се движат с ограничена скорост и това е разбираемо - на естекади винаги скоростта трябва да е по-умерена за по-бърза реакция в случай на нужда и за по-малко щети в случай на авария. Ако влака дерейлира с 80 км/ч ще поемете тубата и като нищо ще се изсипе от моста в дерето...

Ако се движи с по-ниска скорост може да се размине само с разкъртен релсов път и няклко изпотрошени панела на тубата...
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: CKD on 09.09.2009, 12:16:46
Да, затова нормалните влакове се движат по мостовете със 130 км/ч...
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: boleroto on 09.09.2009, 12:19:55
Нормалните влакове не са в градска среда, покрай сгради и автомобили, фучащи около естекадите им. Досега не съм виждал София-Бургас да профучава през моста на Сточна гара със 130 км/ч, а се движи със съобразена с околната инфраструктура скорост...
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: tauri on 09.09.2009, 13:26:30
Quote
с околната инфраструктура скорост
не с околната, а с прилежащата инфраструктура.
А че направиха скъпа циганска работа на моста направиха. За толкова пари щяха да го направят нов. Скоростта щеше да е 70. Не е вярно че по мостове влаковете се ограничават по скорост. Погледнете всяка високоскоростна линия във Франция. Всичките им мостове са за 280 км/ч. Как те могат, а ние не?
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: boleroto on 09.09.2009, 13:47:42
Метрото има толкова общо със споменатите от тебе влакове, колко тракторите с Мерцедесите - и двете са на колела и до там се изчерпват приликите и почват разликите.
Има разлика между влакове, използвани за междуградски съобщения и подвижния състав в метрото. Това, че се нарича влак не означава, че трябва да развива 130 км/ч, освен това естекадите, по които се движи не са автономни само за него, а трябва да се съобразява и с автомобилния трафик.
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: LG_ on 09.09.2009, 13:48:05
Aз за първи път виждам някой да прави аналогия на ниската скорост по надлеза със състояноето му. Но това не е лишено от логика.
Но има и друг момент. Надлез Надежда (Дървеница) е комбиниран мост за пътно и железопътно преминаване. Ако състоянието му наистина предполага някаква нужда от ограничение на скоростта на движение с цел по-малко натоварвания върху конструкцията то тогава подобни ограничения би трябвало да се наложат и на автомобилния транспорт. Вярно че от там не минават кой знае какви тирове или тежки машини, но се случва отвреме на време да минават тийфладери с големи машини (танкове пилотопробивни и др) и тогава да стане криично. Пак казвам че изхождам от предположенията и слуховете за проблеми по надлеза. А за такива ограничения засега не се е чуло.

Остава и друг въпрос - защо тогава на моста Въртопо скоростта е пак ниска. Или това се обяснява с късите разтояния между станциите?

Има разлика между влакове, използвани за междуградски съобщения и подвижния състав в метрото. Това, че се нарича влак не означава, че трябва да развива 130 км/ч, освен това естекадите, по които се движи не са автономни само за него, а трябва да се съобразява и с автомобилния трафик.

Проектната скорост се отразява на всички елементи на пътя - както геометричните му - радиуси на хоризонтални и вертикални криви, параметри на преходите и надлъжни наклони, така и на съоръженията. Всеки проект си е самостоятелен и се решава и проектира поотделно
Така че не е умесно да се смесват високоскоростните влакове и изискванията които високата им скорост имат към пътя и нашия случай с дървенишкия надлез.

Другото нещо е това че сигурността на пътниците е достатъчно отговорен фактор за да се търси безопасна скорост, а не толкова от ландшафта и това какви поразии може да направи дерайлирала композиция ная околното пространство.
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: assen55 on 09.09.2009, 14:09:37
ЖП возилата с нарастване на скорстта оказват огромно динамично натоварване върху конструкцията, спямо автомобилните возила. Според мен тук е ключа от бараката. Просто мостовете за били оразмерени от начало за трамвай, както знаем, и после проверени с товара и динамичното въздействие на метро влакчетата и са излезнали, при максималната скорост на трамваините мотриси(скорост по-ниска от макс на метрото.
По принцип едно от важните правила при проектиране на мостове е те да не променят условията на движение, т.е. да не се налага промяна на скорстта върху тях и т.н., естествено ако няма други по-важни съображения в случая  "кинти, кинти" $$$$ за нови мостове.


ПП: Къде е този мост, че нещо ми бяга комбиниран ЖП-автомобилен мост?!?!?
Надлез Надежда е комбиниран мост за пътно и железопътно преминаване.
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: etnies on 09.09.2009, 14:11:24
Чуват се информации, че по новоткрития участък са станали доста аварии, включително и откачане на релса, напукване в конструкцията и пр, които обаче се прикриват. Вътрешен човек е казал "който не иска да си рискува живота в следващата една година да не се качва"...
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: CKD on 09.09.2009, 14:58:32
Естествено че скоростта се ограничава в участъци с влошено състояние или като превантивна мярка (свързана с влошаването на състоянието им) - това може да са мостове, тунели, насипи, изкопи, стрелки, криви и т. н.
Да се говори че метрото нямало нищо общо с останалия железопътен транспорт е не само нелепо а направо смешно. Цялата система на сигнализация, осигурителна техника, горно строене и въобще принципи на функциониране са взаимствани с малки изменения от традиционния жп транспорт. Пример са градове по света в които метрото, функционира и като градска железница по изградена инфраструктура за нормална железница.
В случая с моста на Дървеница да се приказва че метрото може да дерайлира и събори пласмасовия покрив е повече от несериозно. Ако дерайлира - то няма да се случи с всички колооси в състава, камо ли да успее да разруши железния път и още повече бетоненото ограждение (с височина около 1 м.) върху което е изградена покривната конструкция, така че ефектът ще е сравним с дерайлиране в тунел. 
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: emo on 09.09.2009, 17:24:55
Едва ли са само слухове, щом през моста влаковете се движат с ограничена скорост.

Последната версия, която аз чух(все пак темата е слухове), че през мостовете се генерират огромни вибрации, които са опасни не толкова за самия мост, колкото до всичко надземно - стени, покрив и всичките им съставящи части.
Но макар и с 60 км/ч, пак се постига добра скорост.
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: boleroto on 09.09.2009, 18:10:19
Добре де, те не подсилваха ли естекадата в частта й откъм Г.М.Димитров - доста бетон изляха там, който реално не се държи върху моста, а върху неговата основа...
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: CKD on 09.09.2009, 18:13:06
Това беше с цел да се вдигне нивото на трасето. И какво ако са го подсилвали откъм г.м. димитров, като отдругата страна не са...
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: boleroto on 09.09.2009, 20:04:14
От другата страна насипа е значителен - стига до автогарата, после има два пилона мисля че бяха. Общо взето според Google Earth дължината на моста е 163 метра. По тази дължина има два пилона, което го разделя на три секции от по 54 метра и малко всяка.
Причините за ниската скорост може да са комплексни, но не вярвам да е такава заради нестабилна конструкция на моста...
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: Fantomas on 09.09.2009, 20:51:12
На моста при Дървеница ще потвърдя само, че и с 60 км/ч има едно място където винаги се полюшва влакчето. Но това надали е от моста, по-скоро некадърно е направен пътя. Иначе мен повече ме притесняват вибрацийте в тунелите между Стадиона и Сердика. Много тресе там, което според мен не е нормално за новопостроен участък.
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: assen55 on 09.09.2009, 21:07:33
Проблема не е нестабилността на конструкцията. Тя е ок, но няма да устои на евентуални по-големи динамични натоварвания от по-голямата скорост, за който не е предвидена. Най-лайшки пример все едно да сложиш на един кантар, който има скала до 5кг, 20 кг. И после очаквай да работи нормално или да не се "взриви". 
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: borosport on 09.09.2009, 21:28:38
 Абе тук нали имаше хора по-близки с Братоев. Защо не го пипитате. Явно причината е комплексна и моста просто не е предвиден за натоварането и вибрациите, които ще причини минаването с висока скорост по него. Но пък влкачето както се спомена се движи с приблизително същата скорост и по чисто новият мост "Въртопо", който е предвиден и направен специално за метро. Може и да е прието по мостовите съоражение да се подържа ниска скорост, може и разстоянието между станциите да е късо.
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: assen55 on 09.09.2009, 21:33:59
чисто новият мост "Въртопо", който е предвиден и направен специално за метро
Това 100% ли е сугурно, не съм запознат затова питам. Ама ми се чини, че си е бил за трамвайче.
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: borosport on 09.09.2009, 21:38:51
 Е там естакадата нали е новопостроена, за метрото ?
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: CKD on 09.09.2009, 21:51:56
Moста го пуснаха 90 и някоя година когато не помня дали изобщо в софия движеше метро (разбирай преди 1998). Едва ли някой тогава е мислил че от там ще минава метро, тъй като тогавашния вариант беше трасето да е под Цариградско шосе. Ако мостът е строен по проекти от времето на Народната власт то 100% изпълнението е било като за трамвай.
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: mlk on 09.09.2009, 22:35:48
И аз мога да потвърдя, че е пуснат не по-късно от 2001-ва година, но както CKD казва - вероятно и преди 98-ма.
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: difian on 09.09.2009, 22:53:31
Схема от Енциклопедия България, том 4 от 1984 година. Метрото тръгва под Цариградско, но определено не до Печатницата, а по тази схема изглежда да минава точно оттам, откъдето и сега. Рабира се, през годините са се изредили доста идеи, а и аз знам, че мостът е бил за трамваи.
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: boleroto on 10.09.2009, 00:40:23
Моста на Дървеница е планиран да поеме тогавашната идея за трамвай Дружба-Графа, но тъй като идеите за метрото са се меняли е напълно възможно да е оразмерен и изчислен да поема натоварванията и на метро. (все пак нямаше да го прокарат от там, ако имаше съмнения за сигурността на конструкцията)...
Същото важи за моста на Въртопо - оразмерен е за трамвай с нормално междурелсие, което е било достатъчна предпоставка да го преизчислят и за метро в проектна фаза.

Не вярвам Метрополитен да си вкарат такъв жесток автогол с неразумно трасиране и проектиране на отсечките.
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: RADOCVET on 10.09.2009, 10:26:47
aз много добре си спомням че по Въртопо като го пуснаха бяха наредили релси за трамвай и не след дълго ги махнаха.
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: tiristor on 10.09.2009, 10:37:14
aз много добре си спомням че по Въртопо като го пуснаха бяха наредили релси за трамвай и не след дълго ги махнаха.
Аз не си спомням релси, но със сигурност имаше поставки за траверси по средата на пътя. Тогавашната идея беше трамваят от Гара Искър да продължава от Младост 1А-Младост 1 и по моста да се свърже с Драган Цанков.
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: borosport on 10.09.2009, 11:38:18
Моста на Дървеница е планиран да поеме тогавашната идея за трамвай Дружба-Графа, но тъй като идеите за метрото са се меняли е напълно възможно да е оразмерен и изчислен да поема натоварванията и на метро. (все пак нямаше да го прокарат от там, ако имаше съмнения за сигурността на конструкцията)...
Същото важи за моста на Въртопо - оразмерен е за трамвай с нормално междурелсие, което е било достатъчна предпоставка да го преизчислят и за метро в проектна фаза.

Не вярвам Метрополитен да си вкарат такъв жесток автогол с неразумно трасиране и проектиране на отсечките.
Явно това е причината. Мостовите съоражения са предвидени за трамвай и поради знчително по-голямата маса на метрото се налга ограничение на скоростта. Иначе моста си носи масата, но явно по-висока скорст ще оказва неблагоприятно влияние.
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: emo on 10.09.2009, 13:34:29
aз много добре си спомням че по Въртопо като го пуснаха бяха наредили релси за трамвай и не след дълго ги махнаха.
Аз не си спомням релси, но със сигурност имаше поставки за траверси по средата на пътя. Тогавашната идея беше трамваят от Гара Искър да продължава от Младост 1А-Младост 1 и по моста да се свърже с Драган Цанков.

Това и аз го помня. По мои спомени мостът се пусна през 2001 г. и идеята беше именно да има метро по него. Защото с един приятел се питахме за какво се строи този мост, който няма да облекчи движението и тогава ни се отговори, че той е предвиден за метрото. Мисля, че през 2000 г. вече беше ясно, че метрото ще е по сегашния маршрут.
А дали мостът го пуснаха 2000 или 2001 г. може би Благун помни най-добре.

Притесняваме констатацията на Фантомас, че метрото лашкало между Стадиона и Сердика.
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: Repcho on 10.09.2009, 14:00:30
Мостът Въртопо е построен преди 20 и няколко години, довечера ще ви кажа точно кога. Интересното на тоя мост е, че е изцяло железен, от подпори, до платна. Беше изоставен до 98-99 година (беше с изпокрадени перила и т.н.) Тогава Софиянски го възстанови като изправиха дъгата, която Сахаров правеше към посолствата и пуснаха моста в експлоатация, като свършваше при Старческия дом в Дървеница, където правете малоумно остър завой към ул.Пловдивско поле май че се казва. Като още тогава си се знаеше, че булевардът ще бъде продължен към Онкологията. По моста в платното за трамваите имаше единствено едни метални планки, които стърчаха. Помня, че като пускаха моста през 98-99 г. с един камион, какъвто и досега не съм видял втори път спускаха платформа от долната страна на моста за да възстановяват корозирали и изпокрадени детайли от конструкцията.
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: zlatin on 10.09.2009, 14:07:43
Схема от Енциклопедия България, том 4 от 1984 година. Метрото тръгва под Цариградско, но определено не до Печатницата, а по тази схема изглежда да минава точно оттам, откъдето и сега. Рабира се, през годините са се изредили доста идеи, а и аз знам, че мостът е бил за трамваи.

И аз съм виждал тази схема. Мисля, че това е най-добрият наршрут някога предлаган. Забележете схемата на линиите в центъра също. И това, че всички големи квартали са свързани с метрото (без тези около бул. "България").
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: ozzy on 10.09.2009, 14:14:15
И аз съм виждал тази схема. Мисля, че това е най-добрият наршрут някога предлаган. Забележете схемата на линиите в центъра също. И това, че всички големи квартали са свързани с метрото (без тези около бул. "България").
Само това трасе през средата на Младост 1 към Дружба не ми се вижда реалистично. И този завой от Дондуков към Левски посмъртно не могат да го направят, без да разрушат част от сградите в района.
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: zlatin on 10.09.2009, 15:00:30
Само това трасе през средата на Младост 1 към Дружба не ми се вижда реалистично. И този завой от Дондуков към Левски посмъртно не могат да го направят, без да разрушат част от сградите в района.

Всичко може. Сигурно малко по-дълбоко трябва да бъде подобно трасе. Така или иначе обаче, линията така и не е била построена, нито е възможно да се спострои някога в бъдеще.
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: difian on 10.09.2009, 15:08:03
И аз съм виждал тази схема. Мисля, че това е най-добрият наршрут някога предлаган. Забележете схемата на линиите в центъра също. И това, че всички големи квартали са свързани с метрото (без тези около бул. "България").
Само това трасе през средата на Младост 1 към Дружба не ми се вижда реалистично. И този завой от Дондуков към Левски посмъртно не могат да го направят, без да разрушат част от сградите в района.
Toй радиусът на завиване е ненормален...
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: zlatin on 10.09.2009, 15:18:35
И аз съм виждал тази схема. Мисля, че това е най-добрият наршрут някога предлаган. Забележете схемата на линиите в центъра също. И това, че всички големи квартали са свързани с метрото (без тези около бул. "България").
Само това трасе през средата на Младост 1 към Дружба не ми се вижда реалистично. И този завой от Дондуков към Левски посмъртно не могат да го направят, без да разрушат част от сградите в района.
Toй радиусът на завиване е ненормален...

Е това е схема, не е технически проект. Радиусът ще се направи по-голям, под сградите. В НЙС всички линии имат такъв радиус и по него минават 10-вагонни влакове с много голяма скорост, така че и това е възможно.
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: blagun on 10.09.2009, 16:25:24
Така или иначе да ден-два се наплоди много оффтопик спрямо надлез "Дървеница". Обобщавам темата, за да се включат и други надземни части.

@болерото: Надлез "Дървеница" е от 60-те години, така че няма никаква вероятност да е замислян, както за метро, така и за нормалнорелсов трамвай. При последната смяна на трамвайните релси през 80-те сложиха траверси, предвидени за преминаване към нормално междурелсие (с 2 комплекса дупки).
Мост "Въртопо" си е замислян определено за нормалнорелсовия трамвай. Не знам, дали е от значение за стабилността на съоръженията, но на Въртопо трасето е по средата, а на Дървеница - от единия край.

Въртопо беше практически готов в груб строеж някъде около 95-та, но пуснаха около 2000 г. При всички случаи не е преди 1999, тъй като си спомням, че посрещах на Аерогарата наши познати, които са в Англия от 1999 и се учудиха, като преминах оттам.
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: emo on 10.09.2009, 18:33:53
Ок, може би е било 2000 г. и аз съм свършил втори курс и съм се моткал из София. Не съм знаел, че все пак е почнат по-рано.
Както Репчо е отбелязал свършваше с острия завой - аз му казвах свършва доникъде.
все пак мисълта ми е, че още когато са започнали довършителните работи, за които пишете, се е знаело, че по него ще минава метро, т.е. някъде 1999 г. това е било решено. Сега някой може да ме поправи кога точно беше избран този вариант пред варианта под Цариградско шосе.
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: Tergo on 10.09.2009, 20:46:34
Сега някой може да ме поправи кога точно беше избран този вариант пред варианта под Цариградско шосе.
Ами, в интервюта от онова време, а и от сайт на строителна отганизация съм срещал информацията, че 1993 тунела под Драган Цанков е разконсервиран и са започнали довършителните работи по него. Това навява мисли, че още тогава е имало планове оттам да мине метрото. От друга страна (вече не знам къде) срещнах годината 2003 като официално прието новото трасе.
Така че споменаването на време около 2000 г., за което говорите звучи достоверно, или поне, че вече им е било ясно, че оттам ще мине метро.
Пък и да не забравяне, че дали под Др.Цанков, или под Цариградско - около днешната Жулио Кюри (или след нея) метрото вече си е било в това трасе.  Т.е. по цариградско се е избикаляла само Борисовата градина.:)
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: NULL on 29.06.2013, 13:51:47
Машинисти алармират: Опасен мост застрашава пътниците в софийското метро
Съоръжението е проектирано за трамвай с маса до 40 тона, а по него се движат влакове с тегло 160 и 200 т

Мостът между метростанциите "Жолио Кюри" и "Г.М.Димитров" е опасен, предупреждават от Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт. По тяхна информация той е бил проектиран за трамвай с маса до 40 тона, а в момента по него се движат влакове с тегло между 160 и 200 тона.От гражданската инициатива разполагат с информация за проблемите с моста от машинисти. Граждани също сигнализирали, че метрото се движи с ограничена скорост по моста, пише "Стандарт".

"Покрай този случай изникнаха редица безобразия - липса на ОВОС по проекта, изграждане на естакада на "Семинарията", която също не бе съгласувана с гражданите и сега се водят съдебни дела и заради която се търси ново трасе на трамвая", казват още от организацията. /БЛИЦ

Източник: http://www.blitz.bg/news/article/208154
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: sofianec on 29.06.2013, 15:17:03
Машинисти алармират: Опасен мост застрашава пътниците в софийското метро
Съоръжението е проектирано за трамвай с маса до 40 тона, а по него се движат влакове с тегло 160 и 200 т


Не знам дали е опaсeн но тези пукнатини (https://maps.google.de/maps?q=sofia&hl=de&ll=42.666265,23.353522&spn=0.009372,0.01929&sll=52.506818,13.424692&sspn=0.031032,0.077162&t=h&hnear=Sofia,+Sofia-city,+Bulgarien&z=16&layer=c&cbll=42.666205,23.353529&panoid=ZSxJP0_FJG0DFfH_ZOG4Xg&cbp=12,73.28,,2,0.1) в конструкцията определено не вдъхват доверие...

Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: difian on 29.06.2013, 15:47:01
В статията като цяло се има предвид Дървенишкия надлез, а това от твоя линк е изцяло нова конструкция правена за метрото... Не казвам, че е ОК, но е логично поне тя да издържа... Иначе като цяло раздухването на тази партенка от арх. Димитров и сие не е ново, преди 2009 и пуска мисля имахме отделна тема по въпроса, сега трябва да е в архивите някъде... ;)
Title: Re: Надземните отсечки по МД1
Post by: sofianec on 29.06.2013, 16:17:08
Това на линка е стария трамваен мост (на снимката (http://storage4.album.bg/065/iztok-mladost_0a3f7_28903273.jpg) зад пешеходната стълба най-вдясно), последния му елемент над коритото на реката и улица 47 (http://www.pbase.com/ngruev/image/75532453/original), вървяла по десния и бряг, които по късно изчезват - реката е вкарана под земята. А новата конструкция е стъпила върху него без да се правят някакви големи преустройства. По самия надлез Дървеница напречните греди са си от 60-те оригиналните, правено им е само повърхностно закърпване на най-горния слой бетон.