Градски транспорт - София

Метро => Метродиаметри => Метродиаметър 1 => Topic started by: bgpower on 11.02.2006, 17:31:14

Title: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: bgpower on 11.02.2006, 17:31:14
Имате ли представа къде по вече експлоатираните отсечки има изградени обръщалки за метровагони?И къде са планирани?
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: burtan on 11.02.2006, 19:14:45
Quote from: bgpower
Имате ли представа къде по вече експлоатираните отсечки има изградени обръщалки за метровагони?И къде са планирани?
между Сердика и Опълченска
между Опълченска и Константин Величков
между Сливница и Обеля
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: maniak on 11.02.2006, 20:36:44
Знам за 2, а именно при Константин Величков и Опълченска, като и двете се намират м/у главните трасета.
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: Dragon on 13.02.2006, 20:45:15
Номрално е да има таквиа на всичкоте места които до сега са били крайни станции.
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: bgpower on 13.02.2006, 23:39:38
Quote from: Dragon
Номрално е да има таквиа на всичкоте места които до сега са били крайни станции.


Зададох този въпрос дори по-скоро с поглед напред в бъдещето. Именно тези веста в последствие при експлоатация са местата до където понякога се пускат извънредни влакове, или например при авария, това са възловите станции, където последно влакът може да обърне - това беше смисъла.
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: greg on 29.10.2007, 17:34:59
Quote from: LG_
........а мисля че интервала между влаковете не може да се намали много, поради това че МС Младост I е с два перона и влаковете не могат да се разминат на нея, а ще трябва да го правят на МС Мусагеница. ......
МС Младост I е с два перона, но влаковете ще могат да се разминават, след станцията под Сахаров тунелът продължава, където е мястото за смяна на посоката и влизане в другия коловоз на метросъстава.
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: Repcho on 29.10.2007, 21:35:41
Quote from: greg
МС Младост I е с два перона, но влаковете ще могат да се разминават, след станцията под Сахаров тунелът продължава, където е мястото за смяна на посоката и влизане в другия коловоз на метросъстава.
така е, от пазара до бившия Оазис има място за 2 влака
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: LG_ on 30.10.2007, 10:44:40
Това със стрелката за смяна на коловозите е ясно. Там влаковете ще преминават, така както го правят в момента между Сердика и Опълченска.
Но аз си мисля че проблема с интервалите е точно в това, че станцията е с два перона. Това означава че две последователни мотриси ще се разминават на МС "Мусагеница", по схемата както в момента се разминават на МС "Опълченска", докато ако МС "Младост" беше с един перон влаковете могат да се разминават на самия него, идвайки от двете му страни, без това да предизвиква хаос у пътниците. Както е показано на първата снимка от коментар No22 (http://forum.gtsofia.info/index.php?showtopic=543&st=20&start=20)
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: boleroto on 30.10.2007, 14:43:40
Пак не е проблем... двата влака ще са на двата перона...
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: conecto on 01.11.2007, 21:38:28
Quote from: boleroto
Пак не е проблем... двата влака ще са на двата перона...
[/size]
Това означава, че трябва да се ползват и двата перона, като единият ще е за слизане, а другият за качване, което от своя страна би предизвикало объркване сред пътниците. Според мен мотрисите ще се разминават на предната станция.
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: NiGhtPiSH on 02.11.2007, 10:38:24
Quote from: conecto


Това означава, че трябва да се ползват и двата перона, като единият ще е за слизане, а другият за качване, което от своя страна би предизвикало объркване сред пътниците. Според мен мотрисите ще се разминават на предната станция.

Няма да е много по-различно от това да си на трамвай и да си на последната спирка - слизаш, на първа се качваш...  А в Ню Йорк има едно брилянтно решение, което позволява и разширяване след станцията и намаляване на интервала. А именно точно обръщателно колело...
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: boleroto on 02.11.2007, 20:04:54
Да, но нашите метросъстави не могат да обръщат, заради липсата на подобна инфраструктура, а тя липсва  заради липсата на място...
В Лондон хората си правят метродепото под улиците, ама спускат вагоните в крон и после зазиждат... гледах го по NG скоро... много яко филмче
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: maniak on 02.11.2007, 21:30:16
лондон си е лондон, ние сме в София. радвам се, че живея в София, а не в Лондон! Това, като отклонение.
по темата - варианти за спускане, вдигане, експлоатация, номериране има всякакви. важното е да видим кое най-много би било приложимо за нашите условия. а най-важното е да има какво да се експлоатира. надявам се метрополитена скоро да ни изненада с нови състави, наистина по-удобни и по-големи! от досегашните. за 6 и повече вагонни състави е несериозно да се говори. това означава те да се пълнят за сметка на по-големия интервал (да не говорим, че станциите ни са къси за 6-7 вагонни състави).
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: LG_ on 05.11.2007, 11:56:22
Quote from: boleroto
Е, ако вестибюлите на перона за слизане се обозначат с надпис ИЗХОД, а тези за качване - с напис ВХОД... едва ли някой ще е толкова зле, че да влезе през изхода... пък и тая организация ще е само временна.
Ама всъщност защо го нищим, като проектанта на станцията вече го е решил...

Като дойде влак от центъра и стовари пътниците на перон "изход", какво, тръгва празен обратно ли? А откъде идва празния влак за перон "вход"??

А въпроса, който зададох е принципен. Без значение за коя станция става въпрос, как трябва да се направи така, че интервалите между влаковете да се намалят поне на половина от досегашните 6 мин. Метро с интервали от по 2 мин има в толкова много градове, никой ли незнае как това се постига?
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: Blago84 on 05.11.2007, 14:21:35
Quote from: LG_
Като дойде влак от центъра и стовари пътниците на перон "изход", какво, тръгва празен обратно ли? А откъде идва празния влак за перон "вход"??

А въпроса, който зададох е принципен. Без значение за коя станция става въпрос, как трябва да се направи така, че интервалите между влаковете да се намалят поне на половина от досегашните 6 мин. Метро с интервали от по 2 мин има в толкова много градове, никой ли незнае как това се постига?

Ще се опитам да ти отговоря на въпроса с еднда груба схема, надявам се все пак е ясна.
Влакът влиза в станцията, пътниците слизат на преон "ИЗХОД" (1)Влакът продължава напред в изтеглителен коловоз, който по-късно ще бъде част от трасето. Отминава стрелките, там посоката на движение се сменя (2), стрелката се обръща и влакът се връща обратно в станцията, вече в коловоза за обратната посока и застава на перон "ВХОД" (3), като при това перона и коловоза "ИЗХОД" са вече освободени за следващия влак(4).

Дали пероните са един или два - няма значение. Между другото, вътре в тунела може да се предвиди перон, по който машинистът да може да се придвижи от едната кабина до другата без да минава през влака и да губи време да отваря и затваря междувагонните врати (те ако не се лъжа са и заключени)
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: LG_ on 05.11.2007, 14:25:37
Схемата е ясна, но за колко време става това - 2,3 мин?
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: Blago84 on 05.11.2007, 14:30:26
Quote from: LG_
Схемата е ясна, но за колко време става това - 2,3 мин?
Във всички случаи - разликата е секунди, спрямо обръщането на движението в Обеля да кажем, да не говорим че веднага се освобождава коловоз на който може да се приеме влак, докато на Обеля или Сердика в момента, трябва да се изчка заминаването на предишния.
Даже според мен при тази схема се печели време. А метро на две минути - не знам дали е оправдано предвид пътникопотока.
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: LG_ on 05.11.2007, 14:40:09
Приемам отговора и схемата.

Неможах само да разбера какво искаш да кажеш с това

Quote from: Blago84
да не говорим че веднага се освобождава коловоз на който може да се приеме влак, докато на Обеля или Сердика в момента, трябва да се изчка заминаването на предишния.

Коловоза трябва така или иначе да се освободи, за да дойде следващия влак. И на Сердика е така
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: Blago84 on 05.11.2007, 14:50:24
Искам да кажа, че след като пътниците слязат на перон "ИЗХОД", съставът се изтегля в изтеглителния и от там - на коловоз "ВХОД", и коловозът за пристигащи влакове остава свободен и следващия влак може да пристигне, докато първият качва пътници на другия перон. И на Сердика и на Обеля, това не е възможно.
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: CKD on 05.11.2007, 15:32:55
Прилагам същата схема но с нарисувани примерни светофори - червен - преминаването забранено; жълт - следващият светофор е затворен (блок-участъка след него е зает); жълт+зелен - отворен за отклонение, следващият блок-участък е свободен; лунно-бял (светлосин) - маневрата е разрешена - изтеглителния коловоз е свободен.
Така при фиг. 2 в станцията може да бъде приет още един състав преди намиращия се в изтеглителния коловоз да го е освободил или да е сменил посоката си на движение. При фиг. 3 е възможно едновременно да имаме 3 състава - един на изходна позиция, един в изтеглителния коловоз и един току що пристигнал.
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: LG_ on 05.11.2007, 16:07:58
Благодаря!
Да кажеме че горе долу ми стана ясно.

Цитат на: Blago84

Quote
Искам да кажа, че след като пътниците слязат на перон "ИЗХОД", съставът се изтегля в изтеглителния и от там - на коловоз "ВХОД", и коловозът за пристигащи влакове остава свободен и следващия влак може да пристигне, докато първият качва пътници на другия перон. И на Сердика и на Обеля, това не е възможно.

чакайте, изкате да кажете че влака сменя посоката на движение след МС Младост?, както навремето между К.Величков и Опъллченска!
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: Blago84 on 05.11.2007, 20:33:17
Quote from: LG_
чакайте, изкате да кажете че влака сменя посоката на движение след МС Младост?, както навремето между К.Величков и Опъллченска!
Явно схемата ми не е била достатъчно ясна, защото тя показваше точно това - смяната на посоката става СЛЕД метростанцията, тоест докато обръща, влакът освобождава приемния коловоз за друг влак.
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: conecto on 05.11.2007, 21:01:46
Quote from: LG_
чакайте, изкате да кажете че влака сменя посоката на движение след МС Младост?, както навремето между К.Величков и Опъллченска!
[/size]

Quote from: greg
МС Младост I е с два перона, но влаковете ще могат да се разминават, след станцията под Сахаров тунелът продължава, където е мястото за смяна на посоката и влизане в другия коловоз на метросъстава.


Quote from: Repcho
така е, от пазара до бившия Оазис има място за 2 влака
[/size]

Това го уточнихме вече (http://e.deviantart.com/emoticons/w/wink.gif)
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: LG_ on 05.11.2007, 21:39:48
Е, за някой неща загрявам по-бавничко!
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: Ryan on 22.02.2009, 20:38:11
Според мен и да искат не могат да пуснат метрото от Младост до Университета по простата причина , че там няма съоръжение за смяна на посоката, а и не виждам къде може да се изгради такова при тази метростанция  :bb:
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: blagun on 22.02.2009, 21:40:49
Според мен и да искат не могат да пуснат метрото от Младост до Университета по простата причина , че там няма съоръжение за смяна на посоката, а и не виждам къде може да се изгради такова при тази метростанция  :bb:
Съоръжението за смяна на посоката не е ли връзка между двата коловоза? Ако връзката е като буквата N, съставът отива в южния коловоз, кара до СУ и се връща. Ако пък връзката е като буквата И, използва се северният коловоз между Юнак и СУ. И в двата случая проблемът е изчакването, т.е. съставите ще са на по-голям интервал.
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: Vladimircho on 19.03.2009, 11:44:32
Няма ли подобно съоражение за смяна на коловоза в тубата при КАТ както е преди мс Сердика
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: ivan krastev on 19.03.2009, 11:48:44
Няма ли подобно съоражение за смяна на коловоза в тубата при КАТ както е преди мс Сердика
Има да , но няма да се използва , защото Интерпред вече няма да е краина станция .
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: Unicode on 20.03.2009, 11:01:20
На мен ми е интересно как ще се сменя посоката на метровлаковете на последната станция в жк. Младост? Там коловозите за посоките на движение са един до друг и няма място за междинен коловоз, каквито има в изградената западна част на метродиаметъра.
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: ivan krastev on 20.03.2009, 11:56:03
Не е необходимо да има междинен коловоз , за да се сменя посоката - просто с една стрелка от единия коловоз се взиза в другия подобно не Сердика !
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: Knoxville on 20.03.2009, 14:04:43
Аз пък снощи докато си мислех нещо, ми стана интересно как пък ще се сменя посоката на движение. Първото което си помислих е, че влакчето спира на станция "Младост 1", слизат пътниците, после продължава навътре, за да смени коловоза, но как тогава човекът, който кара влакчето, ще отиде до другата кабина? Другия вариянт, за който си мислех е, да спира влакчето на станцията, машинистът отива до другата кабина, но след това трябва да се движи назад. То и в двата случая се получава, че ще има движение назад спрямо кабината, в която се намира машиниста. Това не е ли опасно?
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: RADOCVET on 20.03.2009, 14:28:08
ами машиниста ще мине през влака нали между вагоните има врати които се заключват просто ги отключва и минава до другата кабина, като пак ги заключва след това
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: ivan krastev on 20.03.2009, 14:33:28
Изгражда се специално съоръжение като остров , за да може машиниста от едната кабина да се прехвърли в другата , то е между двата коловоза и незаема почти никакво място .
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: greg on 20.03.2009, 15:08:21
......Първото което си помислих е, че влакчето спира на станция "Младост 1", слизат пътниците, после продължава навътре, за да смени коловоза, но как тогава човекът, който кара влакчето, ще отиде до другата кабина?  .......
Точно така ще бъде, достатъчно дълъг е готовият тунел под Сахаров, източно от метростанцията. Предвидено е място да слезе и да се прехвърли. Когато метростанция К.Величков и Сливница бяха последни, никой не виждаше как става преместването на машиниста.
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: toto on 20.03.2009, 18:35:24
Има и друг вариант с двама машинисти (виждал съм го в чужбина). Влакът спира, пътниците слизат, в задната кабина влиза втори машинист. После влиза в тунела, сменя коловоза и тръгва обратно каран вече от втория машинист. След като се върне на спирката, нали винаги има млако време преди да потегли, първия машинист излиза отзад и се мести на "новото" отпред.
Просто и ефективно!
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: bdz43r on 20.03.2009, 18:56:10
Просто и ефективно!
И също толкова скъпо, защото на този втори машинист трябва да му се плаща нещо.
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: boleroto on 20.03.2009, 19:09:32
Да, но пък така се скъсява много интервалът.
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: Gordon on 20.03.2009, 20:06:36
Слезлият от първия влак машинист просто поема следващия. Така за всеки машинист би имало 5 минути почивка. Не са двойно повече машинисти, а с един повече за целия ден.
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: bdz43r on 20.03.2009, 20:27:49
Да, но пък така се скъсява много интервалът.
Не се скъсява особено, защото първия машинист така или иначе трябва да мине от единия край на влака до другия.
Слезлият от първия влак машинист просто поема следващия. Така за всеки машинист би имало 5 минути почивка. Не са двойно повече машинисти, а с един повече за целия ден.
Къде ще почива? На перона? Те и сега си имат достатъчно почивка - по няколко часа на свяна се почива.
Въпросът е решен радикално - има перони в тунелите, по които се минава от единия край на влака до другия. Такъв е изграден и след Интерпред между двата пътя.
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: boleroto on 20.03.2009, 20:52:01
Да де, но по принцип системата с двата машиниста може да се приложи в случай на нужда - ако няма съоръжение. И за каква почивка говорим, ако интервалът е 90 секунди. Машинисът слиза, други се качва и потегля. Тоя дето е слязъл, докато стигне до другия край на станцията следващият влак вече ще е пристигнал, качва се и заминава.
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: xemyc on 21.03.2009, 20:36:52
Момчета, какво толкова се чудите на това?

Има много - много по-лесен начин. Нужно е само на станция Младост да се изгради едно И или N - съоръжение, малко преди станцията. Влакчето от център се движи в своята посока и спира на станция Младост. Машинистът слиза от единия край и се качва в другия. Малко преди да тръгне към център - автоматиката сменя посоката на И(N). Машинистът тръгва в обратната посока и в първите 100 м. през И(N) се прехвърля в своята посока. След това автоматиката възтановява посоките. От това по-просто не виждам! Няма нужда от повече машинисти, нищо сложно.   

Същото се прави и на Стадиона или на СУ (зависи до къде ще пуснат участъка).

Мисля, че точно така в момента работят нещата при Сердика. :)
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: boleroto on 21.03.2009, 21:03:44
При Младост вече е изградено - даже разклоненията за Летището и Младот 4 са изпълнени; просто дискутираме възможностите.
Представете си ситуация, в която не може да се направи компромис с интервалите, но се налага затваряне на отсечката Сердика-Юнак поради ремонт.
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: bdz43r on 21.03.2009, 23:33:19
Нужно е само на станция Младост да се изгради едно И или N - съоръжение, малко преди станцията.
Това съоръжение се нарича S-ова връзка и се ползва от векове в железницата.
Представете си ситуация, в която не може да се направи компромис с интервалите, но се налага затваряне на отсечката Сердика-Юнак поради ремонт.
Това естествено ще е извънредна ситуация и ще се мисли според случая. По същия начин могат да се прекъснат и други участъци. За такива случаи е полезно да има S-ови връзки по-често за организиране на еднопътно движение при нужда.
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: boleroto on 21.03.2009, 23:39:40
Така или иначе това е система за експлоатация на трасето, тясно обвързана със съоръженията за смяна на посоките. Никой не казва, че трябва да е стандартна за редовна ескплоатация, просто теоритизираме за плюсовете и минуте от използването на коловозното развитие при подобен начин за смяна на посоките.
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: Tergo on 22.03.2009, 00:01:30
bdz43r, а колко метра обикновено са необходими за изграждането на S-ка ?
Преди време се питахме дали ще стигне разтоянието между станцията на Стадиона (в посока Университета) до мястото, където общият тунел преминава в два еднопътни?
По принцип се стремят да изграждат подобни съоръжения на повече станции ( и това не е кой знае каква трудност), но дали точно на Стадиона има място?
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: bdz43r on 22.03.2009, 00:15:37
bdz43r, а колко метра обикновено са необходими за изграждането на S-ка ?
Стандартна стрелка с радиус 190 м и отклонение 1:9 (най-често използваните) е с дължина 27 м. S-ка с такива стрелки при минимално разстояние между двата пътя е не по-малко от 55-60 м.
Дори при използване на стрелки с по-малък радиус, дължината няма да е под 45-50 м.
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: ivan krastev on 23.03.2009, 17:51:18
Ето и съоръжението след Интерпред :

(http://www.dnes.bg/images/photos/0068/0000068139-article.jpg)
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: boleroto on 23.03.2009, 20:08:08
Стрелката на Обеля е по-къса от 27 метра, мисля.
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: bdz43r on 26.03.2009, 09:26:54
Стрелката на Обеля е по-къса от 27 метра, мисля.
Не може да е по-къса. Като ги гледаш под ъгъл и изглеждат къси.
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: boleroto on 26.03.2009, 11:29:22
Може. А стрелката на Интерпед има перон по средата, ама той е по-къс от един състав. Дали пък не са го нагласили така, че да стига по последната врата на първия вагон до последната врата на последния?
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: ivan krastev on 26.03.2009, 11:31:29
Точно за това е направен въпросният перон , за да може да се стига от единия краи на мотрисата до другия - все пак пеи смана на посоката машинистът трябва да се премести от едната кабина в другата !
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: boleroto on 26.03.2009, 11:51:29
Да де,  ама перона е по-къс от един състав и това се чудех още докато го монтираха - дали пък не е направен толкова къс, колкото само да стига до двете врати на последните вагони.
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: ivan krastev on 26.03.2009, 13:24:30
Реално погледнато този перон няма да се използва , така че няма значение колко е дълъг и т.н. , а по всяка вероятност е дълъг колкото една мотриса .
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: boris on 24.04.2009, 10:19:46
Тази сутрин към 9.20 на северния коловоз на МС Сердика пристигна зелен скиф 2009 с надпис "Изпитателен". Това за съжаление предизвика известно забавяне в движението на другите влакове.
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: Tergo on 24.04.2009, 10:26:29
Че защо?
 Северният коловоз  на Сердика още не се използва за движението с пътници от/към Обеля?
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: boris on 24.04.2009, 13:28:01
Не съм сигурен дали има стрелка точно преди навлизане в южния тунел на МС Сердика. Според мен влакът трябва да навлезе на Сердика, да тръгне към Опълченска и да навлезе в северния тунел, да спре и да тръгне пак към Сердика, но вече при обърната стрелка и да се появи на северния коловоз на Сердика. Някой знае ли със сигурност дали е така?
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: ivan krastev on 24.04.2009, 18:04:13
Не съм сигурен дали има стрелка точно преди навлизане в южния тунел на МС Сердика. Според мен влакът трябва да навлезе на Сердика, да тръгне към Опълченска и да навлезе в северния тунел, да спре и да тръгне пак към Сердика, но вече при обърната стрелка и да се появи на северния коловоз на Сердика. Някой знае ли със сигурност дали е така?
И според мен точно така е станала смяната на коловозите. Може би за да не се затруднява движението на влаковете предните дни мотрисата от сутринта е стояла на южният коловоз на Сердика.
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: mitio tuca on 25.04.2009, 15:33:36
по повод тези съоражения имам един въпрос. значи след станция К. Величков посока Опълченска, има пак стрелки за смяна на посокота но..тунелът ми се стори че видях че става с 3 линии. 2 за движение на влаковете и една посредата със перон явно за смяна на посоката. от светелината на стената на единия тунел се видяха нещо като стълбички. така ли е или съм се объркал нещо  :)
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: boleroto on 25.04.2009, 16:05:46
Така е.. между Опълченска и К.Величков тунелите са двупътни и непосредствено след К.Величков в пространството между двата тунела е разположена стрелката със служебен перон за смяна на посокаата за ватмана.
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: aliaska on 27.04.2009, 22:43:41
Така е.. между Опълченска и К.Величков тунелите са двупътни и непосредствено след К.Величков в пространството между двата тунела е разположена стрелката със служебен перон за смяна на посокаата за ватмана.
....kojto sе използваше,когато метрото стигаше само до Константин Величков.
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: Repcho on 27.04.2009, 23:21:13
и нека все пак да казваме на управляващите метровлакове машинисти
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: sharkb on 28.04.2009, 01:25:40
и нека все пак да казваме на управляващите метровлакове машинисти
Иначе ги приравняваме на Сергей Дмитриевич.
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: tarke on 11.05.2009, 18:13:24
мерси за отоговора, но ме интересува по конкретно като тръгнеш по релсите след младост достигаш до бетонена стена или има някакав изход (съединение) с външния свят?
а може би влизаш в склада на била ;)
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: boleroto on 11.05.2009, 18:18:19
Бетонна стена е. Тунела го правиха с идеята, че не знаят точно кога ще продължи строителството на отсечката...
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: tarke on 11.05.2009, 18:21:26
не видях да има и никакви шахти и изходи. искаш да ми кажеш че машиниста от тупика до станцията варви пеш през тунела.
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: bdz43r on 11.05.2009, 18:24:48
искаш да ми кажеш че машиниста от тупика до станцията варви пеш през тунела.
За какво му е на машиниста да върви до станцията? И ако реши да го прави, в тунела си има перон и пътечка с тази цел.
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: blagun on 11.05.2009, 18:25:30
мерси за отоговора, но ме интересува по конкретно като тръгнеш по релсите след младост достигаш до бетонена стена или има някакав изход (съединение) с външния свят?
а може би влизаш в склада на била ;)
Тунелът е готов до участъка след пазара в Младост 1 в посока бившия "Оазис". Натакък няма начин да е отворен, тъй като вече е в експлоатация и не може току-така да има достъп.
Участъкът от края на Сахаров под Малинов и северно от бензиностанция Темпо и от Билла още не е започнат.
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: boleroto on 11.05.2009, 18:26:07
Има си служебен пеерон, по който машиниста сменя кабинките и после на стрелките сменя коловозите и се появява на другия перон.
Много ме е яд, че още не съм влязъл да видя отсечката, утре ще мина да я видя :)
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: tarke on 11.05.2009, 18:32:46
да то се вижда от станцията. интересното е обаче че на този служебен перон между сердика и обеля има аварийни изходи от където да се спаси машиниста ако нещто стане а на този на младост няма. недоизмислено според мен
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: boleroto on 11.05.2009, 18:35:31
Това е пътека за персонала - бъркаш нещата.
Аварийните изходи се разполагат по трасето между станциите, като пътеката, която наричаш "служебен перон" не е само за машиниста, а и за тотална евакуация на ссъстава, в случай на авария.
Служебен перон има на естекадата между Кюри и Г.М.Димитров. Това е служебен перон, който обслужва само и единствено машинистите, които сменят посоките.
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: tarke on 11.05.2009, 18:35:48
да има почиващ влак на младост.
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: bdz43r on 11.05.2009, 18:38:57
На Младост стои един влак резерва и 4 се движат.
Не знам какво е коловозното развитие след Младост, но би трябвало да са 3 коловоза, значи могат да се съберат два влака на гараж.
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: boleroto on 11.05.2009, 18:40:12
След Младост коловозите са 4 - 2 за Младот 4, 2 за към Летището. От снимките на стрелките си личеше, че са изпълнили и четирите...
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: tarke on 11.05.2009, 18:40:18
между обеля и сливница има тупик в който почива извънреден влак, нали така. там съотвтно има и авариен изход които се пада в страни на изхода за тунела за депото. по същата логика не би ли трябвало да има също авариен изход в близост до тупика в младост.
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: CKD on 11.05.2009, 18:40:58
2 глухи коловоза и 2 за продължението към Деница значи 4.
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: bdz43r on 11.05.2009, 18:41:22
Не знам да има подобно нещо между Обеля и Сливница, а и е безсмислено, при положение, че е пред депото.
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: CKD on 11.05.2009, 18:42:01
Човекът не прави разликата между тупик и подход към депото. Там такъв тупик НЕ СЪЩЕСТВУВА.
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: boleroto on 11.05.2009, 18:47:30
Да - точно такива са - единия глух се ползва сигурно за резервата, другите - за маневрата.
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: RADOCVET on 11.05.2009, 18:48:51
а къде обръщаше посоката състава когато сливница беше крайна? не е ли тупик това между двата тунела
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: tarke on 11.05.2009, 18:49:07
ok.
иначе на величков не я ползват от когато отвориха следващите станции след нея.
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: bdz43r on 11.05.2009, 18:50:11
а къде обръщаше посоката състава когато сливница беше крайна? не е ли тупик това между двата тунела
Отклонение за депото!
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: boleroto on 11.05.2009, 18:51:07
Преди да пуснат Обеля, съставите влизаха в разклонението за депото, което има сложна четириклонна стрелка, навлизаха в отклонението за депото и сменяха коловоза, като бяха на принципа когато едната влезе от отклонението след като е пристигнала на Сливница, другата заминава за Сердика...
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: bdz43r on 11.05.2009, 18:51:51
Те и четирите са глухи за сега.
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: boleroto on 11.05.2009, 18:55:54
Може би защото ОТКЛОНЕНИЯТА на Младост са прекалено къси и се обслужват от вентилационната система на метростанцията...
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: bdz43r on 11.05.2009, 18:56:16
ok.
но никои не отговори защо на младост няма вентилационна шахта или авариен изход на тупика както на обеля
Защо ти е в Младост, като станцията е на 100 м?
Title: Re: График на движение на метрото
Post by: JloKyM on 29.09.2009, 19:27:49
Може ли някой да приложи схема на коловозното развитие непосредствено след станция Младост, че ми е интересно какво се случва там?
Title: Re: График на движение на метрото
Post by: bdz43r on 29.09.2009, 19:34:32
В метрото за рискове от катастрофи не може да става дума. Осигурителната инсталация не разчита на разписания, минути, секунди и пр. Ако влакът не замине от Обеля, следващия ще стои преди станцията и ще чака
След Младост има бретел и четири глухи коловоза.
Title: Re: График на движение на метрото
Post by: Tergo on 29.09.2009, 19:51:21
Може ли някой да приложи схема на коловозното развитие непосредствено след станция Младост, че ми е интересно какво се случва там?
На снимката от 6 май, от новия Диспечерски център се вижда коловозното развитие след Младост 1 :
(http://img141.imageshack.us/img141/2773/dsc312t.jpg) Имената на станциите съм ги добавил аз.:rolleyes:
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: ozzy on 18.03.2015, 13:13:09
Днес ми направи впечатление, че на едното отклонение след Жолио Кюри, са махнали едната релса. Явно са решили, че въобще няма да им трябва повече.
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: Petko21 on 18.03.2015, 13:28:45
За бретела ли говориш?
Title: Re: Съоръжения за сменяне на посоката по Метродиаметър 1
Post by: ozzy on 18.03.2015, 14:47:40
Да, загледай се в релсите, като пътуваш към центъра.