Градски транспорт - София
Транспортът в другите градове => Русе => Topic started by: Repcho on 28.02.2007, 00:39:09
-
на мен ми направи впечатление добрата контактна мрежа, не се забелязват кой знае какви провисвания и като цяло на мен много добре ми стои мрежата им. Виж от подвижния състав има какво да се желае
Маршрутна схема + ТИС (https://forum.gtsofia.info/index.php?topic=1823.msg100244323#msg100244323)
-
Добра им е контактната мрежа, само дето движението е абсолютна лудница. Всички улици в центъра са еднопосочни, като за допълнително объркване в началото една улица е еднопосочна, после става за 2 преки двупосочна, след това е отново еднопосочна, но в обратна на първата част посока. Отделно, че преките на главните(също предимно еднопосочни) не са на софийския принци - една натам, съседната насам, ами примерно 3 в едната посока, после 1 в обратната и тн. Такова въртене падна, че свят ми се зави. Отначало си бях взел карта на Домино, ама там за нещастие не бяха отбелязвани посоките на улиците, та после се наложи да си взема на Датамап, където си бяха сложили стрелчици
-
на мен ми направи впечатление добрата контактна мрежа, не се забелязват кой знае какви провисвания и като цяло на мен много добре ми стои мрежата им. Виж от подвижния състав има какво да се желае
на разклона м/у Чародейка и Дружба е подменена кръстовка , като за целта мрежата е била намотана на кълбо , след което е лазвита и свързана с подменения елемент .Иначе като цяло мрежата е горе-долу.
-
Вчера поразгледах ККМ в Чародейка и дружба 3 - като цяло е добра , но по центъра е направо трагедия . Варненските мерцедеси са два - жълтият в тъмното онзи ден не го разгледах добре . И двата чирепа обслужват фирми - служебен превоз.
-
Явно водача е от по заспалите и не е разбрал ,че са му паднали прътите :)
Нищо подобно
Просто имат проблем с морално остарелите стрелки в кръговото и предпочитат да го преминат на резервната си мощтност и после да се закачи пак на мрежата и да продължи.
До колкото знам може да работи към 8 минути на място а изминатото разтояние според терена.
Прекалено на близко са стрелките и при преминаване през изолатор преминава на резервата и няма консумация за да включи следващата стрелка.
-
Ясно. Двата пъти беше точно след като е минал кръговото.
-
Ясно. Двата пъти беше точно след като е минал кръговото.
Но ти казваш ,че са слезли хора и са се качили и той е продължил да кара със спуснати пръти ???
-
Ами да, спря на спирката и после тръгна, без да се е закачил. Не знам, може би го е направил по-нататък.
-
Ами да, спря на спирката и после тръгна, без да се е закачил. Не знам, може би го е направил по-нататък.
Wishmaster-ruse кажи защо така е тръгнал ватмана не е ли разбрал ,че са му смъкнати прътите. Нямате ли сигнализация кога сте разкачени от мрежата? И още един въпрос ако може ,защо ви работят и климатиците и парното под седалките едновременно (става въпрос за неопланите) ?
-
Значи разбрал е че са му долу прътите но явно е имал ток да стигне до другата спирка.Тяхна си работа.А за климатика и печките това е проблема на всичките.
Може това да е някаква повреда или просто нещо да бъркат със начина на употреба. Според мен не е нормално да работят двете заедно и при положение че климатика охлажда печките би трябвало да не спират а те почти не включват.
Не карам този модел и просто не ми влиза в работата да знам защо е така ако се разбере ще пиша.
-
Днес към 17:30 имаше авария на Волов и нямаше тролеи.До 18:15 още нямаше тролеил.Незнам кога са я оправили авариятя но нещо взеха да зачестяват тези случки откакто ЕГГЕД дойде а май и Неопланите :annoyed:Ако някой знае повече за авариятя да пише на ЛС.
-
Защо на ЛС , а не тук в темата :) Не бих обвинил ЕГГЕД за аварията ако е причинена от някой ТИР , който е прекъснал КМ.
-
iprojekt казвам на ЛС защото твърде много безмислени коментари ще се натрупат за тази авария в темата.А аз обещавам да пиша ако разбера нещо за тази авария.
-
Тир нагоре по Волов ... И какво ще му се случи , ще се търкули надолу по баира ли :D Ама че абсурдно ... Те съораженията са толкова остарели че е чудно как изобщо има някакво движение нормално :rolleyes: А относно авариите - бих казал че при ЕГГЕД са доста по-голяма рядкост околкото по времето на старото общинско дружество .И возилата в момента са много по-добре поддържани , така че място за оплаквяния няма :fan:
-
Те съоръженията са остарели ,ами тролеите не са ли? Нали са си същите 20 годишни бракми ,колко можеш да ги поддържаш? Къде си видял от стара баба младо маце да стане :D? Наистина докараха 7 НЕОПЛАН-на но нещо само 6 виждам в движение ,може би 7-мия е за резервни части. Но като ги гледам и тях колко са мазни отстрани представете си колко са "запазени" ,и когато се качвате и слизате гледайте нагоре да не ви капне нещо от покрива :rolleyes:. А да забравих и два хибрида от които единия пак за части :fan: ,иначе няма място за оплакване нова фирма със стари фозила :) .
-
Гледах клипа и това е страшно зле. Дано Еггед да успеят да накарат общината да му хвърли един асфалт на първо време нали са съакционери пък и то не е много като разстояние !
-
Нещо не разбирам ... Нали уж започнаха да оправят дупките по бул.Тутракан... Защо след като приключи ремонта на пътя да не се пуснат Неопланите към Захар-Био...Все пак обръщалото е част от този булевард, а по принцип маршрутите на ГТ са с предимство при определяне на снегопочистване, запълване на дупки и т.н. :rolleyes:
-
Защо след като приключи ремонта на пътя да не се пуснат Неопланите към Захар-Био...Все пак обръщалото е част от този булевард,
Със риск да спамя само но обръщалото не е част от този булевард а частна собственност до колкото зная на Захар-Био... и на граждани или на спортната зала при ремонта машините на фирмата която правеше ремонта бяха паркирани на площадката зад залата но не хвърлиха и една лопата асвалт на въпросното обръщало.
Не помня от колко години може би повече от 5-6 това обръщало е под всякаква критика правен му е ремонт с битум и нещо като мозайка и това е.
-
Днес поредната авария :clap: зе еггед и Община Русе.И после как да не ти допадат раздръканите Кенти пред спрелите тролеи!!!
-
Да не би случайно да се откачат токопроводите и вие да викате на това сеиозна авария :D
-
:Dмного забавно!!!обикновено късат по 10м КМ.Ама за днес незнам.Върви се пробай в комиците не в форума.
-
Зиутата ли предизвикват тези аварии.
-
КМ+некъдърни шофьори=ежедневни аварии.
-
Има и градове с по-лоша мрежа,но с малко аварии,а пък при вас мрежата не е толкова зле,а авариите ежедневни,СТРАННО :bb:
-
Чети малко по назад някой беше описал състоянието на КМ абсолютно е прав.Има ли смисъл да казвам че днес пак имаше авария на Кръговото около 18:10.
-
Аз обаче не разбрах какви са тези аварии.Откачат се токопроводите и по този начин събарят мрежата така ли :bb:.
-
Понякога да токопроводите свалят мрежата а авариите на Кръговото където са най-често са заради старите стрелки.
-
Видях че се говори за всекидневни аварии на мрежата-това е първия признак за пълно износване на мрежата и съответно за подмяната и.В Перник точно така грохна мрежата-отведнъж,но преди това имаше един период в който почти всеки ден имаше пропадане на жици някъде по трасето.Ще видите че след известно време ако не се вземат мерки видимо ще провисне и при вас мрежата а с това ще се намали трайно и скоростта.
-
Тя и в момента КМ си е провиснала :( .Най-трагично е положението от Дуржба до Кръговото, откъдето минават всички ТБ с изключение на 2-ра .Като най - невралгични участъци може да се посочат бул.Христо Ботев и кръговото. Там ако се подмени КМ, положението ще се подобри значително ... Инвестициите в по-добра КМ са много по-належащи от тролеите ... Смея да твърдя че доста запазенички ЗИУ-та останаха, останалите вероятно са за скрап ... Червените Берни и Боверитата от 68 вече не смея да ги коментирам :D, както и някои зелени съчленени екземпляри с отопление тип ''готварска печка надута до 200 градуса''.Напоследък май и на тях май им хванаха цаката ,защото намаляват отоплението :D
-
Видях че се говори за всекидневни аварии на мрежата-това е първия признак за пълно износване на мрежата и съответно за подмяната и.В Перник точно така грохна мрежата-отведнъж,но преди това имаше един период в който почти всеки ден имаше пропадане на жици някъде по трасето.Ще видите че след известно време ако не се вземат мерки видимо ще провисне и при вас мрежата а с това ще се намали трайно и скоростта.
Както споменаха в друг пос тя и нашата мрежа виси поради това че се премахнаха много окачвания или са направени по възможно най неправилния начин с подръчни материали за неработещи компенсатори да не говорим.С провисването идва умората на проводника и се чупи близо до клемите.
За личния състав и бавното каране ще визирам група водачи дето и хабер си нямат как да си нагласят главите и когато си зад тях получаваш обриви и ти пониква метър брада докато стигнеш до края на маршрута.Да не говорим пък за токоснемателните глави които са такива боклуци че повече няма на къде по мое мнение чешките глави с клиновидния въглен нямат равни на себе си.
Не че с тези не карам пак бързичко и без особенни проблеми но са много разбити и когато седне друг да ми кара бараката редовно ми кривят главите и късат основите понеже главите са нагласени за моя стил на каране.
-
Вчера в късния следобед полицаи от Първо РУ на МВР са задържали група мъже, които отрязали от стълб кабела, поддържащ захранването на тролеите в района на Централна ж.п. гара в Русе. Около 16.10 часа при обход в района патрулната двойка полицейски служители забелязва двамата мъже, които тъкмо вземали от земята навит на руло проводник и се канели да го натоварят в спрения в близост автомобил "Фолксваген". В превозното средство зад волана ги чакал друг мъж. При последвалата полицейска проверка са установени лицата: водачът М.Г. /23 г./, а двамата носачи М.В. /22 г./ и П.Г. /21 г./. При изясняването на ситуацията заловените си признали, че са отрязали проводника от стълб, който поддържа кабелите за захранване на тролеите. Предприети са били необходимите действия за документиране на случая. Започнато е бързо производство.
Ruse24.bg
-
Явно са помагали на Еггед-Русе за смъкването на неизползваната КМ :D :D
-
Тук е мястото да попитам дали някой е попадал в нета на размери и схеми на съоръжението за автоматичното закачане на прътите? Пък аз ще се опитам да изкундя да се появи такова по мрежата на Русе.
Оправданието беше че нямали еталон по който да го направят така че даваите да видим какво ще стане :D показвам да оточня за кое говоря.
-
Тук е мястото да попитам дали някой е попадал в нета на размери и схеми на съоръжението за автоматичното закачане на прътите? Пък аз ще се опитам да изкундя да се появи такова по мрежата на Русе.
Оправданието беше че нямали еталон по който да го направят така че даваите да видим какво ще стане :D показвам да оточня за кое говоря.
Защо просто не поръчат? Еггед все пак е оператор на тролейбуси,не завод за ккм части.
-
Защо просто не поръчат? Еггед все пак е оператор на тролейбуси,не завод за ккм части.
много е сложно за обясняване а и не искам да си навлека неприятности с коментара който бих дал.
Ще си замълча.
-
To пък егати съоражението. Въпросът е тролейбусът да може да си вдига прътите от кабината, иначе на ККМ-то трябват просто няколко пластини, които да насочват плъзгача... Но и при двете показани системи маршрутите имат част без ККМ и свалянето и закачането се прави при всеки курс. В Русе май няма такива участъци.
-
Идеята е добра. Например може да се направи подобно съоражение на спирка Оборище. Забелязвам, че шофьорите на Неопланите смъкват токоснемателните прътове и минават през кръговото без да се бавят на стрелките.
-
Нали по 2А пускат хибридните Мерцедес. Около Метро едно такова съоръжение би било полезно. :)
-
Мне. Мерцедесите немогат да си прибират и вдигат прътовете дистанционно. Шофьора трябва да слезе и с 1 прът ги смъква или качва. :D Такива съоражения биха били полезни само за Неопланите.
-
Мне. Мерцедесите немогат да си прибират и вдигат прътовете дистанционно. Шофьора трябва да слезе и с 1 прът ги смъква или качва. :D Такива съоражения биха били полезни само за Неопланите.
В много голяма заблуда си за Мерцедеса.
Когато го превключа на автобус сам си сваля прътите и докато не ги засече долу не ми освобождава работния паркинг. Мога и ръчно да ги сваля и вдигна с едно натискане на копче. Когато ме видите на крайна спирка да ги смъквам със телескопа значи нещо не е наред иначе вдигането :( при липсата на съоръжението става ръчно :rolleyes:
-
Вече наистина е належащо въпросното съоръжение със затварянето на участъка ген. Скобелев и Николаевска при джамията ;)
Преминаването от там ми коства при 7 курса 14 слизания за да се закача същото е и при Неопланите а за Боверите просто няма какво да се говори те са много зле от тази гледна точка 28 планувани слизания и ако има някъде и инцидентни по маршрута и някое друго пускане на някой закъснял или при почивка тяхното става към 30 пъти. :(
-
Да не е имало някакъв ремонт на ККМ в района на кръговото. Днес забелязах, че тролейте се движеха по-бързо от обичайното като минаваха през стрелките. :fan:
-
Да не е имало някакъв ремонт на ККМ в района на кръговото. Днес забелязах, че тролейте се движеха по-бързо от обичайното като минаваха през стрелките. :fan:
За съжаление но не се е случвало такова нещо въпреки че мрежата и съоръженията се нуждаят от подмяна със нови.
За съоръженията имаме остра нужда от съвремемнни такива.
Проводника както писах във други постове е износен като профил и на места е във напреднал стадии на умора на материала.
-
Ето част от маршрута на А11 А12 А28 и А32. Това е бул.Тутракан от започналите вчера и продължаващи още дъждове се е събрала вода на това място както винаги и на никой от Община Русе не му идва на акъл, че това някакси не е редно за уж европейски град. :angry: Снимките са от ruse.info
-
Охо та това проблем почти от 20 години доколкото съм чувал в момента се строй канал наподобяващ река Перловска в София дано да бъде завършено, че зима иде след ще се топи снега и ще стане съсем на нищо.
-
Ако правилно виждам снимката - това е Пухлево дере - на изток от Захарната. Има и още 2 места, които перманентно си се наводняват и решение няма освен с много радикална реконструкция - бул.Тулча между Товарна гара и Хлебозавода и бул.Липник между Ялта и Петър Караминчев. И двете са подлези под главната жп-линия.
-
Да точно Пухлево дере е. То и в статията не пишеше името. Невярвам да го оправят скоро защото това единствената баня на ромското население в района :D.
-
В момента има проект за финансиране по някаква европейска програма на булеварда - ще го продължат от Захарната до Дунав мост и ще е с 6 ленти. Очаква се строителството да започне догодина - поне така пишеше във вестниците тук.
-
Сигурно са поредните празни приказки да вземат пари за проекти само.
-
Сигурно са поредните празни приказки да вземат пари за проекти само.
Напълно възможно е. Ето линка към статията:
http://news.ruse24.bg/103251.html
За този булевард както и да е, но за района на джамията и гледам нищо не се прави изобщо!!
-
Спирка "Сердика" в посока Пантеона е изместена в непосредствена близост до светофара(30-40м) и е точно под терасите на намиращият се там блок "Румяна". Тази глупост да имаш спирка под терасата я има само в нашата мила татковина.
-
Спирка "Сердика" в посока Пантеона е изместена в непосредствена близост до светофара(30-40м) и е точно под терасите на намиращият се там блок "Румяна". Тази глупост да имаш спирка под терасата я има само в нашата мила татковина.
А къде според теб трябваше да я преместят след като се издадоха разрешителни за строеж по цялата част на булеварда. Там си беше старото й място.
-
Погледни рационално на нещата, може това да и е старото място, но дали ще се радваш, че в близост(под терасата) до теб има спирка където сумати дараци(ПС) и тълпи от хора ще ти вдигат шум ежедневно, докато ти се опитваш да почиваш.
-
Погледни рационално на нещата, може това да и е старото място, но дали ще се радваш, че в близост(под терасата) до теб има спирка където сумати дараци(ПС) и тълпи от хора ще ти вдигат шум ежедневно, докато ти се опитваш да почиваш.
Ни най-малко. Единственото що-годе добро място за спирката е да и направят джоб малко след светофара. Но съм сигурен, че след това ще се появят камара протести, че се закрива изгледа към Пантеона и т.н.
-
Погледни рационално на нещата, може това да и е старото място, но дали ще се радваш, че в близост(под терасата) до теб има спирка където сумати дараци(ПС) и тълпи от хора ще ти вдигат шум ежедневно, докато ти се опитваш да почиваш.
Цар Освободител не е от вчера главна улица и който си е купувал апартамент, си е направил сметка, че терасата му гледа към главна улица.
Така че, освен остъкляване, не виждам друго решение.
-
Абе я отидете и вижте че заслона на спирката е на 2метра от терасата на 1-вия етаж и никакво остъкляване на балкон няма да помогне. Нищо не ги бъркаше да оставят спирката на предишното и място. Явно управниците на града не се интересуват от положението на хората които са ги избрали преди време.
-
Абе я отидете и вижте че заслона на спирката е на 2метра от терасата на 1-вия етаж и никакво остъкляване на балкон няма да помогне. Нищо не ги бъркаше да оставят спирката на предишното и място. Явно управниците на града не се интересуват от положението на хората които са ги избрали преди време.
Ами хората да не са си избирали да строят блок зад спирката. Там си беше старата спирка и заради строежа я преместиха. А ако я изместят след светофара къде ще спират тези превозни средства които ще обслужват линията до хотел Рига?
-
Ами хората да не са си избирали да строят блок зад спирката. Там си беше старата спирка и заради строежа я преместиха. А ако я изместят след светофара къде ще спират тези превозни средства които ще обслужват линията до хотел Рига?
Явно е, че не си се возил навремето на Т23 когато пътуваше до хотел Рига. Тогава спирката за тази линия беше малко преди халите. Т23 която се движеше по Цар Освободител, след кръговото не спираше на тази спирка, а направо на тази до халите.
-
Ремонтират бул. ”Тутракан” с европейски пари
08 декември 2010 / News.dir.bg
Съвместният направляващ комитет на програмата за трансгранично сътрудничество одобри проект на Община Русе за ремонт на бул „Тутракан”, съобщават от Общината.
Вчера зам.-кметът Атила Минев участва в заседание на комитата по „Програма за трансгранично сътрудничество Румъния – България” 2007-2013 година. След продължителни дебати бяха одобрени 40 съвместни проекта, 24 бяха отхвърлени, а три проекта ще бъдат подложени на повторна оценка.
Сред одобрените проекти е този на Община Русе и Община Гюргево „Подобряване на достъпността на Еврорегион „Русе – Гюргево” с паневропейски транспортен коридор №9”. Бенефициент е Община Русе, а общата му стойност е за близо 8 милиона евро. Целта е да се подобри инфраструктурата на региона, като в българската част включва ремонт на пътната мрежа на 2100 метра (от Захарна фабрика до кръговото на Дунав мост), предаде Дарик.
Срокът на изпълнение е 30 месеца от датата на подписването на договора. Проектът предвижда разширяване на пътните платна на бул. „Тутракан” и оптимизация на трафика, а в Гюргево рехабилитация на 300- метрова отсечка на главния път към Дунав мост.
А дали ще включат и тролейното обръщало на Захарната?
-
Съдят общината заради бул. "Тутракан"
17 февруари 2011 10:37 / обновена в 10:52 | Ахмед Алиев |
Регионалният съвет за развитие ще започне в понеделник процедура по завеждане на колективен иск срещу общината за неудобствата на гражданите свързани с изкопните работи по бул. „Тутракан”. От юни месец миналата година пътната артерия е разкопана и затворена заради работите по водния проект. Това затруднява придвижването на русенци, хората от Мартен, Сандрово и Сливополската селищна система, заяви в интервю по Дарик Константин Велев, зам.-председател на съвета.
Властта трябва да разбере, че трябва да си изпълнява функциите като контрольор и съгласувател на процедурите по ремонта, категоричен бе Велев. Искът ще бъде на стойност един лев, като той очаква, че в иска ще се включат до 15 000 души и така сумата ще набъбне. След това ще последват искове за ремонтите на колите, които са причинени от разкопките по пътя.
Явно всички водни проекти в България се изпълняват при пълна безцеремонност относно срокове на изпълнение.
-
То само това да е проблемен участък, щеше да е добре! Кръговите преди "Дунав мост" сега са същите както преди ремонта, средата на бул. Съединение(до Пантеона) е разкопана поради ВИК ремонт, а вече втора седмица никой неработи там, по ул. Доростол са се отворили дупки в които може и да останеш без гуми ако минеш през тях и още много други са проблемните участъци. Преди час се валеше сняг и дъжд и сега улиците с покрити с прилично количество вода, поради "добре" функциониращите отточни шахти.
-
http://stroitelstvo.info/show.php?storyid=2238175 Електронни информационни табели по спирките май няма да видим. Някак ми се струва, че всичко ще се направи през пръсти. :/
-
Нелепо и тъпо. Вероятно трябва да видят, какво са оплескали, че да няма оферти. Условия, прогнозна стойност... Прави впечатление, как за всякакви проекти, дори не особено сложни, ни трябват 7+ години за търгове и процедури. И това не е само в Русе, а и в София, и остналите градове... :help: Резултатът от некомпетентни и подкупни администрация и политическо ръководство... :angry:
-
Хора, нещо не схващам...! :help: Аз ли съм прекалено тъп, че да не мога да схвана, или наистина е странно това, което се вижда тук (https://maps.google.com/?ll=43.854212,26.006441&spn=0.018289,0.042272&t=h&z=15&layer=c&cbll=43.854232,26.006328&panoid=v0x5J7gi_zFbKP8B2SDnpw&cbp=12,284.54,,0,-81.14)? :D. Изолаторчето е сложено след стрелковото гнездо(където е езика) и не мога да разбера каква е логиката тук. :neznam: Нали уж тези, индукционните стрелки се включваха с тяга, като има изолиран участък точно между това изолаторче и гнездото, откъдето като почерпи ток тролея, той минава през бубината, която превключва. Тука този участък е след гнездото и излиза, че предният тролей превключва стрелката за следващия ли, незнам?! Някой ако знае, ще съм му благодарен ако обясни. :)
едит: сега като се позагледах малко встрани и констатирах някои неща. Най-вероятно тая стрелка не се ползва, щото отклонението от нея вляво в момента позволява единствено да почнеш да се въртиш в кръга до завиване на свят. :D От стълбовете виждам, че едно време целта е била това колело да се ползва за обръщало и на линия, минавала по бул. България, чиято ККМ вече е свалена.
-
Хиляди пъти е обяснявано, че мрежа по бул. България(изключвам тази на Т25) не е опъвана, единствено са положени стълбовете и до там.
-
Хиляди пъти е обяснявано, че мрежа по бул. България(изключвам тази на Т25) не е опъвана, единствено са положени стълбовете и до там.
Мерси за уточнението! В крайна сметка неразбрах защо изолаторчето на тази стрелка е там поставено(след "гнездата", а не преди тях) - каква е идеята. :)
-
Хиляди пъти е обяснявано, че мрежа по бул. България(изключвам тази на Т25) не е опъвана, единствено са положени стълбовете и до там.
Мерси за уточнението! В крайна сметка неразбрах защо изолаторчето на тази стрелка е там поставено(след "гнездата", а не преди тях) - каква е идеята. :)
И аз си нямам на понятие защо е направено по този начин, то колко други неща не са им в ред на евреите. На доста места мрежата е много провиснала, но на никой не му дреме за това.
-
:D Сигурно Антраник им е подшушнал, че и тук има някой и друг бая провиснал участък, като например пред Phohe Mall (https://maps.google.com/?ll=43.226819,27.888322&spn=0.018356,0.042272&t=m&z=15&layer=c&cbll=43.226869,27.888164&panoid=VE0Znasog_VmciPZHQwfkQ&cbp=12,248.77,,0,-9.41) на трасетата за 82 към ЖП гара и това на завоя към ул. Вяра. Между другото там всички шофьори си минават с 30-35 км/ч (лични наблюдения) без проблеми, което е странно, предвид якото провисване. :rolleyes: :)
-
:D Сигурно Антраник им е подшушнал, че и тук има някой и друг бая провиснал участък, като например пред Phohe Mall (https://maps.google.com/?ll=43.226819,27.888322&spn=0.018356,0.042272&t=m&z=15&layer=c&cbll=43.226869,27.888164&panoid=VE0Znasog_VmciPZHQwfkQ&cbp=12,248.77,,0,-9.41) на трасетата за 82 към ЖП гара и това на завоя към ул. Вяра. Между другото там всички шофьори си минават с 30-35 км/ч (лични наблюдения) без проблеми, което е странно, предвид якото провисване. :rolleyes: :)
За щастие арменеца няма нищо в нашенския клон на ЕГГЕД :P, а провисването е на ВКМ която не се използва, но все пак е въпрос на време да се случи някой инцидент.
-
Мостчето е поставено така, защото е в комплект със стрелката. При нужда, винаги може да се премести от правилната страна и стрелката да заработи напълно. В момента така както е поставено, най-вероятно стрелката е заключена в посоката, която е необходимо.
-
:D Сигурно Антраник им е подшушнал, че и тук има някой и друг бая провиснал участък, като например пред Phohe Mall (https://maps.google.com/?ll=43.226819,27.888322&spn=0.018356,0.042272&t=m&z=15&layer=c&cbll=43.226869,27.888164&panoid=VE0Znasog_VmciPZHQwfkQ&cbp=12,248.77,,0,-9.41) на трасетата за 82 към ЖП гара и това на завоя към ул. Вяра. Между другото там всички шофьори си минават с 30-35 км/ч (лични наблюдения) без проблеми, което е странно, предвид якото провисване. :rolleyes: :)
Провисването не пречи за по-висока скорост ,в Пловдив имаше къде по-провиснали участъци ,а някои шофьори развиваха по тях и 50-60 км/ч без проблеми. :)
-
Малко да посъживим тази тема, тъй като в Русе вече започна да се изпълнява проектът за интегриран градски транспорт, който включва и частично подновяване и ремонт на ККМ. Ето малко информация:
От днес започва подмяната на контактната тролейбусна мрежа по бул. „Липник“, съобщават от Община Русе.
Рехабилитацията, която е част реализацията на проект „Интегриран градски транспорт”, на този етап обхваща участъка от КАТ до кръстовището с ул. „Никола Петков” в посока пл. „Оборище”. Ремонтните дейности ще продължат до неделя, 8 февруари. Заради тяхното извършване са възможни нарушения в графика на обществения транспорт, както и в движението на моторни превозни средства.
От Община Русе се извиняват на гражданите за създадените неудобства с надеждата, пътуващите ще проявят разбиране
http://ruse-news.com/zatrudneniya-v-dvizhenieto-po-chast-ot-bul-lipnik/ (http://ruse-news.com/zatrudneniya-v-dvizhenieto-po-chast-ot-bul-lipnik/)
-
Малко да посъживим тази тема, тъй като в Русе вече започна да се изпълнява проектът за интегриран градски транспорт, който включва и частично подновяване и ремонт на ККМ. Ето малко информация:
От днес започва подмяната на контактната тролейбусна мрежа по бул. „Липник“, съобщават от Община Русе.
Рехабилитацията, която е част реализацията на проект „Интегриран градски транспорт”, на този етап обхваща участъка от КАТ до кръстовището с ул. „Никола Петков” в посока пл. „Оборище”. Ремонтните дейности ще продължат до неделя, 8 февруари. Заради тяхното извършване са възможни нарушения в графика на обществения транспорт, както и в движението на моторни превозни средства.
От Община Русе се извиняват на гражданите за създадените неудобства с надеждата, пътуващите ще проявят разбиране
http://ruse-news.com/zatrudneniya-v-dvizhenieto-po-chast-ot-bul-lipnik/ (http://ruse-news.com/zatrudneniya-v-dvizhenieto-po-chast-ot-bul-lipnik/)
Доколкото разбрах ЕЛ ЕООД са спечелили част от обновяването на тролейбусната мрежа в Русе. Не е изключено да получите втора ръка мрежа от Добрич, тъй като същите тези я взеха за жълти стотинки, а сега могат да ви я продадат, като за нова...
-
Много лесно може да се види дали това, което се монтира е ново или старо. Ако поставяният проводник е с меден цвят, нов, неокислен и окачващите бронзови въжета са с бронзов цвят, нови, неокислени, значи всичко е ОК. Ако поставяният проводник е окислен, черен и с липсващ блясък - значи е употребяван. Просто наблюдавайте! Апропо, мрежата в Добрич не я ли нарязаха на парчета от по метър дължина за по-лесно пренасяне?
-
Това ще е някакво новаторско окабеляване - да се използват употребявани жици! Всъщност проводниците са най-малкият проблем и много по-лесно ще им е да използват висящите намясто жици, вместо да мъкнат такива от Добрич.
А ето претенции към ремонта не от някой друг, а .... от самия тролейбусен оператор:
Тролейбусният превозвач "ЕГГЕД Русе" може да фалира
05 февруари 2015 - 14:10 часа Редактор: Dunavmost
"ЕГГЕД Русе" отправя молба за съдействие от страна на местните власти
Поне 280 хил.лв. пропуснати ползи ще отчете тролейбусният превозвач "ЕГГЕД Русе" по време на рехабилитацията на контактната мрежа в града, която трябва да продължи до месец август тази година. Това отчете изпълнителният директор на дружеството Николай Къдрев по време на изслушването му в общинската комисията по бюджет и финанси днес.
Къдрев обясни, че пропуснатите ползи ще са в резултат от спирането на тролейбусни линии по време на ремонтните работи, невъзможността за обслужване на клиенти и текущите разходи по поддръжка на тролейбусния парк и контактната мрежа. Той коментира още, че сумата вероятно е занижена, тъй като е направена на базата на пропуснатите приходи само при спирането на 3 линии, които се движдат по ремонтиращият се в момента бул. "Липник". Тепърва ще се отчитат пропуските, когато бъдат спрени седемте тролейбусни линии по бул. "Христо Ботев", както и по други натоварени участъци. Тъй като компанията не е в много добро финансово състояние, всички тези разходи могат да доведат до затруднения при нормалното й функциониране и дори до преразглеждане на бизнес плановете на основното дружество, което може да обяви във фалит русенското си подразделение.
В тази връзка от "ЕГГЕД Русе" са изпратили писмо до Общинска администрация, с което се отправя молба за съдействие от страна на местните власти. Дружеството настоява за допълнителна субсидия от поне 280 хил.лв., която да покрие разходите по време на рехабилитацията на тролейбусната мрежа и да осигури необходимата финансова стабилност, за да може дружеството да продължава да изпълнява ангажиментите си към транспорта в града.
Предложението бе принципно подкрепено от общинските съветници от БСП, които още в понеделник предложиха допълнителни средства за тролейбусния превозвач. Александър Неделчев припомни добрата работа на дружеството, което успя да подмени стария автомобилен парк и да предложи ефективен и екологичен транспорт в града, при това без никакви първоначални инвестиции от страна на Общината, която е съакционер с 35% дялово участие. Иван Иванов от своя страна бе категоричен, че не можем да си позволим да останем без тролейбусен превозвач и не е сигурно дали ще се намери нов инвеститор, ако сегашният се оттегли от града.
Директорът на дирекция „Финансово-стопански дейности“ Емилия Пенева от своя страна заяви, че на този етап не може да се говори за допълнителна субсидия, въз основа на предварителни разчети базирани на 6 дневен работен период. Тя припомни и законодателните разпоредби, според които Община Русе може да бъде санкционирана, ако се окаже, че е направена свръх-компенсация на субсидията. Необходими са точни и ясни финансови разчети за определен период от време, за да може да се анализира необходимостта от компенсации, категорични бяха финансистите на Общината, които направиха уговорката, че не са против идеята, но са длъжни да спазват разпоредбите.
В крайна сметка бе постигнато съгласие въпросът да се разгледа отново през април, когато ще има ясни данни за 3-месечен период, като отделно от това ще е готов и периодичният финансов одит от външен одитор, който също може да бъде взет под внимание.
http://www.dunavmost.bg/Ruse/News/13407-troleibusniyat-prevozvach-egged-ruse-mozhe-da-falira (http://www.dunavmost.bg/Ruse/News/13407-troleibusniyat-prevozvach-egged-ruse-mozhe-da-falira)
-
Не би ли трябвало, ако тролейбусите не се движат, дружеството да има по-малки разходи?
-
Не би ли трябвало, ако тролейбусите не се движат, дружеството да има по-малки разходи?
Тролеи се движат по засегнатите линии(тези които имат помощен двигател) като пускат бусове Ивеко и 1-2 Меркавима. Защо ми се струва, че евреите до април ще кажат, че са на 1 000 000лв загуба и това ще бъде началото на края за тролейбусите в Русе.
-
Защо ми се струва, че евреите до април ще кажат, че са на 1 000 000лв загуба и това ще бъде началото на края за тролейбусите в Русе.
Тъкмо и аз това си мислех... С напоследък модерната тенденция против тролейбусния транспорт в България. :rev: Дано да не се окажем прави, обаче!
-
В Русе спирането на тролейбусите за някои ще е още по-апетитно защо те са основата на ГТ и реално май само техните линии са печеливши!
-
Не знам сегашният "директор" на ЕГГЕД какъв е по партийна принадлежност и образование, но изглежда като неграмотен комуняга - те въз основа на 2 дни с ограничения направиха сметка за след 3 месеца... а и жертвоготовността на общинските съветници от БСП веднага да преведат пари на дружеството ми говори за схема. Принципно няма идея за закриването на тролейбусния транспорт, каквито слухове се носят, дори напротив. Изчакват се реализирането на пробива на "Кауфланд", обособяването на бус-лентите, ремонтът на ККМ и едва след това ще може да се направи реална оценка и нова схема на градския транспорт - оттам е лесно вече да се разкарат циреите от системата, да се направи изцяло общинско дружество за градски транспорт, което да достави нови автобуси и тролеи.
По отношение на ККМ - не е втора употреба, спокойно, най-малкото подменят се всякакви елементи, а не само проводниците, освен това финансирането е европейско, така че има малко по-сериозен контрол. В крайна сметка се прави нещо хубаво, добре би било да го оценим :)
-
До 3-ти април ще продължи подмяната на контактната мрежа. (http://www.ruse.utre.bg/2015/03/29/309777-do_3_ti_april_shte_produlzhi_podmyanata_na_kontaktnata_mrezha)
-
Новината е прекрасна! Можете ли да направите снимки на новите елементи по контактната мрежа в града? Благодаря предварително!
-
Вече трябва да е завършила подмяната. Ще е добре ако качите снимки и аз съм любопитен.
-
Подмяната на ВКМ завърши само за южното и северно платно на Липник, както и от сп. Сердика до малко след сп. Воден. От началото на изминаващата седмица е махната ВКМ от сп. Воден до кръстовището на Плиска и Тулча, но не съм засичал никой от екипите да работи.
-
Продължава подмяната на тролейбусната мрежа.
Във връзка с подмяната на въздушно-контактната тролейбусна мрежа, от Общината информират, че от 14.04.2015г. до 21.04.2015г. е планирана рехабилитация по ул. "Плиска" в участъка от ул. "Тулча" /"Париж"/ до Центъра за психично здраве /Психодиспансер/.
Дейностите се извършват от ДЗЗД „ЕЛ-КМ“ в рамките на проект „Интегрирана система за градски транспорт на град Русе“, финансиран по Оперативна програма „Регионално развитие“ 2007-2013.
Източник (http://pik.bg/%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B4%D1%8A%D0%BB%D0%B6%D0%B0%D0%B2%D0%B0-%D0%BF%D0%BE%D0%B4%D0%BC%D1%8F%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D0%B9%D0%B1%D1%83%D1%81%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%BC%D1%80%D0%B5%D0%B6%D0%B0-news314540.html)
-
http://www.ruseinfo.net/news_137296.html
Малко по-подробно за контактната мрежа. В аудиофайла към новината.
-
И още:
Подменят тролейбусните кабели по бул. "Тутракан"
Продължава работата по подмяна на въздушно-контактната електрическа мрежа в града, във връзка с дейностите по проекта „Интегрирана система за градски транспорт на град Русе“, който се финансира по Оперативна програма „Регионално развитие“. До 17 май е планирана рехабилитация по бул „Тутракан“, в участъка от Центъра за психично здраве /Психодиспансер/ до Захарния завод, поради което движението в участъка ще бъде затруднено, съобщават от Общината.
Източник (http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=1428195)
-
И през следващата седмица тролейбусни линии с №№ 25, 27 и 29 ще се движат само до кв. "Цветница" /обръщат под моста на бул. "Тутракан"/.
-
ВКМ от Старчески дом до сп.Болница е махната, явно са готови с участъка Психодиспансер - Захар Био.
-
Подменят контактната мрежа по бул.Скобелев (http://ruse.dir.bg/news.php?id=19522905)
-
Вече са почнали монтирането на камери за контрол на трафика из града:
МОНТИРАТ КАМЕРИ ПО РУСЕНСКИТЕ КРЪСТОВИЩА
Система за видеонаблюдение с оптична връзка ще контролира трафика и спазването на правилата на 15 възлови кръстовища в Русе. От скоро започна и монтирането на камерите, които ще са свързани с КАТ. Системата се изгражда по проекта за интегриран градски транспорт. Чрез нея ще се регистрират нарушенията и ще се налагат санкции за тях. Припомняме, че това стана ясно на общинска сесия през ноември миналата година. По повод изказване на съветника Пенчо Милков, че в града масово се кара с превишена скорост и не се спазват правилата, кметът Пламен Стоилов обясни за проекта. По него е изграден Център за управление на трафика и вече се поставят камери на някои кръстовища, забелязаха граждани. Служителите, които ще работят в центъра би трябвало вече да са преминали необходимото обучение, както беше предвидено.
В Центъра за управление ще постъпват в реално време данните от камерите и GPS-ите на автобуси и тролеи. Предвиждаше се камерите да се поставят на 15 възлови кръстовища в града, като най-наситени са тези по бул. "Цар Освободител". Техническите параметри на проекта предвиждат също в реално време да се контролират светофарите, така че да се дава предимство на градския транспорт и така да се избегнат задръствания. Камерите ще предават в реално време в КАТ и така органите на МВР ще могат веднага да реагират ако има произшествие. Сървър ще прави неограничен архив на случващото се по русенските улици.
"Камерите няма да решат въпроса с безобразното шофиране", заяви още през ноември Пламен Стоилов. Той посочи, че единствен резултат в тази посока дават повдигнатите пешеходни пътеки и кръстовища и обеща такива да бъдат изградени на най-критичните участъци в града.
http://www.brjag.bg/montirat-kameri-po-rusenskite-krustovishta/ (http://www.brjag.bg/montirat-kameri-po-rusenskite-krustovishta/)
-
Новите бракми в Русе: :angry:
http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=126283910&postcount=1038
-
Като гледам това са доста стари като концепция съоръжения... и няма да помогнат за увеличаване на скоростта в подновените участъци.
-
Продължава подмяната на КМ:
Започва подмяна на въздушната контактна мрежа в квартал Дружба 3 (http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=1482599)
-
Новите бракми в Русе: :angry:
http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=126283910&postcount=1038
Преди един век в Русе са навлизали за първи път доста нововъведения на техниката. За съжаление тези времена са отминали и явно първото модерно ТБ-трасе у нас няма да е в Русе...
-
Първото е в Ст. Загора. Видях че имат доста скоростни стрелки вече.
-
Ограничава се движението на кръговото кръстовище, за месец (http://m.dariknews.bg/11526453)
-
на кръговото са свалили контактната мрежа и тролейбусите към липник имат ток малко преди кауфланд
-
Понеже секторните изолатори са срещу бензиностанцията на Еко.
-
днес на кръговото между някой стълбове се виждаше част от елементите на контактната мрежа
-
днес на кръговото поставят контактния проводник но ми се струва че ще бъде както преди
-
в тези линкове се вижда къде са разположени стълбовете и как ще изглежда контактната мрежа и развитието на кръговото
www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1526268&page=73
www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1526268&page=74
-
снимка на стрелките които ще се използват на кръговото
-
Възстановяват старите бракми...
Браво!
Нали се казваше че на кръговото специално ще поставят стрелки с дистанционно управление, бързи, за да не се бавят тролейбусите и за да не тормозят останалото движение...
-
в този форум http://www.ruseonline.info/smf/infrastructure-projects/t171/msg40278/#new казаха че стрелките са електронни
-
снимки на контактната мрежа на кръговото
-
Такива специално не съм виждал електронни. Те работят със соленоид.
Електронните с дистанционно управление изглехдат по друг начин. Тези са същите като старите. Да видим като ги окомплектоват какво ще сътворят.
-
кмета наков е казал че утре в час пик ще отворят кръговото но жиците на тролеите няма да са готови и тролеите ще карат на агрегат и в пиковите часове сигурно ще са комбинирани и 25 пак няма да я има
-
Пуснаха движението по обновеното Кръгово кръстовище в Русе (http://m.ruse.topnovini.bg/node/646129)
-
може ли някой да ми каже защо на кръговото където обещаха нов начин на контактната тролейбусна мрежа всичко се прави по старо му като дори стрелките са от старите?
-
тролейбусната мрежа на кръговото работи :D :D :D
-
Но трагедията е пълна....
-
Покажете със снимки, какво не и е наред на ККМ
-
По принцип съоръженията са "Нови" стари стрелки , със секторни изолатори ако не се бъркам или пред или след събирателната стрелка, и това в Кръгово движение което странно,което вместо да позволи по висока скорост въпросните съоръжения ще позволят движение на мотрисите с не повече от 7-10 км/ч.Демек старата песен с нов оркестър , и с дараци по-лоши от старите съветски./ лично мнение/.Във вторник се надявам да се повозя да видя това чудо на технологията какъв батак е.Авариите са почнали още от втория ден от пуска на съоръжението.Явно май само в Плевен ще могат да се видят модерни скоростни стрелки от Швейцарски тип,които да позволяват влизането в съоръженията с над 45 км/ч. :crazy: :crazy: :crazy:
-
по проект бяха казали че на кръговото стрелките трябва да са електронни
-
снимка на ккм на кръговото от днес
-
Не разбирам много от ккм, но днес минавах кръговото с колата и видях тролея който минаваше през кръговото със същата скорост както преди. Бавна работа с тези стрелки. :(
-
От снимката се вижда потресаващо неправилно изпълнение на голямата крива за десен завой и добавката след нея. Като гледам как виси и обтягащото въже преди стрелката, фиксиращо елементите по него, то със сигурност тези, които са поставяли мрежата до сега друг път или не са го правили или нямам друго разумно обяснение. Мисля че е редно да поразпитате малко господин кмета, защо изпълнението е такова и къде са автоматичните стрелки, които е обещал на кръговото.
-
Каква е разликата в цена горе долу между тези стрелки които са поставени и модерни електронни такива?
Само това мога да видя като оправдание ако има някаква огромна разлика.
-
Разликата е средно около 2 - 3 пъти в цените (ДДС не съм включил).
Една чешка механична изходяща стрелка е около 5 000 лева.
Българската е около 2 000 лева.
Една чешка автоматична стрелка с дистанционно управление е около 12 000 лева, като в това се включва всичко - дори и сигнализацията на стълба, която показва текущата посока на отклонение.
Проста българска е около 3 000 лева.
Обаче на фона на тази реконструкция, да нямаш пари за 4-5 стрелки, това е просто незаинтересованост към градския транспорт като такъв и е подигравка за всички Русенци, за които тролейбусите са основния метод за движение в града.
-
точно какво трябваше да е по проект-
Пребоядисване на всички стълбове на контактната мрежа (общо 2 024
бр.)
Укрепване на стълбове и фундаменти, където се налага
Подмяна на два стълба и на част от групите елементи от контактната
мрежа, които имат влияние върху скоростта на движение на подвижния
състав
Подмяна на контактния проводник, където е необходимо
Подмяна на всички съоръжения и елементи на тролейбусната
инфраструктура на кръговото кръстовище
Монтиране на автоматични стрелки на кръговото кръстовище бул. „Цар
Освободител” – бул. „Липник”
Значително облекчаване на експлоатацията на тролейбусния парк
Условия за увеличаване на експлоатационната скорост на мрежата и
надежността на тролейбусните услуги
-
Подмяна на всички съоръжения и елементи на тролейбусната
инфраструктура на кръговото кръстовище
Това е изпълнено проформа. Да, сменени са, но промяна в експлоатационните параметри няма. Всички елементи на контактната мрежа влияят върху скоростта на движение на тролейбусите!
Монтиране на автоматични стрелки на кръговото кръстовище бул. „Цар
Освободител” – бул. „Липник”
Това също е изпълнено проформа - новите стрелки също са автоматични. То не знам някъде стрелките, които разделят две трасета да не са автоматични.
Но промяна на скоростта няма да има.
Даже си заслужават проверка от ОЛАФ. Това са европейски пари, похарчени по безобразен начин!
-
гледам че на кръговото са сложили номера на тролейбусните стълбове
-
ккм на кръговото е много смотана защото днес сутринта бях в подлеза и на рено по линия 2 правеше завой към липник не можа да се разклони и 1-я прът остана заклещен в стрелката а от подлеза се видя,че всичко се разтресе сякаш и стълбовете и известно време нямаше тролеи и вървяха само тези със агрегат :angry: :angry: :angry: :angry: :angry:
-
В Плевен направиха много хубава мрежа.Всички стрелки са електронни и се управляват не от шофьора, :P а от тролейбуса.
-
Колкото и да ме дразни мрежата на кръговото и бавните стрелки като цяло, все пак Русе имаме до голяма степен обновена ккм. Поне ужасите със скъсана мрежа, още по-бавна скорост, и ръждясали стълбове вече са в миналото.
Дано в близко бъдеще се намерят пари по някоя европейска програма за да се монтират електронни стрелки на важните места из града (кръговото, сердика, париж и др).
-
http://www.dunavmost.bg/Ruse/News/44387-shofyori-na-trolei-skochiha-sreshtu-integriraniya-gradski-transport
Съмняваме, че тази подписка ще е глас в пустиня, ама да видим.
-
Подкрепям! Днес бях в Русе. Абсолютно долнопробно изпълнение - как дойде така е поставена новата ККМ. Грешно ползване на елементи, сгрешени ъгли на отклоненията, завоите, стрелките. Използвани неправилни елементи, в комбинация с неправилно разполагане. На поне 10 места из града забелязах, че вече има откачени, откъснати или счупени носещи елементи. Забелязват се провисвания, което е абсолютно недопустимо за нова мрежа. Стрелките и кръстовките нямат нищо общо с качество - пълен боклук, които на всичкото отгоре дори не са монтирани правилно!
Който е подписал акт 16 на този пладнешки грабеж, заслужава да не види повече слънчева светлина в затвора в Плевен.
-
новата мрежа е направена от фирма която не се занимава ккм но и ккм на 25 се разпада много добре и по едно време имаше даже и найлон по кабелите и да попитам защо ккм в чародейка не е сменяна и защо са използвани различни секторни изолатори на ккм като на липник са едни а на скобелев други?
-
В Плевен ККМ е станала перфектна.Тролейбусите се движат по всички съоръжения със скорост не по ниска от 30 км/час.В кривите вървят със скорост.А стрелките се включват автоматично и тролейбуса също минава със скорост.Всички криви са съобразено със спирките и кривите на тротоарите.Има какво да се научи от Плевенчани.
-
днес на кръговото имаше авария на ккм около 14:30 и два тиая стояха в мрежата без да се движат рената караха на агрегат а тб2 бифшия тролей с рекламата на баумакс червения не се разклони на стрелката за липник правилно шофера слезе прибра прътите и тръгна :angry:
-
Отново тази вечер към 20 часа имаше аварирал тролей Ивеко на кръговото до сградата на МВР. Ужасни са тези стрелки и редовно виждам тролеи да не успяват да минат през тях. И като тръгнат тарикатите(глупаците) да заобикалят тролея от дясно и става рецепта за птп!
-
днес е имало авария на ккм на кръговото защото кам 14и30 камиона за ккм тъкмо се приготви да тръгне а след него мина рено на дизел от пантеона а 9 и 21 вървяха на ток :angry: :angry: :angry:
-
вече на ккм на кръговото от липник за включване в кръговото на завоя со откачени елементи :angry:
-
Вярно ли е че ще махат ККМ, където се е движил т25, защото някой беше постнал в транспортната тема за Русе в skyscrapercity че я демонтират? :rev:
-
Вярно ли е че ще махат ККМ, където се е движил т25, защото някой беше постнал в транспортната тема за Русе в skyscrapercity че я демонтират? :rev:
по бул българия я има и по борисова но не се потдържа и се разпада от самосебе си
-
на разделителната стрелка от кооп пазар за липник вече елементите след стрелката са счупени :angry:
-
Е ще ги оправят.
-
http://www.ruseinfo.net/news_155515.html (http://www.ruseinfo.net/news_155515.html)
-
днес сутринта имаше авария на ккм в участъка от спирка пазара/йордан йовков до дружба3/чародейка и нямаше тролейбуси освен по тбл 2 и имаше аварирало ивеко чрез което движението на тролейбуси беше спряло
-
Всички тролейбусни стълбове по ул. Тулча и ул. Борисова са боядисани. :) И двете трасета не са обновени и към момента не се използват от тролейбусите. Някой ако има възможност да провери дали общината е боядисала стълбовете в посока Чародейка.
-
Само където са новите кръгови движения в Чародейка там отчасти има боядисани стълбове, всичко друго не е бутано :\ ,трасето по Тулча го ползват сигурно служебно, но никаква идея дали ще продължават и по бул. България ,а там нуждата от нова боя е голяма, но странното е, че около депото не са ги боядисали все още. :neznam:
-
Аз така и не разбрах, защо се спря експлоатацията на трасето по Тулча? Някога между Възраждане и Здравец вървяха редовни автобусни линии плюс селската Русе-Мартен. Толкова ли не комуникират двата квартала, няма ли студенти, живеещи в Здравец?
-
стълбовете по борисова са боядисани до цжп гара като един човек със скеле ги боядисва сам като стълбовете не са боядисани в горната част
трасето по тулча не се използва след като беше закрит т20 като последно трасето беше използвано 2015 при ремонта на ккм по бул липник
-
Не знам изобщо дали ЕГГЕД имат капацитета да пуснат друга линия която да използва трасето по Тулча. Липсата на достатъчно изправни возила и шофьори е проблем. Междувременно продължават да обслужват Т9 която е една от най-безсмислените линии в града. А20 към момента се обслужва от Исузу на Шанс-99.
-
по тулча тролей повече няма да има защото конкуренцията е голяма и липсата на возила и водачи също оказва влияние
т9 е линия която в пиковите часове е препълнена и от обръщалото в чародейка до печатни платки да ходиш за т24 е много голямо разтоянието особено през зимата :rolleyes:
-
Голяма авария с ККМ в Чародейките.Тролейбус ,управляван от т.нар Иван "Мърдата" е минал с по-висока скорост и откъртил две конзоли и остави квартала без тролейбусен транспорт за няколко часа.Снимките са правени преди няколко минути на бърза ръка, докато пътувах с 54934, препускащ с дизелов агрегат :P.
Линк: https://goo.gl/photos/WoujcxFJXrr7sAvh6 (https://goo.gl/photos/WoujcxFJXrr7sAvh6)
-
То добре че имаме дизелови тролейбуси че и без това „редовните тролейбуси” щяха да са още поредовни
-
Авария тази сутрин с ККМ на Цветница.5 тролея (май бяха прдимно ивекота) стояха на спирката до парижа и чакаха.Много курсове бяха пропуснати и аз замалко щях да закъснея за училище, добре че се сетих да хвана А30 😁.
Изпратено с моята тулумба
-
значи поради тази причина мина аварийната по липник и да питам защо много често я срещам да минава транзит приз бул б-я?
-
Предполагам , защото ккм на бул. България е захранваща (затова тролеите преди години не се движеха , без двойката като падна един от стълбовете) Има едно място, където има два захранващи , разположени един след друг стълба. Важно си е трасето затова няма да го демонтират, засега. Затова и го проверяват така често.
Изпратено с моята тулумба
-
аварийната идва от някъде и отива към депото
-
Идиотски е провиснала контактната мрежа от Захарната до училище Братя Миладинови! :devil:
-
Колко е изгнило/млечна кухня/
-
днес сутринта имаше авария на ккм защот рено по 29 мина кръгово изцяло на дизел както и 21 тиай,но преди това тиай на 13 мина на ток а малко преди него мина аварийната за депото.
-
Авария на ккм на кръговото.
-
Това се случи още в 7:20 сутринта,скърцащото изчадие 54967 загуби тяга след Всех Святих и караше на дизел до "Първа пролет" . Как по дяволите на нова мрежа и вече аварии :help:Дано да сменят стрелките с автоматични и да поооправят начупените елементи и кривите конзоли,че е позор..Такава безстопанственост нямаше дори и в Перник..
-
За аварията със скърцащото изчадие не знаех,но аварията на кръговото беше след 08:55 и причината според мен беше стрелката.
-
Днес на спирка бриколаж част от кабела който захранва ккм беше опрял мрежата в следствие на което при първото рено се получи искра и тока на всички спря като реното продължи на дизел.На второто рено се откачи единият прът като водача си игра бая да го върне в мрежата.
-
Един вид
откраднаха пардон усвоиха едни пари :fan: нова жица, стари проблеми..Все още чакам да постегнат малко мрежата на кръговото,че голяма кочина е станала...
-
Тя мрежата колко е провиснала,а няма и 3 години експлоатация.
-
Когато правиха рехабилитацията на мрежата при нас в Стара Загора, специално се приближих до бригадата и питах един от работниците какво се сменя, а той ми каза всичко с изключение на жиците и забележете каза ми също, че преди тях комисия обхожда и "преценява" за тях къде да се подменят. Цялата работа предварително е определена като компонент от проекта до най-малката подробност и там е описано какво ще се работи и кое колко ще струва. Съответно е избран изпълнител за дейността на търг със строго фиксирана сума, мисля че ставаше дума за около 2 млн. лв. Тогава каква е логиката да се обхожда от комисия успоредно с рехабилитацията и тогава да се решава къде да се подменя?! :neznam:
Ето така и оставиха неподменен проводника по първата тролейбусна линия в града.
-
При нас в Русе където рехабилитираха мрежата замениха всички елементи дори и жиците.
-
При нас в Русе където рехабилитираха мрежата замениха всички елементи дори и жиците.
... с традиционните за миналия век в Европа и настоящия в България бавни стрелки...
-
Тогава каква е логиката да се обхожда от комисия успоредно с рехабилитацията и тогава да се решава къде да се подменя?! :neznam:
Логиката е тази, че възложителя преценява, какво ще се извършва, а изпълнителя го прави.
Комисията е общинска. Цели се, общинския бюджет (парите, отпуснати за съотв. дейност) да бъде изразходван както трябва. За това се прави калкулация на всички дейности по подмяната на елементи и съответните други разходи. Въз основа на тази калкулация се определя стойността на разходната част по общественната поръчка.
Не се допуска преценка на изпълнителя, какво да се подменя, с идеята, че ще се източват хиляди левове не по предназначение.
-
Днес около 11 часа авария на ккм на кръговото.Ивекота минаваха половината кръгово закачени в мрежата,а другата част със смъкнати токоприемници в движение.
-
Прочистването около тролейбусната контактна мрежа на бул.“Липник“ от надвиснали клони предизвика очаквани задръствания на кръговото до полицията. Причината е, че заради опасната близост до високото напрежение токът по мрежата се спираше за петнайсетина минути, докато тече прочистването на съответния участък. Работата бе координирана, за да не се предизвиква блокиране на трафика и да не се допусне инцидент по време на сечта. Подобна операция вече бе проведена на „Плиска“, „Доростол“ и „Цар Освободител“.
Снимка: Красимир СТОЯНОВ Вестник Утро
-
Какво ли е правила аварийната днес на ул.Борисова.Впрочем нещо е станало тази сутрин защото аварийната около 7:30 идваше от бул.Гоце Делчев към бул.България.
-
Тази сутрин около 9:30 авария на ккм на кръговото. Аварията беше при стрелката на Т27,29 и 25 на булевард Цар Освободител. Фирма ЕЛ боядисва стълбовете на моста на охлюва.
-
Тази сутрин около 9:45 аварийната кола беше на кръговото и нещо буташе две стрелки,но тока не беше спрян.
-
Вечерта от неделя за понеделник на кръговото е монтирана нова изходяща стрелка в посока Кооперативен пазар. :fan:
-
Е старата толкова бързо ли се счупи.Все пак поставянето на мрежата на кръговото беше през декември 2015.
-
Е старата толкова бързо ли се счупи.Все пак поставянето на мрежата на кръговото беше през декември 2015.
Забравих да уточня:подменена поради повреда(счупен елемент) - в събота "хвърляха пръчки" голяма част от тролеите, които са минавали от там.
-
Те днес затова ли правиха обход от пазара до пантеона и обратно като се спряха са около 5-10 минути и едно рени или по Т27 или Т29 мина на дизел,а аварийната нещо гледаше и ремонтира мрежата или стрелката при разделението на Т2 при бул.Липник.Обаче когато са хвърчали сопи е било много забавно,но жалко,че нямаме снимки.
-
Не намирам писана новина в интернет, но токущо съобщиха по БНТ 1, че, по бул. България, група хора (предполагам мангали) са откраднали 250 метра ВКМ. Споменаха, че мрежата в участъка не е под напрежение. :help: :angry: От кадрите видях, че са се постарали да бутнат конзолите настрани, не изглеждаше като просто да са отрязвали проводниците... :D Показаха, че са копали и за подземните кабели, но не успели да ги измъкнат.
-
https://www.dunavmost.com/novini/otkradnaha-chast-ot-kontaktnata-troleibusna-mrezha-na-ruse
Това е новината за която се говори в горният пост.
-
Вече две седмици правят мрежата в района на училище Алеко Константинов. Вече са сложени липсващите стълбове и събирателната стрелка. Обаче в сряда от 9 до 16 ще правят още нещо и ще спрат движението. Линии 11,15 и 18 няма да обслужват спирки левента, Алеко Константинов,охлюва и Мидия Енос.
-
Вече има официална информация че ще се заменят 37 стрелки с дистанционни. Това всички стрелки в града ли са и включва ли тези на кръговото? Какво ви е мнението като цяло?
Обновяване на съществуваща контактна мрежа чрез замяна на досегашните САУ(стрелка автоматична управляема)с нов модел с дистанционно управление(САДУ) В рамките на проекта се осъществява само доставка на 37 броя стрелки на контактната мрежа. Монтажът на доставените стрелки ще се извърши от „Общински транспорт Русе“ ЕАД за негова сметка.
-
А за токовземателните глави на тролейбусите говори ли се нещо?
-
Еми да видим по новата схема как ще се направи мрежата и дали за нея няма да отидат до 10 стрелки. Говоря да може тролея от х-л Рига да отиде към университета, за новото положение на жп гарата и от Волов към земеделският. Що се отнася ако махнем тези 10 предполагаеми стрелки и останат към 27 ще може на основните места да се махнат тези, а от старите на има на печатница Дунав и в района на Бор и евентуално на Сент Уан, които не са толкова голям проблем. Мен друго ме притеснява с тези неандерталци в дапа да не съсипят стрелките. Също се надявам да имат и пари за шини и да направят кръговото както си трябва за 21 век.
Що се отнася до главите на новите 15 тролея от завода проблем няма. 21рт ползва пилзенските си глави, когато се движат, че липсата бая ги хваща. За другите ще купят едва ли ще пестят от това.
-
Вчера и днес дапа направи мрежата на бул.България при пътният възел на Охлюва. В посока София всичко си е по старо му. Мрежата, крепежните елементи и събирателната са ти от старите. Що се отнася в частта към Румъния там до училището мрежата е изцяло нова. Поставени са нови шини и нова разделителна стрелка естествено нашенско производство. На самото обръщало са ползвали нови шини и мрежа в комбинация с всичко оцеляло от катастрофата.
(https://live.staticflickr.com/65535/49028341348_37b9798473_m.jpg)(https://live.staticflickr.com/65535/49028860161_8f8df94956_m.jpg)(https://live.staticflickr.com/65535/49028864801_f0a80f5f5c_m.jpg[/img;[img]https://live.staticflickr.com/65535/49028873971_2527a0f276_m.jpg) (https://flic.kr/p/2hGt4L9)(https://live.staticflickr.com/65535/49029102717_6f9d643b4c_m.jpg)
-
Защо само 5000 лв, а не цялата сума?
https://bit.ly/3dXLZNY
-
Може би това е безспорното необжалваемо. Останалото явно ще се съдят още за него - до 82024 лева.
-
Общински транспорт закупува 37 електронни стрелки с пари от ЕС. (https://app.eop.bg/today/87968)
-
Най накрая успяха. Дано не стане както с поръчката за тролейбусите, видно е че административният капацитет на ОТР е недостатъчен!
-
Само едно нещо в техническата спецификация не разбрах:
- Ъгъл между изходящите две симетрични линии – 18° (±0,5°)
От къде изкопаха този ъгъл 18 градуса?
-
За новите стрелки има подадена една единствена оферта от ЕН ЕР ДЖИ СОФТ ЕООД. Да се надяваме че могат да изпълнят поръчката.
Фирмата се занимава с монтаж/поддръжка на видео наблюдение, системи за охрана, паркинг системи и тн.
-
Е то колко сложно може да е да се монтират правилно? В смисъл компанията има опит с ел инсталации и захранване, евентуално има и инструкции от производителя на стрелките.
-
По принцип западните производители на стрелки при такива поръчки включват в цената и наблюдение от техен представител при монтажа. Пращат подробни указания освен това. Същевременно искат чертеж на актуалното състояние на контактната мрежа - разположение на стълбове, отстояния, налични въжета, тръбни конзоли и др. След подадена такава информация извършват проектиране (естествено, срещу заплащане) на точното разположение и монтаж на всяка една стрелка, както и точното количество нужна окомплектовка. По този начин се предвижда дали някъде няма да е необходимо някой стълб да се премести, добави или премахне, което влияе значително на крайната цена. Стойността на доставка и монтаж на един нов стълб с основа надвишава 5000 лева без ДДС. Ако това не е предвидено, има голям риск да не се постигне очаквания ефект от новите съоръжения, тъй като монтажът им ще бъде неправилен.
-
Монтажът ще се извършва цялостно от общинското дружество. Тоест работата на изпълнителя е единствено да достави стрелките и останалите материали.
-
Здравейте!Днес видях два тролея да се движат по бул. България. Единият отиваше посока Метро, другият посока Букурещ. Единият имаше табела, че е 2-ка, а другият.. 33-та линия. Някой знае ли, дали мислят да възстановяват движението там или просто са правили някакви тестове, че ми стана изключително интересно
-
Възстановяват трасето от симовата мелница до жп гарата, ще се монтират още нови автоматични тролейбусни стрелки.
Проектиране, изграждане и авторски надзор (Инженеринг) на транспортна инфраструктура по 2 Обособени позиции:
Обособена позиция 1: „Комплектни трансформаторни постове, кабелни трасета до зарядни станции за електрически автобуси, и присъединяване към електропреносна мрежа“
Обособена позиция 2: „Ремонт и реконструкция на контактната мрежа на кръстовището до Симовата мелница, трасето от Симова мелница до Централна ЖП Гара, както и обръщалото пред Централна ЖП Гара “
https://app.eop.bg/today/98521
-
Това е много добре. По Борисова мрежата използваема ли е?
-
Мрежата по Борисова след нощната линия не е ползвата. Интересно ми е ако някой разбира да каже шините, кръстовката и стрелките ще са тип електролайн и Плевен?
-
Това което се вижда е, че е предвидена верижна мрежа - вероятно от тип "00".
Предвидено е подмяна на различни стари елементи по трасето, но не е записано с какви. Трябва да съответстват на съществуващата нормативна база - но тя е доста обща и стара. Няма норматив, който да изключва използването на сегашните стрелки и кръстовки. Въпрос е на проектиране от страна на спечелилия участник. Парите не са много, но не са и малко - около 100 000 лева за строителство на мрежата по Освободител.
-
Минах днес от там, нищо не беше бутнато. Сигурно ли сте, че ще е възстановяват? Лично аз много бих се радвал, ако го направят!
-
Минах днес от там, нищо не беше бутнато. Сигурно ли сте, че ще е възстановяват? Лично аз много бих се радвал, ако го направят!
Бързаш, още не се знае кой тарикат ще спечели, а ти искаш от днес за утре да има нова жица :laugh:
-
Това което се вижда е, че е предвидена верижна мрежа - вероятно от тип "00".
Предвидено е подмяна на различни стари елементи по трасето, но не е записано с какви. Трябва да съответстват на съществуващата нормативна база - но тя е доста обща и стара. Няма норматив, който да изключва използването на сегашните стрелки и кръстовки. Въпрос е на проектиране от страна на спечелилия участник. Парите не са много, но не са и малко - около 100 000 лева за строителство на мрежата по Освободител.
Този участък е малък. Част от ккм стои, но вероятно е за боклука проводника. Част и от държачите са там, но дано се смени всичко.
Що се отнася до новите стрелки, тролейбусите ще преминават с около 15-20 км през тях. Сменят се само 37 разделителни. За събирателните е нямало пари в проекта. Новите стрелки ще са безшумни, според думите на управителя г-н Георгиев. Ако участника отговаря на условията и има сключен договор с него се предполага до края на лятото да са подменени всички разделителни.
И нещо, което някой може да не знае. В Русе имаме 5 Тис. Тис 1 захранва частта от депото до пожарната на бул. Трети март. Тис 2 захранва Бул. Христо Ботев, Бул. Скобелев, Бул. Цар Освободител, Бул. Цар Фердинанд и Бул. Липник до завод Петър Караминчев. Тис 3 захранва от Петър Караминчев до Кат. Тис 4 е от бул. Съединение до Захарен завод. Тис 5 захранва Дружба 3, Чародейка Юг, Охлюва и Жп Гара.
-
Открих ги ТИС-овете - ето ги на картата. :)
От това, което се вижда, действително е било безпроблемно да се захрани трасе чак до кръговото на Дунав мост.
Не е проблем да се захрани новото депо, което е предвидено при Метро. Може да се направи и вход по бул. Гоце Делчев към Дружба-3.
Като цяло - доста добре са позиционирани, за да обслужват целия град.
-
Открих ги ТИС-овете - ето ги на картата. :)
От това, което се вижда, действително е било безпроблемно да се захрани трасе чак до кръговото на Дунав мост.
Не е проблем да се захрани новото депо, което е предвидено при Метро. Може да се направи и вход по бул. Гоце Делчев към Дружба-3.
Като цяло - доста добре са позиционирани, за да обслужват целия град.
По проект трябваше цялото международно (бул. България) да е с ККМ от обратния завой на Охлюва до Дунав мост, но "дойде проклетата демокрация" :D не застроиха с панелки над международното и нямаше кой знае какъв смисъл от това. Неизползвана и недовършена ККМ е имало от КАТ през пътния възел за Николово и до където стигат стълбовете.И о, чудо, мургавите другари са си крали медна жица, после това трасе го демонтираха и допреди масовата подмяна на ККМ преди 5 години по цялото кръгово до КАТ имаше ККМ, теоретично водача можеше да си прави кръгчета, сега има само за да може Т2 да направи обратен завой...
-
Това разширение е отбелязано на фиг. 1 на доклад на Русенския университет от 2015 год. с тема ''Изследване и оценка на маршрутен коефициент на схемата на градския пътнически транспорт в Русе'', но не са добавени трасетата до хотел Рига, по ул. Тулча и недовършеното продължение по ул. Чипровци.
http://conf.uni-ruse.bg/bg/docs/cp15/4/4-13.pdf
-
За сега нови електронни стрелки няма да има. Фирмата не отговаря на условията.
-
^^ Очаквано развитие. Силно се надявам поне за стрелките ОТР да преминат към директно преговаряне с фирми, а не да чакаме нови обществени поръчки.
-
Още една провалена поръчка, без нужния брой кандидати. Изглежда няма фирми с достатъчно опит в региона.
За позиция 1 - трансформатори и кабелни трасета до зарядните станции на електробусите има само 1 кандидат.
Относно позиция 2 - ремонт на ккм от жп гарата до мелницата няма нито една кандидатствала фирма.
https://app.eop.bg/today/98521
-
Контактната мрежа,може и Плевенската или Софийските групи,за подръжка могат да ги изградят,имат достатъчен опит а й ще излезне по евтино на общината.Ако няма кандидати ,това означава,,че всичко е само един мит.
-
37 нови автоматични стрелки ще улеснят движението на тролейбусите в Русе
Предстои доставка на материали и електрическа арматура за оптимизиране на контактна мрежа за тролейбуси” в рамките на проект „Подобряване качеството на атмосферния въздух чрез закупуване и доставка на електрически превозни средства за шосеен транспорт – електрически автобуси и тролейбуси за Община Русе“, който се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Околна среда” 2014-2020 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Кохезионния фонд и от държавния бюджет на Република България, в рамките на настоящата обществена поръчка.
Проектът е свързан с доставка на електрически превозни средства – електрически автобуси, зарядни станции и тролейбуси, както и на съпровождащи материали за нуждите на „Общински Транспорт Русе“ ЕАД. Изпълнението на проекта ще допринесе за модернизиране и развитие на устойчив градски транспорт на гр. Русе посредством инвестиции в подновяване на подвижния състав на градския транспорт с екологични транспортни средства, които ще окажат положително въздействие върху качеството на атмосферния въздух и обслужването на пътниците.
399 600 лева без ДДС са отделени за доставка за нуждите на „Общински транспорт Русе“ ЕАД на:
•37 бр. стрелки за автоматично дистанционно управление (САДУ);
•37 бр. монтажни комплекта (всеки съдържа минимум 6 бр. присъединителни клеми) към САДУ;
•40 бр. ръчно преносимо устройство за дистанционно управление (РПУДУ).
Русеинфо
https://rousse.info/37-%d0%bd%d0%be%d0%b2%d0%b8-%d0%b0%d0%b2%d1%82%d0%be%d0%bc%d0%b0%d1%82%d0%b8%d1%87%d0%bd%d0%b8-%d1%81%d1%82%d1%80%d0%b5%d0%bb%d0%ba%d0%b8-%d1%89%d0%b5-%d1%83%d0%bb%d0%b5%d1%81%d0%bd%d1%8f%d1%82-%d0%b4/ (https://rousse.info/37-%d0%bd%d0%be%d0%b2%d0%b8-%d0%b0%d0%b2%d1%82%d0%be%d0%bc%d0%b0%d1%82%d0%b8%d1%87%d0%bd%d0%b8-%d1%81%d1%82%d1%80%d0%b5%d0%bb%d0%ba%d0%b8-%d1%89%d0%b5-%d1%83%d0%bb%d0%b5%d1%81%d0%bd%d1%8f%d1%82-%d0%b4/)
-
Е тя новата поръчка няма никаква промяна спрямо старата. Отново същите параметри и малкият срок за подаване на документите. Стрелките няма да са като тези в Плевен но да видим какво ще измислят накрая.
-
Само стрелките,ли ги има в поръчката?Криви на Ккм позволяващи на мотрисата по голяма скорост в завоите,нов тип секторни изолатори,компенсатори?.
Лошото е че освен Чешките,Швейцарските и Беларус/ЕТОН/също произвеждат такъв тип ,автоматични стрелки ,които не са много ефективни катона,другите производители.
-
Има такива &ab_channel=%D0%9F%D0%BB%D1%8E%D1%88%D0%B5%D0%B2%D1%8B%D0%B9%D0%9A%D0%BE%D1%82
Производство са на фирма ИВИС - Санкт Петербург, но не дават резултатите на европейските производители, а и нямат (доколкото знам) модел с дистанционно управление.
-
Този път имаме 2 оферти на новата поръчка за електронните стрелки.
1. Отново е кандидатствала русенската фирма Ен ер джи софт която не виждам да има въобще някакъв опит в тази сфера.
2. Имаме оферта от Симекс Транс, които са представители на чешката фирма SIMEX в България. Не съм сигурвн дали произвеждат стрелки, но виждам че предлагат части за тролейбуси.
-
Дано Симекс да спечели. Вероятно участва с представителство на някой от чешките производители. Дано участват и във Враца.
-
Утре в 15 отварят ценовите предложения за новите 37 разделителни стрелки в системата ЦАИС АОП. Вероятно този път ще имаме победител.
-
ЕН ЕР ДЖИ СОФТ ЕООД е определен за изпълнител на поръчката за новите стрелки, предстои да бъде подписан договор с фирмата.
СИМЕКС са отстранени поради технически несъответствия в тяхното предложение.
-
Когато започне рехабилитацията на контактната мрежа, може да показвате по някой кадър, да видим как протича тя. 8)
-
Мрежата е рехабилитирана през 2015та година основно. Сега ще се поставят само 37 разделителни стрелки и снимки ще има задължително.
-
Имаме подписан договор с русенската фирма за новите стрелки от 2 април. Срока за изпълнение е 9 месеца.
Марка и модел – SAT – RTX – 3090. Търсене в Google не откри нищо.
-
Доколкото разбирам от офертата, фирмата ще закупи компоненти от производител в ЕС като ще доработи изделието до пълен комплект - вероятно телеуправлението - датчици, дистанционни, предаватели и т.н. Все пак е фирма за електронни компоненти, видеонаблюдение и софтуер.
Това може да е както много добре като резултат, така и трагично. Критично е важно самите елементи за мрежата да са качествени. В офертата им пише "произведени специално за Ен Ер Джи Софт" :help:
-
Да не се окаже накрая, че компонентите са произведени в... Беларус примерно :devil: