Градски транспорт - София

Метро => По света => Topic started by: ivan krastev on 19.08.2007, 22:37:39

Title: Метро в Източна Европа
Post by: ivan krastev on 19.08.2007, 22:37:39
Ето и метрото във Варшава : http://en.wikipedia.org/wiki/Warsaw_Metro (http://en.wikipedia.org/wiki/Warsaw_Metro)

Официален сайт (на полски) : http://www.metro.waw.pl/ (http://www.metro.waw.pl/)

Kabaty http://en.wikipedia.org/wiki/Kabaty_(Warsaw_Metro) (http://en.wikipedia.org/wiki/Kabaty_(Warsaw_Metro))
Natolin http://wikimapia.org/8467/Metro-Natolin (http://wikimapia.org/8467/Metro-Natolin)
Imielin http://en.wikipedia.org/wiki/Imielin_(Warsaw_Metro) (http://en.wikipedia.org/wiki/Imielin_(Warsaw_Metro))
Stokłosy http://en.wikipedia.org/wiki/Stok%C5%82osy_(Warsaw_Metro) (http://en.wikipedia.org/wiki/Stok%C5%82osy_(Warsaw_Metro))
Ursynów http://en.wikipedia.org/wiki/Ursyn%C3%B3w_(Warsaw_Metro) (http://en.wikipedia.org/wiki/Ursyn%C3%B3w_(Warsaw_Metro))
Służew http://en.wikipedia.org/wiki/S%C5%82u%C5%BCew_(Warsaw_Metro) (http://en.wikipedia.org/wiki/S%C5%82u%C5%BCew_(Warsaw_Metro))
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: boleroto on 08.10.2007, 21:11:16
Само на мен ли ми се струва така, или в чужбина като правят станция се стараят тя да е уникално красива и разчупена?
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: Dimitar Dragnev on 09.10.2007, 17:25:55
Във Варшава направиха много през последните години. Станциите са и стилни, и непретенциозни.
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: AROS on 03.06.2008, 20:23:30
Тия дни бях по Солун и видях, че и там строят метро и то по подземен способ, най-вероятно с къртица, а Солун е малко по-голям от Пловдив и Варна.
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: LG_ on 03.06.2008, 20:50:33
Да, а повече информация и коментари можеш да прочетеш тука:

http://forum.gtsofia.info/index.php?showtopic=549&st=0 (http://forum.gtsofia.info/index.php?showtopic=549&st=0)
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: difian on 22.09.2008, 19:41:05
Вършавските наистина ли са нови !? Приличат на Метровагонмаш-и с нови муцуни и отвратително цветово решен салон с червено и това наситено сиво.
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: ivan krastev on 22.09.2008, 20:02:38
Вършавските наистина ли са нови !? Приличат на Метровагонмаш-и с нови муцуни и отвратително цветово решен салон с червено и това наситено сиво.
Да , ново производство са , но иначе стар модел - единственото ново е муцуната и салона на вагоните са малко обновени !
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: difian on 22.09.2008, 20:12:36
Да , ново производство са , но иначе стар модел - единственото ново е муцуната и салона на вагоните са малко обновени !
А кой ги е правил? Явно не сме най-големите идиоти в Европа.Нашите Скиф-ове дават повечв вид.
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: ivan krastev on 22.09.2008, 21:24:40
Да , ново производство са , но иначе стар модел - единственото ново е муцуната и салона на вагоните са малко обновени !
А кой ги е правил? Явно не сме най-големите идиоти в Европа.Нашите Скиф-ове дават повечв вид.
Пак са Руско производство - лично на мене този модел доста ми харесва за соц-метрокомпозиции ! :D
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: Ilian on 22.10.2008, 17:10:13
Метростанция Пирея, крайна за линия 3 на атинското метро:

(http://www.foto.bg/data/5042/thumbs/DSC031912.JPG) (http://www.foto.bg/showphoto.php/photo/157648)
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: ivan krastev on 22.10.2008, 20:47:46
Метростанция Пирея, крайна за линия 3 на атинското метро:

(http://www.foto.bg/data/5042/thumbs/DSC031912.JPG) (http://www.foto.bg/showphoto.php/photo/157648)
Само да те поправя - не е на 3-та линия , а на 1-ва  :D
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: zlatin on 23.10.2008, 21:31:42
Метростанция Пирея, крайна за линия 3 на атинското метро:

(http://www.foto.bg/data/5042/thumbs/DSC031912.JPG) (http://www.foto.bg/showphoto.php/photo/157648)
Само да те поправя - не е на 3-та линия , а на 1-ва  :D

Много е красива тази станция, аз мислех, че е стара.
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: ivan krastev on 23.10.2008, 23:19:05
Метростанция Пирея, крайна за линия 3 на атинското метро:

(http://www.foto.bg/data/5042/thumbs/DSC031912.JPG) (http://www.foto.bg/showphoto.php/photo/157648)
Само да те поправя - не е на 3-та линия , а на 1-ва  :D

Много е красива тази станция, аз мислех, че е стара.
Тя е една от най-старите , но наскоро - около оломпиадата мисля че беше я ремонтираха малко ! Лично мене метрото в Атина много ме кефи :)
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: burtan on 26.10.2008, 14:20:16
25 години след първата копка
Варшава се сдоби с първата си линия на метрото


След 25 години строителство снощи във Варшава бе пусната в действие първата линия на метрото, дълга 20 километра, предаде Асошиейтед прес.

Линията, която има 23 спирки, прекосява столицата от север на юг. Строителството й е започнало още през 1983 г. при комунистическото правителство, но е напредвало много бавно заради липса на съоръжения.

Варшавската управа планира да построи и втора линия, но не се е ангажирала с никакви срокове, отбелязва АП.
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: Tergo on 26.10.2008, 17:23:36
Искаш да кажеш, че откриха втория участък на първата линия?
Защото първият участък е пуснат в експлуатация още през 1995 г.
При тях ситуацията е като при нас - имаха си само част от линията.
Браво на тях, този път си спазиха пусковият срок (макар, че и те ката нас на два пъти го отлагаха).
И все пак ни изпревариха - само 25 г. след първата копка си имат цяла линия.
Ние още чакаме...
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: Tergo on 21.11.2008, 15:39:06
Вчера в северната ни съседка е открита нова линия (по-точно радиус от нея) .
Линк със схемата им (http://urbanrail.net/eu/buc/bucurest.htm) .
Oткрита е червената хоризонтална отсечка в източната част.
Както отбелязва Асошейтед прес, това е първата отсечка, която се открива след падането на режима на Чаушеску.
Строителството на петкилометровия радиус е започнато още през 1989 г., но многократно спирано, поради липса на средства.
Като цяло са били изразходвани около 145 млн. евро.
Румъния има метро от 1979 г., с 4 линии.
Снимки на новите станции за сега няма.
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: rebelheartous on 21.11.2008, 15:46:01
Е, 2000-та година е открита зелената линия. Поне така пише в сайта им. Аз само не мога да си обясня трасето на М3 съвпада ли с част от трасето на жълтата М1?
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: difian on 21.11.2008, 15:58:27
Е, 2000-та година е открита зелената линия. Поне така пише в сайта им. Аз само не мога да си обясня трасето на М3 съвпада ли с част от трасето на жълтата М1?
Лесно е могло и сам да си отговориш:
(http://urbanrail.net/eu/buc/Metronet_Bucuresti_2005.jpg)
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: rebelheartous on 21.11.2008, 17:00:51
Да, мерси, сега вече мога да си отговарям сам ;)

Тази идея с дублирането, която я има не само в Букурещ естествено, би могла да се приложи и с МД1 в София. Съответно лъчът от Бизнес парка да стане начало на нов диаметър, който да се дублира с МД1 и някъде след Сердика да свива към Овча купел да речем.
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: Knoxville on 21.11.2008, 20:45:32
Е тази зелена линия за какво им е, то по-добре като трамвай да са го направили. 4 станции, от които две са общи с жълтата и няма други трансферни станции. Вярно че по жълтата линия може да се стигне до източната част, но друг смисъл от нея не намирам.
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: ozzy on 22.11.2008, 00:28:22
Е тази зелена линия за какво им е, то по-добре като трамвай да са го направили. 4 станции, от които две са общи с жълтата и няма други трансферни станции. Вярно че по жълтата линия може да се стигне до източната част, но друг смисъл от нея не намирам.
Вероятно имат идея да я удължат още, иначе и аз не виждам смисъл.

Колкото до паралелната линия на МД-1 - не сме толкова богати, че да си го позволим, а и не виждам голям смисъл. Идеята на метрото не е да минава до блока на всеки.
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: ivan krastev on 28.11.2008, 19:58:31
Ето и малко снимки от новите метростанции , които откриха в Букурещ :)

Nicolae Grigorescu
(http://www.urbanrail.net/eu/buc/M3-N_Grigorescu1.jpg)

1 Decembrie 1918
(http://www.urbanrail.net/eu/buc/M3-1_dec_1918-1.jpg)

Policolor
(http://www.urbanrail.net/eu/buc/M3-policolor1.jpg)

Linia de Centura
(http://www.urbanrail.net/eu/buc/M3-linia-centura1.jpg)
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: Ryan on 28.11.2008, 20:15:46
Ето и малко снимки от новите метростанции , които откриха в Букурещ :)
Май на тях не им се занимава много с архитектурата на станциите им  :D
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: ivan krastev on 28.11.2008, 20:45:45
Ето и малко снимки от новите метростанции , които откриха в Букурещ :)
Май на тях не им се занимава много с архитектурата на станциите им  :D
То не че и ние обръщаме много внимание на аргитектурата , но хаиде ! Тези станции са по-приветливи за разлика от по-старите , които са малко ужасни  :angry:
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: Repcho on 28.11.2008, 21:28:41
Бедно, безвкусно и евтино
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: Blago84 on 28.11.2008, 23:33:16
За сметка на това - ефективно. Да не забравяме, че метрото е преди всичко транспортна система. Станциите на снимките са семпли без да са грозни. Така че според мен са си идеални.
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: ivan krastev on 29.11.2008, 10:46:12
И на мене ми харесват , но можеха по-вече да се постараят !
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: Ryan on 05.12.2008, 23:44:57
Найстина... Ние засега можем само да си мечтаем за такива....  :bb:  :(
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: Ryan on 07.12.2008, 12:19:32
От филма се вижда, че в миналото по станциите са имали някакъв човек като "Началник станция" . Интересно е дали сега съществува такава длъжност при тях и въобще по света имало ли е такава практика.  :)
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: ivan krastev on 28.01.2009, 15:34:29
И в Атина има интересни новини :)

1. През септември ще пуснат станция NOMISMATOKOPIO , която е на деистващ участък на линия 3 !

(http://www.ametro.gr/files/constructionathens/AM_Nomismatokopio_Station.jpg)

2. До края на 2009 ще пуснат станциите HOLARGOS и HAIDARI пак на 3 линия и PERISTERI и ANTHOUPOLI на 2 линия  !

тунелът до HAIDARI
(http://www.ametro.gr/files/constructionathens/AM_tunnel_Haidari.JPG)

станция HAIDARI
(http://www.ametro.gr/files/constructionathens/AM_Haidari_Station_concourse_level.JPG)

станция PERISTERI
(http://www.ametro.gr/files/constructionathens/AM_Peristeri_Station.JPG)

тунел
(http://www.ametro.gr/files/constructionathens/AM_tunnel_Peristeri.jpg)

3. До пролетта на 2010 ще пуснат станциите по линия 2 ILIOUPOLI , ALIMOS , ARGYROUPOLI и ELLINIKO

тунелът до ELLINIKO
(http://www.ametro.gr/files/constructionathens/AM_tunnel_Elliniko.jpg)

станция ELLINIKO
(http://www.ametro.gr/files/constructionathens/AM_Elliniko_Station.jpg)

4. До лятото на 2010 ще бтде пусната и станция AGHIA PARASKEVI  на 3 линия  !

(http://www.ametro.gr/files/constructionathens/AM_Ag.Paraskevi_Station.jpg)
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: aliaska on 29.01.2009, 17:55:54
Да попитам какво стана с метрото в Солун?До къде стигнаха?
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: blagun on 29.01.2009, 21:44:46
Да попитам какво стана с метрото в Солун?До къде стигнаха?
През есента пл.Демокрация беше безобразно стеснен отвсякъде. Това е най-невралгичното място на Солун, където се събират: булевардът, по който се влиза в града, Монастириу откъм гарата, Егнатия на изток и Цимисхи - към пристанището.
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: Dimitar Dragnev on 31.01.2009, 12:24:20
Заради тези нови строежи, метрото в Атина няма да върви до летището половин година, защото когато е правен проектът, не са били предвидени да се изграждат такива междинни станции.
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: ivan krastev on 31.01.2009, 12:51:29
Заради тези нови строежи, метрото в Атина няма да върви до летището половин година, защото когато е правен проектът, не са били предвидени да се изграждат такива междинни станции.
Напротив , били са предвидени , но да се построят на по-късен етап ! 2 от тях дори конструктивно са изградени :)
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: ivan krastev on 17.02.2009, 18:17:46
И във Варшава скоро ще започне строителствотона 2-та линия на метрото ! Е те ни изпревариха , като завършиха първата си , но ние ги изпреварихме като направихме копка на 2та ни линия :)
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: ivan krastev on 19.03.2009, 10:51:30
Миналата година завършиха първата линия на метрото във Варшава , ето какво се случва сега по станциите им :

(http://bi.gazeta.pl/im/9/6387/z6387539X.jpg)

(http://www.majhost.com/gallery/Liwnik/Misc/zdjecie-0004.jpg)
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: ivan krastev on 08.04.2009, 18:52:12
Ето малко снимков материал от Атина :

(http://img275.imageshack.us/img275/9699/metro363er.jpg)

(http://img275.imageshack.us/img275/5330/metro352et.jpg)

(http://img275.imageshack.us/img275/7335/metro324rr.jpg)

(http://img275.imageshack.us/img275/9426/metro282hp.jpg)

(http://img275.imageshack.us/img275/6312/metro276ph.jpg)
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: ivan krastev on 08.04.2009, 18:55:55
(http://img275.imageshack.us/img275/7564/metro261bx.jpg)

(http://img275.imageshack.us/img275/3512/metro224gg.jpg)

(http://img275.imageshack.us/img275/2799/metro213cb.jpg)

(http://img275.imageshack.us/img275/9866/metro205zq.jpg)

(http://img275.imageshack.us/img275/175/metro198ty.jpg)
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: ivan krastev on 08.04.2009, 18:58:34
(http://img275.imageshack.us/img275/433/metro189sf.jpg)

(http://img275.imageshack.us/img275/9182/metro174ne.jpg)

(http://img275.imageshack.us/img275/3764/metro165dq.jpg)

(http://img275.imageshack.us/img275/3299/metro158ro.jpg)

(http://img275.imageshack.us/img275/1764/metro141fs.jpg)

(http://img275.imageshack.us/img275/809/metro130kj.jpg)
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: ivan krastev on 08.04.2009, 19:02:37
(http://img275.imageshack.us/img275/3769/metro114rc.jpg)

(http://img275.imageshack.us/img275/6987/metro109mh.jpg)

(http://img275.imageshack.us/img275/6415/metro97xg.jpg)

(http://img275.imageshack.us/img275/3852/metro84vu.jpg)

(http://img275.imageshack.us/img275/4063/metro75xb.jpg)
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: ivan krastev on 08.04.2009, 19:04:57
(http://img275.imageshack.us/img275/310/metro62up.jpg)

(http://img275.imageshack.us/img275/6462/metro55bc.jpg)

(http://img275.imageshack.us/img275/2982/metro45ll.jpg)

(http://img275.imageshack.us/img275/9356/metro39dt.jpg)

(http://img275.imageshack.us/img275/6453/metro25uh.jpg)

(http://img275.imageshack.us/img275/1953/metro18cu.jpg)
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: KRUPA on 08.04.2009, 19:38:58
Сребристо металик и по-дебела лента оранжево (като втората от горе на долу снимка, размазаната) - е това за мен са най-яките цветове за метровлакове!!!
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: ivan krastev on 09.04.2009, 20:47:47
Сребристо металик и по-дебела лента оранжево (като втората от горе на долу снимка, размазаната) - е това за мен са най-яките цветове за метровлакове!!!
И мене тази комбинация много ме радва. Сивият цвят е много по-приятен за метрокомпозициите :)
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: KRUPA on 09.04.2009, 23:25:32
Не сиво, а сребристо харесвам аз. Има разлика. Особено ако е металик ;)
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: ivan krastev on 13.04.2009, 14:04:49
Порових се из нета и реших да сложа снимки на новите мотриси във Варшава. Те са подобни на старите руски влакчета, но с нов модел:

(http://farm4.static.flickr.com/3424/3278442593_6a569968ae_o.jpg)

(http://farm4.static.flickr.com/3351/3278442597_2bcbcc8eec_o.jpg)

(http://farm4.static.flickr.com/3468/3278442601_360d2a8ccb_o.jpg)

(http://farm4.static.flickr.com/3410/3278442605_846e712a8e_o.jpg)

(http://farm4.static.flickr.com/3395/3278442607_1d1321db8d_b.jpg)
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: ivan krastev on 13.04.2009, 14:07:42
Проект на станция "Nowy Świat" във Варшава :

(http://farm4.static.flickr.com/3180/2990936007_b88c63919a_b_d.jpg)

(http://farm4.static.flickr.com/3283/2991788536_2c150a8bfa_o.jpg)
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: ivan krastev on 13.04.2009, 14:10:32
Ето и новите станции във Варшава, които бяха открити миналата година :

(http://bi.gazeta.pl/im/8/5828/z5828088X.jpg)

(http://bi.gazeta.pl/im/9/5828/z5828089X.jpg)

(http://bi.gazeta.pl/im/2/5828/z5828092X.jpg)

(http://bi.gazeta.pl/im/5/5828/z5828095X.jpg)

(http://bi.gazeta.pl/im/7/5828/z5828087X.jpg)
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: ivan krastev on 13.04.2009, 14:11:30
(http://bi.gazeta.pl/im/0/5828/z5828100X.jpg)

(http://bi.gazeta.pl/im/1/5828/z5828101X.jpg)

(http://www.metro.waw.pl/grafika/a21_a22_b21_b22_01_10_08_5.jpg)
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: ivan krastev on 13.04.2009, 14:14:15
(http://www.metro.waw.pl/grafika/a23_b23_1_10_08_1.jpg)

(http://www.metro.waw.pl/grafika/a23_b23_1_10_08_2.jpg)

(http://www.metro.waw.pl/grafika/a23_b23_1_10_08_3.jpg)

(http://www.metro.waw.pl/grafika/a23_b23_3_10_08_6.jpg)

(http://www.metro.waw.pl/grafika/a23_b23_3_10_08_7.jpg)
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: ivan krastev on 13.04.2009, 14:15:44
(http://www.metro.waw.pl/grafika/a23_b23_3_10_08_9.jpg)

(http://bi.gazeta.pl/im/7/5731/z5731287X.jpg)

(http://bi.gazeta.pl/im/4/5770/z5770934X.jpg)

(http://bi.gazeta.pl/im/1/5774/z5774401X.jpg)

(http://bi.gazeta.pl/im/0/5774/z5774400X.jpg)

(http://bi.gazeta.pl/im/8/5774/z5774398X.jpg)

(http://www.metro.waw.pl/grafika/a21_a22_b21_b22_01_10_08_1.jpg)[/QUOTE]
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: ivan krastev on 13.04.2009, 14:18:09
(http://farm4.static.flickr.com/3169/2975556858_42671c46cc_o.jpg)

(http://farm4.static.flickr.com/3147/2975557374_f45abc0fc7_o.jpg)

(http://farm4.static.flickr.com/3043/2975557520_b6df513c7e_o.jpg)

(http://farm4.static.flickr.com/3145/2975667202_8c5c38de77_o.jpg)

(http://farm4.static.flickr.com/3204/2974704113_96a57e98e6_o.jpg)
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: ivan krastev on 13.04.2009, 14:19:38
(http://farm4.static.flickr.com/3189/2975558342_41a38dcdfb_o.jpg)

(http://farm4.static.flickr.com/3157/2974704555_2f8d2f2d79_o.jpg)

(http://farm4.static.flickr.com/3003/2974704833_3e08a05e22_o.jpg)

(http://farm4.static.flickr.com/3181/2975559102_b8b4bb6d2a_o.jpg)

(http://farm4.static.flickr.com/3213/2974705257_c9dfdb81f9_o.jpg)
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: ivan krastev on 13.04.2009, 14:26:29
Пак Варшава :

(http://farm4.static.flickr.com/3144/2975559918_e8db62ae48_o.jpg)

(http://farm4.static.flickr.com/3200/2974705813_a9e9fe25bf_o.jpg)

(http://farm4.static.flickr.com/3248/2975560052_4f90e9a0fa_o.jpg)

(http://farm4.static.flickr.com/3174/2974705961_88e5a8d541_o.jpg)

(http://farm4.static.flickr.com/3070/2975560528_6fe340987d_o.jpg)

(http://farm4.static.flickr.com/3074/2974706637_7ae5bc3ea8_o.jpg)
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: ivan krastev on 13.04.2009, 14:28:36
(http://farm4.static.flickr.com/3013/2975561124_f574e27070_o.jpg)

(http://farm4.static.flickr.com/3245/2974707027_1ed8f660e1_o.jpg)

(http://farm4.static.flickr.com/3211/2974707095_c2560920d4_o.jpg)

(http://farm4.static.flickr.com/3007/2974707427_765612ce68_o.jpg)

(http://farm4.static.flickr.com/3234/2975562126_7c2ed03582_o.jpg)

(http://farm4.static.flickr.com/3293/2974707863_ecd0759eba_o.jpg)
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: ivan krastev on 13.04.2009, 14:31:39
(http://farm4.static.flickr.com/3280/2975562136_bf9ab34084_o.jpg)

(http://farm4.static.flickr.com/3067/2975562294_4a78773618_o.jpg)

(http://farm4.static.flickr.com/3035/2974708351_e68d0035ee_o.jpg)
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: boleroto on 13.04.2009, 19:10:57
И после онази некадърна асистенстка ще ми разправя, че дървени седалки изглеждали неестествено в метростанциите...
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: ivan krastev on 13.04.2009, 20:51:38
И после онази некадърна асистенстка ще ми разправя, че дървени седалки изглеждали неестествено в метростанциите...
Само че тези във Варшава са пластмасови, имитираики дърво.
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: LG_ on 13.04.2009, 21:41:14
Така като гледам и там има станции със странични перони, които изглеждат доста тясно... Тази с дървените пейки например.
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: ivan krastev on 13.04.2009, 21:48:43
Последните 4 станции, които пуснаха миналата година са със странични перони и са тип наща Г.М.Димитров с наземни вестибюли. Имат още една станция със странични перони - Centrum, тя е открита през 98 и е с по-широки перони. На нея има снимка на пурвата страница от темата ако не се лъжа. Иначе във Варшава залагат основно на островните перони, в редки случаи имат със странични.

Намерих една статия на полски за централният участък ма линия 2 на Варшавското метро, която трябва да е готова до 2012 г. (макар още да не са започнали строителството и не знам как ще успеят). Предвижда се по стените на станциите да има плазмени монитори, които да изписват имената на станциите и да показват снимки от града. Интересно е, има и клипче :

http://www.zw.com.pl/artykul/244827,297206_Metro___proba_druga.html
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: brank on 14.04.2009, 18:52:49
А пък братята Мамалигари се возят на мотриси "София" :P(http://img178.imageshack.us/img178/277/img0017vf8.jpg)
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: ivan krastev on 14.04.2009, 18:58:23
Може и ние да си кръстине някоя мотриса на тяхно име :) Хубави влакчета имат, но станциите са им под всякаква критика!
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: brank on 14.04.2009, 19:08:25
Когато за първи път с един приятел слезнахме на МС "Сердика", колегата възкликна-"Е са чак ми стна ясно защо ги строиме по толко време тия станции" :D  Е иначе са лъскавиня! 8)
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: donkeyhot on 22.10.2009, 23:38:23
Разбрах че във Варшава се строи усилено. А как стоят нещата в други градове от Източна Европа като Будапеща, Букурещ, Прага? Там строят ли се нови станции и линии или метрото не е сред приоритетите.
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: Repcho on 23.10.2009, 04:08:34
Навсякъде е сред приоритетите
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: donkeyhot on 23.10.2009, 23:49:07
Идеята за плазмените монитори по стените има ли я осъществена някъде или варшавци ще са първите?
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: iproject on 24.10.2009, 00:21:33
Доколкото знам в центъра на Прага-"Vaclavsky namesti" се прави метростанция, която ще свързва трите линии на метрото. Поне така пишеше на указателната табела :)
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: blagun on 25.10.2009, 01:02:33
Доколкото знам в центъра на Прага-"Vaclavsky namesti" се прави метростанция, която ще свързва трите линии на метрото. Поне така пишеше на указателната табела :)
Трите линии се пресичат в триъгълник и пресечните точки не са толкова близо - Museum и Mustek се намират на Вацлавски, но от противоположните страни. Освен ако не са решили да правят 1 км траволатор под булеварда.
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: iproject on 25.10.2009, 23:30:53
Muzeum и Mustek имат много изходи и доста дълги тунели.Също така на Музеум има червено и зелено метро, а на Мустек - Зелено и Жълто и като цяло са все около Вацлавски Намести , така че не е невъзможно да се свържат помежду си. Може и да съм в грешка, ако някой има по-подробна информация за това което се строи в центъра да пише :)
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: ivan krastev on 30.10.2009, 13:54:15
Ето как ще изглежда централният участък на Варшавското метро по 2-ра линия :
(http://www.rynek-kolejowy.pl/images/upload/1%20Daszynskiego%20wejscie.jpg)
(http://www.rynek-kolejowy.pl/images/upload/1%20Daszynskiego%20plan.jpg)

(http://www.rynek-kolejowy.pl/images/upload/2%20Rondo%20ONZ%20wejscie.jpg)
(http://www.rynek-kolejowy.pl/images/upload/2%20Rondo%20ONZ%20plan.jpg)

(http://www.rynek-kolejowy.pl/images/upload/3%20swietokrzyska%20wejscie.jpg)
(http://www.rynek-kolejowy.pl/images/upload/3%20swietokrzyska%20plan.jpg)

(http://www.rynek-kolejowy.pl/images/upload/4%20nowy%20swiat%20wejscie.jpg)
(http://www.rynek-kolejowy.pl/images/upload/4%20nowy%20swiat%20plan.jpg)

(http://www.rynek-kolejowy.pl/images/upload/5%20powisle%20wejscie.jpg)
(http://www.rynek-kolejowy.pl/images/upload/5%20powisle%20plan.JPG)

(http://www.rynek-kolejowy.pl/images/upload/6%20stadion%20wejscie.jpg)
(http://www.rynek-kolejowy.pl/images/upload/6%20stadion%20plan.jpg)
(http://www.rynek-kolejowy.pl/images/upload/6%20stadion%20plan2.jpg)

(http://www.rynek-kolejowy.pl/images/upload/7%20dworzec%20wilenski%20wejscie.jpg)
(http://www.rynek-kolejowy.pl/images/upload/7%20dworzec%20wilenski%20plan.jpg)
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: boleroto on 30.10.2009, 17:41:24
Изглеждат много цветни и свежи...
Кога ли най-накрая и в София ще се усетят, че разчупеният дизайн не е задължително да означава прескъпа конструкция...
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: Tergo on 30.10.2009, 19:04:10
Да, наистина - и на мен много ми харесват.
Още повече, че така с тези ефирни конструкции, достъчно лесно се различава кой подлез е за метрото и кой обикновен. :rolleyes:
Аз по принцип харесвам и конструкцията над подлезите на Сердика , и смятах, че на всички нови станции ще направят подобни, но те отидоха на прекалено евтин вариант, който опасявам се през зимата ще допуска странични навявания.
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: difian on 30.10.2009, 19:28:47
На Младост или на Кюри наскоро минавах и заваряваха някакви нови пръчки на откритите страни. Не знам дали ще ги допълват с нещо, но в момента подлезите не изглеждат естетически и актуално, а са кичозна бутафория.
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: borosport on 30.10.2009, 20:26:06
 И на Г.М. Димитров заваряваха допълнителни тръби. Явно са се усетиили какъв ветрилник ще стане през измата и сега замазват.
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: popov.dinko on 30.10.2009, 20:51:53
    Добре са се постарали поляците - да направят вече проектите на бъдещите станции на втората им линия. Добре изглеждат цветово, но всичките са с еднаква конструкция и ми се виждат къси - подобни на нашата СУ. И входовете са решени оригинално, но и те ми изглеждат смалени.
    Да видим сега кой по-напред ще построи втората си линия - те или ние? А поляците добре ги познавам - нахъсени са и не си поплюват много.
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: Tergo on 30.10.2009, 21:09:07
Ами, този път може и да ни изпреварят :
Първоначалните им срокове са били за 2013 г., но през 2012 у тях ще се провеждат европейския шампионат (UEFA) и изтеглиха сроковете за 2011г. Така че първият радиус на новата линия (май беше 6 станции) ще е готов тогава.
Но пък ние на следващата година ще открием цели 11 станции (само на Втори диаметър) - така че все пак ще сме преди тях. :D
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: borosport on 30.10.2009, 21:20:09
 Ако успеем да спазим срока разбира се ;)
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: popov.dinko on 30.10.2009, 21:22:40
     Благодаря ти и тази вечер ще си спя спокойно. Такъв съм си аз, а и вярвам, че и колегите също - винаги да сме първи !
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: ivan krastev on 01.11.2009, 11:44:36
Идеята за новите станции на Варшавското метро е много добра, но станциите като цяло са еднотипни с един или два реда колони, като по-различна е станцията при Стадиона, защото тя ще е крос-платформена на 2 и 3 линия. Единственото уникално е, че станите на станциите ще са покрити с нещо като плазмен екран и ще има бягащи надписи с имената на станциите, както и снимки от града, което като цяло е доста интересно :)
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: popov.dinko on 04.11.2009, 22:47:41
     Владислав ходи до Букурещ и видя влаковете им. Възхити им се, а нищо не каза какви са  "вчепетленията" му от станциите им... :D
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: donkeyhot on 04.11.2009, 22:53:59
Чак пък толкова ли са им зле станциите? :(
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: mitio tuca on 05.11.2009, 23:13:29
зле са им влаковете. представи си електричките от софия да мърдат под земята  ;)
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: donkeyhot on 05.11.2009, 23:19:31
Е чакай, нали влаковете им били нови на Bombardier!!
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: LG_ on 05.11.2009, 23:42:06
Е чакай, нали влаковете им били нови на Bombardier!!

Имат още в движение и от старите.


Иначе мисля да се приключва с безцелното пълнене на темата. Нищо съществено не се казва, освен това е и коментирано вече. Който иска да отиде в раздела за метрото на румънския сайт http://forum.transira.ro/viewforum.php?f=71  и ще им види какви са им съставите
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: Blago84 on 06.11.2009, 00:45:32
Грозни, мърляви и лошо поддържани... обаче като им гледам талигите... са бая напред с материала... Още повече, че са си ги правили сами, в соца. Ако ние бяхме тръгнали да правим метровлакове, страх ме е да си помисля какво изчадие щеше да се получи...
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: popov.dinko on 16.11.2009, 23:07:27
    Май букурещското метро има рожден ден днес - става на 30 години.
Да поздравим съседите румънци и да им пожелаем повече успехи и рекорди в копането им в метрото.! :D
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: mgk on 20.07.2010, 22:39:34
http://www.rts.rs/page/stories/ci/story/5/%D0%95%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%BC%D0%B8%D1%98%D0%B0/740358/%D0%A4%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%86%D1%83%D0%B7%D0%B8+%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%B5+%D0%BC%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%BE+%D1%83+%D0%91%D0%B5%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%B4%D1%83.html
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: Tergo on 20.07.2010, 23:38:38
...
Значи историческата дискусия да го бъде или да не го бъде Белградското метро е към своя край.
Все пак ги изработиха да бъде Леко метро...
Макар че - ще поживеем, ще видим. Дано и този план не бъде захвърлен, както и предишните.
На този фон, финалът на статията, че след 10 години ще имат 3 линии, 36 км изградена мрежа и 55 станции предизвикват иронична усмивка : Балкански раздувки... ;)
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: blagun on 21.07.2010, 00:46:15
...
Значи историческата дискусия да го бъде или да не го бъде Белградското метро е към своя край.
Все пак ги изработиха да бъде Леко метро...
Макар че - ще поживеем, ще видим. Дано и този план не бъде захвърлен, както и предишните.
На този фон, финалът на статията, че след 10 години ще имат 3 линии, 36 км изградена мрежа и 55 станции предизвикват иронична усмивка : Балкански раздувки... ;)
Любиша Самарджич би казал: "Ле-леее": какви резки криви, посоката ли ще се сменя на "Академия"?
Белградската оПщина действа като арх.Диков - всеки ден - нови бомбастични проекти, но малко - завършени.
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: CKD on 21.07.2010, 23:02:47
Те 30 години не могат да си завършат гарата. Седи като лунен пейзаж в центъра на Београд.
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: Tergo on 08.08.2010, 14:44:50
Лятото поднесе още една зла шега:
В събота (7 август) във Варшава се е разразила буря с проливни дъждове. Парализиран е наземния градски транспорт, заляти са много улици, наводнени са приземните етажи на хотели, болници, в това число и архивите на МВР.
Водата е нахлула в метрото:
Заляти са тунели и станциите Кабати, Имелин, Урсинув, Стоклоси, Ратуш, Свентокшиска и Двожец Гдански.

(Това са крайните станции преди депото Кабати)
Снимков материал за сега няма и няма визуална представа от  пораженията и дали са толква тежки, колкото при Пражкото наводнение.
Още не е известно какви промени в движението на метрото са направени и кои участъци са изведени от движение.
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: ivan krastev on 05.09.2010, 12:46:16

Значи историческата дискусия да го бъде или да не го бъде Белградското метро е към своя край.
Все пак ги изработиха да бъде Леко метро...
Макар че - ще поживеем, ще видим. Дано и този план не бъде захвърлен, както и предишните.
На този фон, финалът на статията, че след 10 години ще имат 3 линии, 36 км изградена мрежа и 55 станции предизвикват иронична усмивка : Балкански раздувки... ;)

О нещо май си се объркал - според последната информация, която бе публикувана се каза точно обратното - приет е документ, които е дефинирил основните параметри на метрото. Линията ще свързва Нов Белград с центъра на града и източните кватали на града. Трасето трябва да е независимо от останалите учасници в транспорта, в центъра ще е подземно, а къде може ще е надземно. Ще се изгради нов метромост до моста Бранко. Французи щели да се включат с проектирането на линията и тепърва ще се определя план и профил на линията, станции, перони, влакове и т.н. Строителството ще започне края на 2012 или началото на 2013 г. Но поне е дадена зелена светлина за метро :)
Поне според тези статии :

http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Metro-ce-biti-nezavisan-sinski-sistem.sr.html

http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1400362
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: mgk on 05.09.2010, 14:24:43
Докато си построят метро, белградчани могат да разчитат на обновената им градска железница-БГ:ВОЗ, която от 01/09/2010 се движи с ново разписание и 9 обновени влака
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: mgk on 05.09.2010, 14:28:54
и
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: Tergo on 05.09.2010, 14:41:57

О нещо май си се объркал - според последната информация, която бе публикувана се каза точно обратното
...
Поне според тези статии :

http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Metro-ce-biti-nezavisan-sinski-sistem.sr.html

http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1400362
Ами, аз коментирах тогава статията от линка, който беше даден в предния пост - а тя е била от
Quote
Вторник, 20 юли 2010, 17:29 -> 18:45
 
Във всеки случай е ясно, че властите явно осъзнават нуждата от метро, но преплитащите се бизнес и политически  интереси продължават да дърпат дискусията в различни страни.
Искренно им пожелавам поне да стъпят на началния етап на изграждането (по-нататък вече ще бъде по-лесно - поне няма да има връщане назад), но не съм уверен дали и сега ще стигнат до окончателно решение: признанието, че дори държавата им не може да осигури финансово изграждането ме кара да съм скептик и този път... 8)
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: сТУдент on 12.09.2010, 10:46:21
Ха, това чамуги ли са ?
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: popov.dinko on 09.01.2011, 00:04:54
   Вижте как в столицата на нашата съседка Букурещ плануват да строят метрото занапред. Смело и с размах...
&NR=1
   
А ние ще се похвалим с леко метро... :angry:
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: boleroto on 09.01.2011, 10:02:59
Е, нали трябва да откриваме топлата вода по 5 пъти... затова.
Аз затова викам да се направят 4 линии + кръгова + няколко скоростни трамвая и автобусите да отидат в историята, ама... не можело, много било, нямало град, който толкова нагъсто да имал автономен транспорт...

А Букурещ е град, съизмерим със София и като население, и като размери.
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: fizik on 09.01.2011, 21:44:15
И все пак, драги колеги, замислете се за това, че столицата на северната ни съседка е 2 пъти по-голям град от наша София...
Прага също има население колкото София и има 3 диаметъра - значи не количеството, ами качеството (трасета, скорости, интервали, дължина и пропускателна способност на станции) определя дали метрото ще се справи, или трябва да се строи още и още (имам предвид още диаметри)...
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: Stahlgewitter on 09.01.2011, 22:03:21
Че е по-голям,ясно,но чак два пъти? По-скоро самата държава е три пъти по-голяма(като население) от което,моят прост извод е че могат да си го позволят,чисто финансово.
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: fizik on 09.01.2011, 22:48:19
Че е по-голям,ясно,но чак два пъти? По-скоро самата държава е три пъти по-голяма(като население) от което,моят прост извод е че могат да си го позволят,чисто финансово.

Виж уикипедията - Metropoliten area Bucurest 3.000.000, Sofia 1.400.000.
До колкото можа да смятам 1,5*2=3 - не е ли така?
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: LG_ on 09.01.2011, 22:55:05
Не се впечатлявайте толкова. Това което го виждате на схемата са възможни бъдещи разширения. Те три станции от 4-те линия не могат да построят за 10 години. Метромрежата с което разполагат сега им е наследство предимно от социализма!
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: Stahlgewitter on 09.01.2011, 22:59:16
Че е по-голям,ясно,но чак два пъти? По-скоро самата държава е три пъти по-голяма(като население) от което,моят прост извод е че могат да си го позволят,чисто финансово.

Виж уикипедията - Metropoliten area Bucurest 3.000.000, Sofia 1.400.000.
До колкото можа да смятам 1,5*2=3 - не е ли така?
Това са официални данни,а цифрата за София съм убеден,че е много по-голяма.Въпросът е,че по същата логика и населението на Букурещ може да е по-голямо .
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: difian on 09.01.2011, 23:47:21
Все пак, те от 22 млн, по-правдоподобно могат да направят голям град, а при нас от 7,5 млн., не може София да е 2-2,5 млн., Пловдив и Варна по 1 млн. и т.н. Като критична маса, те ни бият значително.
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: popov.dinko on 18.06.2011, 22:54:08
   Метрото на Букурещ продължава към летище Отопени. Може би с европейски средства - вижте новата пунктирана линия на север, колко е дълга. Явно съседите искат максимално да използват европейските пари...
http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=2134&sid=fe221df6053c3602031641cd5b4cefcf
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: iashu on 19.06.2011, 04:03:50
аз ли съм единствения, на който ми се струва, че маршрутите на Букурещското метро са супер смотани... имам предвид, че някой маршрути могат да се вземат с 3-4 прехвърляния или бясно въртяне, почти всички дестинации се изминават с мнооого обикаляне и има отсечки, които ще са претоварени за сметка на други.

Чудно дали подобни минуси се усещат наистина или по някаква причина подобна схема се оказва подходяща за града им (който аз не познавам изобщо).
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: boleroto on 19.06.2011, 09:11:06
Ето - хората са направили Генерална схема с далечна перспектива, с конкретни трасета, за да знаят и след 50 години къде какво трябва да има...
А ние тука - трепем носорози с прашки...
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: fizik on 19.06.2011, 13:08:34
В metroweb.cz за Прага има планове и за 90 години напред... друг е въпроса, че май това са само виждания на отделни метрофенове. Най-далечните планове, публикувани за Прага и съгласувани с управата са за 2025г, което не е много далечно бъдеще. На мен лично ми звучи глупаво сега да правим планове за 50 години напред, когато повечето от съществуващите панелки в момента вече ще трябва да се разрушават и не е ясно какво ще се появи на тяхно място
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: ivan krastev on 01.07.2011, 17:02:59
Днес в Букурещ са открит 2 станции на линия 4 - Parc Bazilescu и Jiului. До колкото ми е известно и тези станции са строени доста време.

[*img width=800 height=533]http://img828.imageshack.us/img828/6364/187831bazilescu2.jpg[/img]

[*img width=800 height=533]http://img638.imageshack.us/img638/6327/187837bazilescu8.jpg[/img]
снимки:skyscrapercity.com
http://www.railwaypro.com/wp/?p=6301 (http://www.railwaypro.com/wp/?p=6301)

Май са започнали да строят и линия 5 :)
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: NiGhtPiSH on 02.07.2011, 12:55:20
Доста постнички станции.
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: mgk on 18.11.2011, 22:04:20
Раздвижване около белградското метро
http://www.rts.rs/page/stories/ci/story/124/%D0%94%D1%80%D1%83%D1%88%D1%82%D0%B2%D0%BE/993114/%D0%9A%D0%BE%D1%80%D0%B0%D0%BA+%D0%B1%D0%BB%D0%B8%D0%B6%D0%B5+%D0%BC%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%83.html
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: gogo on 18.11.2011, 22:28:14
По обявени параметри това няма ли да е леко метро?
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: gogo on 29.11.2011, 22:42:39
Букурещ купува 16 метросъстава от CAF за 97 млн евро (със заем от ЕИБ). Ще ги сглобяват в Румъния.

http://www.romania-insider.com/bucharest-metro-operator-buys-eur-97-mln-worth-of-trains-from-spanish-caf/41745/
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: Repcho on 29.11.2011, 23:14:34
Интересно, че изнверяват на Bombardier
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: etnies on 30.11.2011, 01:16:28
Aми явно Бомбардие не са кандисали да ги сглобяват в Румъния  :neznam:

Иначе сехмата на букурещското метро е смотана - тя е мислена и изпълнена с цел свързване на индустриалните зони. Сега те са отпаднали, но метрото е построено вече.

В София можеше да се случи същото - първоначалният план за МД2 да свързва инд. зона Илиянци с инд. зона Хладилника. Както и Мд3 - да изсипва работниците в кремиковци на ас. Изток.
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: fizik on 26.02.2012, 13:04:10
http://urbanrail.net/eu/gr/thessaloniki/thessal.htm ето още един пример за гръцката криза (и крадене) - Солунското метро, което скоро няма да види бял свят...
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: blagun on 03.04.2012, 10:59:20
Солунското метро, което скоро няма да види бял свят...
Трудности има и сроковете се разтягат, но все пак не е замразено. От около година се работи с 2 къртици: http://www.ametro.gr/page/default.asp?la=2&id=38&pl=1041&pk=158&ap=1036 (http://www.ametro.gr/page/default.asp?la=2&id=38&pl=1041&pk=158&ap=1036)
Първата фаза я очакват да приключи през 2015. Ето тук сводка за изпълнението, която не е толкова песимистична: http://en.wikipedia.org/wiki/Thessaloniki_Metro (http://en.wikipedia.org/wiki/Thessaloniki_Metro). Просто те, както и ние, са минали през твърде дълъг период от първоначалната идея до началото на СМР. Имат и много сериозни проблеми с археологията.
Нека отбележим, че градът е разположен надлъжно и реално има един основен пресичащ го булевард, естествено - силно задръстен. Така че, даже след стартирането на първата линия облекчението за града ще е много сериозно.
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: NiGhtPiSH on 03.04.2012, 15:32:44
Да, но пак се финансира с европейски пари и докато се мотат, ние завършваме цяла линия с такива пари, а сме почнали две години по-късно и ще завършим линията 3 години по-рано от тях.
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: putnik on 11.04.2012, 12:11:30
Във Варшава по случай предстоящото Евро 2012 ще бъдат открити нови станции на градската железница, едната до Летището (подземна), другата до Стадиона (не съм сигурен дали е подземна). Както вече споменавах, подобно глобално събитие като Олимпиада или европейското/световното по футбол са способни да форсират изграждането на скоростен транспорт.
Е, поляците си имат WKD и SKM от край време, но второто е по-интересно (скоростна железница), докато първото е скромна тясна железница за довозване.
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: viktorlc on 28.12.2012, 16:07:29
Във Варшава са доставили Siemens Inspiro състав за тяхното метро. Съставът е шествагонен. Ще се радвам ако по някакъв начин такива състави се движат и по третия диаметър у нас...
Ето статия:
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,nowe-pociagi-metra-jada-do-warszawy,71226.html
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: sofianec on 28.12.2012, 17:24:55
7,7 мил € за 117 метрова композиция, срещу 4,4 мил € за 80 метров руски Русич с неясно по-високи експлоатационни разходи. Ясно, че поляците не са глупави и не са си купили котката в чувал. За МД3 доста малко информация изтича в медииното пространство, а уж начало на строителството е след 2 години. Може да се мъти някой "конкурс" с ясни победители за подвижния състав.
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: putnik on 29.12.2012, 11:26:54
Във Варшава са доставили Siemens Inspiro състав за тяхното метро. Съставът е шествагонен. Ще се радвам ако по някакъв начин такива състави се движат и по третия диаметър у нас...
Ето статия:
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,nowe-pociagi-metra-jada-do-warszawy,71226.html

Това е само първият. Ще бъдат общо 35 състава.
А какво ще стане с номерните влакчета?
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: aliaska on 05.01.2013, 23:12:39
Във Варшава са доставили Siemens Inspiro състав за тяхното метро. Съставът е шествагонен. Ще се радвам ако по някакъв начин такива състави се движат и по третия диаметър у нас...
Ето статия:
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,nowe-pociagi-metra-jada-do-warszawy,71226.html

Това е само първият. Ще бъдат общо 35 състава.
А какво ще стане с номерните влакчета?
Ще ги изпратят обратно в Русия! Един ден се надявам и ние да се отървем от нашите по този начин!
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: Tergo on 07.01.2013, 13:53:28

Ще ги изпратят обратно в Русия! Един ден се надявам и ние да се отървем от нашите по този начин!
Никъде няма да ги пращат. :D
Е, освен ако решат да ги осъвременят...
(Част от техните състави вече са осъвременявани)
В противен случай - поетапно, на който, когато му дойде времето - ще бъде бракуван.
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: aliaska on 08.01.2013, 23:42:02

Ще ги изпратят обратно в Русия! Един ден се надявам и ние да се отървем от нашите по този начин!
Никъде няма да ги пращат. :D
Е, освен ако решат да ги осъвременят...
(Част от техните състави вече са осъвременявани)
В противен случай - поетапно, на който, когато му дойде времето - ще бъде бракуван.
На няколко места в нета прочетох това, вкл и в уикипедия пише, но тя не е достоверен източник:

n February 2011 an order has been signed with Siemens for 35 complete trains from their new Inspiro line. A large number of these are to be manufactured in Poland by Newag. Once all 35 Siemens Inspiro trains are delivered, the Russian produced carriages will be shipped back to Russia.
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: putnik on 22.01.2013, 12:05:56
Inspiro не бяха ли само за ІІ линия?

Бъдещите станции на ІІ линия изглеждат еднотипни:

http://metro2.ztm.waw.pl/koncepcja_stacji.php?c=24&l=1
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: V.Peichev on 22.01.2013, 12:31:28
Експлоатационните разходи би трябвало да са близки - електрооборудването на русич е японско, двигателите са асинхронни.  :) Също в София пероните са прекалено къси за 6 вагонен състав а и още не е достигнат теоретично възможният минимален интервал 2 минути.  :)
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: putnik on 22.01.2013, 13:05:39
Във Варшава май ще бъдат 120м и на ІІ линия.

Вярно, бави се пускането на новата линия, но пък във Варшава имат добра ж.п. мрежа вътре в града - WKD, SKM.
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: aliaska on 22.01.2013, 17:07:19
Това, което ми направи впечатление по първа линия е, че скоростите са високи, разстоянията между станциите също не са къси, а влаковете изглеждат много добре поддържани. Номерните им състави изглеждаха като туко що излезли от завода, влаковете на алстом обаче преобладават и са много приветливи и тихи. Като цяло метрото им е доста добре направено.
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: Andrej_mk on 18.03.2013, 10:38:09
Белград според най-новата студия поръчана от страна на Общината ще има ЛРТ систем, а не метро (въпреки факта че разбира се така му казват). Първата линия ще бъде дълга 12 км, ще има 22 станции (средно разстояние от 580 метри), разстоянието ще се минава за 29 минути. Подземните станции са само няколко на брой и те ще бъдат с дължина от 100 метра, докато всички други ще бъдат дълги по 65 метра. Подвижният състав ще се състои от два прикачена низкопдова трамвая. И всичко това на цената от 1,3 милярда евро!

http://www.beobuild.rs/read.php/594.html
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: putnik on 18.03.2013, 11:38:18
Най-после някакво раздвижване, въпреки че от години се канят да го почват. Помните ли онова филмче за БЕЛАМ което нагледно показваше как влакчето ще се движи по първата линия? Оттогава са изминали почти 10 години и проектът е остарял. Сега има нов вариант с нови технически параметри и т.н.
Призовавам всички форумци да бъдат по-снисходителни към Сърбия, защото те няма как да строят метро с такива темпове тъй като нямат достъп до еврофинансирането. Ако имаха, отдавна да са построили и 3-те линии метро и още 5-6 линии градска железница БГ:Воз.
Дано този път сериозно да почнат изграждането.
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: maniak on 18.03.2013, 11:46:56
Гаранция, че почнат ли ще е:
1. по-професионално изработено;
2. с по-качествени материали направено;
3. с по-бързи (с оглед на качеството) темпове построено;
4. ще е помислено за бъдеще, а не за трънките на баба на някоя поляна
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: fizik on 18.03.2013, 15:37:10
Подземните станции са само няколко на брой и те ще бъдат с дължина от 100 метра, докато всички други ще бъдат дълги по 65 метра.
Личи си, че отсега хората мислят  :fan: Като цяло много ме кефи тяхната схема с няколко направления и възможност от един перон да хванеш няколко влака в различни направления - това е много по-гъвкава схема, но общите участъци по този начин трябва да са с по-голяма пропускателна способност и с много добра синхронизация.

Призовавам всички форумци да бъдат по-снисходителни към Сърбия, защото те няма как да строят метро с такива темпове тъй като нямат достъп до еврофинансирането. Ако имаха, отдавна да са построили и 3-те линии метро и още 5-6 линии градска железница БГ:Воз.
Друг е въпроса, че ние сме почнали метрото без европейско финансиране, строили сме в години на глад и мизерия, и то не тежък трамвай, както започват братята сърби, а тежко метро, с дълги станции и островни перони. От тази гледна точка има с какво да се похвалим.
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: horus92 on 18.03.2013, 23:20:33
Гаранция, че почнат ли ще е:
1. по-професионално изработено;
2. с по-качествени материали направено;
3. с по-бързи (с оглед на качеството) темпове построено;
4. ще е помислено за бъдеще, а не за трънките на баба на някоя поляна

Чудно тази гаранция откъде я взе. Откъде съдиш за качеството за нашето метро. От плочките по станциите ли? Така се изрази, че да очакваме всеки момент тунелите да се разпаднат.
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: Tergo on 18.11.2013, 16:00:20
Варшава 18 ноември 2013 г.
Вчера във Варшавското метро се запали един от новите Siemens Inspiro по време на движение.
Влакът успява да стигне до станция "Политехника", където сред доста солиден облак от дим, пътниците са евакуирани.
8 от тях са госпитализирани, поради натравяне с дим. За щастие жертви няма. :)
Всичките пет влака на немската фирма са спрени от движение до изясняване на причините за пожара.

Това не е първата авария на Siemens Inspiro във Варшавското метро, макар представителите на фирмата да казват, че е първото запалване на техен влак по време на експлоатация.
Още през първия ден на експлоатацията на влаковете Siemens Inspiro, един от тях спира на последна спирка и не успява да тръгне повече.
През октомври, поради блъсканица на вратите те престават да се затварят.
Източник на полски (http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862...litechnika.html)
Източник на руски (http://ria.ru/world/20131118/977546883.html#ixzz2kztnp2v1=)

Видео на димящия влак на  станция "Политехника"
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: difian on 18.11.2013, 20:40:33
Ние чак така подпален Русич май не сме имали...  :fan:
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: Tergo on 18.11.2013, 22:25:17
Не че не може да се случи на кой да е модел влак, но три аварии (една от които запалване) още през първия месец на експлоатацията са доста много.
И това е, докато първите влакове са произведени в Австрия.
А като започнат да пристигат произведените в Полша от съвместното производство (като се вземе предвид, че няма да имат никакъв опит)?

И в Русия е имало случаи на запалване, но точно затова те са параноици на тема сигурност.
Влаковете им не блестят с дизайн, но те винаги са отбелязвали, че западното производство не отговаря на техните изисквания за сигурност.

Специално за Сименсите - корпусът им е алуминиев. При пожар в тунела няма изгасяне и спасение за пътниците. В затвореното пространство на тунела алуминият тече като разтопен восък...

Сравнението е на един руснак, сътрудничал на отдела за сигурност към завода (не КГБ, разбира се) и разказващ, че е участвал в няколко опита за симулиране на пожар при образци на влакове с алуминиев корпус и той казваше, че няма да забрави никога температурата и течащия алуминий.
Беше бесен, когато разбра, че Петербург си позволи да направи новия си влак с алуминиев корпус.

Цяло щастие, че тук е имало само леко искруване и повече дим и се е разминало без жертви.
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: fizik on 19.11.2013, 11:24:12
Варшава 18 ноември 2013 г.
Вчера във Варшавското метро се запали един от новите Siemens Inspiro по време на движение.
Влакът успява да стигне до станция "Политехника", където сред доста солиден облак от дим, пътниците са евакуирани.
8 от тях са госпитализирани, поради натравяне с дим. За щастие жертви няма. :)
Всичките пет влака на немската фирма са спрени от движение до изясняване на причините за пожара.

Това не е първата авария на Siemens Inspiro във Варшавското метро, макар представителите на фирмата да казват, че е първото запалване на техен влак по време на експлоатация.
Още през първия ден на експлоатацията на влаковете Siemens Inspiro, един от тях спира на последна спирка и не успява да тръгне повече.
През октомври, поради блъсканица на вратите те престават да се затварят.
Източник на полски (http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862...litechnika.html)
Източник на руски (http://ria.ru/world/20131118/977546883.html#ixzz2kztnp2v1=)

Видео на димящия влак на  станция "Политехника"


Човекът с камерата по време на заснемането казва на детето си, че това са учения. Интересно, дали не е разбрал или просто успокоява детето
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: bdz43r on 19.11.2013, 11:34:43
Странна логика имат руснаците. Ако в тунел се стигне до температури, при които алуминия се топи, и стоманен да е влакът, на пътниците отдавна ще им е все едно.
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: Tergo on 19.11.2013, 13:13:09
  :rolleyes:Не е толкова странна:
Топенето на корпуса е крайната фаза, но въпросът е той да издържи по-дълго време, за да ограничи разрастването на пожара из целия влак.
А казват, че алуминиевите корпуси издържат до температура 300 градуса, докато стоманените до 700.
Задържането на пожара вътре във влака пък, спомага и за по-безопасната евакуация на пътниците и отдалечаването им от него.
При горенето на корпуса, вентилацията в тунела ще разрасне пламъците и температурата може да доведе до гибелта на още повече хора, дори отдалечили се от влака.

Издържливостта на корпуса е по-важна за пожарникарите – за да могат да се приближат и да угасят пожара ... и да спасят колко може повече от влака.
А като пламне и корпуса не остава друго,освен да се чака да изгори до край.
А продължителните високи температури няма начин да не се отразят и на конструкцията на тунела.

Така че: всичко е важно.

Няма да забравя при онази трагедия в едно републиканско метро в бившия Съветски съюз, как описваха, че след пожара колелетата на влака били като заварени с релсите.
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: Tergo on 26.05.2014, 18:51:44
Във Варшава при строителството на Втора линия пак е станало срутване:
При строителството на Втора линия, в район Прага на Търговската улица е станало срутване. Районът се намира в близост до р. Висла.
На мястото се е образувала яма около 50 кв. м. и дълбочина 4 м.
За всеки случай са евакуирани живеещите наблизо жители.
Извършва се укрепване на почвите с помощта на бетон, за да се предотврати по-нататъшно срутване и разширяване на пропадането.
За сега няма информация за проблеми в целостта на прокопавания тунел.
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: NiGhtPiSH on 28.05.2014, 19:48:50
Нещо не им върви на поляците с Линия 2.

Забавни са ми и в Солун, които почнаха линията си през 2006 с европейско финансиране и кредити, но още са далееече от каквото и да е откриване.
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: putnik on 31.05.2014, 14:21:14
На поляците не им върви и по отношение на новозакупените влакове. В тази връзка искам да попитам, някой знае ли какво ще правят с влаковете Inspiro след инцидента с запалването на единия от тях? Ще ги връщат ли в експлоатация и кога?
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: bagercho on 31.05.2014, 17:37:18
Те ги върнаха още преди 2 месеца.
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: ozzy on 22.06.2014, 15:12:05
Ето и репортаж от Букурещкото метро, което има 4 линии, 4 депа, 51 станции, а средното разстояние между станциите е 1.5 км, което позволява доста по-високи скорости (60-80 км/ч), в сравнение със софийското, и почти изцяло под земята. Вагоните им са по-широки, по-дълги (по 6 вагона) и по-просторни от нашите. Имат Бомбардиета (сглобени в Румъния), стари румънски Astra IVA, и сега са им доставили 6 испански CAF, които в момента излизат на проби. Повечето станции са в соц-стил, по-неугледни са, но са доста широки и просторни, имат и с централен, и с островен перон, а една от станциите, мисля че беше Piata Unirii, има 3 коловоза, тъй като е трансферна между 3 линии. Интересно е също, че с един билет за 10 пътувания могат да пътуват няколко човека.
Старите им влакове са целите нашарени отвътре и отвън с графити, понеже депото, в което ги държат, било със слаба охрана. При тях не може да се преминава между вагоните, за разлика от Бомбардиетата и CAF-овете. Всичките им влакове са снабдени и с пантографи, посредством които стигат до депото, където няма контактна релса. На станция Гара де Норд имаше комбинирано захранване с релса и с горен проводник, понеже имало наблизо депо и връзка с жп мрежата.

Станция Piata Victoriei, депо Berceni:
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: ozzy on 22.06.2014, 15:16:02
Депото им, между другото, е на 2 етажа. Всичките им нови влакове имат имена на градове :arrow:
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: ozzy on 22.06.2014, 15:21:06
Тия двата стари влака са били спряни за основен ремонт и така и не са тръгнали повече :arrow:
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: putnik on 12.11.2014, 17:09:12
Във Варшава преди няколко дни се състоя нещо като "ден на отворените врати" на станциите на ІІ линия, която ще бъде пусната на 14 декември. Снимки от станциите можете да разгледате тук: http://fotki.yandex.ru/users/jyrnoff/albums/
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: kristian40t097 on 12.11.2014, 19:01:45
Не ми допада метрото в Букурещ, а новите им влакове откъм салон за мен лично са много по-назад от нашия Русич-пластмасовите седалки и най-вече това стеснение от средата към покрива не ми допадат........
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: popov.dinko on 12.11.2014, 20:09:54
Защо ли ми изглеждат по-широки. Оптическа измама ли е ? Дали такъв влак ще се побере край перона на софийска станция  ?Разгледах и новата линия на варшавското метро. Да ви кажа честно - не ми допадна. Твърде мрачно изглежда, много тъмни стъкла са използвани и някак си хаотично са внедрени разни материали. Софийското си е по -хубаво :)
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: hitar_potter on 12.11.2014, 22:36:51
Защо ли ми изглеждат по-широки. Оптическа измама ли е ? Дали такъв влак ще се побере край перона на софийска станция  ?Разгледах и новата линия на варшавското метро. Да ви кажа честно - не ми допадна. Твърде мрачно изглежда, много тъмни стъкла са използвани и някак си хаотично са внедрени разни материали. Софийското си е по -хубаво :)


ЕВагоните им са по-широки, по-дълги (по 6 вагона) и по-просторни от нашите.
Title: Re: Метро в Източна Европа
Post by: difian on 08.04.2015, 23:58:05
Ето, че и в Прага не са толкова перфектни, особено като става въпрос и за показност пред електората.... (http://video.aktualne.cz/dvtv/drtinova-veselovsky-tv-8-4-2015-temata-dne/r~646233e0de1011e496f2002590604f2e/)